Lpg sirali gaz hakkinda bilmek istediğiniz her şey...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asvtec
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracınızın ateşleme sistemi zayıflamış.Bujilerden başlayarak ateşlemeyi güçlendirin,sorun düzelecektir.

Son 2-3 haftadır 2006 model Astra Classic 1.6 Twinport HB aracımın motoru soğukken motorun alt tarafından 1 defa patlama sesi geliyor, ses sanki küçük bildiğimiz balonların patlama sesi gibi birşey. Bu ses nedir? Nerden geliyor? Ne yapmak lazım? Not: Araçta Atiker LPG mevcut ve tüpteyken oluyor benzinde denemedim. Ayağımı gazdan çekip tekrar bastığım anda oluyor.
 
Merhabalar benimde bir sorum olacak, aracım 1.6 16v astra atiker sıralı sistem lpg takılı. lpg takıldıktan sonra yaklaşık 20000 km yaptım şu ana kadar herhangibir arıza lambası yanmadı ancak güç kaybı hissediyorum özellikle kırmızı ışıklarda kalkışlarda benzinde iken olmayan bir titreme oluyor, zaman zaman acele durumlarda stop edebiliyor devirli kullandığım zaman bu sorun meydana gelmiyor tabi. Birkaç ustaya gösterdim ancak birşey söyleyemediler. Bu lpgnin normal güç kaybındanmı meydana gelmekte yoksa kalibrasyonda bir düzensizlikmi var sizce.
 
Merhabalar benimde bir sorum olacak, aracım 1.6 16v astra atiker sıralı sistem lpg takılı. lpg takıldıktan sonra yaklaşık 20000 km yaptım şu ana kadar herhangibir arıza lambası yanmadı ancak güç kaybı hissediyorum özellikle kırmızı ışıklarda kalkışlarda benzinde iken olmayan bir titreme oluyor, zaman zaman acele durumlarda stop edebiliyor devirli kullandığım zaman bu sorun meydana gelmiyor tabi. Birkaç ustaya gösterdim ancak birşey söyleyemediler. Bu lpgnin normal güç kaybındanmı meydana gelmekte yoksa kalibrasyonda bir düzensizlikmi var sizce.

yaklaşık 200-250 km benzinde kullanıp yeniden kalibrasyon yaptırın.. büyük ihtimal kalibrasyon hatasıdır kalibrasyon en masrafsız iş olduğu için bunu deneyerek başlamanız daha iyi olur...
 
Merhabalar. Benim aracım b kasa vectra geçen yıl atiker sıralı sistem lpg montajı yaptırdım. Kış aylarında sabah arabayı ilk çalıştırdığım zaman motor soğuk iken ve yolda giderken lpg devreye girdikten birkaç saniye sonra araba silkeleme ve kesme yapıyor. Ama bu motor sıcakken ve yaz aylarında kesinlikle olmuyor. Enjektörleri değiştirdim ateşleme bobinini değiştirdim yine aynı. Özellikle motor soğukken lpg devreye girer girmez silkeleme ve kesme yapıyor. Hareret göstergesi biraz yükselince bu sorun olmuyor. Bunun nedeni sizde nedir ve ben ne yapmalıyım. Lpg servisine geçen kış defalarca gittim ama bir sonuç alamadım malesef. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler.
 
kendiniz problemin nedenini söylemişsiniz zaten:ATİKER!!!!allah yardım etsin...
 
Merhabalar. Benim aracım b kasa vectra geçen yıl atiker sıralı sistem lpg montajı yaptırdım. Kış aylarında sabah arabayı ilk çalıştırdığım zaman motor soğuk iken ve yolda giderken lpg devreye girdikten birkaç saniye sonra araba silkeleme ve kesme yapıyor. Ama bu motor sıcakken ve yaz aylarında kesinlikle olmuyor. Enjektörleri değiştirdim ateşleme bobinini değiştirdim yine aynı. Özellikle motor soğukken lpg devreye girer girmez silkeleme ve kesme yapıyor. Hareret göstergesi biraz yükselince bu sorun olmuyor. Bunun nedeni sizde nedir ve ben ne yapmalıyım. Lpg servisine geçen kış defalarca gittim ama bir sonuç alamadım malesef. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler.

Boşa masraf etmeyin arabanıza LPG ye geçiş ısısını yükseltin büyük ihtimalle olmayacaktır kışın 35 ve üzeri bi sıcaklığa ayarlayın 5 dakkanızı alır almaz makinaya bağlayıp yükseltecekler
LPG nin gaz haline geçisi 28 derecede olur sizin LPG ye geçis ısınız 28 civarları ise soğuklarda gaza dönen LPG yanma odacıklarına gitmeden tekrar sıvı hale döndüğü için böyle sıkıntılıar olur siz değeri yükseltirseniz 35 yaparsanız ideal olacaktır
 
Son düzenleme:
Boşa masraf etmeyin arabanıza LPG ye geçiş ısısını yükseltin büyük ihtimalle olmayacaktır kışın 35 ve üzeri bi sıcaklığa ayarlayın 5 dakkanızı alır almaz makinaya bağlayıp yükseltecekler
LPG nin gaz haline geçisi 28 derecede olur sizin LPG ye geçis ısınız 28 civarları ise soğuklarda gaza dönen LPG yanma odacıklarına gitmeden tekrar sıvı hale döndüğü için böyle sıkıntılıar olur siz değeri yükseltirseniz 35 yaparsanız ideal olacaktır
1 atmosfer basınç altında
propan -25ºC’da,
bütan 20ºC’da,
LPG(30%propan-70%bütan) ise 10ºC’da çiyleşmeye başlar... bazı lpg firmaları kışın lpglern karışımda 50%-50% ayarlandığı için bu sıcaklık 10 dereceninde altında düşer... Yani 30 derece o kadar kritik bir değer değildir ama genede kışın lpg'ye geçme sıcaklığının 35 derece olması önerilir... ama eğer regülatörden sonra lpg hortumları çok uzun değilse 30derecede yeterli olabilir...

edit:imla
 
Geri
Üst