LPG vs DİZEL?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozgurruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dizel kesinlikle.
fabrika sağlıklı olarak yaptığı şeye garanti verir.
lpg çakma bi sistem zaten.
yıllardır çeşitli dizelleri uzun vadeler kullandım hiçbiri 1 kuruş beklenmeyen masraf açmadı.dizel var huzur var.
 
Dizel ile LPG arasında kalmamın tek sebebi,
Dizelin birim fiyatının biraz daha yüksek olması ama fabrika çıkışlı olması, LPG'nin ise birim fiyatının daha ucuz olması fakat sonradan monte edilmesi hani bir sıkıntı çıksa acaba sonradan yapılan şey daha mı fazla sıkıntı yaratır düşüncesi...
 
Dizel ile LPG arasında kalmamın tek sebebi,
Dizelin birim fiyatının biraz daha yüksek olması ama fabrika çıkışlı olması, LPG'nin ise birim fiyatının daha ucuz olması fakat sonradan monte edilmesi hani bir sıkıntı çıksa acaba sonradan yapılan şey daha mı fazla sıkıntı yaratır düşüncesi...

LPG ve dizel arasındaki birim fiyat tartışması başlarsa buradan köye yol olur. Yok "ben LPG ile kilometrede x kuruş yakıyorum" yok "ben dizel ile kilometrede y kuruş yakıyorum" yok "abi LPG'de ilk çalışırken yaktığın benzini hesaba kat" vs. vs. vs yürür gider. Ama birşey diyeyim, sonuçta biri 15 kuruş yakarken diğeri 5 kuruş veya 25 kuruş yakmıyor bunların, hesaplar birbirlerine hep yakın çıkıyor, biri 15 diğeri 17 kuruş gibi. Bunda aracın durumu, sürücünün kullanım şekli vs vs bir sürü de etken var.
 
diesel power en net cevap olur


mazot pompasının yakıt tamamen bitince hava yapıp çalışmama olayı dogru, ama toyotada butona basıp havayı çektirebiliyoruz
 
bence sıralı sist. lpg. ne performans kaybı var ne calısmama derdi tabi taktırdıgız lpg kiti iyiyse. ben gecen gün hesapladım taktırdıktan sonra 45bin km oldu benzine göre en az 100 krş az yakıyo yani 4500 lira tasarruf ettik hem kendi parasınıcoktan cıkardı yani
 
bence sıralı sist. lpg. ne performans kaybı var ne calısmama derdi tabi taktırdıgız lpg kiti iyiyse. ben gecen gün hesapladım taktırdıktan sonra 45bin km oldu benzine göre en az 100 krş az yakıyo yani 4500 lira tasarruf ettik hem kendi parasınıcoktan cıkardı yani
aynen Nurullah abi bende 9.000 km yaptı 950 ye taktırmıştım amorti etmiş oldu.
 
Sanırım 15 yıldan fazladır LPG kullanıyoruz. Öyleki dolum istanyonları yoktu daha. Kompresör ile tüpten kendimiz garajda basardık LPG'yi araca.:)
Şimdiye kadar hiç bir şikayetimiz olmadı. Dizel araçla yakıt olarak kıyaslamadım ama çok fark etmez sanırım.
Ama ben nedense dizel araçların seslerine acayip gıcığım. BMW bile olsa fark etmez:) İyi kötü hepsi tam ısınmadığı sürece sesli... Şıkır şıkır :)
 
kesinlikle dizel. lpg çoğunlukla kısa, orta ya da uzun vadede çok problem çıkartıyor. forumlar lpg şikayetleri ile dolu. kapalı otoparka almazlar. her zaman riski ve motora verdiği zarar söz konusu.
ben arabamı 2 yıl önce 30.000 km.de aldım aradan 2 yıl geçti , araba 2 yaş ihtiyarladı ve üstüne 20.000 km. yaptı bu gün satsam aldığım paraya müşterisi hazır.
dizel hakkında bilinen, söylenen şeylerin çoğu yanlış.
kendi aracımdan (corsa d dizel) örnek vereyim;
az km yapacaksan gerek yok derler, bende yılda 7-10.000 km arasında yapıyorum. alırken 2-3.000 lira fazla verdim satarkende 2-3.000 lira fazla ediyor üstelik benzinliden çok daha çabuk satılıyor. ben alırken 2 ay aradım bir tane zor buldum.
bir depo ile 1.000 km gidiyorum, istediğimde turbonun gücü emrimde. bastınmı hakkını veriyor.
bakımı pahalı derler, tam tersi benzinli ile aynı hatta daha ucuz. benzinli ile hava, yağ, polen filtreleri zaten ayn.
tek farkı benzinlide (benzin filtresi 25-30 lira), dizelde (dizel filtresi corsa d 70 lira, coırsa c 20-25 lira) farklı. 30.000 km.de bir mazot filtresi değişiyor.
buraya kadar nerede ise masraflar eşit üstüne benzinlide 20-30.00 km.de birde buji değiştirirsin. demekki dizelin bakımı pahalı değilmiş.
performansa gelince, benzinli kalkışta ataktır ilk 20-30 mt., dizelde turbo devreye girdimi koltuğa yapıştırır. torku yüksektir, hakkını verir.
dizel arabanın incelikleri vardır. mümkünse sıfır ya da sıfır gibi temiz, bakımlı ve düşük km.li araba alacaksın.
bidiğin yerden temiz akaryakıt alıp depoyu çeyreğin altına düşürmiyeceksin.
ilk çalıştırdığında 15-20 saniye bekleyip motor ve turbo yağlandıktan sonra hareket edeceksin. durduktan sonra yine 15-20 sn. arabanın rolantide çalıştıktan sonra stop edeceksin ki bu süre içerisinde turbo içindeki havayı baoşaltıp devri düşsün ve bu süre içerisinde yağsız kalmasın.
tam sentetik uygun yağ kullanacaksın ve erken yağ değiştireceksin.
uygun devirlerde kullanacaksın.
dizelin eskiden iki handikapı vardı, turbo ve enjektörler. şimdi turbo artık önemli değil, orjinal sıfırı 300 lira ve her türlü tamir ve bakımı yapılıyor.
geriye kalıyor enjektörler, kaliteli ve temiz akaryakıt kullandıkan sonra problemsiz ( bir şansızlık yaşamazsan) 200-300.00 km kullanırsın.
dizel alırsın; ne tüple uğraşırsın ne tüpçü ile. ekonomi ve torkun hazzını yaşarsın.
 
