katil tırın kaza anı..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aga78
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kazadır illaki bi dalgınlık bi ihmal vardır ama,otobandayım diye önünde kaza falan olunca yavaşlamıyormusunuz siz hiç? veya otobanda frenlere asılmanızı gerektirecek bişey olmadı mı?
benim önümde kamyon devrildi gayet normal durdum, aynadan baktığımda arkamdakinin duramayacağını fark ettim kenardan kaçıp ilerledim,arkamdaki devrilmiş kamyna çarptı onun arkasındaki ona,toplamda 15-20 araç birbirine girdi orda.
herkes dikkatli olmak zorunda,altındaki aracı her koşulda kimseyi öldürmeden durdurabilmeli,
 
Ölenlere Allahtan Rahmet dilerim, kötü bir kaza.Kimin haklı - haksız olduğunun çok fazla da bir önemi yok aslında.Yalnız şunu söyleyeyim, TIR dolu yada boş olsun otobanda seyir halindeyken (ortl. 70-80 km/h hızla) önünde aniden duran bir arabaya çarpmamak için manevra yapamaz.Yaparsa kesinlikle devrilir.Kesinlikle diyorum çünkü işim gereği her gün ort. 100 kadar TIR ı sefere gönderiyoruz.Çoğunada (merakımdan dolayı) binerek seyahat etmişimdir.Bizdeki araçlar çoğunlukta Volvo,Iveco gibi araçlar gerek yaşları gerekse güvenlik donanımları üst düzeyde.Aralarında 610 bg gücünde olanları da var sırtında 35 ton yükle rahatça ibresini 120 km/h dayayabiliyor.Durdurmak isterseniz otomobil kadar olmasa da yine kısa bir mesafede durusunuz ama düz bir hat üzerinde,direksiyonu çevirmeden .TIR ın hızlı giderken yapamayacagı tek şey manevradır.Direkt devrilir çünkü ağırlık merkezi yerden ort. 120 cm yükseklikte.Herşey bir yana maalesef bu kazaya karışan TIR in markası BMC , kalitesi teknik donanımı ile ilgili birşey söyleyemem ama burada TIR soforunun 2 seçeneği vardı ya manevra yapmaya çalışarak aracını devirecekti yada düz bir hat üzerinde durmaya çalışacaktı.Sofor 2.sini seçti ve sonuç budur.
 
Ölenlere Allahtan Rahmet dilerim, kötü bir kaza.Kimin haklı - haksız olduğunun çok fazla da bir önemi yok aslında.Yalnız şunu söyleyeyim, TIR dolu yada boş olsun otobanda seyir halindeyken (ortl. 70-80 km/h hızla) önünde aniden duran bir arabaya çarpmamak için manevra yapamaz.Yaparsa kesinlikle devrilir.Kesinlikle diyorum çünkü işim gereği her gün ort. 100 kadar TIR ı sefere gönderiyoruz.Çoğunada (merakımdan dolayı) binerek seyahat etmişimdir.Bizdeki araçlar çoğunlukta Volvo,Iveco gibi araçlar gerek yaşları gerekse güvenlik donanımları üst düzeyde.Aralarında 610 bg gücünde olanları da var sırtında 35 ton yükle rahatça ibresini 120 km/h dayayabiliyor.Durdurmak isterseniz otomobil kadar olmasa da yine kısa bir mesafede durusunuz ama düz bir hat üzerinde,direksiyonu çevirmeden .TIR ın hızlı giderken yapamayacagı tek şey manevradır.Direkt devrilir çünkü ağırlık merkezi yerden ort. 120 cm yükseklikte.Herşey bir yana maalesef bu kazaya karışan TIR in markası BMC , kalitesi teknik donanımı ile ilgili birşey söyleyemem ama burada TIR soforunun 2 seçeneği vardı ya manevra yapmaya çalışarak aracını devirecekti yada düz bir hat üzerinde durmaya çalışacaktı.Sofor 2.sini seçti ve sonuç budur.

