Çok haklı noktalarınız var ama yazdıklarımı pek dikkatli okumamışsınız anlaşılan.
Maddi kısmı yanlış değerlendirmişsiniz, elbette serveti olan biri bile Passat veya çok daha üstün bir marka yerine OPEL Vectra alabilir, bu zevk meselesidir ama Passat, Vectra'dan pahalı olduğuna göre ve çok sayıda mevcut olduğuna göre insanlar onu seçiyor demektir. Yani bu insanlar pahalı olmasına rağmen (hatta sizin dediğinize göre fiyatı aynıysa bile) Passatı tercih etmişler, isteselerdi rahatlıkla vectra alabilrlerdi. Ancak Vectra almış bir kişi (yukarıda belirttiğim gibi zevk için almamış ise) maddiyattan dolayı Passat alamayabilir bunu belirttim. (Zamanındaki 0 km vectra ve passat'tan bahsediyorum) Bunu bir kenara bırakalım...
Hakan Bey: Madem VW bir sürü psikolojisi ürünü ?
1. (Etrafınızda çok gördüğünüze göre) Neden sizin tabirinizle sürü psikolojisi içinde olan bu insanlar Vectra için değil de Passat için bu psikolojiye bürünmüşler?
2. Madem sürü psikolojisiyle VW alıyor insanlar, o halde şirketler neden VW Caddy varken, sizin de blirttiğiniz gibi Fiat Doblo alıyorlar? Binek taşımacılar niçin Jetta değil de Megane alıyor? Zincirlikuyuıdakiler neden Accent yerine Jetta demişler? Ben neden yıllarca VW kullanmama rağmen şuan OPEL kullanıyorum?
ÇÜNKÜ bunun adı sürü psikojisi değil TERCİHdir... Ve birçok insanın aynı şeyi tercih etmesinin adı asla sürü psikojisi değildir. Eğer öyle olsaydı her alanda VW tercih ederlerdi değil mi?
Bu arada 2. el piyasasını değil Passat ve Vectra zamanının 0 km fiyatlarını baz alın çünkü 2. el de çok değişken fiyatlara araç bulablirsiniz, fiyatlar aracın durumuna bağlı o yüzden en adil karşılaştırma 0 km araç fiyatlarında olur.
Passatı çok pahalı bir araç gibi mi lanse etmişim: En ucuz passat (Trendline - tsi) 53.500 En donanımlısı ise (Higline tdi Bluemotion) 98.000 tl. (Yaklaşık 110.000 Tl olan CC modelini saymıyorum bile) Bunlar bence oldukça iyi rakamlar çünkü sizin prestij temsilcilerinizden olan bazı Mercedes C serisi fiyatları da bu seviyelerde
Vee prestij...
Konumuz VW ve Mercedes değil ki? Ya da VW ve Jaguar?
Konu VW ve OPEL:
Lütfen objektif bakın: Biri GOLF biri ASTRA, prestij hangisinde? Biri Vectra biri Passat, prestij hangisinde? Biri Insignia biri Passat CC, prestij hangisinde? Ve PHAETON, prestij hangisinde demiyorum çünkü adı geçtiği an prestij hep onda...
TAXAMERA, bu adı duydunuz mu daha önce?
Duymadıysanız hemen söyleyeyim Almanya sokaklarında son model bir TAXI OLAN PORSCHE PANAMERA... Sizin Prestij olarak gösterdiğiniz Mercedes Taksi olarak orada kum gibi sokaklarda? Koskoca PORSCHE ve sizin prestij temsilcilerinizden olan Mercedes Taksi olarak yollardaysa Jetta, VW prestijini nasıl düşürsün? Taksi ve Prestij konusunsa başka yoruma gerek var mı?
Audi konusuna hiç dokunmuyorum bile çünkü açın bakın kaputunun altında ne var? Tasarımcıları kim? V.A.G sözcüğünün açılı mı nedir? Audi prestijliyse bu soruların cevabı size ''Halk Arabası''nın ne demek olduğunu gösterecektir...
Yanlış anlamayın olaya fanatizm gözüyle bakmıyorum, (hatta belirttiğim gibi OPEL sahibiyim ve aracımı seviyorum) sadece fikirlerimi ve kendi doğrularımı belirttim, sizin doğrularınızı ya da benim doğrularımı kimse netleştiremez çünkü ''zevkler'' yani göreceli kavramlar üzerinde tartışıyoruz...
