Opel harareti sever mi acaba ?

Geçen deniyim dedim, motor sıcaklığı 105 e çıkana kadar bekledim fan açmadı. Fanda ya da müşürde herhangi bir problem olmadığına da eminim. Atra h benzinli aracı olan arkadaşlar kaç derecede fan açıyor belirtirlerse sevinirim.
 
aynı olay bendede var ozaman bulabilirsek 92_87 alcaz yani...peki vectra b lerin orjinal değeri kaç olması lazım..tipo slx takarsam bi sorun olurmu acaba oda bi soru işareti????
 
Son düzenleme:
yahu ben hiç fan açtıgını duymadım arabamın
söyledikleriniz çok mantıklı geliyor ama sıkıştırsamda 100ü geçtigini pek görmedim hararetin şu tipo müşüründen alıp deneyecegim en kısa sürede
 
Tipo müşürü takacak olan arkadaşlar,taktıktan sonraki değişiklikleri mutlaka yazmanızı bekliyoruz.
 
Astra H ınki ile Tipo nun ki uymaz Astra H ta zaten gerek yok değiştirmeye çünkü onun müşürü çift devre 1. devre 100-95 ikinci devre 95-90 bu ikisi arasında geçişi dış hava sıcaklığına bakarak yapıyor dışarıda hava 20 nin altındaysa 100-95 devrede 20 nin üstündeyse 95-90 devrede zeki araç :)

Diğerleri değiştirin kurtulun eminim 100 derecedeki motorunuzun yerinde kendiniz olmak istemezdiniz
 
yahu ben hiç fan açtıgını duymadım arabamın
söyledikleriniz çok mantıklı geliyor ama sıkıştırsamda 100ü geçtigini pek görmedim hararetin şu tipo müşüründen alıp deneyecegim en kısa sürede

93 ü bile görmemen gerek en fazla 92
 
Opel harareti sever derler zamanında da şanzımanlarında ATF kullanılır derlerdi ama ortalık kırılan ıstavroz dişlileriyle cartlamadan geçmeyen viteslerle doldu ve ancak ondan sonra durum birilerinin dikkatini çekince şanzıman yağının ATF olmayıp diğer otomobiller gibi 80 EP olduğu anlaşıldı. Bugünde Opel harareti sever diyorlar ben bunun doğruluğuna inanmadım ve araştırdım opel fan müşürlerinin 100-95 derece olduğunu gördüm ama iyice araştırınca opelin daha düşük termostatları 95-90 ve 92-87 gibi ama onların Türkiyede olmadığını sıcak iklime satılan modellerde kullanıldığını gördüm yurt dışından 92-87 olanından getirdim ve gördümki sırf bir müşür değişimiyle bir sürü sorundan kurtuldum. Nelerdi bunlar ?

1 yağ eksiltme sorunu ortadan kalktı
2 otomobilin çekişi dirileşti
3 hararet yükseldiğinde 100 derece civarlarına vardığında arasıra yapan vuruntu sorunu ortadan kalktı
4 yakıt tüketimi anlık 1.3 ile 1.2 arasından oynarken sabit 1.1 e indi
5 kaputu açınca motor alev gibi olmuyor normal ısısında fazla ısınmadığı için kablo ve plastik aksamlar sertleşip kırılmayacak ama bugüne kadar sertleşen sertleşmiş zaten o ayrı
6 hararet göstergesi sabit 90 tıpkı BMW deki gibi hiç oynamıyor

Araba çok daha sıhhatli oldu aylardır deniyorum ve çok memnunum

Abicim senin yazılarından ben hiçbirşey anlamıyorum,az çok bilginiz var belli ama benim gibi gerizekalılarında anlayabilceği dilden yazsanız çok sevinirim.
 
93 ü bile görmemen gerek en fazla 92
Tüm üyelerimize detaylı ve uzun cevaplar yazdığın için ,kendi adıma teşekkür ediyorum.
Senin araç vectra b1 mi b2 mi,kaç motor,lpg li mi.
Bizde Skoda Favorit vardı.
Yüksek sıcaklıkta çalışma problemi Skoda Favorit,Lada Samara larda da var.Tahminimce onlarda da yüksek dereceli müşür kullanmışlar.Onlara da sıcak motor diyorlar.Halbuki arabalar yazın ,aşırı sıcaktan şişiyor ve çekişi azalıyor.Bu yüzden bu araçlar ,yazın conta yakmaya meyilli oluyorlar.
 
Rica ederim arkadaşım amaç zaten sorunları çözmek birbirimize faydalı olmak

Benim deneme yaptığım otomobil Astra GSI 136 HP yani Vectra B motorlu olanlardan fakat bu sorun Opelin birçok modelinde mevcut ama bence hararet hiçbir otomobilde 90 dereceyi aşmamalı çünkü 100 derecede suyun kaynama noktasında çalışan bir otomobil motorunun mühendislikte hiç bir anlamı olacağını sanmıyorum Bu yüzden Opel yapmış böyledir vardır bir bildiği fikri yerine bir sorun olduğu fikrine inanıyorum bence en başında iklimi doğru değerlendiremiyorlar ve Türkiye ye 100 lük termostatlı otomobil yolluyorlar daha sonra bizde üretici firmayı yönlendirecek derece bilgisi olan mühendis eksikliği olduğunu düşünüyorum çünkü bu sorunun farkına varıp GM i bilgilendirmesi gereken Türk mühendisidir çünkü iklim GM in değil Türkiye nin iklimi ama ne servislerden Opel Türkiye ye ve dolayısıyla Opel Türkiye den de GM e otomobillerin hararet sorunu olduğu ve yanlış müşür değeri ile yollandığı ikazı yapılmadıkça GM bunun nasıl farkına varabilir bu yüzden bu çark böyle ilk başladığı gibi hatalı olarak dönmeye birileri müdahele etmedikçe devam edecektir.

Aslında teknik olarak fazla düşünmeye de gerek yok elimizde en önemli veri zaten var italyadan vectra ithal etsek müşürleri zaten 90 olarak gelecek peki ne farkı var ki italya ile türkiyenin ?

Bence hiçbir iklim farkı yok o halde niye orada 90 lık müşür varken bizde 100 kullanılıyor bu bir hata da ondan ve sonuçta ortada değilmi ısıdan pişen ve yağ yakan opel :)
 
Geri
Üst