nnt bor power'ı önermiyorum!!

acarbey,
bi sorun olacak size.
benim aracımda castrol magnatec 10/40 yağ kullanıyorum. 10.000 km ömrü var. bu 10.000 km bitene kadar da yağ eksiltmesine istinaden 1 lt daha ekstradan ara ara ilave yapıyorum.
sizce 10/40 yerine 5/40 veya 0/40 kullanıp bi de bu bor katkısını koysam yağ eksiltme olurmu acaba?? daha mı çok eksiltir, dahamı az, yoksa aynı seviyede mi eksiltir.

Sn. bektas_butun,

Öncelikle yağ yakma ve yağ eksiltme arasındaki farkı belirtmek isterim...
Yağ yakma, motor parçalarından sekman, gömlek ve pistonlar ile subap ve subap klavuzları arasındaki yağ boşluklarının aşınmalar nedeniyle standart ölçülerinin üzerine çıkması ile meydana geldiği gibi aynı zamanda subap keçelerinin görev yapmaması ve hatta turbo motorlarda turbo mili ile burçları arasında meydana gelen aşınmalar nedeniyle de yağ yakmalar olabilmektedir. Hatta hava emiş sisteminde meydana gelen hava emiş zorlukları ki bu hava filtresinin tıkanması ya da hava emiş hortumlarında meydana gelen daralma yada hava emiş boğazına girmiş herhangi bir cisim nedeniyle emme manifoldunda meydana gelen aşırı vakum sebebiyle kapalı devre karter havalandırma sisteminden normalin üzerinde yağ emilmesi de yağ yakma şeklinde kendini göstermektedir.

Yağ eksiltme ise, motor içindeki sürtünme ve yanmalar sonucu meydana gelen ısılardan dolayı yağın buharlaşması ve bu buharın (eskiden motorlardaki yağ buharı bir hortum ile aşağıya salınır yani atmosfere bırakılırdı) yeni teknoloji tüm araçlarda çevre kirliliğini azaltmak için kapalı devre karter havalandırma sistemleri yolu ile yanma odasına gönderilerek yakılması sonucu oluşan eksilmelerdir. Tabiki Motorun conta ve keçelerinden sızan yağlar da yağ aksilmenin nedenlerindendir.

Bu durumda öncelikle hangi yağı kullandığınız önemli değildir. Üretici firmanın tavsiye ettiği yağı kullandığınız halde aşırı bir yağ kaybı yaşıyorsanız, öncelikle motorunuzda, yukarıda saydığım mekanik sorunların olup olmadığını servisinize inceletmenizi tavsiye ederim.

Bor Power hareketli parçalar arasındaki sürtünmeleri azaltarak yağ sıcaklığını düşürdüğü için yağ buharını da azaltması sonucunda yağ eksiltmeleri %50 ila %80 oaranında azaltmaktadır. Fakat Bor Power kimyasal bir dolgu malzemesi olmadığı için çaptan düşmüş rektifiye gerektiren ya da mekanip arızası olan motorlarda kullanılmaz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. saygılarımla.
 
Son düzenleme:
acarbey önce imza alanınızı düzenleyin isminizle hitap ediyim. şimdi siz bu ürünü pazarlıyorsunuz sanırım ekmek yiyorsunuz öyle hissettim. ama çaptan düşmemiş sıhhatli çalışan araçlarda işe yaramıyor. bu bor power ın üzerinde de mekanik sorunlu araçlarda kullanmayın yazıyor bu ne çelişki.. motoru bitmiş araçlarda iyi sonuç veriyor yukarda gazihan ustamızın şimdiki ve önceki yorumlarına göre... siz diyorsunuz sıfır motorlarda raahtlıkla kullanılabilir, e işe yaramıyo ki... sizin bi kere yukarda maddelediğiniz performans kazanımları ve tasarruf oranlarını yakalamak fizik kanunlarının önüne geçip sürtünmeyi "sıfır" yapmak demektir ki bor powerın bunu yapması imkansız ötesi.. eğer bu yağlayıcı aracıma %7 performans %15 yakıt tasarrufu sağlasın noter huzurunda testini yapalım ben size aracımın anahtarını teslim ederim. sizin verdiğiniz değerlerden şahsen ben utanıyorum siz nasıl utanmadan söylüyorsunuz bilmiyorum resmen dolandırıcılıktır bunları söyleyerek satış yapmak . insanlar araçlarına %10 motor gücü kazandırmak için bin lira dan fazla harcıyorlar. ayrıca 55 lira değil 40 lira ankara başkent sanayi sitesi madeni yağ satış ofisinde..

