nnt bor power'ı önermiyorum!!

psicomega

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
669
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar aracım 24 valf 4 egzantrikli bir motora sahip bu nedenle sabahları iticiler yağ ile dolana kadar diğer araçlara nazaran daha cok ses cıkarıyor.

aslında bu yorumu 1 hafta daha bekleyip de yapacaktım ama 1500 km yol yaptım 1000 km si şehir dışı 500 km si şehir içi.

sabahları seste herhangi bir değişiklik olmadı performans deseniz aynı.. artsa bile hissedilmez zaten imkansız yaa chip tuning uygulaması yaptım anca hissettim böyle yağlayıcılardan performans falan alınmaz.

ses değişikliği ne zaman oldu arkadadşlar onu söyliyim: gm nin 10/40 motor yağını kullanmıştım 2 hafta oluyo sanırım 0/40 mobil yağıyla değiştirdim ve ses inanılmaz ölçüde değişti. zaten yağ değişimlerinde kullanın diyorlar;) sesi değiştiren bor değil yeni yağ konması..

bu arada ölçüm yaptım. ikiside aynı saatte, aynı sıcaklıkta, aynı yerde.

rölanti de anlık tüketim aynı kaldı!! bazen 0.8 e düşüyor......

para tuzağıdır.. 40 lira verip 100 km yol daha yapardım, ama tecrübe oldu siz uygulamayın arkadaşlar gidin bujileriniz değiştirin daha iyi...

dsc02737vn9.jpg


dsc02736tv5.jpg


dsc02731qa2.jpg
 
Sevinmem Gerek aslında Motorun Ne Kadar Saglammış.Bende Koydum Bor Katkısı Bende Pek Değişiklik Görmedim.Sebebi ise Motorun ZAten Saat Gibi Çalışması.Sadece İleriye Dönük Yatırım oldu.
 
NNT Bor Power ı kullanan abim arabama ne oldu böyle inşallah nazar değmez diyor..

eski bir brodwayi var sanrım alperinde dediği gibi ters giden bişeyler varsa motorda iş görebiliyor..
 
Valla ben her yag degisiminde yagimi degistiriyorum,yaklasik 500 km önce degistirdigimde bor power ekledim,aracin cekisinde,motor sicakliginda bariz degisiklikler oldu,simdi yakiti ölcüyorum bakalim
 
Merhaba psicomega,
Aracınız ile ilgili bir kaç soru sormak istiyorum...

*Aracınızda Bor Power dan önce başka bir katkı maddesi kullandınız mı?
*Motorunuz bu kilometreye gelinceye kadar herhangi bir arızadan dolayı onarım gördümü, motor ya da silindir kapağı açıldı mı?
*Motorunuzun kompresyon basıncını hiç ölçtürdünüz mü?
*Enjektörleriniz ile alakalı herhangi bir sorun yaşadınız mı temizlik ve kontrol yaptırdınız mı?

Bu sorulara vereceğiniz cevap ile aşağıdaki açıklamaları karşılaştıracak olursanız olaya en azından daha teknik yaklaşacağınızı umuyorum.


İzin verirseniz ben de kısaca Bor Power hakkında birşeyler yazmak istiyorum.

Piyasada satılmakta olan kimyasal katkı maddeleri yüzünden gerek firmalar ve gerekse tüketicilerin yaşadığı sorunları hepimiz biliyoruz. Ancak hiçbir kimyasal madde içermeyen ve Nanoteknolojisi ile üretilen Bor Power, bu ürünlerin tamaman dışında bir üründür. Kesinlikle bir dolgu malzemesi değildir, Sıfır motorlarda dahi güvenle kullanılabilmektedir.

Bor Madeni içerikli bu ürün nanoteknolojisi ile üretilmektedir. Kesinlikle bir kimyasal katkı maddesi değildir. Borikasit içermez. Motor ve dişli mekanizmalarda kesinlikle dolgu malzemesi gibi görev yapmaz. Mesela farklı ürünleri kullananlar yada okuyanlar bilir, piyasada bir çok katkı maddesi satılmakta olup bu ürünler incelendiğinde, çaptan düşmüş aşınmış motorlarda dolgu malzemesi gibi görev yaparak aşınan yerlere sıvanıp sert bir tabaka oluştururlar. Hatta bu tip ürün kullanılan motorlar rektifiyeye gittiğinde bu kaplanmış yüzeyler rektifiyecilerinde işini zorlaştırmaktadır ve tabiki motorlara da zarar vermektedir. Ayrıca bu ürünlerin yeni motorlara konulması kesinlikle istenmez. Bor Power İse tam tersine sıfır motorlarda dahi güvenle kullanılmasına karşın, dolgu malzemesi olmadığı için, çaptan düşmüş rektifiye gereken motorlarda kullanılması istenmez.

Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle Nanoteknolojiden kısaca bahsetmek isterim. Nanoteknolojisi 100 nanometreden küçük yapıların araştırılması, üretilmesi ve kullanımıyla meşgul olan bir bilimdalıdır. Nano bir ölçü birimidir... bir milimetrenin bir milyonda biri kadar ya da başka bir değişle saç telimizin çapının binde biri kadar küçük mikroskobik bir ölçüdür. Yaklaşık olarak 4 ila 6 atom taneciği yan yana durduğunda 1 nanometreye denk gelmektedir. Bor madeni ise doğada elmastan sonra ikinci en sert maden olup, ısıya çok dayanıklıdır ergime noktası çok yüksektir, ısı ve elektrik iletkenliği de mükemmeldir. Kaldıki bu sert maden çok gizli bir teknoloji ile (ki bu teknoloji NNT firmasında çalışan Türk bilim adamlarına aittir) 4,5 nanometre boyutlarında bor kristalleri (MCDP) küçük atomik bilyeler gibi şekillendirilmektedir.

Her cismin yüzeylerinde girinti ve çıkıntılar ve çok miktarda çizikler vardır. İnsan, yapısı itibariyle her cismin yüzeyindeki bu pürüzleri göremez. Örneğin cam çok pürüzsüz görünmesine rağmen hassas cihazlar ile incelendiğinde cam yüzeyinin bile pürüzlü olduğu görülmektedir. Kaldıki motor içindeki hareketli metal parçalarda bu yüzeyler daha belirgindir. Bor Power içindeki bilye tanecikleri gibi şekillendirilmiş kristaller bu hareketli parçaların üzerindeki girinti ve çıkıntıların arasına yerleşerek sıralanır oraları bir yatak gibi kullanıp aynı bir rulman gibi görev yaparlar ve yağa kimyasal olarak karışmadıkları için bu yüzeylerde fiziksel görev yaparlar.

Bunun neticesinde hareketli parçalar arasındaki sürtünmeler ciddi oranlarda azalır ve bunun sonucunda aşınmalar azalır, sürtünmelerden doğan ısı azalır ve bunlarla birlikte yağın ısısının düşmesi ile yağ eksiltmeler azalır yağın ömrü uzar, sürtünme kayıplarının azalması ile de performans artar ve neticede yakıt tüketimi de düşer. Yakıt tüketiminin azalması ve yağ buharlarının da azalması ile birlikte eksoz emisyonlarında da ciddi azalmalar olur ve doğanın korunmasına da fayda sağlar.

Motor yağına katılan ürünün yaklaşık %60'ı hareketli parçalar arasına yerleşip görev yaparken, %40'lık oranı da yağ ile dolaşarak ısı transferine de yardımcı olurlar.
Şunu da özellikle belirtmek isterim ki, ürünümüz yağın ömrünü iki katına çıkardığı için normal şartlarda ilk yağ değişim sürenizi atlayarak ikinci yağ değişim süresi geldiğinde yağ değişiminizi yapacak ve BorPower ilave edeceksiniz. Ancak normal sürede de değişim yapılarak BorPower konulmasında hiçbir sakınca yoktur. Fazlasının hiçbir zararı olmadığı gibi artı faydaları vardır.



1-DÜNYANIN İLK NANOTEKNOLOJİK ;BOR İÇERİKLİ NANO YAĞLAYICISI
2-DÜNYANIN İLK NANO PARTİKÜLLÜ BOR ÜRÜNÜ
3-DÜNYANIN İLK NON TOXİC-ZEHİRSİZ YEŞİL YAPRAK İŞARETLİ ÜRÜNÜ
4-DÜNYANIN İLK SIFIR KM ARAÇLARDA DAHİ TAVSİYE EDİLEN ÜRÜNÜ
5-DÜNYANIN İLK EN SERİ ISI İLETKEN ÖZELLİKLİ ÜRÜNÜ(1200Wm/K)
6-DÜNYANIN EN SERT KORUYUCU FİLM TABAKASINI OLUŞTURAN ÜRÜN
7-DÜNYANIN İLK TİMKEN AŞINDIRMA DEĞERLERİ 0,0001 OLAN ÜRÜNÜ
8-DÜNYANIN İLK ASİT VE KOROZYON ÖNLEYİCİ YAĞLAYICISI

