opel mi vw mi

Çok haklı noktalarınız var ama yazdıklarımı pek dikkatli okumamışsınız anlaşılan.

Maddi kısmı yanlış değerlendirmişsiniz, elbette serveti olan biri bile Passat veya çok daha üstün bir marka yerine OPEL Vectra alabilir, bu zevk meselesidir ama Passat, Vectra'dan pahalı olduğuna göre ve çok sayıda mevcut olduğuna göre insanlar onu seçiyor demektir. Yani bu insanlar pahalı olmasına rağmen (hatta sizin dediğinize göre fiyatı aynıysa bile) Passatı tercih etmişler, isteselerdi rahatlıkla vectra alabilrlerdi. Ancak Vectra almış bir kişi (yukarıda belirttiğim gibi zevk için almamış ise) maddiyattan dolayı Passat alamayabilir bunu belirttim. (Zamanındaki 0 km vectra ve passat'tan bahsediyorum) Bunu bir kenara bırakalım...

Hakan Bey: Madem VW bir sürü psikolojisi ürünü ?

1. (Etrafınızda çok gördüğünüze göre) Neden sizin tabirinizle sürü psikolojisi içinde olan bu insanlar Vectra için değil de Passat için bu psikolojiye bürünmüşler?

2. Madem sürü psikolojisiyle VW alıyor insanlar, o halde şirketler neden VW Caddy varken, sizin de blirttiğiniz gibi Fiat Doblo alıyorlar? Binek taşımacılar niçin Jetta değil de Megane alıyor? Zincirlikuyuıdakiler neden Accent yerine Jetta demişler? Ben neden yıllarca VW kullanmama rağmen şuan OPEL kullanıyorum?

ÇÜNKÜ bunun adı sürü psikojisi değil TERCİHdir... Ve birçok insanın aynı şeyi tercih etmesinin adı asla sürü psikojisi değildir. Eğer öyle olsaydı her alanda VW tercih ederlerdi değil mi? ;)

Bu arada 2. el piyasasını değil Passat ve Vectra zamanının 0 km fiyatlarını baz alın çünkü 2. el de çok değişken fiyatlara araç bulablirsiniz, fiyatlar aracın durumuna bağlı o yüzden en adil karşılaştırma 0 km araç fiyatlarında olur.

Passatı çok pahalı bir araç gibi mi lanse etmişim: En ucuz passat (Trendline - tsi) 53.500 En donanımlısı ise (Higline tdi Bluemotion) 98.000 tl. (Yaklaşık 110.000 Tl olan CC modelini saymıyorum bile) Bunlar bence oldukça iyi rakamlar çünkü sizin prestij temsilcilerinizden olan bazı Mercedes C serisi fiyatları da bu seviyelerde :)

Vee prestij...

Konumuz VW ve Mercedes değil ki? Ya da VW ve Jaguar?
Konu VW ve OPEL:
Lütfen objektif bakın: Biri GOLF biri ASTRA, prestij hangisinde? Biri Vectra biri Passat, prestij hangisinde? Biri Insignia biri Passat CC, prestij hangisinde? Ve PHAETON, prestij hangisinde demiyorum çünkü adı geçtiği an prestij hep onda...

TAXAMERA, bu adı duydunuz mu daha önce?
Duymadıysanız hemen söyleyeyim Almanya sokaklarında son model bir TAXI OLAN PORSCHE PANAMERA... Sizin Prestij olarak gösterdiğiniz Mercedes Taksi olarak orada kum gibi sokaklarda? Koskoca PORSCHE ve sizin prestij temsilcilerinizden olan Mercedes Taksi olarak yollardaysa Jetta, VW prestijini nasıl düşürsün? Taksi ve Prestij konusunsa başka yoruma gerek var mı? :)

Audi konusuna hiç dokunmuyorum bile çünkü açın bakın kaputunun altında ne var? Tasarımcıları kim? V.A.G sözcüğünün açılı mı nedir? Audi prestijliyse bu soruların cevabı size ''Halk Arabası''nın ne demek olduğunu gösterecektir...

