nnt bor power'ı önermiyorum!!

Yani sertifikada yer alan açıklamadaki “üretimden ürünlerin kalitesi hakkında genel bir açıklama bu verilerden elde elde edilemez.İfadesi gayet normaldir.
sertifikasyon kuruluşlarının verdiği tüm ürün sertifikalarında bu bilgi yer alır zaten, adam test ettiği numuneye onay veriyor sonra üretimde bi değişiklik yapılıp yapılamayacağını takip edemeyeceği için de bu notu düşüyor.
ben de ürün sertifikası almakla görevli olduğum için biraz biliyorum bu işleri.

Hakan yanlız burada şöyle bir açıklama var;
"Burada teste başlandığında aracın Km si 2853 Km, test bitiminde 5771 Km deymiş"
Yani aracın rodaj süresinde olması sanki işin hilesi gibi algılanabilir. Keşke teste tabi tutulan aracın kilometresi, mesela 50.000 km civarında olsaydı acaba sonuç gene de aynı mı çıkardı. Mesela ben bir aracımın motorunu yeni rektefiye yaptırdım. İlk zamanlarda gidişinde zorlanan araç her geçen gün daha rahat gider oldu, araç şimdilerde 4500 km kadar oldu ve yoldaki gidişi daha farklı konuma geldi. Bu konuda muhalif gibi görünüyor olabilirim ama asla öyle değilim, sadece buna benzer ürünler neticesinde birçoğumuzun canı yandığı için daha fazla ayrıntı peşindeyiz o kadar.
abi dediğin çok mantıklı ama; o konuda da sertifikada bahsi geçen direktifler net tanımlamalar yapmış, aracın yeni durumda olması, testten önce en az 2000km kullanılması vs.vs. şartnamede belirtilmiş.çok detaylı okumadım ama göz atarken dikkatimi çekti.
zaten şartname tip onayları için olduğundan yeni araç kullanımını önermiştir diye tahmin ediyorum.
eğer üretici özel taleple test isterse bu sefer sertifikada "customer specific test" gibi bi not olur bu da şüphe yaratır.
netice konusunda haklısın,
uzun vadeli etki için bu tip ürünlerin üreticilerinden ömür testi beklemeye devam ediyorum
hani bi ara castrol reklamı vardı 2 tane camarro yan yana tam gaz çalıştırılıyodu biri motoru kucaklıyodu, onun gibi :)
 
Aslında bende tamamen merakımdan soruyorum. Hani bizler aracımız için yağ satın alırken API yada ACEA değerlerine bakarız ya merak ettiğim yağa bor power eklendikten sonra yağın akma noktası , parlama noktası , viskozitesi , yoğunluğu gibi değerlerde nasıl bir değişim olduğu. Testte kullanılan aracın yağına bor power eklendikten sonra yağın yazmış olduğum değerleriyle ilgili bir sonuç varmı . Bir merak ettiğim husus daha var. Bor power kullanılmamış bir araçla bor power kullanılmış eş zamanlı iki aracın honlama cizgileri arasında oluşmuş kurum miktarının ölçülüp ölçülmediği. Dediğim gibi sadece merak ettiğimden. Ben normal değilim biliyorum :)))

Borpower Nano yağlayıcıları, Bor madeninin nano boyutlara indirgenerek, sürtünen yüzeyler üzerinde gözle dahi görülemeyecek kadar ince bir yüzey kaplama işlevi gerçekleştirmesi prensibine dayanarak fayda sağlayan TRİBOLOJİK bir üründür. Diğer tüm yağ katkılarının aksine bir takım kimyasal reaksiyonlar neticesinde faydalar sağlaması mantığı bu ürün için geçerli değildir. Tamamen fiziksel bir işlem sonucunda yüzey kaplama ve küçük partiküllerin bilya görevi görmesi ile etkinlik sağlamaktadır.

Birçok performans testinde alınan sonuçlar, matematiksel olarak bir takım zincirleme faydalar silsilesini beraberinde getirmektedir.Yüzeylerdeki sürtünme ortadan kalkmadığı sürece, hiçbir çalışan mekanizmada performans artışı gözlemleyemezsiniz. Performans artışı demek sürtünmeye giden gücün, araca ekstra güç olarak dönmesi demektir. Sürtünmeye giden gücün azalması demek aracın daha az yakıt tüketimi sergilemesi ve eksoz emisyonlarının düşmesi demektir. Sürtünmenin azalması demek aşınmamın azalması ve parçanın ömrünün uzaması demektir. Sürtünmenin azalması demek sürtünmeden doğan ısının azalması yani hararetin azalması demektir. Isının azalması demek yağın ömrünün de uzaması demektir.

ASTM (American Society for Testing and Materials), otomotivden inşaata hemen hemen her alanda birçok test standartları oluşturmuş uluslararası bir kuruluştur. Akreditasyon merkezleri, materyaller üzerinde test yaparken ASTM nin belirlediği standartlar doğrultusunda testler yaparak, bu testlerin hangi test standartlarında yapıldığını belirterek onay verirler.

Borpower nanoyağlayıcıları, Amerika’nın en saygın araştırma merkezlerinden biri olan SWRI Texas’ta, ASTM4172 / ASTM5183 Sürtünme ve aşındırma testlerine tabi tutulmuş ve sertifikalandırılmış. Bu test sonuçlarını http://www.nnt.com.tr/Sertifikalar.html bu linkte bulabilirsiniz.

Diğer ürünlerden farklı olan ve içeriğinde motora zararlı hiçbir kimyasal olmayan ve fiziksel görev yapan Borpower, bu nedenle motor yağlarının özelliklerini bozmayacağı gibi teknik verilerinde de değişikliğe sebep olmaz.Motor içerisinde kurumlar, hareket olmayan yüzeylerde olup, genellikle yanma odasında yani pistonun çıkabildiği en üst noktanın (Üst Ölü Noktanın) üst kısmında ve sekmanların arasında birikirler (EGR sisteminde de kurum birikir ama bu yağlama sisteminin dışında bir sistem olduğundan konumuzla alakası yoktur). Hareketli parçaların arasında kurum birikmez. Yani gömleklerin üzerindeki, piston-sekmanın çalıştığı ve yağ filminin tutunduğu honlama çizgilerinde de kurum birikmez. Kaldıki bu çizgiler mikron mertebesindedir. Borpower’ın içeriğindeki bor elmas kristaller ise 4-5 nano boyutlarında ve her biri birbirinden bağımsız hareket ettiklerinden honlama çizgilerini de dolduramazlar.

Nanoteknoloji ve nanoyağlayıcılar üniversitede ödev konumdu. Bu konuda elimden geldiğince sizlere anlaşılır bilgiler aktarmaya çalıştım.
 
Son düzenleme:
Ama sizin cevabınızda benim sorumla ilgili bir veri göremedim ben.Ben sadece yazmış olduğum şeylerle ilgili matematiksel bir veri olup olmadığını sormuştum.
 
Geri
Üst