kaygan yollarda TC niz işe yarıyor mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mhakkan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Traction Control

Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir.

Çekis Kontrol Sistemi Nedir?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler. Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir sekilde yol almasi saglanir.

Hangi araçlara uygulanabilir?
ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.

Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?
Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak, buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.

- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir


"... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim. Gerek üretim sekli, gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok profesyonel bir sistem. Ürünün en büyük avantaji sürücünün kullanim tarzina göre ayarlanabilmesi ve aracin orjinalligini bozmamasi. Bu sistem hem istenildiginde devreden çikartilabiliyor, hem de sökülmek istendiginde hiçbir olumsuz iz birakmiyor.
SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI." http://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/TRACTIONCONTROL.ASP
 
Son düzenleme:
Bendede Sadece Kalkişlarda Işe Yariyo Başkada Beş Para Etmez Onun Için Zincirim Her Zaman Yanimda Hangi Sistem Olursa Olsun Sonuçta 2 Lastik... Yani Zincir Kesinlikle şart
 
ben faydasını çok gördüm. vectramızda var, çok dik bir yokuşu çıkmaya çalışıyorduk. hatta altımızdaki parkeler yerinden çıkıyodu çünkü bi gün öncesinden yağmur yağmış ve çamur olmuş. bu izmir mezarlığından bahsediyorum. manisayolu üzerindeki. araba önce biraz afalladı bi baktım tc devreye girdi ve millet debriyaj + lastik yakarken ben sorunsuz bi şekilde çıktım.
 
çamurda Karda Işe Yarayabilir Ama Buzda Sadece Kalkişlarda Işe Yaradiğini Gördüm Tabiki Normaz Sisteme Göre Tc Nin Faydasi Var Ama Buzda Fayda Etmez Onun Için Zincir şart
 
valla buzda yemiyo. bizzat denedim bayramda düz yolda buzlanma varmıs yanımda giden araca giriyordum :D allah korudu. yani hareket halinde pek işe yaramıyor.
 
Ya Bu Antipatinaj Tc Tuşuna Basmayana Kadar Devreye Girmiyormu
 
ekranda tc yanmazkan devrededır yanı hazırdır. ama tusa basarsan ve ekranda sureklı yanarsa devre dısıdır. bu arada ister tc ister kar tipi olsun muhakka yavas gıdılmeli çünki buzlanma olursa şansımız yok
 
Dün göstergede dikkatli bakınca t.c işaretini gördüm ama deaktif zaten bende öyle bir özellik ve öyle bir tuş yok.
 
tc ışığı yanınca devrededir diye biliyorum ben yanmadığı zaman devre dışı
 
Geri
Üst