Lpg sirali gaz hakkinda bilmek istediğiniz her şey...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asvtec
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhablar benım 2005 model opel astra 1.6 elegance aracım var bu son benzın zamnlarından sonra babamla bırlıkte tüp taktrmyı dusunuorz artık sızce aracıma uygun marka hangısdr bana nekadar mal olur yakıtta nekadar tasarruf ederım ?? sımdıden tesekkur ederım
 
bu sorunun cevabı da sanırım bilipde unuttukların arasında... eğer özür dilemeyi düşünürsen sana anlatabilrim nasıl yapılacağını...

PS:Diğer konuyu bilmeyen arakdaşlar için bilgi vereyim... bu arkadaş benim bildiklerim kadar unuttukları varmış ve ukala biriymişim... kendisi pek anlamadığı şeyler hakkında gene böle yorumlar yazdığı için ve lpgden veya arabalardan çok anlamadığı için sanırım bana özür borçlu... veya bu sorunun da cevabını biliyor çıkabilir biraz sonra :kop::kop::kop:

böyle şeylerle ne kadar mutlu oluyorsun deyilmi
 
Depoda hiç LPG kalmadığı zamanlarda depoyu fullediğimizde sürekli 30 litre alan LPG tankım son iki defadır fullediğimizde ise 40 litre almaya başladı. Muhtemelen şamandıra arızalandı. LPG servisine bu hafta gidemedim ama en kısa zamanda gideceğim.Bunun ciddi bir zararı olabilirmi?
Normalde emniyet açısından depo kapasitesinin %80'i kadar gaz alması gerekir.Eğer fazlasını alıyorsa içeride bulunan gazın ısı farklarında genleşeceğini düşünürsek zararlı ve tehlikeli bi durum.Ya gaz alırken pompacıya 30 ltnin üstüne çıkmamasını söyleyeceksiniz yada depo şamandıranızı değiştireceksiniz.
 
abilerim bana neden yardımcı olmuyosunun ya :D
 
arkadaşlar 99 astra g cd aracım var yaklaşık 1 yıl önce vogas marka sıralı sistem lpg taktırdım benim şöyle bi sorunum var araç gaza geçiyo hararet ibresi 90 ı gösteriyo buraya kadar herşey normal uzun yolda 100 km nin üzerine çıkınca lpg araç soğukmuş gibi algılıyo ışıklar dalgalanmaya başlıyo yani benzine geçiyo yani arabayı soğukken çalıştırmışım gibi oluyo bunun sebebi nedir gerçekten bu konuda çok yardıma ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler
 
Depoda hiç LPG kalmadığı zamanlarda depoyu fullediğimizde sürekli 30 litre alan LPG tankım son iki defadır fullediğimizde ise 40 litre almaya başladı. Muhtemelen şamandıra arızalandı. LPG servisine bu hafta gidemedim ama en kısa zamanda gideceğim.Bunun ciddi bir zararı olabilirmi?

Bu konu bana ilginc geldi..

Depo hacmi baska icine doldurulan gazin litresi baska mi oluyor?
Bu bazen 30 lt den 40 a cikabilir mi? Yani % 30 fark cok degil mi?

istasyonlardan OtoGaz alirken hileli satislar ve kaziklanmamiz sozkonusu olabilir mi? Bunlar nelerdir? Nasil onune gececegiz?
 
Otogaz a gecme veya gecmeme ?

Astra G Edition otomatik aracimin Sehir icinde 9-10 lt / 100 km benzin sarfiyati var.
Otogaza gecersem 11 -12 Lt/ 100km gaz sarfiyati olacakmis.

Sarfiyat maliyetleri arasinda km basina max 10 kr tasarruf sozkonusu olacak gibi.

Ha bu arada % 40-45 tasarruf var diyenler, 38 kurustan 10 kurus tasarruf, nezamandir %40 -45 e geliyor.? % 25-30 arasi demek belki daha dogru olmaz mi?

1.500 (O.G. sisteminin montaji)+400 (Ruhsata isletme vs) =1.900 TL.
1.900 / 010 = 19.000 km sonra kendini amorti edecek.

Ben yilda 10.000 km yapiyorum.

Bu hesap dogru mu?
Ileride otogazin lt maliyeti benzin fiyatina yaklasir mi? trend ne?
Otogaz sorunlari yaygin gibi gorunuyor Montajcilara kalibrasyon vs nedeni ile abone mi olacagiz? Bunlar icin herseferinde odeme yapmak mi gerekiyor? Bunlar da tasarrufu olumsuz etkiler mi? performans dusuklukleri ile karsilasilmasi mi yoksa tersi mi daha cok beklenilir?

Otogaz sistemi olmasinin yani 2.000 TL lik ek yatirimin Otonun satis fiyatini artirmadigini hatta dezavantaj oldugunu duydum dogru mu?
 
Son düzenleme:
Merhaba ;

Lpg enjektörlerini kontrol ettirmenizde fayda var.Selenoıd valflı enjektorler belli bir süre sonra ilk günki çalışma özelliklerini yitirirler.Tavsiyem enjektörlerinizi garantiden değiştirip baştan kalibrasyon yaptırmanız yönunde olacak.Selalmar...

Merhabalar benimde bir sorum olacak, aracım 1.6 16v astra atiker sıralı sistem lpg takılı. lpg takıldıktan sonra yaklaşık 20000 km yaptım şu ana kadar herhangibir arıza lambası yanmadı ancak güç kaybı hissediyorum özellikle kırmızı ışıklarda kalkışlarda benzinde iken olmayan bir titreme oluyor, zaman zaman acele durumlarda stop edebiliyor devirli kullandığım zaman bu sorun meydana gelmiyor tabi. Birkaç ustaya gösterdim ancak birşey söyleyemediler. Bu lpgnin normal güç kaybındanmı meydana gelmekte yoksa kalibrasyonda bir düzensizlikmi var sizce.
 
Aracınız Twinport mu ? Şayet twinport ise gaz girişleri manifoltun yanlış yerınden yapılmış olabilir.Yanlışlıkla ara flansı da delinmiş olabilir.Lütfen kontrol ettiriniz.

Merhabalar. Benim aracım b kasa vectra geçen yıl atiker sıralı sistem lpg montajı yaptırdım. Kış aylarında sabah arabayı ilk çalıştırdığım zaman motor soğuk iken ve yolda giderken lpg devreye girdikten birkaç saniye sonra araba silkeleme ve kesme yapıyor. Ama bu motor sıcakken ve yaz aylarında kesinlikle olmuyor. Enjektörleri değiştirdim ateşleme bobinini değiştirdim yine aynı. Özellikle motor soğukken lpg devreye girer girmez silkeleme ve kesme yapıyor. Hareret göstergesi biraz yükselince bu sorun olmuyor. Bunun nedeni sizde nedir ve ben ne yapmalıyım. Lpg servisine geçen kış defalarca gittim ama bir sonuç alamadım malesef. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler.
 
Üzülere bu araçta Atikeri tercih ettiğiniz için ben de garraro ile aynı düşüncedeyim

kendiniz problemin nedenini söylemişsiniz zaten:ATİKER!!!!allah yardım etsin...
 
Geri
Üst