Yanlış anlamayın olaya fanatizm gözüyle bakmıyorum, (hatta belirttiğim gibi OPEL sahibiyim ve aracımı seviyorum) sadece fikirlerimi ve kendi doğrularımı belirttim, sizin doğrularınızı ya da benim doğrularımı kimse netleştiremez çünkü ''zevkler'' yani göreceli kavramlar üzerinde tartışıyoruz... ;)

Sevgiler...

bu tartışmadan çıkılmaz çünkü siz iyicene sapla samanı karıştırmışsınız..

sizin passat sıfır 1.6 dediğiniz aracı bana 41 bin tl ye bırakdılar zamanında o zaman vectra 1.6 comfortu opel odak bana 38 bin tl ye bırakdı.. 3 bin tl benim için büyük bir fark değil.. hatta istanbulda passat yokdu konyadaki bayiden indirimli alıcakdım amcam vasıtasıyla gel burdan 40 binede alabiliriz demişdi..
ben yaşadıklarımı aktarıyorum.. bir aracın sıfır fiyatı neyse ikinciel fiyatıda aynı orantıdadır bu bir piyasa gerçeğidir buda zaten ikinci elinide doğruluyor 1.6 vectra ile 1.6 passatın bu gün ikinci elleri şu yukarda yazdığım üç aşağı beş yukarı fiyat farkı kadar yakın.. yani ikinci elde 2006 passat 1.6 29 binden başlar 2006 model vectra 1.6 da 25 den başlar..


passat vectradan pahalı diye bir kavram yok zamanında ikisininde fiyatları aynıydı tıpkı şimdi insignia ile yeni passatda olduğu gibi.. siz tutupda tsi motor u katarsanız yada tdi motoru katarsanız iş değişir çünkü o zamanlar tsi motor yokdu tabiki benim dediğim normal motor zaten 2006 da normal 1.6 vardı birde fsi motor vardı o kadar..

bu gün zaten vectra yok insignia var insignia ile passatı kıyaslarsanızda zaten passat 53 bin tl den başlar insignia 56 bin tl den başlar sizin passatınızın highline 2.0 tdi yı 98 bin tl insignia nın da 2.0 cosmosu 97 bin tl.. sizin dediğiniz cc si 110 bin tl ise insignianında 2.8 opc si 161 bin tl 2.0 sport tourer ı 165 bin tl bende onları hiç katmıyorum zaten.. ne oldu yani opelde şimdi bir anda prestijli markalar clubünemi girdi..

şimdi psikoloji olaylarınada hiç girmeyelim ordada kelime oyunu yapmaya gerek yok passat için neden o psikolojiye bürünmüşer doblo için neden öyle megan için neden şöyle bu kusura bakmayında birazda bu forumdakileri aptal yerine koymak oluyor.. burdakilerde neticede arabacı arabalardan anlıyan insanlar hatta bazılarının eskiden vw bile oldu..

sizde çok iyi biliyorsunuzdur vw nin satış stratejisini bu gün passatın akranı insigniadır gidin vw e passat alıcam deyin size inanılmaz ödeme koşulları vw nin özel anlaşmalı olduğu bankalardan düşük faizli kredi imkanı v.b gibi bir çok imkan sunarlar.. burdada opel ne yazık ki pasif opel bu tür işlere karışmaz getir kardeşim der peşin parayı git sen parayı nasıl buluyorsan bul der kredimi çekersin peşin mi verirsin o seni ilgilendirir zihniyetindedir.. opel zaten bundan kaybediyor.. yapsa yapsa indirim falan yapar.. yani bunu sizde eminim çok iyi biliyorsunuzdur adam gidip tiko insigniayaya 56 bin tl vericeğine passata çok düşük faizlerle özel ödeme imkanlarıyla hemde düşük fiyata 53 bine alır ben olsam o mantıkda bende passat alırım aklın yolu bir..


