Ladirenzo vs vialle liquidsi

nedimsogut

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2016
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ekim ayında sıfır 1.6 atmosferik astra j aldım ve aracim su anda 3500 km ye geldi benzinli kullaniyorum ve çok dikkat ederek hergun Esenboğa ya git gel ortalama 36 kuruş yakıyor ama şehir içinde bu kadar az yakmaz ve LPG taktirmaya karar verdim. İşte sorun burda başlıyor serviste landirenzo yaglamali sistemin artisi garantiyi bozmaması eksileri ise her 5 binde yağ doldurma ve 10 binde bir LPG bakımı ile maliyeti sıvı sistem vialle ile aşağı yukarı aynı vialle nin artisi ise güç kaybı olmaması(hatta yabancı sitelerden de araştırdığım kadarıyla güç artışı olmasi) ama garanti bozuluyor işte (ekstra para verip motoru sigorta yaptırmak da bir çözüm olabilir ama servis garantisini tutar mi tartışılır). Kısacası vialle sıvı sistem için garantiyi bozmaya değer mi?
Not: Subap yakma riski ikisi içinde hemen hemen aynı bence hatta benzinde bile 150 binden sonra subap yakiyormus.

Lenovo Z2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam oncelikle gec te olsa araciniz hayirli olsun. Evde 3 adet LPG li arac olmasina ve dolayisiyla deneyimime guvenerek soyluyorum ki Landi pek iyi bir LPG kiti degil. Honda Civic gibi uyumlu bir araca ozel kit getirtilerek takilmasina ragmen 17 bin km civarinda motor arizalarina sebep olmaya basladi. Kendi aracim olan Corsa D 2010 (son derece nazlı niyazlı A14XER motorlu) da ise 2012 yilindan beri Prins VSi 2 + Valve Care kiti kullaniyorum ve herhangi bir sorun yasamadim.

Bunlara ek olarak, sıvı sistem demişsiniz. Atmosferik araçlarda uygulanabildiğini bilmiyordum. Sıvı sistemin en büyük avantajı aracın manifolduna vs delik açılmaması, direk olarak benzin enjektörleri üzerinden sıvı yakıt olarak çalışması. LPG ye göre tank pompası sebebiyle biraz daha gürültülü olmasına karşın güç düşüşü yaşayamazsınız çünkü arabanın ECU'su zamanlama, karışım oranı, EGR verileri, katalitik konvertör verileri, Lamda sensörü, O2 sensörü vb verileri hesaplayıp, sisteme ona göre yakıt verilmesini sağlar. 2014 yılında Golf GTI MK5 sahibi bir arkadaşım Prins Direct LiquiMax ürününü Hollanda'da taktırdı (o dönemde Türkiye'de yoktu diye hatırlıyorum). Aracını hala bir sorun yaşamadan kullanmaya devam ediyor.

Ben bu gün yeniden LPG taktıracak olsam yine Prins VSi2+Valve Care ürününü tercih ederim. Ancak bu opsiyonlarımdan biri değilse sıvı enjeksiyonu diğer seçeneklerin üstünde tutarım. Ayrıca danıştığınız haricinde bir başka ustadan da fikir almak isterseniz PM atın, size kendi aracıma LPG montajı yapan yerin bilgilerini göndereyim.
 
Ben aynı motorlu (A16XER motor kodlu) aracımda Landirenzo kullanıyorum. Aracın ilk bakımından sonra yetkili servise (Ankara Batıpark Opis) montajını yaptırdım. Neredeyse 25000 km ve bir buçuk yıl oldu çok şükür tek arıza lambası bile yanmıyor, tavsiye ederim.. Diğer kitlerden bile taktırsanız düzgün montaj yapılmazsa hepsi de sorun çıkartır bunu unutmayın..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam oncelikle gec te olsa araciniz hayirli olsun. Evde 3 adet LPG li arac olmasina ve dolayisiyla deneyimime guvenerek soyluyorum ki Landi pek iyi bir LPG kiti degil. Honda Civic gibi uyumlu bir araca ozel kit getirtilerek takilmasina ragmen 17 bin km civarinda motor arizalarina sebep olmaya basladi. Kendi aracim olan Corsa D 2010 (son derece nazlı niyazlı A14XER motorlu) da ise 2012 yilindan beri Prins VSi 2 + Valve Care kiti kullaniyorum ve herhangi bir sorun yasamadim.

Bunlara ek olarak, sıvı sistem demişsiniz. Atmosferik araçlarda uygulanabildiğini bilmiyordum. Sıvı sistemin en büyük avantajı aracın manifolduna vs delik açılmaması, direk olarak benzin enjektörleri üzerinden sıvı yakıt olarak çalışması. LPG ye göre tank pompası sebebiyle biraz daha gürültülü olmasına karşın güç düşüşü yaşayamazsınız çünkü arabanın ECU'su zamanlama, karışım oranı, EGR verileri, katalitik konvertör verileri, Lamda sensörü, O2 sensörü vb verileri hesaplayıp, sisteme ona göre yakıt verilmesini sağlar. 2014 yılında Golf GTI MK5 sahibi bir arkadaşım Prins Direct LiquiMax ürününü Hollanda'da taktırdı (o dönemde Türkiye'de yoktu diye hatırlıyorum). Aracını hala bir sorun yaşamadan kullanmaya devam ediyor.

