nnt bor power'ı önermiyorum!!

semia kardeş, belgenin diğer test sayfalarına bakmamışsınız sanırım.
http://www.nnt.com.tr/Tuv/113726.jpg öncesi
http://www.nnt.com.tr/Tuv/104621.jpg sonrası

Burada teste başlandığında aracın Km si 2853 Km, test bitiminde 5771 Km deymiş. Ve sadece eksoz emisonu değil, motorun son sıcaklığı (üst kısımda) ve L/100Km deki yakıt tüketim değerleri görünüyor. Farkları incelemenizde fayda var.
 
Pardon internetten kaynaklanan bir sorundan dolayı tekrar eklendi sanırım.
özür dilerim
 
Son düzenleme:
Acar Bey yanlis anlamayin ikisinide gördüm ben bor powerin linkini inceledim...
bir kalite uzmani olarak acikca beni tatmin etmedi sonucta yukardia yazdiklarimi okuyun ve sizin gösterdiklerinizi iyi okuyun...
ne demek istedigimi anlarsiniz..
bugün ben 2000km deki bir araci muayeneye götürürsem sonuc farkli rotasyon biten arac baska veri verecektir bu ayri.. lakin benim anlatmak istedigim size bu cok basit bir egzos emision testi ve detayli belge...yani TÜv e verilen bakin sunu katiyoruz bakin sonuclarin cinsinden...uzun vadede ne yapar ne sonuc verir gibi detayli bir test ve tüv sertifikasi degil...yapilan ortada altinda yazi ortada ve o verilen belgenin
altdaki aciklama aynen böyle:
üretimden ürünlerin kalitesi hakkında genel bir açıklama bu verilerden elde elde edilemez.
yani detayli bir test degil kisa bir egzos emision sonucta...ileride ne gibi zarar veya yarar verir diye uzun ve kesin sonuclu bir tüv testi degil....
 
tüv sertifikası içeriği detaylarında Selim abi'ye katılıyorum, sanıyorum sen de benim gibi iş gereği bu tip evrakları okumasını biliyorsun.
sertifika içeriğine bakınca testin birkaç avrupa direktifine göre yapılmış olduğu görülüyor (yakıt tüketimi ve emisyon konulu)
onlara da göz atınca, avrupa birliği ülkelerinde tip onayı alınacak araçlar için emisyon ve yakıt sarfiyatı ölçümlerinin nasıl yapılacağını belirtiyor.

ürün kullanımının zarar verme ihtimali olup olmadığı görünmüyor. Bi de ömür testi yapsalar şunlardan birine tam olacak.

fakat Osman Bey'in verdiği linkteki ölçüm sonuçlarına göz atınca da sonuç ilgi çekici
11,37lt/100km'den 10,46lt/100km'ye %8lik bir düşüş oldukça başarılı.
 
Sn. Hakan KIRCI (eskikasa) aslında benim anlatmak istediğimi gayet iyi anlatmış. Bu testin yapılma amacı yakıt tüketimi ve eksoz emisyonlarında fark olup olmadığının kanıtlanması içindir. Zaten ürünün içeriğinin nanoteknoloji olup olmadığı ve aşındırma gibi testler (Dr. Emrich (Röntgenlabor) ve SWRI gibi) bu konuda uzman kuruluşlarca uluslar arası belirlenmiş normlarda yaptırılmış.

TÜV Nord-Hannover tarafından, 98/69/EG ve 1999/100/EG Normları altında, fabrikadan yeni çıkmış Mercedes S320 CDI üzerinde denenmiştir. Bu çok detaylı denetim ve ölçümler sonucunda; TÜV Nord, Borpower’ın atik gaz emisyonunu azalttığını ve yakıt tasarrufu sağladığını bir sertifika ile onaylamıştır.

Yani sertifikada yer alan açıklamadaki “üretimden ürünlerin kalitesi hakkında genel bir açıklama bu verilerden elde elde edilemez.İfadesi gayet normaldir.
 
Ben katkı maddesi yerine Mobil 1 Tam sentetik bir yağ kullanılmasını çok daha mantıklı buluyorum.
Bence arabanıza, daha doğrusu motorunuza yapabileceğiniz en güzel şey budur!
 
.............11,37lt/100km'den 10,46lt/100km'ye %8lik bir düşüş oldukça başarılı.
Hakan yanlız burada şöyle bir açıklama var;
"Burada teste başlandığında aracın Km si 2853 Km, test bitiminde 5771 Km deymiş"
Yani aracın rodaj süresinde olması sanki işin hilesi gibi algılanabilir. Keşke teste tabi tutulan aracın kilometresi, mesela 50.000 km civarında olsaydı acaba sonuç gene de aynı mı çıkardı. Mesela ben bir aracımın motorunu yeni rektefiye yaptırdım. İlk zamanlarda gidişinde zorlanan araç her geçen gün daha rahat gider oldu, araç şimdilerde 4500 km kadar oldu ve yoldaki gidişi daha farklı konuma geldi. Bu konuda muhalif gibi görünüyor olabilirim ama asla öyle değilim, sadece buna benzer ürünler neticesinde birçoğumuzun canı yandığı için daha fazla ayrıntı peşindeyiz o kadar.
 
Aslında bende tamamen merakımdan soruyorum. Hani bizler aracımız için yağ satın alırken API yada ACEA değerlerine bakarız ya merak ettiğim yağa bor power eklendikten sonra yağın akma noktası , parlama noktası , viskozitesi , yoğunluğu gibi değerlerde nasıl bir değişim olduğu. Testte kullanılan aracın yağına bor power eklendikten sonra yağın yazmış olduğum değerleriyle ilgili bir sonuç varmı . Bir merak ettiğim husus daha var. Bor power kullanılmamış bir araçla bor power kullanılmış eş zamanlı iki aracın honlama cizgileri arasında oluşmuş kurum miktarının ölçülüp ölçülmediği. Dediğim gibi sadece merak ettiğimden. Ben normal değilim biliyorum :)))
 
Aracını pür dikkat dinleyenler farkı anlar ancak mucize beklememek gerekir.Bor powerdan sonra 0.3 lt gibi bir tasarruf ve bariz sessizlik farkettim.Çekişte ise alt devirlerde(mesela 1000dd civarında 4. vites ile zorlayınca) meydana gelen titreme neredeyse yok oldu.Dynoya sokmadığım için gücün artıp artmadığını bilemiyorum ama aracın sessizleştiği kesin...
 
Geri
Üst