Opel Astra J'in Artıları Eksileri

DarthWider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
1,400
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

Ben Astra 1.4T AS sport donanımlı aracımın siparişini geçen hafta verdim araç henüz gelmediği için kullanmak nasip olmadı, bu sebepten kullanımdaki artılarından ziyade hangi nedenlerden dolayı seçtiğimi anlatabilirim.

Aracın siparişini vermeden önca alfa romeo giulietta, golf ve astra modellerini inceledim. Araçların sadece otomatik vitesli donanımlarını inceledim

alfa romeo giulietta sürüş dinamikleri gerçekten çok iyi bir araç, fakat aracın içine oturup detaylı incelediğimde ince işçilikle ilgili ciddi sıkıntılar vardı, mesela birleşmemiş pilastik aksamlar özellikle vites kolunun olduğu yerlerde oynayan parçalar, kapı kenarlarındaki plastik parçaların çok özensizce montajlanması gibi (küçük sinek mide bulandırır misali) sorunlar vardı. Birde aracın ön tasarımına birtürlü ısınamadan, tabiki tasarım göreceli bişeydir ama bana açıkcası pek çekici gelmedi. Birde aracın 170bg ve TCT otomatik şanzımanı ile birkaç aksesuar ekleyince nerdeyse 70.000 TL ye gelen fiyatı bu araç için bence yüksek bi rakam. Bu sebepten bu aracı eledim.

Golf ün 122 bg DGS li comfortline donanımını test amaçlı kullandım, aracı kullanırken gerçekten kaliteli ve iyi bir araç kullanıyorum imajını uyandırıyor, ama bunun yanında da iç ve dış tasarım olarak ta gayet sıradan bir araç hissi veriyor :) çok övülen DGS şanzuman benim gözümde çok şişirilmiş, kesinlikle Active Select şanzumanın konforu yok, yakıt tüketimide 100 km de AS den en fazla yarım litre daha azdır o bile şüpheli bence. Şu an kullandığım araç astra clasic tek kavramalı easytronic şanzuman, DGS bu şanzumandan daha iyi diyebilirim ama AS den daha iyi değil. Birde DGS şanzumanın arızalarından çok fazla kişinin madur olması (en yakınımda kuzenim ve bir müşterim:). Birde hiçbir donanımı ve özelliği olmayan bir araca 53.000 TL istemeleri ve doğuş otonun aracı fasulyeden nimetmiş gibi satmaya çalışmasından dolayı bu aracı eledim. (okuyuncada vw e çok kızmışım:) Ama kaliteyi hisetmek isteyenlerin tercihi golf olabilir :)

Opel astrayı tercih etmemdeki sebepler ise, benim gözümde bu iki araca göre daha estetik iç ve dış tasarım, aracın işçiliğini incelediğimde kesinlikle alfadan daha iyi, golf le de kafa kafayadır. aracı 52.500 TL ye aldım ve golf e göre donanım zengini diyebilirim (hiç birşey olmasın AFL yeter). 8 yıldır opel kullanıcısıyım (2000 model corsa, 2007 corsa, 2010 astra) bu güne kadar hiçbir sorun yaşamadım yeni astrada da herhangi bir sorun yaşayacağımı zannetmiyorum (belki tercih etmemdeki en önemli sebep budur:). Aracın sportif karatkeri, kalitesi, donanımı ve bence sorunsuz oluşu
bu aracı tercih edilmesinin sebebi.
 

MeRt2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2011
Mesajlar
9,791
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

DarthWider link' Alıntı:
Ben Astra 1.4T AS sport donanımlı aracımın siparişini geçen hafta verdim araç henüz gelmediği için kullanmak nasip olmadı, bu sebepten kullanımdaki artılarından ziyade hangi nedenlerden dolayı seçtiğimi anlatabilirim.

Aracın siparişini vermeden önca alfa romeo giulietta, golf ve astra modellerini inceledim. Araçların sadece otomatik vitesli donanımlarını inceledim

alfa romeo giulietta sürüş dinamikleri gerçekten çok iyi bir araç, fakat aracın içine oturup detaylı incelediğimde ince işçilikle ilgili ciddi sıkıntılar vardı, mesela birleşmemiş pilastik aksamlar özellikle vites kolunun olduğu yerlerde oynayan parçalar, kapı kenarlarındaki plastik parçaların çok özensizce montajlanması gibi (küçük sinek mide bulandırır misali) sorunlar vardı. Birde aracın ön tasarımına birtürlü ısınamadan, tabiki tasarım göreceli bişeydir ama bana açıkcası pek çekici gelmedi. Birde aracın 170bg ve TCT otomatik şanzımanı ile birkaç aksesuar ekleyince nerdeyse 70.000 TL ye gelen fiyatı bu araç için bence yüksek bi rakam. Bu sebepten bu aracı eledim.

Golf ün 122 bg DGS li comfortline donanımını test amaçlı kullandım, aracı kullanırken gerçekten kaliteli ve iyi bir araç kullanıyorum imajını uyandırıyor, ama bunun yanında da iç ve dış tasarım olarak ta gayet sıradan bir araç hissi veriyor :) çok övülen DGS şanzuman benim gözümde çok şişirilmiş, kesinlikle Active Select şanzumanın konforu yok, yakıt tüketimide 100 km de AS den en fazla yarım litre daha azdır o bile şüpheli bence. şu an kullandığım araç astra clasic tek kavramalı easytronic şanzuman, DGS bu şanzumandan daha iyi diyebilirim ama AS den daha iyi değil. Birde DGS şanzumanın arızalarından çok fazla kişinin madur olması (en yakınımda kuzenim ve bir müşterim:). Birde hiçbir donanımı ve özelliği olmayan bir araca 53.000 TL istemeleri ve doğuş otonun aracı fasulyeden nimetmiş gibi satmaya çalışmasından dolayı bu aracı eledim. (okuyuncada vw e çok kızmışım:) Ama kaliteyi hisetmek isteyenlerin tercihi golf olabilir :)

Opel astrayı tercih etmemdeki sebepler ise, benim gözümde bu iki araca göre daha estetik iç ve dış tasarım, aracın işçiliğini incelediğimde kesinlikle alfadan daha iyi, golf le de kafa kafayadır. aracı 52.500 TL ye aldım ve golf e göre donanım zengini diyebilirim (hiç birşey olmasın AFL yeter). 8 yıldır opel kullanıcısıyım (2000 model corsa, 2007 corsa, 2010 astra) bu güne kadar hiçbir sorun yaşamadım yeni astrada da herhangi bir sorun yaşayacağımı zannetmiyorum (belki tercih etmemdeki en önemli sebep budur:). Aracın sportif karatkeri, kalitesi, donanımı ve bence sorunsuz oluşu
bu aracı tercih edilmesinin sebebi.

Objektif yorumlarınız için  thnxx

Size tek katılmadığım nokta ne kadar vw düşmanı olsamda  evill2 maalesef kabul etmemiz gerekir ki DSG bizim Active Select lere göre bir-iki gömlek üstün bir şanzıman. :(

Ayrıca yazınızdan anladığım kadarıyla sport donanım almışsınız ama opsiyon olarak AFL ekletmişsiniz.

Eğer doğru anladıysam çok yerinde bir tercih olmuş iyiki aracınıza AFL opsiyonunu ekletmişsiniz.

Astra J nin en işlevsel ve hoş, ayrıcada ilk ekletilmesi gereken opsiyonu bence AFL.   greatt

Aracınız şimdiden hayırlı olsun, Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

eketen link' Alıntı:
0-99 değilde 0-60 ve 0-100 Mph ölçümü olsa dehşet olur diyorum. :)  Benim gözlemlediğim benim aracımda 0-100 için gazı yapıştırarak kalkış mümkün değil. Tc açıkken güç kesiliyor, kapalıyken mutlaka patinaja kalıyor. Aracı hissederek tam gaz ise maalesef A.S yüzünden mümkün değil. Her seferinde aynı tepkiyi vermediği için aynı davranışınızda bazen mükemmel akselere olurken bazen uyuyor. Ama 2bin devir civarında gazlarsam gerçekten gidiyor araç. Utanmasam silvia dan aldığım zevki alıyorum diyeceğim. :)
yanlız çok güçlü araçlarda launch control e sahip değilse aşırı patinaja düşüyor buna engel olmak zor birde sizin 1.6t lerde overboost var 266 nm tork a çıkıyor 5 sn buda baya iyi bir değer bu nedenle patinaja düşmesi normal bizim 1.4t ler bile çok patinaja düşüyor iyi ayar yapılmazsa mesela 2 viteste ne zaman tam gaz yapsam patinaja düşüp çekişin düştüğünü hissediyorum ekranda yanıp sönen hiç birşey yok o ayrı konu
 

DarthWider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
1,400
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

DGS şanzumanda benim hoşuma gitmeyen nokta vites yükseltirken ve düşürürken saçmaladığı yerler oldu, özellikle düşük vitesde durkak trafikte öne doğru yığılmalar oldu buda gereksiz yere vites düşürüp yükseltmesinden kaynaklandı bence, bu sorunlar şu anki kullandığım Astra clasic te de oluyor, bu sebepten DGS nin çok şişirildiğini düşündüm, golfu kullanmadan önce DGS nin pürüzsüz bir şanzuman olduğunu hayal etmiştim ama bana çokta pürüzsüz gelmedi. AS nin kullanımı bana göre daha pürüzsüz ve konforlu geldi ( yada doğuş otonun tavrındanmıdır nedir antipati oluştu bende araca karşı en ufak detay gözüme battı belkide :)

Bu arada Sport donanım + AFL eklettim,  teşekkürler :)  
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

DarthWider link' Alıntı:
DGS şanzumanda benim hoşuma gitmeyen nokta vites yükseltirken ve düşürürken saçmaladığı yerler oldu, özellikle düşük vitesde durkak trafikte öne doğru yığılmalar oldu buda gereksiz yere vites düşürüp yükseltmesinden kaynaklandı bence, bu sorunlar şu anki kullandığım Astra clasic te de oluyor, bu sebepten DGS nin çok şişirildiğini düşündüm, golfu kullanmadan önce DGS nin pürüzsüz bir şanzuman olduğunu hayal etmiştim ama bana çokta pürüzsüz gelmedi. AS nin kullanımı bana göre daha pürüzsüz ve konforlu geldi ( yada doğuş otonun tavrındanmıdır nedir antipati oluştu bende araca karşı en ufak detay gözüme battı belkide :)

Bu arada Sport donanım + AFL eklettim,  teşekkürler :)  
dsg zaten konforlu bir şanzıman değil sadece çok hızlı vites atan bir şanzıman konfor açısından a.s daha iyi. birde easytronic gelmiş geçmiş en sarsıntılı ve kötü şanzımanlardan biri opelin yüz karası bu nedenle karşılaştırmak pek doğru olmaz
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

DarthWider link' Alıntı:
DGS şanzumanda benim hoşuma gitmeyen nokta vites yükseltirken ve düşürürken saçmaladığı yerler oldu, özellikle düşük vitesde durkak trafikte öne doğru yığılmalar oldu buda gereksiz yere vites düşürüp yükseltmesinden kaynaklandı bence, bu sorunlar şu anki kullandığım Astra clasic te de oluyor, bu sebepten DGS nin çok şişirildiğini düşündüm, golfu kullanmadan önce DGS nin pürüzsüz bir şanzuman olduğunu hayal etmiştim ama bana çokta pürüzsüz gelmedi. AS nin kullanımı bana göre daha pürüzsüz ve konforlu geldi ( yada doğuş otonun tavrındanmıdır nedir antipati oluştu bende araca karşı en ufak detay gözüme battı belkide :)

Bu arada Sport donanım + AFL eklettim,  teşekkürler :)  

Active Select bence de konforlu bir şanzıman, sakin kullanım için çok güzel tepkileri var. Hiç DSG kullanmadım onunla ilgili yorum yapamam ama Easytronic Astra kullandım, bana fantastik metalci kafa hareketleri yaptırdı öğrenene kadar. Vites geçişleri bana çok belirgin geldi. Ha Active Select çok hızlı bir şanzıman değil, sportif bir yapısı olduğunu söyleyemem ama yarış yapmak isteyen zaten düz vites alır. Active Select ile yumuşak yumuşak yol yaparsınız arada gazı ayarlayamazsanız araba hızlanmadan 5000 devire fırlar oy anam dedirtir, sonra ona da alışırsınız. (:)
 

DarthWider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
1,400
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

astraowner link' Alıntı:
dsg zaten konforlu bir şanzıman değil sadece çok hızlı vites atan bir şanzıman konfor açısından a.s daha iyi. birde easytronic gelmiş geçmiş en sarsıntılı ve kötü şanzımanlardan biri opelin yüz karası bu nedenle karşılaştırmak pek doğru olmaz

easytronic şanzuman gerçekten araç katili desek yeridir, DGS kesinlikle easytronicten  daha iyidir ama eminim alman kökenli dergilerde yazılıp çizildiği kadar yada kullanıcıların ballandıra ballandıra anlatığı kadarda iyi de değil, kuzenim aracı DGS yüzünden nerdeyse senenin 1 ayını serviste geçiriyordur hızlı olduğu için arıza çıkartmaya çok yatkın. (zaten kuzenim benim astrayı merakla bekliyor hoşuna giderse aracını değiştirmeyi düşünüyor :) AS şanzumanı daha iyi bulmamdaki sebep teknik detaylardan ziyade daha konforlu oluşu ve daha sağlam olduğunu düşünmem. Bence hem hızlı olsun hemde çok kaliteli olsun deniyorsa kıstas bmw nin şanzumanıdır DGS nin çokta kaliteli ve iyi olduğunu kim nederse desin pek düşünmüyorum :)

Bu arada golf düşmanıymışım gibi bi intibada oluşmasını istemiyorum, kesinlikle golf iyi bir araç ama övüldüğü gibi iyi bi araç olduğunu yada astradan üstün bir araç olduğunu düşünmediğim için bu şekilde yazıyorum.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

DarthWider link' Alıntı:
easytronic şanzuman gerçekten araç katili desek yeridir, DGS kesinlikle easytronicten  daha iyidir ama eminim alman kökenli dergilerde yazılıp çizildiği kadar yada kullanıcıların ballandıra ballandıra anlatığı kadarda iyi de değil, kuzenim aracı DGS yüzünden nerdeyse senenin 1 ayını serviste geçiriyordur hızlı olduğu için arıza çıkartmaya çok yatkın. (zaten kuzenim benim astrayı merakla bekliyor hoşuna giderse aracını değiştirmeyi düşünüyor :) AS şanzumanı daha iyi bulmamdaki sebep teknik detaylardan ziyade daha konforlu oluşu ve daha sağlam olduğunu düşünmem. Bence hem hızlı olsun hemde çok kaliteli olsun deniyorsa kıstas bmw nin şanzumanıdır DGS nin çokta kaliteli ve iyi olduğunu kim nederse desin pek düşünmüyorum :)

Bu arada golf düşmanıymışım gibi bi intibada oluşmasını istemiyorum, kesinlikle golf iyi bir araç ama övüldüğü gibi iyi bi araç olduğunu yada astradan üstün bir araç olduğunu düşünmediğim için bu şekilde yazıyorum.
dediğim gibi dsg nin övülen yanı hızlı vites atışı değerler konusunda en iyi sayılabilir ama konforlu değil ve müthiş sorunlu mesela 250 nm ye sınırılı golflerdeki bunun üstü dağılıyor bu yüzden araçla oynama yapamıyorlar yapanların elinde patladı hep tsi motorlar zaten ayrı bir dert 2 sistem birlikte en iyi değerlere ulaşabiliyor ama kısa ömürlüler yani  yeni alıp kullanırken en çok iyi olabilir ama 2 yıl sonra ne olacağı muamma 2 side dağılabilir eski performansından her araç kayıp yaşar ama tsi ve dsg 2 yıl sonunda dünyanın masrafını çıkarabilir bir arkadaşım 15000 e dsg değiştirdi cepten ayrıca vw sitesine herkes bir daha baksın yeni bir güncelleme oldu manuel ve dsg arasındaki fiyat farkları 9000 tl yi buldu ??? 9000 verene kadar manuel alıp komple aktarma sistemini değiştiririm o parayla mercedes 7g-tronic ve bmw steptronic kullandım ikiside harikaydı ama mercedes hissedilmiyor bile vites değiştirirken bmw dizel olmanın da etkisiyle hissettiriyor değişimleri ama sadece 1.viteste 2 ye atarken bir tereddüt yaşıyor oda sakin kullanımda tam gazda pürüzsüz
 

DarthWider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
1,400
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

astraowner link' Alıntı:
dediğim gibi dsg nin övülen yanı hızlı vites atışı değerler konusunda en iyi sayılabilir ama konforlu değil ve müthiş sorunlu mesela 250 nm ye sınırılı golflerdeki bunun üstü dağılıyor bu yüzden araçla oynama yapamıyorlar yapanların elinde patladı hep tsi motorlar zaten ayrı bir dert 2 sistem birlikte en iyi değerlere ulaşabiliyor ama kısa ömürlüler yani  yeni alıp kullanırken en çok iyi olabilir ama 2 yıl sonra ne olacağı muamma 2 side dağılabilir eski performansından her araç kayıp yaşar ama tsi ve dsg 2 yıl sonunda dünyanın masrafını çıkarabilir bir arkadaşım 15000 e dsg değiştirdi cepten ayrıca vw sitesine herkes bir daha baksın yeni bir güncelleme oldu manuel ve dsg arasındaki fiyat farkları 9000 tl yi buldu ??? 9000 verene kadar manuel alıp komple aktarma sistemini değiştiririm o parayla mercedes 7g-tronic ve bmw steptronic kullandım ikiside harikaydı ama mercedes hissedilmiyor bile vites değiştirirken bmw dizel olmanın da etkisiyle hissettiriyor değişimleri ama sadece 1.viteste 2 ye atarken bir tereddüt yaşıyor oda sakin kullanımda tam gazda pürüzsüz

Kesinlikle katılıyorum  bravoo
 

A14NET

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2012
Mesajlar
753
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opel Astra J'in Artıları Eksileri

astraowner link' Alıntı:
tsi motorda bildiğim kadarıyla kompressör de var yani tam olarak 2 tane turbo beslemeli motorun karşılaştırması değil bu birinde turbo + kompressör var bu alt devirleri dolduruyor bunun yanında küçük bir turbo var bu kalanı gücü veriyor ama 4000 devirde tork eğrisi düşmeye başlıyor astrada ise direk turbo enjeksiyon var  ve tork eğrisi 1850 de başlıyor ve alt devirleri iyi değil aracın kütleninde etkisiyle birleşince ama 1.4tsi lere göre daha büyük bir turbo var ve üst devirleri daha iyi dolduruyor (teoride güç tork ve devir formülünden çıktığı için 5000 devre kadar giden 200 nm tork nedeniyle 140hp oluyor araç tabi bu teoride yani aktarma kütle vs herşey eşitse astra 18 hp güçlü oluyor) buda astrayı performanslı bir şekilde her daim kullanmak için vitesle golf e göre daha fazla oynamanıza neden oluyor bu konuda tsi motorlar daha fazla esnekliğe sahipler ama astra kadar üst devir gücüne sahip değiller mesela astra 0-100 de en iyilerden değilken 0-130 da en iyilerden biri bu üst vites doluluğundan kaynaklanıyor kalkıştaki ağırlığı atınca araç çok güzel gidiyor

not:bir soruda ben soruyum bizim 2.vitesler bildiğiniz gibi 99 km de bitiyor ve 0-100 yerine 0-99 hesabına bakılsa yani 3.vitese atılmak zorunda kalmasa nasıl bir zaman farkı çıkar acaba ortaya ? ben en azında 9.5 a iner diye düşünüyorum ama yanılıyor olabilirim en azından ortalama vites atan birkişi için belirgin bir fark çıkar gibi ne dersiniz?
Sadece bilgi için yazıyorum. 1,4TSI 122 de kompresör yok, sade turbo. ևeşitli zamanlarda kullanılan diğer versiyonlarda 140 (golf5), 150 (tiguan), 160 (golf6), 170 (golf5 gt) ise hem turbu hem kompresör var ve gerçek TSI bunlardır. Mesela Audi A3 te kullandığı 125 lik TSI a TFSI diyorki, doğrusuda bu. Bu motor turbo FSI motordur TSI değil. Ama VW pazarlama stratejisi olarak buna da TSI diyor, kandırıyor.
 
Üst