Opel harareti sever mi acaba ?

Abicim senin yazılarından ben hiçbirşey anlamıyorum,az çok bilginiz var belli ama benim gibi gerizekalılarında anlayabilceği dilden yazsanız çok sevinirim.

Rica ederim arkadaşım estafurullah

Opelin motorunda yanlış fan müşürü kullanılmış olduğunu ve daha düşük dereceli bir müşür kullanılmasının doğru olacağını tartışıyoruz.

Ben bunu kendi otomobilimde denediğim için yağ yakmanın azalacağını motorların daha sağlıklı çalışacağını bu yüzden orijinal opel müşürü yerine daha düşük dereceli olan tipo müşürünün takılması gerektiğini ifade ediyorum.
 
Arkadaşlar bende arabamı aldıktan kısa bir süre sonra devir daim pompasının delinip suyu akıtmasından dolayı conta yakmıştım, conta yakmadan önce aracım fanı 100 de açıyordu tabi fan devreye girip soğutana kadar hararet baya yükseliyordu,tamircim parça isteyeceğimiz zaman bunun müşürü geç açıyor yazlık müşür iste parçaları isterken dedi (bu arada parçaları istanbuldan getirttim.) bende müşürü yazlık müşür olarak istadim ve taktığımızdan beri araba 88'de açıyor fanı vectra b'lerin fanı 2 kademe olarak devreye giriyor ben birinci kademeyi devre dışı bırakıp direk olarak 2. kademeden yaptım şuan müşür fanı açtığında direk olarak 2. kademeden açıyor fan.arabayı topladığımız günden bu yanada hararet 85'i geçmiyo performansta çok iyileşti,yazın klima açıkken bile 95'geçmiyor. Ama anlamadığım nokta siz erken açan müşür yok diyorsunuz bende aldım opel parçacısından ve halen kullanıyorum bir sorunda yok,dediğiniz gibi yoksa benim parçamdamı bi problem var anlamadım.
 
Opelde yazlık müşür yok o ülkede kullanılan tek bir müşür var o yüzden sen ya çift devreli müşürün tek tarafını kullanarak o sonucu elde edebilmişsin yada sana gelen müşür opelin orijinali değil siz yazlık diyince parçacının bir şekilde onun yerine benim yaptığım gibi katologlardan kendi bulduğu aslında orijinal olmayan ama 90 derece olan müşürü bulup yollamış olması.

ama asıl önemli olan sizinde gördüğünüz gibi tek bir müşür değişimiyle motorun belirgin şekilde dirileşmiş olması
 
Son düzenleme:
Unutmadan fanda kademe değişikliğine gerek yok çünkü ben kademelerle oynamadım ama yinede 90 ı geçmiyor
 
Astra H ınki ile Tipo nun ki uymaz Astra H ta zaten gerek yok değiştirmeye çünkü onun müşürü çift devre 1. devre 100-95 ikinci devre 95-90 bu ikisi arasında geçişi dış hava sıcaklığına bakarak yapıyor dışarıda hava 20 nin altındaysa 100-95 devrede 20 nin üstündeyse 95-90 devrede zeki araç :)

Diğerleri değiştirin kurtulun eminim 100 derecedeki motorunuzun yerinde kendiniz olmak istemezdiniz

Biraz önce yolda denedim ve gözüm sürekli hararetde idi. Rahat trafikte 80-90 ile giderken hararet 99-102 arası gidip geldi. Sıkışık trafikte 104'e kadar çıktı. Aracı park ederken 108 derece olduğunu gördüm ve hararet ardından 105'e düştü aracı stop ettim. Astra h'de gerek yok demişsiniz ama benimki 100 derceyi bi hayli geçti, bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşır mısınız?
 