Mantıklı, doğru, önyargısız bir yorum tebrik ederim:good:
 
saatte 100 km ile giden bir modern otomobil 40 metre de durabiliyor ortalama olarak.Yani saniyede 25 mt yol alıyor.Fren ve azalan ivme ile hesaplamalar 2 sn'lik takip süresinin sadece bir modern otomobil için olduğunu gösteriyor ki bence 2 sn yeterli bir zaman değil.Hele ki üstünde 30-40 tonluk bir yük olan kamyonun bu zamanda durması imkansız.Ben bu konuda Metin'e katılıyorum ve genel olarak ticari araç şoförlerinin karşıdakini umursamadan vasıta kullandığını düşünüyorum tabii ki istisnalar hariç.
Ufak bir eklemeyi sonradan yapıyorum;Bu kazada Doğan sürücüsünün otoyolda aniden durması bence kazanın başlıca sebebi,bunun üstüne bir de Tır'ın duramaması veya yakından takip etmesi eklenince ne yazık ki böyle bir kaza ortaya çıkmış.Kazayı yerinde inceleyen bilirkişiler mutlaka en doğru kararı vereceklerdir,Allah bir kez daha rahmet eylesin ölenlere..
 
Offf :( Ölenlere Allah Rahmet Eylesin. Ben Tv'de falan izlemedim. Yazdıklarınıza göre önce araba duruyor zannedirsem. Sonra Tır arkadan Doğan'a vuruyor... Acaba teknik bir hatamı?


 
yolun ortasında durupta 5 - 10 dakika beklememiş şahin şöförü .
araçlarda öyle tuhaf arızalar olabilirki olmaz olmaz demeyin direksiyon kilitlenebilir . frenler kilitlenebilir otomatik araba stop eder , motor çalışmassa boşa atıp çekemezsin sağa , köprü altından geçerken önüne bir şey fırlar düşer sağın solun dolu olur kaçamassın sadece fren yapar kalırsın ama arkadan gelen kurallara uysa idi iki kişi yaşıyor olurdu.
ticari araç kullanan lara genelde saygısız düşüncesiz bencil oldukları için uyuz oluyorum. böyle olmayan arkadaşlar üstüne alınmasın. olanlar alınsın ama.
araba doğan ama
dediin özellikler mevcut mu acaba???
 
özellikle şehir içinde güvenli takip mesafesine uyayım diyorsun pat yan şeritten bir araba gelip önüne geçiyor gelde bu durumda araya güvenli mesafeyi koy koyabilirsen
 
araba doğan ama
dediin özellikler mevcut mu acaba???
Direksiyon kilitlenebilir,fren kilitlenebilir,motor stop edebilir demiş,gerçi otomatik demiş ama her araba stop edebilir..Bunların hepsi Doğan slx'te olabilecek arızalar.Özellikler mevcut mu acaba derken,biraz daha açabilirmisiniz?
 
özellikle şehir içinde güvenli takip mesafesine uyayım diyorsun pat yan şeritten bir araba gelip önüne geçiyor gelde bu durumda araya güvenli mesafeyi koy koyabilirsen
Tek senin çabanla olmuyor işte..Ne kadar dikkat edersen et toplum olarak bilinçlenmedikten sonra bir sonuç vermiyor:(
 
şuda var otobanda giderken araç arıza yapmış olsa bile araçtaki ivmeyle güvenli bir kenara çekilebilirdi. Videoyu izlemedim izlemekte istemiyorum ama doğan her halükarda arkadan gelen aracı kontrol etmek zorundaydı yolun ortasında aniden durmak, değil otobanda trafiğin en yoğun olduğu bölge kızılayda bile yapılamaz..
araç arıza yapmış olabilir diyen arkadaşlar var ama dediğim gibi aracın o andaki ivmesiyle güvenli bir alana aracını yönlendirmeliydi. Tekerlerin kitlenmesi veya frenlerin kontrolsuz devreye girmesi gibi bir problem varsa bilmiyorum. Doğanda da tekerlerin kitlenmesi gibi bir olayın olmaması lazım
 
Geri
Üst