Insignia'daki hayal kirikliğim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gökhan_55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bir arkadaşımızın parası olan insignia ya binsin olmayan binmesin ifadesi opel kullanıcısı olarak beni üzdü, marka bağımlılığı diye birşey var nasıl GS,FB,vb isek bizlerde opel severleriz ve bu markayı paramız olduğu müddetce tercih edeceğiz bu yüzden eleştirilerimizin dikkate alınmasını bekliyoruz.Bu siteyi opel yetkili servis ve satıcılarının da takip ettiğini biliyoruz.İnsignia bu fiat ve pazarlama tekniği ile ülkemizde pazar payını alacağını zannetmiyorum.
 
ben iki aracı teknik olarak modamod karşılaştırmıyorum.söz konusu olan o kadar parayı edip etmediğidir.o paraya başka neler alınabileceğidir.amaca nasıl hizmet ettiğidir.ben aralarındaki bu fiyat uçurumunu haketmediğini düşünüyorum.(Mustafa bey konuyla ilgili çok güzel bir yorum yazmış zaten ve özelliklede opelin bir orta sınıf markası olduğunu ancak Tr opelin PAÇOZ lukları yüzünden aracıda PAÇOZA :D çevirdikleri için ülkemizde rağbet görmeyeceğini gayet güzel açıklamış.)
kim kimin karoserini yada platformunu kullanıyor yada (globalleşen dünyada hertürlü sektörde artık bir dönem rakip olan firmalar evlilikler gerçekleştirip, arge çalışmalarını birlikte yapıyorlar. örn:opel ve fiat dizel motorlarının ortaklaşa geliştirilmesi gibi.saaba platform sağladığı için göklere çıkarmamaımz gerektiği gibi,fiatla motor geliştirdiği içinde aşağılamamaız gerekli) diğerinin jantı 1-2 inc diğerinden yüksek yada düşük diye araştırıp araba alan kaç kişi varki dünyada.
ayrıca madem saab dediniz kesinlikle opelin hiçbir modeli ile kıyaslanmayacak kalitede ve "karizmada" araçlar üretiyorlar.dünyada bir jet markasıyla aynı marka olan başka bir binek araç yok.hatta bir kısım teknolojisinin SAAB jet mühendislerinin geliştirdikleri teknolojiden alındığını tüm dünya otomotiv sektörü bilmektedir.maalesef ülkemizde avrupada ve amerikada olduğu gibi çok yaygın kullanılan bir araç değil.
bence belirttiğim kriterler çok önemli ayrıca saab motorlarını ve şanzımanlarını yıllardır şanzımanlar 1985ten beri opelden tedarik ediyor kaldı ki opel ve saabın kalitesi şuanda aynı seviyede ama bakın saablar daha pahalı bunu göremeyecek kadar kör iseniz bu benim sorunum değil zaten volvo ile karşılaştırmak saçma volvo sınıf standartlarını karşılayamayan bir marka her ne olursa olsun ha bunu volvoyu aşağılamak için söylemiyorum kesinlikle genel kriterler doğrultusunda bunları söylüyorum , zevkler ve renkler tartışılmaz derler siz volvoyu beyenirsiniz başkası vw'i konu bu değil zaten ama kalkıpta kriterleri uyuşmayan araçları karşılaştırmaya kalkarsanız yanlışı yaparsınız s40tan pahalı olmasının birçok nedeni var ama bunları tek tek yazmaya uğraşmayacağım kim nasıl biliyorsa yapmakta özgürdür bu kadarına karışmak saygısızlık olur sadece demek istediğim opeli sevebilirim ama gerçekleri örtbast edecek kadarda gözüm kararmadı güneş balçıkla sıvanmaz kim ne derse desin
 
bir arkadaşımızın parası olan insignia ya binsin olmayan binmesin ifadesi opel kullanıcısı olarak beni üzdü, marka bağımlılığı diye birşey var nasıl gs,fb,vb isek bizlerde opel severleriz ve bu markayı paramız olduğu müddetce tercih edeceğiz bu yüzden eleştirilerimizin dikkate alınmasını bekliyoruz.bu siteyi opel yetkili servis ve satıcılarının da takip ettiğini biliyoruz.insignia bu fiat ve pazarlama tekniği ile ülkemizde pazar payını alacağını zannetmiyorum.

