İlk çalıştırma mavi duman

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozgur82
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bilmiyorum yardımcı olurmu ama benim eski tigrada benzer bi durum vardı ...
uzun süre bekleyen motorda ( soğuk ) aşınmış olan üst kapak subaplarının contaları ısınıp genişleyene kadar aralarından sızan yağ yanma odasına kaçıyor ve ilk çalışmada motor ısınıcaya kadar o sızan yağı yakıyor mavi duman ondan çıkıyor demişlerdi bana ...
benzinli motor ve dizel motorda bu işlerde bi farklılık varmı bilmiyorum o kadar teknik bilgim yok yani ama sizde de benzer bi durum olabilir..
bu durum üst kapak revizyonu ile gideriliyor masrafı da öyle çok değil ama ben yaklaşık 2.5 yıl o şekilde kullandım bi sıkıntı olmadı öyle aşırı yağ eksiltmede olmadı zaten 3 kez yağ değişimi yaptım başkada yağ eklemedim yani...
yağ eksilitrse olasılıklar içinde tabii ... Caner kardeşimin dediği gibi turbo milide akla gelir ama yağ eksiltmiyorsa çiğ mazotda mavi renk olur onun için kesin birşey demek zor...çalışması nasıl mesela kızdırma buji sorunuda olabilir.
 
İlk çalıştırmada yağ yakıyor olabilir, yağ ısındıkça viskolizitesi arttığı için kesebilir 0w yağ kullanıyorsanız 5w yağ kullanırsanız kesebilir 10w'de olabilir ama dizelde tavsiye etmem.

Ayrıca sadece çalıştırmada 1dklık yağ yakıyorsa yağda bir değişiklik göremeyebilirisinz.
 
1.3 lerde subap lastiklerideki kurumadan dolayı ilk çalıştırmada mavi duman atma yapabiliyor fakat bir zararı olacağını sanmıyorum.
 
1.3 lerde subap lastiklerideki kurumadan dolayı ilk çalıştırmada mavi duman atma yapabiliyor fakat bir zararı olacağını sanmıyorum.
Merhabalar benim aracım da da aynı sorun var yeni aldım aracı sabah ilk çalıştırma da biraz 5 sn kadar duman atıyor yoğun sonra kayboluyor araç 2011 Opel Astra 1.3 CDTI Euro 5 motor enjektör temizliği buji değişimi yapıldı devam ediyor sorun nedir acaba nasıl çözülür subab lastiklerinden mi bilen arkadaşlar dan yardım bekliyorum
 
Merhabalar benim aracım da da aynı sorun var yeni aldım aracı sabah ilk çalıştırma da biraz 5 sn kadar duman atıyor yoğun sonra kayboluyor araç 2011 Opel Astra 1.3 CDTI Euro 5 motor enjektör temizliği buji değişimi yapıldı devam ediyor sorun nedir acaba nasıl çözülür subab lastiklerinden mi bilen arkadaşlar dan yardım bekliyorum
Mavi ise geçmiş olsun üst kapak açılır üstad çok üzerine gitme masraf artar
 
Mavi ise geçmiş olsun üst kapak açılır üstad çok üzerine gitme masraf artar
Üst kapak (silindir kapağı) açılmadan sadece keçeler (contalar) değişemez mi? Tabi başka bir sorunuda yoksa.
 
Üst kapak (silindir kapağı) açılmadan sadece keçeler (contalar) değişemez mi? Tabi başka bir sorunuda yoksa.
Kapak açılmalı üstad başka yolu yok işçilik düzgün yapılmalı önemli olan işçilik iyi olması
 
1.3leri tam bilmiyorumda bazı modellerde sadece sibop keçeleri değişebiliyor. Belki bunlarda değişir die düşünmüştüm
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Geri
Üst