benim arabayada yapmak gerekecek bunu.
termostatı 82 derecelik hareket halinde hiç bir sıkıntı yok. ama yazın trafik sıkıştığında hararet normalin üstüne çıkıyor fan açma seviyesi termostattan fazla yani ve motorun ısınması bir dert oluşan sıcaklığın hava filtresinden tekrar motora sıcak hava olarak girmesi ayrı bir dert oluyor. araç kesiklik yapmaya başlıyor bu sefer.durunca tekrar hareket etmek zorlaşıyor gaz yemediğinden dolayı.
tamam soğutma sistemi kapalı olduğundan kaynama noktası yükselir hararet yapmayabilir ama hiç bir motor bu kadar sıcağı sevmez.
bu değişen parça radyatörün üstünde takılı olan parça değilmi? alsak kolayca değiştiririz
 
Fan otomatiğini manuel kontrol edebiliyorum araç içinden. Trafikte dur kalk yaparken hararet fan açıncaya kadar yükselmeye devam ediyor. Bende kendim müdehale ediyorum fana.
Ayrıca fan otomatiğinin bozulması ihtimaline ve hararet yapmasına karşıda bi önlem bu. İzmirde ki büyük konvoy gecesi başıma geldi. Fan otomatiğinin kablolarında biri yanmış ve fan açmadı. Manuel müdehale ettim. Yoksa yolda kalıcaktım
 
Biraz önce yolda denedim ve gözüm sürekli hararetde idi. Rahat trafikte 80-90 ile giderken hararet 99-102 arası gidip geldi. Sıkışık trafikte 104'e kadar çıktı. Aracı park ederken 108 derece olduğunu gördüm ve hararet ardından 105'e düştü aracı stop ettim. Astra h'de gerek yok demişsiniz ama benimki 100 derceyi bi hayli geçti, bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşır mısınız?

Parçacıda Astra H ın müşürüne bakmıştım çift devreydi ve değeri 100-95 ile 95-90 dı aslında H ın bu yüzden hararetli çalışmaması lazım diye düşünüyordum ama demekki aynı sorun onda da var o halde size de düşük italya şartlarında müşür lazım olabilir ama daha önce Astra H ı olan arkadaşlar varsa onlardan da kaç dereceye çıktığını öğrensek daha iyi olur diye düşünüyorum çünkü H ın müşürü eski modellerdeki gibi standart 100-95 değil onda aynı müşürün bir de 95-90 bölümü var ve bu yüzden hararet 100 ü geçmemeli diye düşünüyorum çünkü belki sizin müşürün değeri yanlış değil ama kendisi bozuk olma ihtimali olabilir.
 
2 sene önce eskı vectram yazın hareredın 105e cıkması sonucu conda yakmısdı.
Babam servısı aramıs klımayı sıcaga gedırıp gel bısey olmaz demıs bızım akıllı servııs ve sonuc conda yakdı.

sımdı gene 2.5 v6 var ve dur kalklarda yuksek devırlı kullandıgımda harered 100 gecıyo bıle
 
Astra h ı olan arkadaşlar yine burda araç çalışma ısısı ile ilgili yaklaşık olarak benim verdiğim değerleri vermişler.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=25617&highlight=astra+hararet

Bu hararet işi epey kafamı karıştırmaya başladı.
Geçen yaz tatil dönüşünün ertesi günü arabayı temizlemek için indiğimde yerde yağ görmüştüm kaputu açtığımda motor bölümünden yağ sızdırdığını gördüm, araçta ne kadar yağ kaldığına baktım 4/3 çizgideydi zaten yağ ışığı felan da yanmamıştı. Contadan yağ kaçırmış Samsun Reis'te garanti kapsamından parça değişmişti. Ustaya motora herhangi bir zararı olmuşmudur diye sorduğumda kesinlikle olmaz dedi. Neden yağ sızdırmıştır dediğimde fabrikasyon olarak hatalıdır yorumunu yaptı. Önümüzdeki ay yıllık bakıma girecek araç ve herhangi bir yağ eksiltme de yok, çalışması da gayet iyi, problemsiz.
Burda konuştuğumuz konulardan bunu yapmış olabilme ihtimalini düşündüm ama uzun yol yaptım, ki çoğu gece yolculuğu idi. Bu işin doğrusunu öğrenmemiz ve kafamızın rahat etmesi gerek arkadaşlar.
 
Geri
Üst