ha bu arada cok sinirliyim size 4 paragraf yazı yazdım ve amaaan ne gerek var değmez diye sildim siz ne olursa olsun ürünü övmeye devam edeceksiniz. bu aarda aracımın motoruna şanzımanına ve difransiyeline anahtar değmemiştir. çeşitli bahanelerle olayı saptırmayın denedik işte işe yaramıyor önermiyorum iyi bişey olsaydı tavsiye ederdik. yalan yanlış şeylerle zaten benzin parası yetiştiremeyen araç kullanıcılarına paralarını çöpe atmamaları için yazdım bunları. daha cok şey yazardımda sinirimden kendimi ifade edemiyorum fazlada uğraşmıcam
 
Son düzenleme:
Nejat 21.yüzyılın buluşu olan ürün hakkında çok önyargılsın sanki:D
bir sürü sertifikası falan varmış bu bor katkılı ürünlerin.

bir çok motor üreticisi ve bir sürü profesyonel garaj boşuna uğraşıyor bu işlerle.aracın gücünü artırmak sesini azaltmak yakıtını düşürmek çok kolay.ver 55 tl ve mucize gerçekleşsin.
 
Nejat 21.yüzyılın buluşu olan ürün hakkında çok önyargılsın sanki:D
bir sürü sertifikası falan varmış bu bor katkılı ürünlerin.

bir çok motor üreticisi ve bir sürü profesyonel garaj boşuna uğraşıyor bu işlerle.aracın gücünü artırmak sesini azaltmak yakıtını düşürmek çok kolay.ver 55 tl ve mucize gerçekleşsin.


kullanmadan önce ön yargım inan yoktu kullanınca yargılamaya başladım:D ürün bazı istisnalı hallerde işe yarayabiliyo sanırım benim itirazım verilen güç ve tasarruf oranları, inasan kandırıyolar ortalama %15 yakıt tasarrufu kim vermiş yaa.
 
Sn. Nejat Yeşilçam,
Karayollarında dolaşan araçların motor yapıları, motor ömürleri, üretim teknolojileri, kullanım alanları ve hatta sürücünün kullanım alışkanlıkları gibi birçok faktör birbirinden çok farklıdır. Elbetteki tüm araçlarda belirtilen bütün etkilerin meydana gelmesi beklenemez. Kaldıki biz sıfır motorlarda dahi rahatlıkla kullanılabilir diyoruz, çünkü bir dolgu malzemesi olamadığı için motorda sıvama yapıp çaplarda daralma ve bundan doğabilecek sıkışma ve hararet sorunu yaşanmayacaktır. Kaldıki fizik kurallarından bahsediyorsunuz ama yukarıda ürünün nasıl fiziksel görev yaptığı anlatılmasına rağmen bunu dikkate almamışsınız.

Diyelim ki bir araca daha önce farklı bir katkı maddesi konulmuş ve araç bu şekilde kullanılmış olsun, kullanılan bu ürün hareketli parçalar üzerine sıvanarak yüzeydeki tüm pürüzlü yerleri kaplayacak olup, motorların ilk üretimlerinde ve rektifiye de özellikle silindir yüzeylerine özel taşlama yöntemiyle belli açılarda çizilen ve yağın tutunarak yanma odasına geçmesini engelleyen honlama çizgilerini dahi doldurarak yağın tutunmasını ortadan kaldırır. Kaldıki böyle bir motorda sonradan Bor Power kullandığınızda yukarıda bahsettiğim rulman örneğini düşünecek olursanız, yataklanacak yeterli yer bulamayacak olan bor kristalleri beklenen ektiyi tam veremeyecektir.

Bu konuda testleri yapan ben değilim... bu testleri uluslar arası saygın ve bağımsız kuruluşlarda konusunda uzman ve bu konuda otarite kabul edilmiş kişiler ve kuruluşlar yapmış ve yaptıkları test sonuçlarının altına imza atmıştır.

Eğer araştırmak istiyorsanız, örneğin İngiltere Motor Endüstrisi Araştırma Birliği (MIRA) da görevli ve aşağıda bu yetkili hakkında tüm bilgileri veriyorum kendisini arayıp bilgi alabilirsiniz:
Adı: Roger Dennis
Firma: Lorry Logic (1980)
Adres: 5 Mill Hill
Mount Pleasent Road
Repton
Derbyshire
DE65 6GQ
Telefon: 01283 702269
Faks: 01283 703909
Cep Telefonu 07951 99826
E-mail: lorrylogic@virgin.net
Doğum Tarihi: 14 Mart 1935


KALİFİKASYONLAR

  • Makine Mühendisleri Enstitüsü Üyesi
  • Operasyon Mühendisleri Cemiyeti Onursal Üyesi
  • Motor Hasar Müfettişleri Enstitüsü’nün bir kez Asil Üyesi
  • Motor Endüstrisi Enstitüsü’nün bir kaz Asil Üyesi
ÖDÜLLER