TÜV-NORD (ALMANYA), BAM (ALMANYA STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ), USA. TEXAS SWRI ENSTİTÜSÜ, ASTM-AMERİKA, SEM-X RAY, MIRA (İNGİLTERE), BOSCH CAR SERVICE (PERFORMANS TESTİ), ve diğer kurumlarda yapılan testler ve alınan belgeler, NNT AŞ’nin Nanoteknolojik Bor üretimindeki başarısını başta Amerika, Almanya, Fransa, Avusturya, Rusya, Belçika, Hollanda, Dubai olmak üzere dünyanın 14 ülkesine sattığı ürünlerle kanıtladığı gibi, aşağıda belirtilen BOR POWER faydalarını da dünyada hiçbir yağlayıcının yapamadığı şekilde tescil etmeyi başarmıştır. Almanya’nın dünyaca ünlü akreditasyon kurumu olan TÜV test merkezinde 2007 model, sıfır km Mercedes S-320 CDI motorunda yapılan sıralamalı performans, yakıt tüketim, eksoz emisyon, zararlı gaz atılımı, yağ ısısı gibi testler sonucu ortaya çıkan neticeler konunun uzmanı Alman mühendisleri şaşırtmayı başarmış, bizleri ise gururlandırmıştır. Ayrıca, dünyada henüz bir benzeri olamayan bir yöntem ve teknoloji ile üretilmiş bu ürün, 21.Asrın en önemli buluşu olarak onaylanmış ve Almanya’nın Münih kentinde bulunan Dünya teknoloji Müzesine konulmuştur. Ürünler, motorların ömrünü ve servis kalitesini arttırmak, enerji kayıplarını önleyerek ekonomik ve mekanik kazanımlar sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. ENERJİ BAKANLIĞI ve ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ile teknik iş birliği devam eden NNT A.Ş. Nanoteknoloji uzmanı profesör ve yardımcı kadrosuyla bugün itibari ile Türkiye’de kendisine ait Know-How’ lar ile Nanoteknolojik Bor uç ürünleri, Nano ölçekli Bor üretebilen ilk Nanoteknoloji firmasıdır.

EKONOMİK VE MEKANİK KAZANIMLAR

1-YAKIT TASARRUFU:%5-20 ARASI
2-PERFORMANS (MOTOR GÜCÜ):%5-9 ARASI
3-YAĞ ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
4-PARÇA ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
5-EKSOZ CO2(KARBONDİOKSİT) ORANININ %15 AZALMASI
6-RAHATSIZ EDEN SESLERİN AZALMASI
7-HARARETİN ÖNLENMESİ
8-YAĞ EKSİLTMENİN AZALMASI
9-KAYIP ENERJİNİN KAZANIMA DÖNÜŞMESİ
10- TURBOCHARGER ÖMRÜNÜN UZAMASI
 
Son düzenleme:
Motorda ben de çok fazla değişiklik hisstememiştim ama şanzımanda gerçekten fark ediyor.
 
acarbey,
""TÜV-NORD (ALMANYA), BAM (ALMANYA STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ), USA. TEXAS SWRI ENSTİTÜSÜ, ASTM-AMERİKA, SEM-X RAY, MIRA (İNGİLTERE), BOSCH CAR SERVICE (PERFORMANS TESTİ), ve diğer kurumlarda yapılan testler ve alınan belgeler ""
belgeler, numaraları,ilgili standard numaraları, teknik test raporları
mevcut mudur? ben kullanmayı üşündüğümde araştırdım bulamadım
 
acarbey,
bi sorun olacak size.
benim aracımda castrol magnatec 10/40 yağ kullanıyorum. 10.000 km ömrü var. bu 10.000 km bitene kadar da yağ eksiltmesine istinaden 1 lt daha ekstradan ara ara ilave yapıyorum.
sizce 10/40 yerine 5/40 veya 0/40 kullanıp bi de bu bor katkısını koysam yağ eksiltme olurmu acaba?? daha mı çok eksiltir, dahamı az, yoksa aynı seviyede mi eksiltir.
 
Geri
Üst