kaygan yollarda TC niz işe yarıyor mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mhakkan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tc yanmazsa devrededir anlamında. tc yanmıyorsa lastikler patinaja müsait. deneyebilirsiniz bu arada :D
 
sadece kalkışta değil ön taraf patinaja düşüncede çalışıyo. mesala dün 40 km ile yokuş çıkarken kaygan bi yere denk geldi. ekran 3-4 kere ışıgın yanıp söndüğünü gördüm.
 
tc ışığı yanınca devrededir diye biliyorum ben yanmadığı zaman devre dışı


TC düğmesi üzerindeki LED yanıyorsa devre dışıdır. Kontak kapatılıp açıldığınde tekrar LED ışığı söner. Yani her seferinde devreye girer.
Bende normal zamanda kapalı olmasını istiyorum Ama maalesef araçları
kişilerin özel isteklerine göre yapmıyorlar.
 
ESP varya büyük nimet ben onu sölim
 
TC her şartta devreye girer, 150 km hızla giderken bile yanıp sönebilir..Hız farkı gözetmeden ön tekerleklerden herhangi biri patinaja düştüğünde devreye girer...Ben otobanda 120km hızla giderken girdigim su birikintisinde yanıp södüğünü ve dengelemeye çalıştıgını bizzat gördüm...Ayrıca buzda güvenmeyin, ne abs ne tc ne esp buzda hicbir işe yaramaz...

TC yanıyorsa: tc devre dışı demektir
TC yanıp sönüyorsa: O anda müdahale ediyor demektir.
TC yanmıyorsa: Devrede, hazır konumda bekliyor demektir..

Arabayı her çalıştırdıgınızda devreye otomatikman girer, devreden cıkarmak icin basmanız lazım dugmesine.O zaman ısıgı yanar ve devreden cıkmıs olur...Bunu patinajlı kalkış deneyerek de görebilirsiniz.Işık prensibini anlayamayanlar için en uygun yöntem bu.Işık yanarken ve sönükken patinaj atmaya çalışın...
 
Arabayı çalıştırırken gösterge ekranında TC,ABS yanık gözüküyor.Çalışınca sönüyor.O zaman bu donanımlar devrededir anlamına mı geliyor?
 
Arabayı çalıştırırken gösterge ekranında TC,ABS yanık gözüküyor.Çalışınca sönüyor.O zaman bu donanımlar devrededir anlamına mı geliyor?

evet :good:
 
konuya son noktayı koyuyorum. tc düz zeminde arabayı kaldıyo ama hafif yokuş olunca lastikte kötüyse kesinlikle hiç bi işe yaramıyor.bugün başıma geldi. ya kar lastigi ya da zincir en iyisi.
 
Arabalarda Tracking Control Esp falan gibi özelliklerde mantık terstir.ışık YANMIYORSA çalışıyordur, YANIYORSA çalışmıyordur.

ayrıca tc, sadece patinajı engeller esp gibi her tekere ayrı fren yapıp arabayı yola sokmaz.

ben şahsen tc kapalı gidiyorum.araba patinaj çektiğinde beklemediğim nlarda güç kaybı olunca zor durumlarda tehlikeli sonuçlar yaratabiliyor


TC ÖZELLİKLE KAR İÇİN DEĞİL, PATİNAJ ÇEKİLMEMESİ İÇİN GELİŞTİRİLMİŞ BİR SİSTEMDİR.(ordn kimse "e karda patinaj çekmek istemioruz zaten" demesin. "özellikle" kelimesinin durduğu yere dikkat.)
 
Geri
Üst