hondacılar opelden bahsediyor

honda civic in içine binipte oyuncak kalitesindeki plastikten haz alabilen herkes honda alsın:D:D:D
 
tarafsız bir yazı buldum paylaşmak istedim. bu son noktayı koyar herhalde

74292368jg1.jpg

Türkiye ‘de gözde olan markaların sedanları Civic ve Astra hünerlerini sergiliyor.

Büyük boyutuyla dikkat çeken Opel Astra Sedan rakibi Honda Civic Sedan ‘dan 4 cm daha uzun. Büyüyen boyutlar çoğu araçta hantal bir görünüm sergilerken Astra Sedan güzel görüntüsünden hiç bir şey kaybetmiyor. Çekici bir otomobilde stop lambaların durgun yapısı biraz sırıtıyor. Astra Sedan geniş bagajını yüksek omuzları sayesinde araca tasarım noktasında iyi entegre etmeyi başarmış. Agresif yüzlü Civic Sedan ise özellikle ince yapısının nedeniyle Astra Sedan ‘a göre daha aerodinamik. Araç, Astra ‘dan daha kısa olsa da 4545 mm uzunluğuyla bir sedana göre gayet yeterli. Ancak büyük boyutları bagaj konusunda kendisini gösteremiyor. 390 litrelik alan Astra Sedan ın bagajından 100 litre daha az. Daha geniş bagajıyla rakibiden başarılı olan Astra Sedan ise kullanışlılık konusunda kullanıcıyı resmen ters köşeye yatırıyor. Bagajı sadece içerden açabiliyorsunuz. Anahtarla otomatik veya bagaj kapağı üzerinden açamıyorsunuz. Mecburen orta konsola yönelmeniz gerek.

Elinizde kişisel eşyalarınızla koltuğa oturduğunuzda Astra ‘da ne yapacağınızı şaşırırken Civic Sedan iç mekandaki genişliği ve kullanışlılığı ile rakibini bu noktada geçtiğini gösteriyor. Görüş açısı, güzel tasarımlı konsol, kaliteli döşeme, kullanışlı gözler ve yeni gösterge tabloları içerdeki havayı güzelleştiriyor. Bu konuda rakibinden kesinlikle daha iyi. Konfor olarak Astra Sedan daha başarılı koltukları ile uzun yolculuklarda asla yorucu olmuyor. Araçların süspansiyon sistemleri kıyaslandığında Astra Sedan, sertliği, darbe emişi, yol tutuşu ile Civic Sedan ‘dan daha başarılı. Honda Civic Sedan bozuk zeminlerde rakibinden daha tepkili.

Honda Civic Sedan ‘ın 1.6 litrelik motoru devrini aldığında “Japon İşi” olduğunu kanıtlıyor. Gaz pedalına dokunduğunuzda verdiği tepkiler çok iyi. Bu motor ile Civic 6500 d/d de 125 beygir güç ve 4200 d/d üstünde ise 152 Nm tork üretiyor. Vitesleri direksiyon üzerindeki kollardan değiştirmek ise performanslı sürüşle birlikte büyük keyif. Astra Sedan beygir gücü olarak rakibinin gerisinde kalıyor gözüksede bir denge söz konusu. 155 Nm maksimum tork güç üreten Astra motoru 0-100 km/s hızlanmasında rakibini az farkla geçilsede katlanan hızlarda geçit vermiyor. Birbirlerine çok yakın performanslara sahipler. Asıl fark pedala bastığınızda ortaya çıkıyor. Sürüş hissi daha atak ve agresif olan Civic ‘in yanında Astra daha sakin. Ayrıca Civic ‘in otomatik şanzımanında geçişlerdeki konfor Astra ‘dan iyi.

ESP donanımı standart olan Easytronic Şanzımanlı Opel Astra Sedan için ekstra 1.000 YTL (2009 için 2.500 YTL) fiyat isteniyor. Bu donanımda Honda Civic Sedan için Elegance paketini almak gerekiyor. Onun fiyatı ise 43 bin YTL üzerinde. Astra rakibine göre daha zengin bir fiyat yelpazesine sahip.