+100000000.
 
Bir arkadaşımızın parası olan insignia ya binsin olmayan binmesin ifadesi opel kullanıcısı olarak beni üzdü, marka bağımlılığı diye birşey var nasıl GS,FB,vb isek bizlerde opel severleriz ve bu markayı paramız olduğu müddetce tercih edeceğiz bu yüzden eleştirilerimizin dikkate alınmasını bekliyoruz.Bu siteyi opel yetkili servis ve satıcılarının da takip ettiğini biliyoruz.İnsignia bu fiat ve pazarlama tekniği ile ülkemizde pazar payını alacağını zannetmiyorum.

Katiliyorum. Pazar payi ile ilgili olarak eklemek istedigim bir sey var. Bence fiyatlarda bir miktar duzeltmeye gidilir gibi geliyor. Yuksek hacimli motorlar pahali. Ancak 1.6 serisinin fiyatlari bence uygun. Ben arabami alirken astra elegance 1.6 icin 39000 ytl vermistim. :mad:Bence insignia cosmo 1.6t icin 58000 ytl cok bir rakam degil.:) Tabii alamam ama ben ole dusunuyorum.:sorry:
 
bence belirttiğim kriterler çok önemli ayrıca saab motorlarını ve şanzımanlarını yıllardır şanzımanlar 1985ten beri opelden tedarik ediyor kaldı ki opel ve saabın kalitesi şuanda aynı seviyede ama bakın saablar daha pahalı bunu göremeyecek kadar kör iseniz bu benim sorunum değil zaten volvo ile karşılaştırmak saçma volvo sınıf standartlarını karşılayamayan bir marka her ne olursa olsun ha bunu volvoyu aşağılamak için söylemiyorum kesinlikle genel kriterler doğrultusunda bunları söylüyorum , zevkler ve renkler tartışılmaz derler siz volvoyu beyenirsiniz başkası vw'i konu bu değil zaten ama kalkıpta kriterleri uyuşmayan araçları karşılaştırmaya kalkarsanız yanlışı yaparsınız s40tan pahalı olmasının birçok nedeni var ama bunları tek tek yazmaya uğraşmayacağım kim nasıl biliyorsa yapmakta özgürdür bu kadarına karışmak saygısızlık olur sadece demek istediğim opeli sevebilirim ama gerçekleri örtbast edecek kadarda gözüm kararmadı güneş balçıkla sıvanmaz kim ne derse desin
Siz takılı kaldınız heralde sabit bir cümleye.yada sırf bana cevap vermek için dahada detaya giriyosunuz şanzumanıda veriyo bilmem ne falan diye.konuyu karşılıklı soru cevaba çevirerek neden uzattığınızı anlamadım.
acaba ben yanlışmı anlaşıldım.bende bir opel kullanıcısıyım ve 99 yılından beri 3 değişik opel aracı aldım.opel sevgisi yada tutkusu kimsenin tekelinde olmadığı gibi, sevmek içinde başka sıfatlarının olması gerekmiyor yada birilerine malzeme tedarik etmesi gerekmiyor.ilk mesajımın son cümlesine dikkat ederseniz "bana bir araba için 80 ytl harca deseler kesinlikle insignia yerine başka modellere bakarım demiştim.nedenide bir orta sınıf aracı olan opelin bu fiyatlarla (kendimi orta sınıf olarak nitelendirdiğim için) bna hitap etmediğini düşünüyorum.volvo s40 örneğini verirken daha önce dediğim gibi moda mod karşılaştırma yaomadığımı söylemiştim.ama 28 bin euroya sıfır satılan dünyanın en sağlam arabası seçilen bir modele fazlasıyla hakkını teslim etmek istiyorum.burda söz konusu olan volvo s40 sadece benim için güncel bir bilgi olduğunan paylaşmıştım.onun yerine yazılacak bir sürü araç bulunabilir.
Ayrıca herşey donanım demek değildir.eskiden hiçbir mercedesde cam otomatiği bile yoktu.bunun gibi birçok elektronik konfor donanımı uzun yıllar opsiyon olarak satıldı (uzun yıllar Almanyada yaşamış birisi olarak biliyorum) buna rağmen mercedes mercedesliğinden birşey katybetmemiştir ve fiyatı herzaman yüksek olmuştur.
Sonuç olarak elbetteki bu hem zevk meselesi kimine göre, kimine görede imkan meselesidir. ben Türkiyede sıfır yerli araba fiyatına opel yada başka bir sürü yabancı marka alma imkanı olan insanların o kalas yerli arabaları tercih ettiğine çok şahit olmuşumdur.

