Opel Astra J'in Artıları Eksileri

Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

֜stün ֖zellikler:

1- "Sınıfının en iyilerinden biri" diyip tevazu gösteremeyeceğim zira sınıfının en iyi ve dinamik iç-dış tasarımı. Girdiği her ortamda kendine baktırması. (mercekli farlar, led gündüz farları, krom detaylar, 17" jantlar v.s.) İç mekandaki renkli ekranda enfes gözüküyor.  045thumbsup
2- Sınıfını aşan boyutları ve neticesinde daha oturaklı görünümü.
3- Donanım seviyesi zenginliği (özellikle cosmo ve ek donanımlar.)
4- Geniş ve ferah ön taraf.
5- Aracın elektronik zekası. (açık kalan kapı olduğunda flaşörleri yakmayışı, follow me home, vites değişim uyarısı, AFL+ sistemi, sis farı yandığında uzun far asistanın devre dışı kalamsı v.s.)
6- Aracın CONFIG kısmından oldukça fazla kişiselleştirilebilmesi.
7- lt/güç nispetinde oldukça iddalı benzinli motorları (1,4T 1,6T). 6 ileri şanzımanlar.
8- Motor ve yol sesi izolasyonu.
9- Opel geleneği sağlam yol tutuş, frenler, sürüş dinamikleri ve ESP nin standart oluşu.
10- Hem konforu hem yol tutuşu destekleyen çok tatlı ayarlanmış süspansiyon sistemi. Watt's bağlantısı.
11- Pedalların, direksiyonun, koltukların, süspansiyonun yumuşak oluşu ve rahat kullanım. Far, yağmur ve park sensörü bugüne kadar kullandığım araçlar içinde en başarılıları.
12- Bluetooth, sesli arama, AUX in ve USB bağlantısı çok hoş. Direksiyon üzerindeki tuşlarala çok güzel gözüküyor.


Zayıf özellikleri
1- İç mekanda biraz daha kaliteli plastikler kullanılabilirdi. Araba bunu hak ediyor. ֖zellikle kapı iç kolları çevresi sert plastik.  madd
2- En ciddi sıkıntı görüş açıları berbat.  general_non_non Alışkanlık gerektiriyor. ֖zellikle ön sütunların kalınlığı ve kelebek camlarının pek işe yaramaması. Ayrıca orta dikiz aynasının açısı çok kötü.
3- Silecek fıskiyeleri ayarları ve silecek suyunun çabuk bitmesi.
4- İri boyutlar bir şekilde harcanmış. Fare kadar Golf 6 nın arka kısmı daha geniş ve ferah.
5- Yüksek beygir güçlerininde harcandığını düşünüyorum. Astra J ve Golf 6 nın teknik verilerine bakınız. Ayrıca pratikte de 1,4T 140 lık astra j, 1,4TSI 122 lik golf 6 ile ancak baş edebiliyor. Bunda yüksek ağırlığında negatif etkisi var. Yinede araç nedense 125-130 HP gibi davranıyor. Ayrıca Astra nın kuvvetli dizelleride yok.
6- 1,4T için konuşuyorum yakıt tüketimi sanırım 0,5 - 1 lt / 100km kadar fazla. Tölere edilebilir. Ancak olmasa daha iyi.  :) Yine yüksek ağırlık negatif etkili. Start - stop ve fren enerjisi geri dönüşümü standart sunulabilirdi. Aracın cd= 0,31 fena değer değil ama daha iyi olabilirdi. (Corolla cd= 0,28)
7- İç mekan çıtırtıları en fazla olan model olmasada var.
8- Ufak tefek ergonomi problemleri. (Silecek kolunun pozisyonu, vites kolunun biraz geride kalması, kol dayama biraz daha öne gelmeliydi ve yükseklik ayarı eksik. Sürücü koltuğunda bel ayarının olmaması, yol bilgisayarının lokmasını çevirmek için sol elinizin direksiyonu bırakması gerekiyor. ևift bölgeli klimayı her seferinde her iki taraf için tek tek ayarlamak gerekiyor v.s.)

Not: Hepsini alt alta topladığımda hala verdiğim paranın karşılığını en iyi şekilde aldığımı ve doğru tercih yaptığımı düşünüyorum. Her gün mesai saatinin bitişini iple çekiyorum.  dancee
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

İnşallah bu sıkıntılar çözülür de yeni alıcak arkadaşlarımız keyifle binerler. Bizden artık geçti ;)))
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

BiG_BOSS ® link' Alıntı:
5- Yüksek beygir güçlerininde harcandığını düşünüyorum. Astra J ve Golf 6 nın teknik verilerine bakınız. Ayrıca pratikte de 1,4T 140 lık astra j, 1,4TSI 122 lik golf 6 ile ancak baş edebiliyor. Bunda yüksek ağırlığında negatif etkisi var. Yinede araç nedense 125-130 HP gibi davranıyor.



