Landirenzo Omegas LPG Montaj ve Sonrası İzlenimlerim (Vectra C)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan d.berkay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
o halde benim sandığım gibi lpg ye geçmesi için aracın uzun süre çalışması,ısınması ve ya yol yapması gibi bir durum söz konusu değil teşekkürler o halde ilk fırsatta lpg ye gecmek hakkımda en hayırlısı olacak benzin fiyatları canımızı yakmaya basladı zira
bende birkaç gündür tüketim değerlerinden bakıyorum... araç ankarada 3-4 derece havada 0.2 litre benzin tükettiğinde lpgye geçiyor...aracı durduğu yerde 30sn-1dk ısıttıktan sonra yola çıkıp 1500-2000 devirde gidiyorum...öle çok geç geçme vs söz konusu değil...
 
Güncel tüketim verisini paylaşayım :)
Dün depoyu doldurttum, 45lt gaz aldı ancak sanırım bir 2-3tl daha alabilirdi kastırmadım..
En fazla 48tl alabileceğini varsayarsak tam 225kmde aldım LPG.
Bu şekilde ;
LPG Litre fiyatı 1.84ykr
İstasyon PO
Kullanım; %80 Şehir içi %20 Şehirlerarası yol
Tüketim Km'de ~21kr.
Bu şekilde baktığımda LPG'den önce en iyi ihtimalle şehir içinde 35kr'dan aşağı yakmayan aracımız sanırım binilebilecek düzeye geldi :)
Sistemi taktıralı yaklaşık 4500km oldu ve gayet sorunsuz maşallah..
Şu an için; Eğer LPG sistemini taktırmasaydım
Km'de ortalama 35kr'tan 4500Km'de tam 1575TL karşılığı Benzin alacaktım.
LPG'den sonra Ortalama 20kr'dan 4500km'de 900TL karşılığı LPG almışım.. Bu durumda Aralık ortasından şubat ay ortasına kadar geçen 2 aylık sürede yaklaşık 600tl(2 ayda 75tllik benzin harcadığını varsayarak) cebime kaldı. LPG sistemini 1650'TL taktırdığımızı düşünürsek yaklaşık 8'de 3'ünü çıkarttık :) Bu durumda doğru orantı ile en kötü ihtimalle 6 ay içerisinde sistem kendisini amorti edecek ve sonrasında 1000km'de yaklaşık 150TL kar ile hayatımıza devam edeceğiz :) Aylık ortalama 1800km yaptığımızı varsayarsak 270TL Aylık karımız olacak :) Hiçte fena değil sanki..
 
Son düzenleme:
peki senede ben 10.000km yol yapiyorum en fazla lpg mi benim için en karlisi yoksa benzinmi...bu 10.000km yaklaşik 4.000 de uzun yola gidiyor:)
 
senede 10000 için aracınızı 4-5 yıl kullanmayacaksanız değmez ama taktırınca araba kullanmaya da korkmayacaksınız o da önemli bi etken
 
yok korkmak diil usta biyere giderken gene gidiyorz acimiyoruz yani benzine ama bize sadece eşe dosta ziyarete giderken lazim oluyor..dier türlü yatiyor hep otoparkda:)
 
10 bin km için lpg hiç değmez lpg ye yatırdığın parayı çıkartamassın.. ama şuda var lpg takıncada 10 bin km lik yol otomatikman az yakdığı için araba 5 bin km daha fazla atar..
 
ya ben zaten yakitindan şikayetçi diilim pek o yüzden hiç gerek duymuyorum.ortalama yakit yüketimi bilgi ekranina baktim bugun 100kmde 6,1 gösteriyodu.100grm benzin ile 3 km gidiyorm şehir dişinda:D lpg ye gerek yok bence:)
 
Montaj:
Montaj gayet başarılı.. Montaj anında aracın başında duramadım malesef ancak aracı teslim aldığımda her yerini inceledim ve gerçekten çok güzel bir işçilikle takılmış sistem..
LPG enjektörleri tam plastik motor kapağının üzerine montelenmiş bu şekilde manifolda en yakın şekilde takılmışlar.. LPG sisteminin ECU'su Akü kutusunun içinde.. Motor'da ortalıkta nerdeyse hiç birşey yok.. Lpg göstergesi ve düğmesi çok güzel şekilde tam kaput açma kolunun yanına yerleştirilmiş.. Aracı kullanırken sol bacağınızın yanından net bir şekilde ledli göstergeyi görebiliyorsunuz.. Ancak altta kaldığı için dikkatli bakmayınca normalde farkedilmiyor..

Burda arkadaşıma katılmıyorum. nedeni ise bendede landirenzo omegas var. ECOTECH yazan kapağın üstünde bence oldukça çirkin bir görüntü ve uzun hortum olur. bende ise ecotech kapağının altında kalıyor. hemde hiçbir yeri kesmeden, ayrıca lpg gösterge ise astrada sol tarafta bulunan küçük cebin (torpido gibi açılıyor) içinde. yani dışarıdan hiç görünmüyor.
Performans bence de mükemmel. hiç pişman değilim. yakıt km de 10.6 lt yakıyor kış aylarında. gaza geçme ise 40 derecede ayarlı max 1 km (-3/-4 derecede hemen çalıştırıp hareket edersem).
 
o halde benim sandığım gibi lpg ye geçmesi için aracın uzun süre çalışması,ısınması ve ya yol yapması gibi bir durum söz konusu değil teşekkürler o halde ilk fırsatta lpg ye gecmek hakkımda en hayırlısı olacak benzin fiyatları canımızı yakmaya basladı zira
Lpg ye geçmesi için,motor'un belirlenen sıcaklık derecesine ve motor devrine ulaşması gerekiyor.
Lpg ye geçiş sıcaklığını,elektronik beyine bağlanarak değiştirebiliyorlar.Genelde 30-35 dereceye ayarlıyorlar.İsterseniz ,dereceyi azaltıp çoğaltabiliyorlar.
Motor gerekli sıcaklığa ulaştıktan sonra, motor devri 1500- 2000 devir civarına geldiği anda Lpg ye geçiyor.
Ben ,Landirenzo'yu 3 senedir ,60.000 kilometredir kullanıyorum.Hiç bir arıza yapmadı.
 
yaklasık 2.5 aydır landirenzo kullanıyorum.araç soğukken ve soğuk havalarda özellikle ilk çalıştırmada (montajın ilk anından beridir) benzindeyken 10 15 saniye kadar süren ve dışarıdan duyulabilen "çat çat çat..." şeklinde bir ses yapıyor.sanki direkte asılı kalan bir poşetin rüzgarla çıkardığı ses gibi.telefonla servis ile görüştüm normal bu ses dedi.bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
 
Geri
Üst