Sevgiler...
bu tartışmadan çıkılmaz çünkü siz iyicene sapla samanı karıştırmışsınız..
sizin passat sıfır 1.6 dediğiniz aracı bana 41 bin tl ye bırakdılar zamanında o zaman vectra 1.6 comfortu opel odak bana 38 bin tl ye bırakdı.. 3 bin tl benim için büyük bir fark değil.. hatta istanbulda passat yokdu konyadaki bayiden indirimli alıcakdım amcam vasıtasıyla gel burdan 40 binede alabiliriz demişdi..
ben yaşadıklarımı aktarıyorum.. bir aracın sıfır fiyatı neyse ikinciel fiyatıda aynı orantıdadır bu bir piyasa gerçeğidir buda zaten ikinci elinide doğruluyor 1.6 vectra ile 1.6 passatın bu gün ikinci elleri şu yukarda yazdığım üç aşağı beş yukarı fiyat farkı kadar yakın.. yani ikinci elde 2006 passat 1.6 29 binden başlar 2006 model vectra 1.6 da 25 den başlar..
passat vectradan pahalı diye bir kavram yok zamanında ikisininde fiyatları aynıydı tıpkı şimdi insignia ile yeni passatda olduğu gibi.. siz tutupda tsi motor u katarsanız yada tdi motoru katarsanız iş değişir çünkü o zamanlar tsi motor yokdu tabiki benim dediğim normal motor zaten 2006 da normal 1.6 vardı birde fsi motor vardı o kadar..
bu gün zaten vectra yok insignia var insignia ile passatı kıyaslarsanızda zaten passat 53 bin tl den başlar insignia 56 bin tl den başlar sizin passatınızın highline 2.0 tdi yı 98 bin tl insignia nın da 2.0 cosmosu 97 bin tl.. sizin dediğiniz cc si 110 bin tl ise insignianında 2.8 opc si 161 bin tl 2.0 sport tourer ı 165 bin tl bende onları hiç katmıyorum zaten.. ne oldu yani opelde şimdi bir anda prestijli markalar clubünemi girdi..
şimdi psikoloji olaylarınada hiç girmeyelim ordada kelime oyunu yapmaya gerek yok passat için neden o psikolojiye bürünmüşer doblo için neden öyle megan için neden şöyle bu kusura bakmayında birazda bu forumdakileri aptal yerine koymak oluyor.. burdakilerde neticede arabacı arabalardan anlıyan insanlar hatta bazılarının eskiden vw bile oldu..
sizde çok iyi biliyorsunuzdur vw nin satış stratejisini bu gün passatın akranı insigniadır gidin vw e passat alıcam deyin size inanılmaz ödeme koşulları vw nin özel anlaşmalı olduğu bankalardan düşük faizli kredi imkanı v.b gibi bir çok imkan sunarlar.. burdada opel ne yazık ki pasif opel bu tür işlere karışmaz getir kardeşim der peşin parayı git sen parayı nasıl buluyorsan bul der kredimi çekersin peşin mi verirsin o seni ilgilendirir zihniyetindedir.. opel zaten bundan kaybediyor.. yapsa yapsa indirim falan yapar.. yani bunu sizde eminim çok iyi biliyorsunuzdur adam gidip tiko insigniayaya 56 bin tl vericeğine passata çok düşük faizlerle özel ödeme imkanlarıyla hemde düşük fiyata 53 bine alır ben olsam o mantıkda bende passat alırım aklın yolu bir..
caddy doblo olayındada bunu yazmanız için hakkatten sadece yazmış olmak için yazmış olmanız lazım sanırım her kez binek araçla ticari aracı ayırt edicek yetenekdedir bunlar bambaşka segmentler bambaşka alanlar ticaridede o yüzden zaten doblo dedim ondada ayrı bir sürü psikolojisi var onu belirtmeye çalışdım ama siz onuda sapla saman edip karıştırmışsınız yada öyle anlamak istemişsiniz.. ticaride de taksi almaya kalkarsanız accentdır binek ticari almaya kalkarsanız megandır.. minübüs almaya kalksanız başka bir markadır.. yani her alanda bir sürü psikolojisi var bunu belirtmeye çalışdım.. binek araçlardada bu sürü psikolojisi vw dir..
şunuda belirtiyim etrafımda o gördüğüm passatlarda sizin belirttiğiniz 98 milyarlık 70 milyarlık passatlar değil hepsi giriş sınıfı olan trendline passatlar yani milletin gidipde 98 bin tl ye 2.0 tdi highline passat falan aldığı yok.. öz eleştiri yapıyım bu insignia içinde geçerli kimse gidipde 2.0 dizel cosmo 95 bin tl ye insignia da almaz bakın ben bu kadar tarafsızım...
