Opel Astra H 1.3 CDTİ Rölantide Devir Düşmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İlkerhg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
461
Tepkime puanı
278
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba,

Aracımda rölantide, selektör attığımda hatta merkezi kilidi bile kapatsam anlık hatta mili saniyelik devirde çok küçük oynama ve motorun yine aynı şekilde mili saniyelik gaz kesmesi oluyor. Bazen hiç bir şeye dokunmasan bile araç rölantide yine çok kısa süre devir düşürüyor yine aynı hızla topluyor.(egr diye düşündüm). Aküyü geçen hafta aldım. Aküden yana sorun yok bunu eledim.. Alternatör de ölçüldü bir sorun yok. Bundan 4-5 ay önce boğaz kelebeğini temizleyip taktım. Olay sanırım bundan sonra başladı ama öncesinde var mıydı ben mi dikkat etmedim bilmiyorum. Hep yaptığım bir şey olduğu için ben temizliğe yormadım bu durumu.(adaptasyon gerekir belki) onun dışında şase kablosunda bir sorun olabilir diye düşündüm ama şase alınan yerler gayet iyi durumda görünüyor. Başına böyle sorun gelen arkadaşlarım varsa tavsiyelerini dinlemek isterim.
 
Arkadaşlar Merhaba,

Aracımda rölantide, selektör attığımda hatta merkezi kilidi bile kapatsam anlık hatta mili saniyelik devirde çok küçük oynama ve motorun yine aynı şekilde mili saniyelik gaz kesmesi oluyor. Bazen hiç bir şeye dokunmasan bile araç rölantide yine çok kısa süre devir düşürüyor yine aynı hızla topluyor.(egr diye düşündüm). Aküyü geçen hafta aldım. Aküden yana sorun yok bunu eledim.. Alternatör de ölçüldü bir sorun yok. Bundan 4-5 ay önce boğaz kelebeğini temizleyip taktım. Olay sanırım bundan sonra başladı ama öncesinde var mıydı ben mi dikkat etmedim bilmiyorum. Hep yaptığım bir şey olduğu için ben temizliğe yormadım bu durumu.(adaptasyon gerekir belki) onun dışında şase kablosunda bir sorun olabilir diye düşündüm ama şase alınan yerler gayet iyi durumda görünüyor. Başına böyle sorun gelen arkadaşlarım varsa tavsiyelerini dinlemek isterim.
Aracının enjektör sesi nasıl ses yapmaya başladımı ve rölantide yakıt tüketimi artışı varmı bence manifold egr intercooler temizle
 
Aracının enjektör sesi nasıl ses yapmaya başladımı ve rölantide yakıt tüketimi artışı varmı bence manifold egr intercooler temizle
Hocam rölantide yakıt tüketimi sabit 0.4-0.5 arasında enjektör sesi yok. düşük devirde sabit hızda gaz kesme klasik egr sorunu var. 1. 2. vites geçişi yine egr de kaynaklı küçük silkeleme var. Ben elektrik aksamı olduğu için farklı bir durum mu olabilir dedim. teşekkür ederim tavsiye için. egr fişini çekip bir deneyim bakayım nasıl olacak. akabinde dediğiniz büyük temizliği yapmak gerekiyor.
 
Hocam rölantide yakıt tüketimi sabit 0.4-0.5 arasında enjektör sesi yok. düşük devirde sabit hızda gaz kesme klasik egr sorunu var. 1. 2. vites geçişi yine egr de kaynaklı küçük silkeleme var. Ben elektrik aksamı olduğu için farklı bir durum mu olabilir dedim. teşekkür ederim tavsiye için. egr fişini çekip bir deneyim bakayım nasıl olacak. akabinde dediğiniz büyük temizliği yapmak gerekiyor.
Rölantide tüketim fazla benim corsada 0.2-0.3te klima açarsam o zaman 0.4-0.5 lt oluyor. Kaanın yazdığını yaparsanız düşer tüketim. Akü kaç yıllık anlık devir düşmesi eletriğe yüklendiğinizde oluyranladığm kadarıyla bu devir dalgalanmaları kalın şase kablosu çekerekte düzeliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Rölantide tüketim fazla benim corsada 0.2-0.3te klima açarsam o zaman 0.4-0.5 lt oluyor. Kaanın yazdığını yaparsanız düşer tüketim. Akü kaç yıllık anlık devir düşmesi eletriğe yüklendiğinizde oluyranladığm kadarıyla bu devir dalgalanmaları kalın şase kablosu çekerekte düzeliyor.
Akü 2 haftalık hocam yeni aldım. Boğaz kelebeğini her yıl temizlerim sökmesi egr ve manifolta göre zahmetsiz olduğu için genelde temiz ama manifoldaki egr girişi falan olduğu gibi tıkalı dışarıdan sökmeden borudaki delikleri temizledim ama yüzeysel oldu. Egr ve manifold dolu farkındayım ama bana daha çok elektriksel bir durum geldiği için kafam karıştı. O yüzden sorayım dedim. Bu hafta yasaklarda var zaten :) temizleyip son durumdan haberdar edeceğim.
 
