Dünyanın ilk ve tek çift beslemeli, direkt enjeksiyonlu benzinli motoru olan TSI'da, kompresör teknolojisinin düşük devirlerdeki gücü ve turboşarjın yüksek devirlerdeki üstün performansı biraraya getiriliyor. Böylece kesintisiz performans sağlanırken aynı zamanda daha küçük motor hacmine rağmen yüksek güç ve torktan ödün vermeksizin yakıt tüketimi düşüyor.
Motor hacminin küçültülmesi ve daha az sürtünme kaybı sayesinde hacim başına daha düşük yakıt tüketimi elde ediliyor ve böylece verim artıyor. Motor teknolojisinde geleceğe giden yol, kompresörle turbonun birleştirilmesinde yatıyor. Kompresör, düşük devirlerdeki zayıf hızlanmayı telafi ediyor. Benzinli turbo motorlarda olduğu gibi, turbo da yüksek devirlerde destek sağlıyor. Her iki hava besleme tipinin seri üretimde bir araya getirilmesi dünya motor teknolojisinde bir ilk.
Ayrıca blow off bağlantısı yapılabiliyor.Fakat motor yapısı açısından bazı zorluklar teşkil ediyor.
En hayırlısı tsi gibi yeni bir motoru blow off uğruna feda etmemek.