not: ayrıca Allaha çok şükür kör değil.hele sabit fikirli hiç değilim Allah tan:)
 
şimdi tabiki tercih meselesidir, kimse kimseye zorla birşeyi ne beğendirebilir ne de aldırabilir, ama burada dünyanın std. olarak kullandığı karşılaştırma kriterleri vardır, araçlarda belli başlı kriterlere göre belirlenmiş sınıflandırmalar yapılmıştır.. bu sebeple başta şu s40 mevzuu şu şekilde kıyaslanır..
bu paraya daha başka ne alınabilir?...

günümüzde global ekonomi-üretim ve teknolojinin getirdiği ortak projeler ve ortaklıkların da neticesi olarak,opsiyon özelliklerin sayesinde müşteriye özel otomobil üretilmektedir. yıllardır var tabi bu durum.. neyse.. bu sebeple de aynı fiyata bir alt sınıfın en üst donanımlısı ya da bir üst sınıfın baz versiyonunu satın almak mümkün olmaktadır.

bu durumda da insignia nın yerine başka bi dolu alternatife yönelme söz konusu olabilir. çok normal. tabi bu,müşterinin bireysel olarak, beklentileri çerçevesindeki kıyaslaması, kendi kriterlerine göre yaptığı değerlendirme sonrasındaki seçimidir...

bu kıyaslamayı asla resmi olarak yapılan bir karşılaştırma ile karıştırmamak gerekir..
 
şimdi tabiki tercih meselesidir, kimse kimseye zorla birşeyi ne beğendirebilir ne de aldırabilir, ama burada dünyanın std. olarak kullandığı karşılaştırma kriterleri vardır, araçlarda belli başlı kriterlere göre belirlenmiş sınıflandırmalar yapılmıştır.. bu sebeple başta şu s40 mevzuu şu şekilde kıyaslanır..
bu paraya daha başka ne alınabilir?...

Zaten bende aynen sizin anlattıklarınızı ifade etmeye çalışmıştım kısmen zaten.arz-talep-para-zevk dörtgeni.tamamen duygusal kısmını yani:)açıklamanız için teşekkürler.
 
Insignia, simdiden dibe vurmaya basladi bile avrupada, ama nedeni arabayla ilgili degil, insignia; donanim olarak, goruntu olarak, motor secenekleri olarak gercekten tercih sinifinin tepelerini zorluyor, ama su an ogle bir kriz var ki, daha yeni piyasaya surulecek arabanin, seri uretimi yavaslatildi bile. bu kriz, cok uretici firmanin buyuk olcude maddi olarak zarar gormasine mani oldu. cunku 2009 icin bir cok dev firma, yeni kasa veya makyajli kasa araclari icin ciddi yatirimlar yapti ama su an karsiligini bulamadi.
Toyota: Avensis ile husrana ugradi,
Volkswagen: makyajli Golf ve Polo ile husrana ugradi.
Opel: insignia ile henuz daha kesin degil ama ogle gozukuyor buyuk bir hayal kirikligina ugrayacak.
audi: A4 ile husrana ugradi.
Honda, Hyundai, Land Rover, ve cekik gozlulerin arabalari.
Bu saydigim markalardan daha bir cogu ayni kaderi yasiyor. Uretici firmalarin yeni bir otomobil icin yaptigi yatirimlar, gercekten ciddi boyutlarda. ama bir de satamazsa arac, iste o zaman vay haline, bu saydigim markalar, yatirimlarinin yarisini bile karsilayamamis durumda su an. bu krizin artik dibi olarak Mayis aylari deniyor. ama kesin degil. Mayis ayina kadar dayanan sektorler ve firmalar, krizi atlatir gozuyle bakiliyor. Allah sonumuzu hayir etsin.
 
Zamanında opel tutkusu olan birisi olarak 4 kelimem var "birdaha nasip etmesin rabbim"
Hiç düşünmüycem bu markaya para vermeyi...
Soranlarada önermiyorum zaten...

Aracın benım görüşümle tamamen hata.
 
Geri
Üst