Alıntıdır
Seat Leon 1,4 TSI Stylance Testi
Arkadaşlar 1 Şubat Cuma günü gerçekleştirdiğim Seat Leon 1,4 TSI testini sizlerle paylaşmak istedim.Test aracı Stylance donanımlı 6 ileri manuel vitesli 125 beygirlik versiyondu.Leon herkesin bildiği gibi gözkamaştıran,sportif ve saldırgan dış hatlara sahip bir araç.İç mekanı da dışına oranla sade kullanışlı fakat otomobile dışarıdan baktığınızda hissettiğiniz duyguları unutturacak kadar nesnel.Gösterge paneli dışında iç mekanda sportif öğelere yer verilmemiş.Ön çapraz görüş ve arka görüşün iyi olduğu da pek söylenemez
.Genel anlamda bilinen bir araç olduğu için karoser ve iç mekan detaylarına girmeyeceğim.
Aracın asıl farkı motor kaputunun altında saklı.Çamurluklardaki TSI amblemi dışında kendini belli etmeyen motor,1,6 8V lik motordan sonra Leon a ilaç gibi gelmiş
.1,4oo cc lik turbo beslemeli motor ilk çalıştırma anında kompresör+turbo beslemeli kardeşlerine göre daha titreşimsiz ve kardeşleri gibi son derece sessiz.Turbonun çok iyi dengelenmiş ayarları sayesinde yola çıktığınız ilk andan itibaren küçük hacmin etkisini hiç hissetmeden rahatça hızlanabiliyorsunuz.1500 d/d civarında devreye giren turbo sayesinde araç düşük hızlarda üst viteslerde hiç nazlanmadan ilerleyebiliyor ve hızlanma anında yüksek tork sayesinde vites düşürmeye gerek bırakmıyor.50-60 km/s gibi hızlarda 6.viteste 1600 devir civarı hiç zorlanmadan çok düşük yakıt tüketimiyle ilerleme olanağının yanında bu devir ve viteste ile araç gaza vardiği tepkiyi size hissettirebiliyor
.Test aracı perofrmanslı kullanıldığından olsa gerek yol bilgisayarındaki ortalama değer 18-19 lt civarlarındaydı ama yol bilgisayarını sıfırlayıp normal bir şekilde kullandığınızda 7,5-8 lt civarlarında tüketim elde edebiliyorsunuz ki motoru açılmamış yeni bir araç için bunlar çok iyi değerler.Ayrıca düşük hacim sayesinde dur-kalk trafiği ve rölantide harcanan yakıt ta minimum seviyede kalıyor.Yokuşta kalkarken kesinlikle hiçbir problem yok daha önce de belirttiğim gibi düşük devirde gelen tork sayesinde 1400 cc lik bir araç için iyi bir kalkış performansı sergiliyor ve yüklenirseniz standart ASR derhal devreye giriyor.
Leon un süspansiyonları 205/55R16 lastiklerle biraz sert ama konforsuz olduğu da söylenemez.Yol tutuş oldukça iyi ve zorlamama rağmen ESP devreye girmedi
.Panik frende ABS nin tepkisi biraz erken ama yokuş aşağı ve kötü zeminli yolda yaptığım tam frende araç izinden sapma meydana gelmedi.Konsoldan olmasa da kapıdan biraz tıkırtı sesleri geliyordu.Müzik sistemi mp3 çalabiliyor,ses seviyesi fazlasıyla tatmin edici bas ve tizler yüksek seste bile net.Klima son iki kademede muadillerine göre biraz sesli çalışıyor,iki ayrı iklimlendirme yapabiliyor.Aydınlatmasını gündüz olduğu için deneyemedim ama Altea nın far testlerinde sonuncu olduğunu düşünürsek
üst donanımlardaki xenon farları serviste bu araca taktırmanın pozitif etkisi olacağını düşünüyorum.
Leon TSI ınbakım aralıları 15.000 km de bir olarak belirlenmiş,1,4 motor hacmiyle vergi sıkıntısı yok,motor da triger zinciri değil kayış kullanılıyor değişimi 90,000km de bir.Kampanyalı stylance donanımlı(ESP,ASR,ABS,otomatik klima,6 havayastığı,mp3 lü müzik sistemi vb.) araç 36.000-36.500YTL arası fiyatlarla satılıyor.Bu günlerde birçok C segmenti aracın alt donanımlarına yakın bir fiyat,yeni araç almayı düşünenler mutlaka test edip bu aracı da gözden geçirmeli!