objektif bakdığımı daha öncede söyledim kusura bakmayın ama almanyadaki golf gibi köylü arabasını burda gelipde prestijli bir araba olarak tanıtmanız garibime gidiyor astrada öyle ahım şahım bir araba değil ama hiç olmassa mütevazi. keza passat da öyle üçü beşi denkleştiren dediğim sürü psikolojisiyle gidip passat alıyor vectra çokmu ahım şahım bir araba hayır değil ama ben en azından çıkıpda vectra class arabadır prestijli arabadır diye demiyorumki bu ünvanıda fazlasıyla hak eden bir araçdır bana göre.. eski passat yada vectra yeni insignia yada yeni passat bu araçlar birbirlerine denk hemen hemen aynı kalitede hemen hemen aynı donanımda hemen hemen aynı fiyatlarda araçlardır sadece markaların satış stratejesi farklıdır vectranın 1.6 sı ağırdır ama passatında 1.6 sı ağır sürdüm biliyorum.. passatın primline serisi bomboşdur vectra direk comfort paketten başlar doludur yani birinin eksisi diğerinin artısını tamamlar..
iş toplumda koşullu yönlendirmeye döner sizin tercih dediğiniz şey çevrenizin sizi bilerek yada bilmeyerek yönlendirmesidir.. siz dediğim siz değil tabiki normal insandan bahsediyorum.. araba alıcam dersiniz direk sizi her kez vw koşullandırır mahalle baskısı gibi bir şey sürü psikolojiside budur zaten.. eğerki işin içinde birazcık tercih olsa bütün passatlar jettalar aynı renkmi olur yani adam sırf o psikolojiden kendini ayrı tutmak için gider başka bir renk ister yada sipariş eder.. bildiğin koyun sürüsü hiç birini birbirinden ayırt edemessin kaldıki ben jetta ile passatı bile ayırt edemiyorum o kadar birbirlerine benziyorlar..
taxi olayınıda çok çarpıtmışsınız benim için porschenin mercedesin taksisi oralarda olabilir doğaldır almanyada otoban polisininin altındada porsche var ona bakarsanız.. her ülkeyi kendi kriterlerinde kendi koşullarında imkanlarında değerlendirmeniz lazım almanyada yaşasam banada mercedes prestij arabası gelmezdi doğruya doğru ama burası türkiye mercedes bmw audi v.b prestijli pahalı üst kesmin aldığı araçlar
kaliteli birinci sınıfda araçlar içlerindeki kullanılan malzemeden işçiliğe kadar herşeyiyle hiç bir şeyden kaçınılmamış donanımdan aksesuardan cimrilik yada kesinti yapmadan malzeme olarakda en kaliteli malzemelerin kullanıldığı araçlar ben tabiki bu araçlara prestijli derim göz var nizam var..
ne kadar audi vw ait olsada vw nin arçlarında audi kalitesi yok.. zaten vw ninde öyle bir amacı yok oda başa bir mesele...
bu bir gerçek sizde ne deseniz bende ne desem bu gerçeği değiştiremeyiz.. madem türkiyede yaşıyoruz türkiyenin gerçekleriyle bakıcaz olaylara şimdi almanyayı orayı burayı katarsak iş sulanır.. saçmalaşır türkiyedede bir gün yenikasa bir mercede e görürsem taksi o gün mercedesinde prestijliği kafamda tartışırım.. umarım ne dediğimi anlıyorsunuzdur ben türkiyede yaşıyorum almanya da değil adım hakan hans değil...
orda işçinin bindiği e kasa mercedese burda ancak zengin adam bine biliyor..
onada değinicekdim ilk yazımda uzatmak istemedim audi meselesine gelince wv zaten audiyi tamamen prestij sınıfında bmw mercedesle yarışabilmek için projelendirdi bu yüzden satın aldı..
sizin yanlışınız şurda siz illa vw ni prestijli araba yapmaya çalışırken vw kendini marka olarak o konuma koymak isteyen bir marka değil yapsa oda yapar ama yapmıyor adamların misyonu amacı yolu ismi belli bunu bozmuyorlar.. ona bakarsanız vw lamborginiyide aldı.. yani adamlar her işin bir ustası yani markası olsun diyolar biz halk araçlarımızı üretelim audi prestjli araçlar üretsin lamborgini super car sınıfında araç üretsin...
ama nedense siz illa vw ni bir prestij de prestij sınıfına koymaya çalışıyorsunuz kusura bakmayın vw den prestijli araba falan olmaz.. opel fiat vw gibi araçların bir misyonu vardır halk için araba üretirler dertleri prestij hava civa değildir fiatında masaratisi var ferrarisi var alfa romeosu var lancia sı var.. fiatda prestijli araba istese kralını üretir ama prestijli araba üretme işini alfaya masaratiye vermiş kendi halk işi araçlar yapıyor.. spor car işini ferrari ye vermiş.. tıpkı vw gibi.. bu pencereyi anlayabilirseniz zaten büyük resmide görürsünüz.. bu markaların prestijli bir araba üretme dertleri yok.. buna bende dahil kimse yapamaz demiyor ama amaçları bu değil şu anki üretikleri araçları bu tip araçlar değil..
neyse beni anladıysanız sorun yok maksat sohbet tabiki uzatmakda istmiyorum bir defada yazıyım tam yazıyım istedim o yüzden biraz uzun oldu..