İlk çalıştırma mavi duman

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozgur82
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ozgur82

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar yine bir sorunla karşınızdayım :) ilk çalıştırmamda mavi duman atıyor aracım. Hava soğuktu ve 2 gün çalıştırmamıştım, sonrasında arkada bir bulut gibi yükselen beyaz dumanı gördüm, daha sonra 8-10 saat arayla aracımı çalıştırmamda mavi duman atmaya başladı ama 1 dakika sonra duman kesiliyor. Bakımına daha 3000 KM var... Sizce sorunum nedir? Ne yapmalıyım. Masrafım ne olur yardımlarınızı rica edebilirmiyim?
 
Söylemeyi unuttum... Enjeksiyonlarına 1 ay önce baktırdım temizdi her hangi bir sorun yoktu...
 
Kısmen elektronik bir parça, 1 ay içerisinde sorun çıkaradabilir.
 
Kardesım nacizhane bilgimi paylaşim mavi duman motor omrune denk bı ısarettır enjektor temız dıyosun daha onceden hararet sorun yasadınmı
 
Kardesım nacizhane bilgimi paylaşim mavi duman motor omrune denk bı ısarettır enjektor temız dıyosun daha onceden hararet sorun yasadınmı
Tarkan bey öyle kesin birşey söylemek zor. bakalım yağ ekslitiyormu? çalışması nasıl? mazot kokusu? su eksiltiyormu? bunları yazmamış arkadaş...
mavi duman dizelde çiğ mazot da olabilir,kızdırma bujisi, enjeksion bakımı yapılmış ama nasıl? yani motor gidici demek için geniş bilgi lazım ;)
 
üst kapak subap ( yatağı ) contaları desem çok mu iddiali olur selim abi :)
 
türbün milinde boşluk var hafif yağ kaçırıp biriktiriyorsa marşa basınca onu yakıyodur..yağını kolla :)
öteki türlü halini söylemek istemiyorum,multijet makina kolay kolay birşey olmaz diyorum :confused: bak bakalım hiç üfleme varmı makinada..
 
İlginiz için teşekkür ederim, şu zamana dek hiç bir şekilde hararet yapmadı, suda eksiltmiyor... Mesela 2 gün çalıştırmasam yoğun bir duman atıyor ben buna anlam veremiyorum. Yağ seviyeside normal, her şey normal gözüküp ilk çalıştırmada 8-10 saatlik bir boşluktan sonra neden mavi duman atıyor bir türlü çözümleyemedim. Motor değişmesi gibi bir durum söz konusu olmasın olmamalı olmayacak diye temenni ediyorum. Ama bana bu durumun sebeplerini belirtirseniz ne kadar bu şekilde kullanabilirim, zamanım yok ustaya götürmeye zor durumdayım açıkçası
 
bilmiyorum yardımcı olurmu ama benim eski tigrada benzer bi durum vardı ...
uzun süre bekleyen motorda ( soğuk ) aşınmış olan üst kapak subaplarının contaları ısınıp genişleyene kadar aralarından sızan yağ yanma odasına kaçıyor ve ilk çalışmada motor ısınıcaya kadar o sızan yağı yakıyor mavi duman ondan çıkıyor demişlerdi bana ...
benzinli motor ve dizel motorda bu işlerde bi farklılık varmı bilmiyorum o kadar teknik bilgim yok yani ama sizde de benzer bi durum olabilir..
bu durum üst kapak revizyonu ile gideriliyor masrafı da öyle çok değil ama ben yaklaşık 2.5 yıl o şekilde kullandım bi sıkıntı olmadı öyle aşırı yağ eksiltmede olmadı zaten 3 kez yağ değişimi yaptım başkada yağ eklemedim yani...
 
Geri
Üst