caddy doblo olayındada bunu yazmanız için hakkatten sadece yazmış olmak için yazmış olmanız lazım sanırım her kez binek araçla ticari aracı ayırt edicek yetenekdedir bunlar bambaşka segmentler bambaşka alanlar ticaridede o yüzden zaten doblo dedim ondada ayrı bir sürü psikolojisi var onu belirtmeye çalışdım ama siz onuda sapla saman edip karıştırmışsınız yada öyle anlamak istemişsiniz.. ticaride de taksi almaya kalkarsanız accentdır binek ticari almaya kalkarsanız megandır.. minübüs almaya kalksanız başka bir markadır.. yani her alanda bir sürü psikolojisi var bunu belirtmeye çalışdım.. binek araçlardada bu sürü psikolojisi vw dir..


şunuda belirtiyim etrafımda o gördüğüm passatlarda sizin belirttiğiniz 98 milyarlık 70 milyarlık passatlar değil hepsi giriş sınıfı olan trendline passatlar yani milletin gidipde 98 bin tl ye 2.0 tdi highline passat falan aldığı yok.. öz eleştiri yapıyım bu insignia içinde geçerli kimse gidipde 2.0 dizel cosmo 95 bin tl ye insignia da almaz bakın ben bu kadar tarafsızım...


objektif bakdığımı daha öncede söyledim kusura bakmayın ama almanyadaki golf gibi köylü arabasını burda gelipde prestijli bir araba olarak tanıtmanız garibime gidiyor astrada öyle ahım şahım bir araba değil ama hiç olmassa mütevazi. keza passat da öyle üçü beşi denkleştiren dediğim sürü psikolojisiyle gidip passat alıyor vectra çokmu ahım şahım bir araba hayır değil ama ben en azından çıkıpda vectra class arabadır prestijli arabadır diye demiyorumki bu ünvanıda fazlasıyla hak eden bir araçdır bana göre.. eski passat yada vectra yeni insignia yada yeni passat bu araçlar birbirlerine denk hemen hemen aynı kalitede hemen hemen aynı donanımda hemen hemen aynı fiyatlarda araçlardır sadece markaların satış stratejesi farklıdır vectranın 1.6 sı ağırdır ama passatında 1.6 sı ağır sürdüm biliyorum.. passatın primline serisi bomboşdur vectra direk comfort paketten başlar doludur yani birinin eksisi diğerinin artısını tamamlar..

iş toplumda koşullu yönlendirmeye döner sizin tercih dediğiniz şey çevrenizin sizi bilerek yada bilmeyerek yönlendirmesidir.. siz dediğim siz değil tabiki normal insandan bahsediyorum.. araba alıcam dersiniz direk sizi her kez vw koşullandırır mahalle baskısı gibi bir şey sürü psikolojiside budur zaten.. eğerki işin içinde birazcık tercih olsa bütün passatlar jettalar aynı renkmi olur yani adam sırf o psikolojiden kendini ayrı tutmak için gider başka bir renk ister yada sipariş eder.. bildiğin koyun sürüsü hiç birini birbirinden ayırt edemessin kaldıki ben jetta ile passatı bile ayırt edemiyorum o kadar birbirlerine benziyorlar..


taxi olayınıda çok çarpıtmışsınız benim için porschenin mercedesin taksisi oralarda olabilir doğaldır almanyada otoban polisininin altındada porsche var ona bakarsanız.. her ülkeyi kendi kriterlerinde kendi koşullarında imkanlarında değerlendirmeniz lazım almanyada yaşasam banada mercedes prestij arabası gelmezdi doğruya doğru ama burası türkiye mercedes bmw audi v.b prestijli pahalı üst kesmin aldığı araçlar

kaliteli birinci sınıfda araçlar içlerindeki kullanılan malzemeden işçiliğe kadar herşeyiyle hiç bir şeyden kaçınılmamış donanımdan aksesuardan cimrilik yada kesinti yapmadan malzeme olarakda en kaliteli malzemelerin kullanıldığı araçlar ben tabiki bu araçlara prestijli derim göz var nizam var..
ne kadar audi vw ait olsada vw nin arçlarında audi kalitesi yok.. zaten vw ninde öyle bir amacı yok oda başa bir mesele...