Ben bu gün yeniden LPG taktıracak olsam yine Prins VSi2+Valve Care ürününü tercih ederim. Ancak bu opsiyonlarımdan biri değilse sıvı enjeksiyonu diğer seçeneklerin üstünde tutarım. Ayrıca danıştığınız haricinde bir başka ustadan da fikir almak isterseniz PM atın, size kendi aracıma LPG montajı yapan yerin bilgilerini göndereyim.
Tesekkur ederim hocam. Prins düşündüm aslında ama landi de regulatorlu prins de bu yüzden eğer normal sıralı olacaksa landi daha cazip geldi garantiden dolayı.
Vialle sıvı sistemde atmosferik araclara uygulanıyor ancak manifoldu delip kitin kendi enjektorunu takıyorlar tek fark su tesisatına mudahale yok. Direkt enjeksiyonda benzin enjektoru kullanılıyormuş.
J kasa astra agir oldugu icin motor performansi da onem kazaniyor. Bu yuzden su anda bana sıvı sistem daha cazip geliyor ama garanti meselesi en çok dusunduren konu [emoji19]

Lenovo Z2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ben aynı motorlu (A16XER motor kodlu) aracımda Landirenzo kullanıyorum. Aracın ilk bakımından sonra yetkili servise (Ankara Batıpark Opis) montajını yaptırdım. Neredeyse 25000 km ve bir buçuk yıl oldu çok şükür tek arıza lambası bile yanmıyor, tavsiye ederim.. Diğer kitlerden bile taktırsanız düzgün montaj yapılmazsa hepsi de sorun çıkartır bunu unutmayın..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam bende orda kararsizim landirenzo da sorun çıkmaz heralde ama performansı nasıl olur aracın. sıvı sistemin yerini tutar mi?


Lenovo Z2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Valla benim aracımda benzin ile Lpg arasında pek göze batan bir fark olmadığını gözlemledim.. Önceden en az 35 kr yakan aracım uzun yolda 19-20 kr'lara kadar düşüyor..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yazılanlardan biraz farklı bir marka olacak ama ben de Zavoli Alisei/Bora OBD II Akıllı Kit montajı yaptırdım.Şimdilik gayet memnunum.Motor aksamı garantiden çıktı.Motor sigortası yapıyorlardı ancak onu da yaptırmadım.Performansa gelince güç kaybı kesinlikle hissetmedim. 85 HP'lik araçta ne kayıp olacak diye düşünebilirsiniz ancak LPG montajından sonra hala 2. vites de patinaj yapıyordu.Bunu sadece deneme amaçlı yaptım,bir düşüş oldu mu diye.Yoksa tasvip etmiyoruz tabi. :-) Yakıt ekonomisine gelince eskiden küçücük motor şehirci neredeyse 40 kuruş yakarken artık ilk çalıştırmalarda ki benzin de dahil 23 kuruş civarı yakıyor.(LPG'nin litresi 2.10).Başka bir tanıdığım da 8 yıl önce Vectra'ya montaj yaptırmış.Bakım harici bir masraf yapmamış ve memnun olduğunu dile getirmişti.
Tabi işin en önemli kısmı usta da bitiyor.Montajı yapan iyi bir usta olduktan sonra ben Zavoli'yi gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim.
 
Bende de zavoli marka kit var su ana kadar hiçbir sorun yaşamadım üstelik benim aracım yaklaşık içindeki benzin ve lpg depo ve tesisatıyla 1900 KG kalkışlarda patinaj çekiyor çok rahat 220-230 lara kadar çıkıyor, gazda performans kaybı yaşadığımı düşünmüyorum benzinden farkı yok gibi neredeyse LPG sisteminde montajı yapan usta ve ayarı yapan ustanın çok ama çok iyi olması, işinin ehli olması lazım hayatım da ilk defa lpg li bir aracım oldu dünya varmış diyorum koy ucuz gazını dilediğince gez
 
Bir arkadaşımın aracında (Chevrolet) Landirenzo var, 1.5-2 senedir bir türlü LPG den kaynaklı sorunları bitmedi. Arızaya çare bulamayan firma garantiden yeni kit taktı, birkaç ay sonra tekrar aynı sorunlar yaşandı, bu sefer de enjektörler değişecek demişler ve (sanırım) 600 TL istemişler, o da yeter artık deyip 900 TL'ye başka bir LPG sistemi taktırdı. Değişimi yapalı 2 ay oldu, şimdilik sorun yaşamıyormuş.
 
Abi bence bu Lpg işinde iyi ustaya denk gelinirse sorunsuz oluyor (kitteki üretim hataları hariç) tabii birde belirli aralıklarla alınan sarf malzeme hariç.. Zaten yapılan km ile çıkan masraflar arasında yine kâr ettirmiş oluyor (ileride çıkabilecek subap değişim masrafı vs.)

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst