Opel harareti sever mi acaba ?

yahu bana çok ilginç geliyo bu daha bu gün baya bi yol yaptım otobanda 200lü hızlara çıktım sonra yolda ışıklarda fln hep seri kalktım 3-4 viteslerde redline kadar gittim paya bi sıkıştırdım ama en son dükkanın önüne geldigimde hararet yine 85 civarlarındaydı ve fan sesi fln hiç bişey yok
 
Bakın şimdi aslında opelin motor soğutma donanımında bir sorun yok yani radyatör devirdaim veya fan küçük değil yani soğutma sistemi oldukça toleranslı ve gayet iyi bu yüzden otobanda otomobili sıkıştırarak hararet yaptıramazsınız yani diğer deyişle 100 dereceye zaten ulaşamazsınız çünkü otomobili sıkıştırmak demek gaza basmak demektir gaza basabiliyorsanız önünüz boş demektir o halde zaten fana gerek yok otomobilin ilerlemesi ile radyatöre gelen rüzgardan zaten fanın çalışmasına gerek kalmıyor 200 le bile gitseniz otobanda fana gerek yok

Bu yüzden fan sadece sıkışık trafikte veya ağır ilerleyen yollarda yada uzun ve 40- 50 km nin altında çıkılmak zorunda kalacak kadar trafik olan yokuşlarda çalışıyor.

kısacası soğutma sistemi gayet yeterli tek sorun müşürün geç açmasında ne zaman trafiğe giriyoruz sonuçta su kaynamasada motor hararete düşüyor çünkü 100 gibi değerler otomobil motoruna uygun değil ve düşününki bu hararetli çalışma beş kere veya onbeş kere olmuyor hergün bir kaç defa oluyor bu yılda 500 defa motorun 100 ün üstüne çıkması ve her defasında hafif yolluda olsa hararet yemesi anlamına geliyor

Şimdi bunun sonucunu düşünün bence hepimizin otomobilinde segmanlar aslında zaten bir miktar haşlanmış durumda diğer taraftan motor çok ısındığı için ısınan maddelerin uzaması sonucu motor kapak saplamaları her defasında normalden fazla uzamış ve kısalmış durumda sonuçta ikide bir olması gerekenden fazla ısınıp soğuyan motorun her tarafında contalar var ve o contaları ya saplamalar yada vidalar sıkıyor ama onlarda aşırı ısıda uzuyor ve o sırada zaten yağda ısındığı için iyice incelmiş durumda ve bu zaten contalardan kaçan yağın terlemesine uzun vadede yağ sızdırmaya başlamasına dolayısıyla bir de bu şekilde yağın eksilmesine neden oluyor ayrıca motorun üst kapağında süpaplardan yağın sızmasını önleyen lastik contalar var onlarda sertleşip yağın silindirin içinde yanmasına neden oluyorlar kısacası hararetli motor zaten yağ eksiltmek zorunda...

Şimdi buradan yola çıkın tamam otomobil uzun yolda basınca yağ eksiltiyor ama şehir içinde eksiltmiyor ama zaten sıkışık trafikte defalarca hararet yemiş olan motorun süpap lastikleri ve segmanları haşlanmış durumda bu yüzden de otobanda basınca segmanlar silindirin içinde üzerlerine şehir içinden fazla yük bindiği ve üstelik daha fazla devirle döndükleri için yağı sıyıramayıp silindirin içine kaçırarak yakıyorlar ve aynı nedenden bozulmuş süpap lastikleri de otobanda fazla yağ yakmaya başlıyorlar ve evet otobanda motor hararetli çalışmıyor ama bizim motorların segmanları ve süpap keçeleri zaten yedikleri hararetten iyi durumda değil bunu da düşünün

Tabii sonuç olarak bakınca sıkışık trafikte hararet iyice artıp motor yükte olmasada yağ inceldiği için yağ eksiltiyor iş otobana gelince de zaten trafikte hararet yiye yiye darbe yemiş olduğu için bu defa otobanda motor hararetli olmasada bu defada gaz basılı ve yük altında çalıştığı için segmanlar ve süpap lastiklerinin sızdırmasıyla dahada fazla yağ eksiltiyor.

Ne zaman ortalama bir hız ile şehir içinde ilerliyoruz o zaman düşünün ne motor sıcak ve yağ ince ne de gaz fazla basılı ve motor yük altında işte öyle zamanlarda yağ yakmıyoruz.

Sonuç olarak trafikte bir miktar.... uzun yolda daha fazla.... ortalama bir hızda nispeten yağ yakmadığımız için bir bakıyoruz çok eksiltmiş bir bakıyoruz eksiltmemiş iş bu yüzden karışıyor.