  • 1947: Guildhall Müzik Okulu (Londra) Viyolin Bursu
  • 1955: Yılın Öğrencisi için Stewart And Arden Ödülü (Action Teknik Koleji)
  • 1981: VMRS’nin Avrupa’ya Sunulması için McKenzie Junner IRTA Ulusal Ödülü
  • 1991: Yol Nakliye Endüstrisi’ne Hizmetler’den dolayı Motor Transport Ödülü
AKTİVİTELER

  • Makine Mühendisleri Enstitüsü ve Operatör Kullanıcı Komite’nin Başkanı olarak bunların Otomobil Bölümü’nde Kurul Hizmetinde bulundu.
  • Yol Transport Mühendisleri Enstitüsü Eski Başkanı ve Başkan Yardımcısı
  • Brewery Transport Danışmanlığı Komitesi’nin Kurucu Üyesi ve bir kere Başkanı
  • Avrupa Transport Bakım Konseyi Kurucu Üyesi ve bir kere Başkanı.
Almanya'da Sıfır Mercedes S320 CDI üzerinde test yapan TUVNORD,
Telefon: +49(0)201 825 5120
Fax : +49(0)201 825 3209
e-mail : machinery@tuev_nord.de



diğer detaylar ve test ve sertifikalar ile ilgili bilgilere http://www.nnt.com.tr/Sertifikalar.html linkinden ulaşabilir ve bu testleri yapan firmaları arayarak test sonuçları hakkında bilgi isteyebilirsiniz.

Fiyat konusuna gelince, bazı firmalar daha önce çok miktarlarda alımlar yapmış ve ekonomik kriz yada başka nedenlerden ürünleri satamadıklarından dolayı, ürünleri nakite çevirmek için değerinin altında satmaktadırlar, ki bunlar da ellerindeki stoklarla sınırlı olup ileriki zamanlarda bu fiyatlara satmaları mümkün olmayacaktır.

Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
osman bey,
peki bu katkı maddesi bazı arkadaşların dediği gibi piston çevrelerine yapışıyormu??
orda kalıcı bir şekilde duruyormu ??
(belki daha önce yazılmıştır, fakat o kadar okudum ki , unutmuş olabilirim.)
 
Sn. Bektaş Bütün,

Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle Nanoteknolojiden kısaca bahsetmek isterim. Nanoteknolojisi 100 nanometreden küçük yapıların araştırılması, üretilmesi ve kullanımıyla meşgul olan bir bilimdalıdır. Nano bir ölçü birimidir... bir milimetrenin bir milyonda biri kadar ya da başka bir değişle saç telimizin çapının binde biri kadar küçük mikroskobik bir ölçüdür. Yaklaşık olarak 4 ila 6 atom taneciği yan yana durduğunda 1 nanometreye denk gelmektedir. Bor madeni ise doğada elmastan sonra ikinci en sert maden olup, ısıya çok dayanıklıdır ergime noktası çok yüksektir, ısı ve elektrik iletkenliği de mükemmeldir. Kaldıki bu sert maden çok gizli bir teknoloji ile (ki bu teknoloji NNT firmasında çalışan Türk bilim adamlarına aittir) 4,5 nanometre boyutlarında bor kristalleri (MCDP) küçük atomik bilyeler gibi şekillendirilmektedir.

Her cismin yüzeylerinde girinti ve çıkıntılar ve çok miktarda çizikler vardır. İnsan, yapısı itibariyle her cismin yüzeyindeki bu pürüzleri göremez. Örneğin cam çok pürüzsüz görünmesine rağmen hassas cihazlar ile incelendiğinde cam yüzeyinin bile pürüzlü olduğu görülmektedir. Kaldıki motor içindeki hareketli metal parçalarda bu yüzeyler daha belirgindir. Bor Power içindeki bilye tanecikleri gibi şekillendirilmiş kristaller bu hareketli parçaların üzerindeki girinti ve çıkıntıların arasına yerleşerek sıralanır oraları bir yatak gibi kullanıp aynı bir rulman gibi görev yaparlar ve yağa kimyasal olarak karışmadıkları için bu yüzeylerde fiziksel görev yaparlar.

Saygılarımla.
 
yani devamlı olarak pistonlardaki ufak delikçiklere yapışıp kalıyorlar.
sonrası ne oluyor peki ???
özelliğini yitirme gibi bi olanak yok mu ???? örneğin 5 yıl sonra o maddeyi halen orda düşünemiyorum.
uzun süreler sonunda neler olacak??
 
Geri
Üst