Akü 2 haftalık hocam yeni aldım. Boğaz kelebeğini her yıl temizlerim sökmesi egr ve manifolta göre zahmetsiz olduğu için genelde temiz ama manifoldaki egr girişi falan olduğu gibi tıkalı dışarıdan sökmeden borudaki delikleri temizledim ama yüzeysel oldu. Egr ve manifold dolu farkındayım ama bana daha çok elektriksel bir durum geldiği için kafam karıştı. O yüzden sorayım dedim. Bu hafta yasaklarda var zaten :) temizleyip son durumdan haberdar edeceğim.
kalın kabloyla 20 24 mm kaynak kabları var onlarla hem şaseyi aküye bağlayın hemde motoru şaseye ve aküye sonr alternatörden gelen + kabloyla birlikte kaynak kablosundan çekin uçlarına skp pabuç takmanız ve üzerine kablo çorabı + makarnla desteklemeniz yararlı olur. Benim bu şekilde düzeldi. Doğru akımda ne kadar kalın kablo olursa o kadar iyidir. Ama yine düzelmezse regülatöre baktırın şarj dinamosu üzerinde.

Manifoldu vs sökemem derseniz bu iki ürünü alıp uygulayın malum hafta sonu arktık yasak var parça vsde sıkıntı yaşarsınız.

https://www.hepsiburada.com/liqui-m...00-ml-5168-p-HBV0000068ZVK?magaza=Oto Vitamin

https://www.hepsiburada.com/wurth-dizel-partikul-temizleyici-400-ml-p-HBV0000034NJM euro 5 motorsa bunu katalitik konvertörün 1. lambda sensörünü söküp öyle sıkıyorsun.

https://www.hepsiburada.com/wurth-egr-valf-temizleyici-p-HBV0000034NK0
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Rölantide tüketim fazla benim corsada 0.2-0.3te klima açarsam o zaman 0.4-0.5 lt oluyor. Kaanın yazdığını yaparsanız düşer tüketim. Akü kaç yıllık anlık devir düşmesi eletriğe yüklendiğinizde oluyranladığm kadarıyla bu devir dalgalanmaları kalın şase kablosu çekerekte düzeliyor.
Evet bendeki benzinli 0.5 .06 larde geziyor
 
Benzinli için normal olabilir. Dizelde klima kapalıysa fazla yakıyor.
Bende onu diyorum üstad benzinlide bile 0.5 0.6 yakarken o biraz yüksek tabi sizlerde dizel var daha iyi bilirsiniz ama yüksek yani bencede biraz
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
kalın kabloyla 20 24 mm kaynak kabları var onlarla hem şaseyi aküye bağlayın hemde motoru şaseye ve aküye sonr alternatörden gelen + kabloyla birlikte kaynak kablosundan çekin uçlarına skp pabuç takmanız ve üzerine kablo çorabı + makarnla desteklemeniz yararlı olur. Benim bu şekilde düzeldi. Doğru akımda ne kadar kalın kablo olursa o kadar iyidir. Ama yine düzelmezse regülatöre baktırın şarj dinamosu üzerinde.

Manifoldu vs sökemem derseniz bu iki ürünü alıp uygulayın malum hafta sonu arktık yasak var parça vsde sıkıntı yaşarsınız.

https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-emme-manifoltu-ve-bogaz-kelebegi-temizleyici-400-ml-5168-p-HBV0000068ZVK?magaza=Oto Vitamin

https://www.hepsiburada.com/wurth-dizel-partikul-temizleyici-400-ml-p-HBV0000034NJM euro 5 motorsa bunu katalitik konvertörün 1. lambda sensörünü söküp öyle sıkıyorsun.

https://www.hepsiburada.com/wurth-egr-valf-temizleyici-p-HBV0000034NK0
valla hocam egr ve manifolt dolu farkındayım ama, aracın elektrik yüküne binince devir oynatması elektrik ile ilgili diye düşündüğüm için sormuştum. öncelikle egr fişini çekeceğim. bakalım nasıl olacak ardından , egr manifold temizliği yapacağım düzelmezse şayet Dediğiniz gibi ek şase kablosu çekeceğim. tavsiyeler için teşekkür ederim.
 
Geri
Üst