Hyundai Accent Blue

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan falcon_78
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bi araç çok satıyorsa çok tutuluyor demektir benim mantığım bu. Ayrıca yolda savuran hyundai de görmedim şuana kadar. Kapılarının sesi de çoğu opel den daha sessizdir. Dinleyip karşılaştırabilirsiniz
yukarıda yakından yaşadığım bir örneğini verdim. siz görmesenizde bi yerlerde oluyormuş demekki
 
yukarıda verdiğin örnekteki olay birazda aracı kullanım şeklinden kaynaklanıyor olamaz mı? viraja girmesini bilmeyen adam tır bile devirir....
sanmıyorum çünkü arkadaşımda gayet iyi şöfördür. tek hatası kendi mazda 3'ünden sonra era kullanınca mazdayla girdiği hızda viraja girince başına bu talihsiz olay geldi. tüm kazalar şöför kaynaklıdır ama buna etken olay arabanın yol tutuş kabiliyetsizliği kesinlikle.

sonuç olarak her arabanın hitap ettiği bi kesim vardır, normal kullanımlarda her araç istenilen yere insanı götürür. era'da kendi çapında iyi bi araçtır ama bu, era'nın mazda 3'ten veya astra'dan daha iyi olduğunu asla göstermez. nitekim belirtmiş olduğum olayda buna kesinlikle emsal teşkil eder.
 
vectranın yol tususu ıle eranın kı kıyaslamak adıl olmaz cunku bana gore pıyasada rakıp olacak fazla araba yok

era ile lütfen sınıfındaki corsayı karşılaştırın
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar marka fanatikliği yada sevgisi elbette olabilir bu normal. ancak birde gerçekler var. Ben opel fanatiği sayılacak bir opelciyim ama son yıllarda opel stratejilerindeki hatalarıda maalesef görüyoruz. Bende işyerinde 1.5 megan, 1.5 accent era, 1,6 dsg jetta ve ticariler kullanıyorum. Era hakkaten düz yolda ve kalkışlarda çok iyi. meganla aralarında tek fark accentin daha iyi performans vermesi. yol tutuşları ikisindede zayıf ve virajlara dikkatli bir açıyla ve yavaş girmek gerekli. tabi burdaki yavaştan kastım 70 yazan yerde 90 la girebiliyorsun opelde 70 yazan yerde 100 le giriyorsun. öyle abartılacak bir durum yok. sonuçta yol tutuşu kötü olan bir araca iyi bir süspansiyon ve lastik takınca bu sorunu çözüyorsun.
Ama ben birde araçta tokluk ve güven ararım. sıcaklık ve samimiyet ararım. bunlar megan (eski megan) ve accente yok. malüm şirket işlerine çok koşturuluyorlar. ama şunuda söylemek lazım gün içerisinde çeşit çeşit adamların hertürlü eziyeti yaptığı ve periyodik bakımlarını aksadığı bu araçlar hakkaten iyi dayanıyorlar.
Bu nedenle tercih ediliyorlar. Sarf malzemesi bol ve ucuz.
Üstelik artık tüm markalar evlilikler yapıyorlar. ben yeni accentlerin eskiye göre daha kaliteli olacağını düşünüyorum bu yol tutuş meselesinide çözerler zaten
En önemlisi 1,6 motordan 128 hp güç üretmek önemli bir özelliktir. şuan piyasadaki en güçlü dizelle gelecekler. eminim azda yakacaklar. satış fiyatıda ucuz olursa neden opel diye bağıra bağıra gezelimki?
Opeli biz sevenlerimi kurtaracak yoksa doğru dürüst satış stratejileri ve araç üretmekle yükümlü olanlarmı?
 
Çorum bayisi taksicileri toplayıp showroomda tanıtım yapmıştı Era için, kendileri de biliyor müşteri kitlesini:D

Blue için bugün tanıtım vardı, tüm Türkiye genelindemiydi bilmiyorum. ama başka birşey için gitmiştik bayiye, arabanın yanından geçerken hemen öylesine baktım. iç tasarım güzel, dışı da güzel ama aynı Honda City gibi yanlardan çok basık ve yüksek, Era kadar oturaklı durmuyor.
dışında da birkaç krom parça güzel, özgün olmuş gibi.


(bu arada Insignia 2.0 CDTI 130 ve 160hp, 140lığı hiç olmadı:D )
Hyundai'nin 1.6 dizelden 120küsür hp çıkartması bence büyük başarı değil ama motorları iyi gidiyor, oda bir gerçek :)

Doğru ben başka araçlarla karıştırmışım.. Fakat 128 hp büyük başarıdır bence.. senin cdx'le sakın 110luk dizele denk gelme :D
 
her aracın boyutları ve şekline göre sürüş dinamikleri farklıdır.

astrayla corsayı da aynı viraja aynı limit hızlarda sokamazsınız.
 
her aracın boyutları ve şekline göre sürüş dinamikleri farklıdır.

astrayla corsayı da aynı viraja aynı limit hızlarda sokamazsınız.

abi işte arkadaşlar orayı karıştırıyorlar segmentlerle kıyaslamayı bilen yok yanii..

mesela ben cdx den inip rio'ya binince çok zorlandım virajlar konusunda..

neden ?

vectra üst sınıf bir araç karşılığı hyundai'de sonata'dır.
astra'nın karşılığı elantra
omega'nın karşılığı genesis'dir.

malesef kıyaslamayı kavramanın ne derece zor olduğunuda anlamış olduk..

müstesna.. :rolleyes:
 
1.7 CDTI ECOTEC

130 PS @ 4000dd

300Nm / 2000-2500


Almanya'da corsa 3 kapı'da mevcut. Bu da iyi gider :)
 
hepsini denemek lazım, denemeden bilinmez

misal ben şöyle tecrübe ettim;

kuzenin clioyla benim arabayı takip ettik bi gün, benim arabayı abim kullanıyodu, baya colin mcrae bi sürüş tarzı dalıyor virajlara, kuzen de takip ediyorum ayağına gazladı :rolleyes: süspansiyon dibe dayanınca abimi aradım gazlama gelemiyoz biz arkadan diye.
ama megane olsaydı çok daha yakın hızlarla takip edilirdi hiç şüphesiz.

dingil mesafesi, tavan yüksekliği yani ağırlık merkezi yüksekliği önemli burda. Kimse de b sınıf aracı c sınıflardan iyi viraj dönsün diye (gti,gsi gibi spor versiyonları saymazsak) aracın ağırlık merkezini aşağı çekmeye uğraşmaz. uğraşınca sınıf değişiyor zaten :D
 
Geri
Üst