Eğer herşey normal olsa zaten sıkışık trafikte fan erken açacağı için yağ ısınıp incelmediği ve motorda yükte olmadığı için yağ hiç eksilmeyecek , uzun yolda ise hiç hararet yememiş bir motorun zaten segmanları ve süpap lastikleri sağlam olacağı için yağ yine eksilmeyecek,

işin uzun uzun özeti bu bir sürü şey birbirine bağlı gerçekleşiyor ve tek sorumlu ise hararet...

Kısacası her otomobil gibi opelde öyle 100 dereceleri ve dolayısıyla harareti sevmiyor :)
 
Astra H ında sıcak ülkelere göre farklı müşürleri varmış şimdi öğrendim
 
Son düzenleme:
Evet haklısın daha düşük sıcaklıklı bir müşür ve hatta onun ne olduğunu buldum O müşür Tofaş müşürü :)

Arkadaşlar bugün tüm katalokları araştırdım ve ilginç bir şey buldum

Tofaş Tipo SLX müşürü Opele uyuyor hemde soketine ve yuvasına kadar.....

Hemde değeri kaç biliyormusunuz 92-87.... Fiyatı 10 TL

Ben yurt dışına kadar uğraşmıştım ama çözüm burnumun dibindeymiş

Hadi Hayırlısı
Değiştirin kurtulun :)

Önce verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.benim aracım 97 model astra 1.6 16v.tipo slx müşürü benim aracıma uyarmı şekil ve soket itibariyle.fan müşürü radyatörün sol üst köşesindemi yeri.havalar ısınmadan değiştirmeyi düşünüyorum.bide bu müşürü takıp kullanan arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim tşk
 
Son düzenleme:
benım araba motor soguk ıyı gıdıyor motor ısındımı yapışıyor yere 92 acıyor fan bugun farkettım
ben vw kullanıyodum hıcbır zaman görmedımkı 90 aşagı yukarı oynadıgını stabıl 90 kalıyodu opel fan actıktan sonra gosterge 90 aşagı dusuyor stabıl durmuyor gösterge

 
Son düzenleme:
Bakın şimdi aslında opelin motor soğutma donanımında bir sorun yok yani radyatör devirdaim veya fan küçük değil yani soğutma sistemi oldukça toleranslı ve gayet iyi bu yüzden otobanda otomobili sıkıştırarak hararet yaptıramazsınız yani diğer deyişle 100 dereceye zaten ulaşamazsınız çünkü otomobili sıkıştırmak demek gaza basmak demektir gaza basabiliyorsanız önünüz boş demektir o halde zaten fana gerek yok otomobilin ilerlemesi ile radyatöre gelen rüzgardan zaten fanın çalışmasına gerek kalmıyor 200 le bile gitseniz otobanda fana gerek yok

Bu yüzden fan sadece sıkışık trafikte veya ağır ilerleyen yollarda yada uzun ve 40- 50 km nin altında çıkılmak zorunda kalacak kadar trafik olan yokuşlarda çalışıyor.

kısacası soğutma sistemi gayet yeterli tek sorun müşürün geç açmasında ne zaman trafiğe giriyoruz sonuçta su kaynamasada motor hararete düşüyor çünkü 100 gibi değerler otomobil motoruna uygun değil ve düşününki bu hararetli çalışma beş kere veya onbeş kere olmuyor hergün bir kaç defa oluyor bu yılda 500 defa motorun 100 ün üstüne çıkması ve her defasında hafif yolluda olsa hararet yemesi anlamına geliyor

Şimdi bunun sonucunu düşünün bence hepimizin otomobilinde segmanlar aslında zaten bir miktar haşlanmış durumda diğer taraftan motor çok ısındığı için ısınan maddelerin uzaması sonucu motor kapak saplamaları her defasında normalden fazla uzamış ve kısalmış durumda sonuçta ikide bir olması gerekenden fazla ısınıp soğuyan motorun her tarafında contalar var ve o contaları ya saplamalar yada vidalar sıkıyor ama onlarda aşırı ısıda uzuyor ve o sırada zaten yağda ısındığı için iyice incelmiş durumda ve bu zaten contalardan kaçan yağın terlemesine uzun vadede yağ sızdırmaya başlamasına dolayısıyla bir de bu şekilde yağın eksilmesine neden oluyor ayrıca motorun üst kapağında süpaplardan yağın sızmasını önleyen lastik contalar var onlarda sertleşip yağın silindirin içinde yanmasına neden oluyorlar kısacası hararetli motor zaten yağ eksiltmek zorunda...