Sonuç olarak Astra Sedan başarılı süspansiyon sistemi, daha geniş bagajı, zengin fiyat seçenekleri ve az tüketimi ile rakibini az farkla olsa da geçmeyi başarıyor. Civic Sedan, Astra karşısında güçlü ve atak motoru, iç mekandaki konforu, güzel görüntüsü gibi artıları bulunsa da küçük bagaj ve fiyatlandırma gibi eksiler yüzünden geride kalıyor.



Honda Civic Sedan

Motor: 1595cc

Maksimum güç: 125 HP 6500 d/d

Maksimum tork: 152 Nm 4200 d/d

Son hız: 192 km/s

0-100 km/s hızlanma: 11.4 sn

Fren Mesafesi: 100-0 km/s 39 m

Yakıt tüketimi: 100 km’de 8.2 lt

Fiyat: 43.100 YTL (Elegance)




Opel Astra Sedan

Motor: 1598cc

Maksimum güç: 115 HP 6000 d/d

Maksimum tork: 155 Nm 4000 d/d

Son hız: 192 km/s

0-100 km/s hızlanma: 11.8 sn

Fren Mesafesi: 100-0 km/s 38 m

Yakıt tüketimi: 100 km’de 8.0 lt

Fiyat: 42.000 Cosmo + ESP,Yokuş kalkış desteği
 
civic için 0-100 hızlanması honda'nın sitesinde 10.4 sn. yazıyor, burda ise 11.4 Biri yalan söylüyor ama...
 
ulan bu hondacılar arabadan anlıyosa bende arap olayım,yok astranın arkası emanet gibi duruyomuşta bilmem neymiş...pehhh kedi erişemediği ciğere mındar dermiş bunlarınkide o hesap işte...astranın içi,bagajı yayla gibi..ben 1.90 boyunda 100 kiloyum astra bana bile geniş geliyo,arkaya benim gibi 3 kişi rahat sığar,bagajı desen yine öyle...bu hondacılar heralde fiziken ve beynen çinliler gibi...:)
Bende honda kullanıyorum arkadaşım ve bu forum üyesiyim lütfen hondacılar kelimesini düzeltelim orda yazı yazanları alakadar eder yazılanlar.
 
Paylaşım için teşekkürler,

Yalnız Astra Sedan'ın bagaj kapağı sadece içerden açılıyor diye yalnış bilgi vermişler,
kontak anahtarı ile de açılıyor:):) en azından ben de öyle:)

İç merkan konforun da civic biraz önde denmiş, herhalde bardaklık ve cepliklerin fazlalığı baz alınarak söylenmiş; zira Berat'ın yazdığı gibi oyuncaklardaki plastik kalitesiyle insanı hemen soğutmayı başaran bir araba:) Japonlar zaten iç mekan konusunda hep eksikler

Civic kasa estetiği sportif çizgileri olan motoruda japon standartlarında olan bir arabadır. Diğer hiçbir özelliği rakiplerinden önde değildir, Bence...
 
Astra Sedan ise kullanışlılık konusunda kullanıcıyı resmen ters köşeye yatırıyor. Bagajı sadece içerden açabiliyorsunuz. Anahtarla otomatik veya bagaj kapağı üzerinden açamıyorsunuz. Mecburen orta konsola yönelmeniz gerek.

Yok artık, testi yapanlar kontak anahtarını kullanmayı bilmiyorlar galiba:):)
 
bu tür testlerde yanlışıklar olabiliyor, geçen okuduğum bir testte de astralarda follow me home özelliği yok demişti mesela...
 
honda dizayan olarak daha gusel motor ıse daha cevik sedan kasalarda ama kalite olarak tartısmak ayıp olur honda astranın yanına yaklasamaz ic dizayn ıscılık kalıtesi ve ergonomi ayrıca yuruyen de motor haric hondanın hic bir artısı yok saten hondaya modifiye yapmıcaksan hic alma daha iyi
 
Geri
Üst