abi sen bir dizel kullanıcısı olarak söylüyorsun ama lpg anlattığın kadar sorunlu bir sistem değil

forumlara bakarsak dizelinde çok konuşulduğunu görmüş oluruz

1.4 az yakan bir benzinli araç herzaman iyidir eğer araba benzinde şehir içi 25-26 yakıyorsan hiç lpgye yada dizel almaya gerek yoktur diyorum..
 
kesinlikle dizel. lpg çoğunlukla kısa, orta ya da uzun vadede çok problem çıkartıyor. forumlar lpg şikayetleri ile dolu. kapalı otoparka almazlar. her zaman riski ve motora verdiği zarar söz konusu.
ben arabamı 2 yıl önce 30.000 km.de aldım aradan 2 yıl geçti , araba 2 yaş ihtiyarladı ve üstüne 20.000 km. yaptı bu gün satsam aldığım paraya müşterisi hazır.
dizel hakkında bilinen, söylenen şeylerin çoğu yanlış.
kendi aracımdan (corsa d dizel) örnek vereyim;
az km yapacaksan gerek yok derler, bende yılda 7-10.000 km arasında yapıyorum. alırken 2-3.000 lira fazla verdim satarkende 2-3.000 lira fazla ediyor üstelik benzinliden çok daha çabuk satılıyor. ben alırken 2 ay aradım bir tane zor buldum.
bir depo ile 1.000 km gidiyorum, istediğimde turbonun gücü emrimde. bastınmı hakkını veriyor.
bakımı pahalı derler, tam tersi benzinli ile aynı hatta daha ucuz. benzinli ile hava, yağ, polen filtreleri zaten ayn.
tek farkı benzinlide (benzin filtresi 25-30 lira), dizelde (dizel filtresi corsa d 70 lira, coırsa c 20-25 lira) farklı. 30.000 km.de bir mazot filtresi değişiyor.
buraya kadar nerede ise masraflar eşit üstüne benzinlide 20-30.00 km.de birde buji değiştirirsin. demekki dizelin bakımı pahalı değilmiş.
performansa gelince, benzinli kalkışta ataktır ilk 20-30 mt., dizelde turbo devreye girdimi koltuğa yapıştırır. torku yüksektir, hakkını verir.
dizel arabanın incelikleri vardır. mümkünse sıfır ya da sıfır gibi temiz, bakımlı ve düşük km.li araba alacaksın.
bidiğin yerden temiz akaryakıt alıp depoyu çeyreğin altına düşürmiyeceksin.
ilk çalıştırdığında 15-20 saniye bekleyip motor ve turbo yağlandıktan sonra hareket edeceksin. durduktan sonra yine 15-20 sn. arabanın rolantide çalıştıktan sonra stop edeceksin ki bu süre içerisinde turbo içindeki havayı baoşaltıp devri düşsün ve bu süre içerisinde yağsız kalmasın.
tam sentetik uygun yağ kullanacaksın ve erken yağ değiştireceksin.
uygun devirlerde kullanacaksın.
dizelin eskiden iki handikapı vardı, turbo ve enjektörler. şimdi turbo artık önemli değil, orjinal sıfırı 300 lira ve her türlü tamir ve bakımı yapılıyor.
geriye kalıyor enjektörler, kaliteli ve temiz akaryakıt kullandıkan sonra problemsiz ( bir şansızlık yaşamazsan) 200-300.00 km kullanırsın.
dizel alırsın; ne tüple uğraşırsın ne tüpçü ile. ekonomi ve torkun hazzını yaşarsın.

Arkadaşın bahsettiği şeylere tamamen katılıyorum.

Herkes az biniyosan benzinli al diyor ama bence de az bineceksen dizel de alınır. Temiz bir dizel aracı hem kolay hem de daha iyi bir fiyattan satarsın bu da benzin ile dizel arasındaki amorti farkını hemen hemen kapatır.

iyi forumlar...
 
Geri
Üst