VW lerde evet gerek dsg gerek düşük devirlerdeki tork aktarımı iyi fakat uzun vadede ve uzun süreli performanslı kullanımda dsg şanzıman sorun çıkarıyor turbo şişiyor

Aslında bizim araçlarda da tork ve güç bandı çok güzel. Max. tork 1850-4900d/d arasında, max. güç ise 4900-600d/d arasında devamlı veriyor.

Golf 1,4TSI 122Hp ise Max. tork 1500-4000 arasında, max. güç ise aralıkta bile değil sadece 5000d/d da veriyor.

Bu değerlere bakıldığında bizim motorların daha geniş bir bantta max. tork ve güç verdiğini görüyoruz. Golf 1290Kg ve 122Hp, Astra ise 1318Kg ve 140Hp yani arada büyük bir kg farkı da yok. Üstelik Golf bg/kg: 10.57, astra ise 9.41. Yani her türlü golf ten oldukça seri olmamız lazım. Ama pratikte ancak bir parmak daha iyiyiz. Yani sizinde demiş olduğunuz gibi bir şekilde VW bu işi beceriyor ama nasıl?
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

bir aracın gücünü 0-100 hızlanması belirlemez 2 araçta 200 nm tork a sahip , golf daha hafif  (katalogda 1318 yazıyor astra için ama ben enjoy plus donanımına sahip olmama rağmen benim aracım mtv de 1420 kg olarak çıktı hangi araç 1318 bilmiyorum) ,  daha alt devirde başlayan tork eğrisi, daha küçük boyuttaki janta sahip olması , astranın vites oranlarını performanstan çok ekonomiye odakli yapmalarıi, kimse önemsemesede astra nın düşük emisyon oranı için üretilmiş bir motoru olması vw nin tsi ları böyle değil hala kavgaları sürüyor emisyon oranlarıyla ilgili internette araştırma yapabilirsiniz. bmw nin  116i yeni motoru 9.2 sn gibi bir değere sahip araç 1.6 turbo lu 136 hp 220 nm tork a sahip 1350 tork bandı başlıyor bu motor 9.2 de 0-100 yapıyorken astranın 9.8 yapması çok doğal , astranın motoru ile ilgili 2. yılını geçmişken herhangi bir hata yokken vw nin tsi motorları ve dsg sorunlarından servisler başını kaldıramıyor garanti dışına çıksa bile vw üstünü örtmek için sorunlu dsg leri garantiden değiştiriyor yenisi yine aynı soruna sahip, tsi motorlar sürekli şişiyor arkadaşımda var biliyorum zorlamaya gelmiyorlar kısa dönemde performanslı gibi görünselerde siz üst üste 10 kez aynı değeri yapabilirken onlar kontak kapatıp beklemek zorunda .bunun gibi birçok neden var
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

BiG_BOSS ® link' Alıntı:
anı kurtararak becermesinden ziyade sürekli becerikli olmasını tercih ederim
direk harcamaktansa VW nin turbosu şiştiğinde yanından tıngır tıngır geçmesi daha eğlenceli olabilir  general_hehe
Tabiki önemli olan dayanıklılık ve uzun ömürdür. ևünkü zaten arabanın performansından ziyadesi ile memnunum.
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

astraowner link' Alıntı:
bir aracın gücünü 0-100 hızlanması belirlemez 2 araçta 200 nm tork a sahip , golf daha hafif  (katalogda 1318 yazıyor astra için ama ben enjoy plus donanımına sahip olmama rağmen benim aracım mtv de 1420 kg olarak çıktı hangi araç 1318 bilmiyorum) ,  daha alt devirde başlayan tork eğrisi, daha küçük boyuttaki janta sahip olması , astranın vites oranlarını performanstan çok ekonomiye odakli yapmalarıi, kimse önemsemesede astra nın düşük emisyon oranı için üretilmiş bir motoru olması vw nin tsi ları böyle değil hala kavgaları sürüyor emisyon oranlarıyla ilgili internette araştırma yapabilirsiniz. bmw nin  116i yeni motoru 9.2 sn gibi bir değere sahip araç 1.6 turbo lu 136 hp 220 nm tork a sahip 1350 tork bandı başlıyor bu motor 9.2 de 0-100 yapıyorken astranın 9.8 yapması çok doğal , astranın motoru ile ilgili 2. yılını geçmişken herhangi bir hata yokken vw nin tsi motorları ve dsg sorunlarından servisler başını kaldıramıyor garanti dışına çıksa bile vw üstünü örtmek için sorunlu dsg leri garantiden değiştiriyor yenisi yine aynı soruna sahip, tsi motorlar sürekli şişiyor arkadaşımda var biliyorum zorlamaya gelmiyorlar kısa dönemde performanslı gibi görünselerde siz üst üste 10 kez aynı değeri yapabilirken onlar kontak kapatıp beklemek zorunda .bunun gibi birçok neden var

