kesinlikle dizel. lpg çoğunlukla kısa, orta ya da uzun vadede çok problem çıkartıyor. forumlar lpg şikayetleri ile dolu. kapalı otoparka almazlar. her zaman riski ve motora verdiği zarar söz konusu.
ben arabamı 2 yıl önce 30.000 km.de aldım aradan 2 yıl geçti , araba 2 yaş ihtiyarladı ve üstüne 20.000 km. yaptı bu gün satsam aldığım paraya müşterisi hazır.
dizel hakkında bilinen, söylenen şeylerin çoğu yanlış.
kendi aracımdan (corsa d dizel) örnek vereyim;
az km yapacaksan gerek yok derler, bende yılda 7-10.000 km arasında yapıyorum. alırken 2-3.000 lira fazla verdim satarkende 2-3.000 lira fazla ediyor üstelik benzinliden çok daha çabuk satılıyor. ben alırken 2 ay aradım bir tane zor buldum.
bir depo ile 1.000 km gidiyorum, istediğimde turbonun gücü emrimde. bastınmı hakkını veriyor.
bakımı pahalı derler, tam tersi benzinli ile aynı hatta daha ucuz. benzinli ile hava, yağ, polen filtreleri zaten ayn.
tek farkı benzinlide (benzin filtresi 25-30 lira), dizelde (dizel filtresi corsa d 70 lira, coırsa c 20-25 lira) farklı. 30.000 km.de bir mazot filtresi değişiyor.
buraya kadar nerede ise masraflar eşit üstüne benzinlide 20-30.00 km.de birde buji değiştirirsin. demekki dizelin bakımı pahalı değilmiş.
performansa gelince, benzinli kalkışta ataktır ilk 20-30 mt., dizelde turbo devreye girdimi koltuğa yapıştırır. torku yüksektir, hakkını verir.
dizel arabanın incelikleri vardır. mümkünse sıfır ya da sıfır gibi temiz, bakımlı ve düşük km.li araba alacaksın.
bidiğin yerden temiz akaryakıt alıp depoyu çeyreğin altına düşürmiyeceksin.
ilk çalıştırdığında 15-20 saniye bekleyip motor ve turbo yağlandıktan sonra hareket edeceksin. durduktan sonra yine 15-20 sn. arabanın rolantide çalıştıktan sonra stop edeceksin ki bu süre içerisinde turbo içindeki havayı baoşaltıp devri düşsün ve bu süre içerisinde yağsız kalmasın.
tam sentetik uygun yağ kullanacaksın ve erken yağ değiştireceksin.
uygun devirlerde kullanacaksın.
dizelin eskiden iki handikapı vardı, turbo ve enjektörler. şimdi turbo artık önemli değil, orjinal sıfırı 300 lira ve her türlü tamir ve bakımı yapılıyor.
geriye kalıyor enjektörler, kaliteli ve temiz akaryakıt kullandıkan sonra problemsiz ( bir şansızlık yaşamazsan) 200-300.00 km kullanırsın.
dizel alırsın; ne tüple uğraşırsın ne tüpçü ile. ekonomi ve torkun hazzını yaşarsın.