Şimdi buradan yola çıkın tamam otomobil uzun yolda basınca yağ eksiltiyor ama şehir içinde eksiltmiyor ama zaten sıkışık trafikte defalarca hararet yemiş olan motorun süpap lastikleri ve segmanları haşlanmış durumda bu yüzden de otobanda basınca segmanlar silindirin içinde üzerlerine şehir içinden fazla yük bindiği ve üstelik daha fazla devirle döndükleri için yağı sıyıramayıp silindirin içine kaçırarak yakıyorlar ve aynı nedenden bozulmuş süpap lastikleri de otobanda fazla yağ yakmaya başlıyorlar ve evet otobanda motor hararetli çalışmıyor ama bizim motorların segmanları ve süpap keçeleri zaten yedikleri hararetten iyi durumda değil bunu da düşünün

Tabii sonuç olarak bakınca sıkışık trafikte hararet iyice artıp motor yükte olmasada yağ inceldiği için yağ eksiltiyor iş otobana gelince de zaten trafikte hararet yiye yiye darbe yemiş olduğu için bu defa otobanda motor hararetli olmasada bu defada gaz basılı ve yük altında çalıştığı için segmanlar ve süpap lastiklerinin sızdırmasıyla dahada fazla yağ eksiltiyor.

Ne zaman ortalama bir hız ile şehir içinde ilerliyoruz o zaman düşünün ne motor sıcak ve yağ ince ne de gaz fazla basılı ve motor yük altında işte öyle zamanlarda yağ yakmıyoruz.

Sonuç olarak trafikte bir miktar.... uzun yolda daha fazla.... ortalama bir hızda nispeten yağ yakmadığımız için bir bakıyoruz çok eksiltmiş bir bakıyoruz eksiltmemiş iş bu yüzden karışıyor.

Eğer herşey normal olsa zaten sıkışık trafikte fan erken açacağı için yağ ısınıp incelmediği ve motorda yükte olmadığı için yağ hiç eksilmeyecek , uzun yolda ise hiç hararet yememiş bir motorun zaten segmanları ve süpap lastikleri sağlam olacağı için yağ yine eksilmeyecek,

işin uzun uzun özeti bu bir sürü şey birbirine bağlı gerçekleşiyor ve tek sorumlu ise hararet...

Kısacası her otomobil gibi opelde öyle 100 dereceleri ve dolayısıyla harareti sevmiyor :)


yararlı bi açıklama olmuş,emeğinize sağlık.;)
 
benım araba motor soguk ıyı gıdıyor motor ısındımı yapışıyor yere 92 acıyor fan bugun farkettım
ben vw kullanıyodum hıcbır zaman görmedımkı 90 aşagı yukarı oynadıgını stabıl 90 kalıyodu opel fan actıktan sonra gosterge 90 aşagı dusuyor stabıl durmuyor gösterge

vw. araçlarında ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın asla 90 dereceyi geçmez ,çok fazla zorlasanız bile 90 ı geçmez..
ve ayrıca normal çalışma ısısında 90 dan aşağıda düşmez..
ibre sürekli 90 da sabit kalır..
böylece vw. motorları kolay kolay yağ yakmaz ve hararette yapmaz.(tecrübeyle sabittir.)
opellerde durum farklı hararet göstergesi sürekli aşağı yukarı oynar..
benim sattığım vectra b de hararet 110 120 gibi çıktığında aracım su kaynatmıştı.
maalesef opellerde durum böyle ..
saygılar..
 
benimki 90 dedimi çift fanı açar.. çok az 90ı geçer sıcaklık ve hemen düşer tekrar. opelle ne alakası var bunun. arkadaslarında dediği gibi tamamen parça ile ilgili bir durum.
 
benimki 90 dedimi çift fanı açar.. çok az 90ı geçer sıcaklık ve hemen düşer tekrar. opelle ne alakası var bunun. arkadaslarında dediği gibi tamamen parça ile ilgili bir durum.
genel olarak opeller yüksek derecelerde çalışır (vectra b,astra h )
o yüzden öyle söyledim..
kötülemek maksatlı değil..
 
Evet haklısın daha düşük sıcaklıklı bir müşür ve hatta onun ne olduğunu buldum O müşür Tofaş müşürü :)

Arkadaşlar bugün tüm katalokları araştırdım ve ilginç bir şey buldum

Tofaş Tipo SLX müşürü Opele uyuyor hemde soketine ve yuvasına kadar.....

Hemde değeri kaç biliyormusunuz 92-87.... Fiyatı 10 TL

Ben yurt dışına kadar uğraşmıştım ama çözüm burnumun dibindeymiş

Hadi Hayırlısı
Değiştirin kurtulun :)

Önce verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.benim aracım 97 model astra 1.6 16v.tipo slx müşürü benim aracıma uyarmı şekil ve soket itibariyle.fan müşürü radyatörün sol üst köşesindemi yeri.havalar ısınmadan değiştirmeyi düşünüyorum.bide bu müşürü takıp kullanan arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim tşk

sizinkine uyar ben değiştirdim 90-92 arasında ibre en sıkışık trafikte 93 bile olmuyor eskiden 100 ün üstüne çıkıyordu
 
Geri
Üst