+ 1  victoryy
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

astraowner link' Alıntı:
bir aracın gücünü 0-100 hızlanması belirlemez 2 araçta 200 nm tork a sahip , golf daha hafif  (katalogda 1318 yazıyor astra için ama ben enjoy plus donanımına sahip olmama rağmen benim aracım mtv de 1420 kg olarak çıktı hangi araç 1318 bilmiyorum) ,  daha alt devirde başlayan tork eğrisi, daha küçük boyuttaki janta sahip olması , astranın vites oranlarını performanstan çok ekonomiye odakli yapmalarıi, kimse önemsemesede astra nın düşük emisyon oranı için üretilmiş bir motoru olması vw nin tsi ları böyle değil hala kavgaları sürüyor emisyon oranlarıyla ilgili internette araştırma yapabilirsiniz. bmw nin  116i yeni motoru 9.2 sn gibi bir değere sahip araç 1.6 turbo lu 136 hp 220 nm tork a sahip 1350 tork bandı başlıyor bu motor 9.2 de 0-100 yapıyorken astranın 9.8 yapması çok doğal , astranın motoru ile ilgili 2. yılını geçmişken herhangi bir hata yokken vw nin tsi motorları ve dsg sorunlarından servisler başını kaldıramıyor garanti dışına çıksa bile vw üstünü örtmek için sorunlu dsg leri garantiden değiştiriyor yenisi yine aynı soruna sahip, tsi motorlar sürekli şişiyor arkadaşımda var biliyorum zorlamaya gelmiyorlar kısa dönemde performanslı gibi görünselerde siz üst üste 10 kez aynı değeri yapabilirken onlar kontak kapatıp beklemek zorunda .bunun gibi birçok neden var
Haklısınız. ֖zellikle 2. yılını tamamlamasına rağmen ciddi bir problem görülmemiş olması VW nin TSI ı na bakıldığında etkileyici.

Fakat bir aracın seriliğini tanımlamada 0-100 ü ve max. hızı önemli bir kriterdir. Burada Golf ten tam 18Hp kuvvetli bir araç olmasına rağmen Astra sadece burun farkı ile önde. Neyseki önde  :)
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

tsi motorda bildiğim kadarıyla kompressör de var yani tam olarak 2 tane turbo beslemeli motorun karşılaştırması değil bu birinde turbo + kompressör var bu alt devirleri dolduruyor bunun yanında küçük bir turbo var bu kalanı gücü veriyor ama 4000 devirde tork eğrisi düşmeye başlıyor astrada ise direk turbo enjeksiyon var  ve tork eğrisi 1850 de başlıyor ve alt devirleri iyi değil aracın kütleninde etkisiyle birleşince ama 1.4tsi lere göre daha büyük bir turbo var ve üst devirleri daha iyi dolduruyor (teoride güç tork ve devir formülünden çıktığı için 5000 devre kadar giden 200 nm tork nedeniyle 140hp oluyor araç tabi bu teoride yani aktarma kütle vs herşey eşitse astra 18 hp güçlü oluyor) buda astrayı performanslı bir şekilde her daim kullanmak için vitesle golf e göre daha fazla oynamanıza neden oluyor bu konuda tsi motorlar daha fazla esnekliğe sahipler ama astra kadar üst devir gücüne sahip değiller mesela astra 0-100 de en iyilerden değilken 0-130 da en iyilerden biri bu üst vites doluluğundan kaynaklanıyor kalkıştaki ağırlığı atınca araç çok güzel gidiyor

not:bir soruda ben soruyum bizim 2.vitesler bildiğiniz gibi 99 km de bitiyor ve 0-100 yerine 0-99 hesabına bakılsa yani 3.vitese atılmak zorunda kalmasa nasıl bir zaman farkı çıkar acaba ortaya ? ben en azında 9.5 a iner diye düşünüyorum ama yanılıyor olabilirim en azından ortalama vites atan birkişi için belirgin bir fark çıkar gibi ne dersiniz?
 
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

0-99 değilde 0-60 ve 0-100 Mph ölçümü olsa dehşet olur diyorum. :)  Benim gözlemlediğim benim aracımda 0-100 için gazı yapıştırarak kalkış mümkün değil. Tc açıkken güç kesiliyor, kapalıyken mutlaka patinaja kalıyor. Aracı hissederek tam gaz ise maalesef A.S yüzünden mümkün değil. Her seferinde aynı tepkiyi vermediği için aynı davranışınızda bazen mükemmel akselere olurken bazen uyuyor. Ama 2bin devir civarında gazlarsam gerçekten gidiyor araç. Utanmasam silvia dan aldığım zevki alıyorum diyeceğim. :)
 
Geri
Üst