Motor hararet sorunu !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan scuf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hiç ugrasmayın.. devirdaim pompasını değiştir sorun çözulur...aynı sorunu bende yasadım..
 
epellerde 97 ile 102 dercede fan acar aynı dert bende de var aracı sıkıstırınca hararet tavan yapıor termostat ı düşük derece ile degiştir tabi fan motorunu bozmaz isen....
 
abiii sizinkiler gene 95 100 arası fan açıyorrr benim 93 vectra 110 da açıyor gösterdim ustaya hiç bir sorun yok normal dedii 110da açması :D fan açtığında 100e iniyor snra tekrar 110 da fan açıyor :D
 
bugun gittim sanayiye ustaya gösterdim arkadaşlar termostat falan baktı bir kaç yere sorun yok dedi opeller zaten o seviyelerde açıyormuş fanı , bu havalarda normal trafikte bile hararet 90-95 seviyelerinde gezer korkma fan açtıktan sonra iner dedi biraz rahatladı içim ama fan açtıktan sonra insanın hep göstegeye bakası geliyor, 95 civarında açması için farklı bir müşür taksak olurmu acaba yani sistemin dengesini bozarmı .


Ben daha yeni tipo slx müşürü taktırdım arabaya.. kesinlikle tavsiye ediyorum. hiçbir dezavantajı olmadığı gibi faydaları çok fazla. trafikte bile olsam hararet hep aynı seviyede. (92). arabanın yağ eksiltme problemi ortadan kalktı, performansı arttı, yakıtı düştü. radyatörü şişlettim ve radyatör fanını yeniledim. klima açıkken bile kesinlikle hararet yükselmiyor.
 
tipo müşürü taksam arıza vs bi sorun olurmu sistemde iiden iyide kafama takıldı bu hararet sorunu, usta sorun olmaz dedi ama 100 derecede motor ne kadar verimli ve hasar görmeden çalışır tartışılır tipo müşürü veya başka bir müşür takıpta sorun çıkaran oldumu sorun çıkrmassa gidip taktırayım bende zaten pahalıda değilmiş 50 tl civarı dendi.

parça fiyatı 7.5 tl. yeni aldım.kendim değiştirdim. kendinde rahatlıkla değiştirebilirsin. çok basit. radyatörün sağ tarafında rahatlıkla ulaşabileceğin bi konumda. motor soğukken büyük ağızlı ingiliz anahtarı ile sök yenisini tak. arabandaki fark çok hoşuna gidecek.
 
sağol alsanhukuk arabayı hafif bakıma sokucam haziran başında tipo müşürünüde taktırıcam o zaman bu opellerin hararet sorunu yedi bitirdi bizi :D fan açsada hep 100 dereceden sonra aklım orda kalıyor.
 
Arkadaslar tamam sizin 98 model aracinizda bu hatayi yapmista, 2010 model icindemi ayni hata var, eger bir problem olsaydi servisler bunu yapardi, musurunuzu dusuk dereceli olan ile degistirmeyin, fan surekli calisacagi icin ve fanin bu sekilde calismak icin dizayn edilmediginden soketleri eriri, sase yapar kacak veriri baska arizalara sebep olur.

Faniniz olmadik yerde bozulur anlamazsiniz iste o zaman asil motora zarar verirsiniz. Opel sogutma sistemleri kapali sistem oldugundan suyu 120 - 125 derece kaynatir. Astra H icin fan 113 derece de acar. Acik trafikte seyir halinde iken hararet 103 dur. Trafik SIKISTIMI, yada rolantide calistirdiginizda hararet 113 e yukselir ve fan acar.

Servis bu degerlerin normal oldugu musur degisikliginin ileride can sikacak sonuclar doguracagini soylemistir. Direk master tech ile konustum.

Yaparken bir kez daha dusunun ve bu isin uzmani muhendislerin yapmadigini araciniza yapmayin.

Saygilar
 
Son düzenleme:
arkadaşlar gercekten bu doğru ama biz daha önce gördüğümüz arabalarda 100 ve 103 derece sıcaklığı sıkıntı diye gördüğümüz için opellerdede böyle zannediyoruz soğutma tessisatında kaçak delik yoksa sıkıntı yok tur en önemli su tahliye bidonlarınızda cürüme olmadığına dikkat edin eğer delik varsa emin olunki suyun hepsi oradan bogarlaşıp gidiyor benim başımdada o bela var dün fark ettim bidonun boru bağlantı kısımlarından resmen su düdüklü tencere gibi fışkırıyor bu gün gidip değiştireceğim servise gercekten yolda gelirken caımı cok sıktı bu
 
parça fiyatı 7.5 tl. yeni aldım.kendim değiştirdim. kendinde rahatlıkla değiştirebilirsin. çok basit. radyatörün sağ tarafında rahatlıkla ulaşabileceğin bi konumda. motor soğukken büyük ağızlı ingiliz anahtarı ile sök yenisini tak. arabandaki fark çok hoşuna gidecek.
Bendede astra f var.motor kaputunu açınca radyatörün sol üst köşesinde değlilmi fan müşürü benmi yanlış gördüm
 
Tamam o zaman arkadaşım siz neden opele biniyorsunuz tipoya binin dobloya binin belkide onlara biniyorsunuz zaten


yapmayın abi allah aşkına. araştırdınız mı hiç acaba opel'in diğer ülkelerdeki araçları bu sıcaklıklarda mı geziyor acaba? hangi motor 105 derecede sağlıklı çalışır? birçoğunuz diyorsunuz arabam 20bin'de fakat sıcak havalarda yağ eksiltiyor diye. düşündünüz acaba neden diye? Cengiz abi bu konuda en bilgili insan şu sitede(icemaker). opel hariç diğer araçları görüyormusunuz hararet çubuğunu saat gibi oynarken? misal doblo.. ister yarım saat tam gaz çalıştırın arabayı. hararet ibresi orta konumdan milim yukarı ya da aşağı oynamaz. sürekli fan açar yine de oynatmaz çubuğu. ben bizim vectra'da sürekli klima kullanırım yazları. açmadan önce 90'larda olan sıcaklık, klima açıldıktan sonra 110'ları rahat buluyor. sizce mantıklı mı bu? opel müşürleri dağıtırken diğer markalar gibi iklimine göre dağıtır ülkelere. Türkiye'ye yanlış müşür dağıtıldığı apaçık ortada. mantıklı düşünün 110 derecede çalışan motora "opeldir sıcağı sever" yorumunu yapmayın. işkence çeker o sıcaklıkta motor.. tipo slx müşürünü taktım. klima açık 92'den yukarı oynamıyor. fan çalışsın sürekli işi ne?
 
Geri
Üst