bu bir gerçek sizde ne deseniz bende ne desem bu gerçeği değiştiremeyiz.. madem türkiyede yaşıyoruz türkiyenin gerçekleriyle bakıcaz olaylara şimdi almanyayı orayı burayı katarsak iş sulanır.. saçmalaşır türkiyedede bir gün yenikasa bir mercede e görürsem taksi o gün mercedesinde prestijliği kafamda tartışırım.. umarım ne dediğimi anlıyorsunuzdur ben türkiyede yaşıyorum almanya da değil adım hakan hans değil...
orda işçinin bindiği e kasa mercedese burda ancak zengin adam bine biliyor..

onada değinicekdim ilk yazımda uzatmak istemedim audi meselesine gelince wv zaten audiyi tamamen prestij sınıfında bmw mercedesle yarışabilmek için projelendirdi bu yüzden satın aldı..

sizin yanlışınız şurda siz illa vw ni prestijli araba yapmaya çalışırken vw kendini marka olarak o konuma koymak isteyen bir marka değil yapsa oda yapar ama yapmıyor adamların misyonu amacı yolu ismi belli bunu bozmuyorlar.. ona bakarsanız vw lamborginiyide aldı.. yani adamlar her işin bir ustası yani markası olsun diyolar biz halk araçlarımızı üretelim audi prestjli araçlar üretsin lamborgini super car sınıfında araç üretsin...
ama nedense siz illa vw ni bir prestij de prestij sınıfına koymaya çalışıyorsunuz kusura bakmayın vw den prestijli araba falan olmaz.. opel fiat vw gibi araçların bir misyonu vardır halk için araba üretirler dertleri prestij hava civa değildir fiatında masaratisi var ferrarisi var alfa romeosu var lancia sı var.. fiatda prestijli araba istese kralını üretir ama prestijli araba üretme işini alfaya masaratiye vermiş kendi halk işi araçlar yapıyor.. spor car işini ferrari ye vermiş.. tıpkı vw gibi.. bu pencereyi anlayabilirseniz zaten büyük resmide görürsünüz.. bu markaların prestijli bir araba üretme dertleri yok.. buna bende dahil kimse yapamaz demiyor ama amaçları bu değil şu anki üretikleri araçları bu tip araçlar değil..

neyse beni anladıysanız sorun yok maksat sohbet tabiki uzatmakda istmiyorum bir defada yazıyım tam yazıyım istedim o yüzden biraz uzun oldu..:rolleyes:
 
arabayı satın alırken zaten tercihimizi yaptık şahsen ben oyle olmasaydı ikinci kez opel almazdım
 
bi yerden alıntıdır kullanan birisi karşıllaştırma yapmış ve güzel özetlemiş -Volkswagen Passat B6 vs Opel Vectra C
________________________________________
Can sıkıntısından böyle bir karşılaştırma yapayım dedim

Vectra;
Araç 1.6 Ecotec,100 beygir 150 Nm torka sahip atmosferik bir motora sahip.Öncelikle motor bizi gücü dışında hiç üzmedi.6 yıl boyunca tık demeden çalıştı.Yağını vs zamanında değiştirdik her zaman.Kmye bağlı değilde,süreye bağlı değişti hatta,çünkü araç pek yol yapmıyordu.Sessiz çalışan,ancak aracın motor yalıtımı yetersiz olduğundan içeriye sesi sızan bir makineydi.Ara hızlanmalarda çok yetersizdi,neredyese 1.5 ton olan bir araca yetmiyordu.Şehir içinde hiç üzmedi ancak şehir dışında devirsiz kullanılınca gitmiyordu.Hızlanınca durdurabilene aşkolsun yalnız,son olarak 235 km/h yaptı Kırklareline giderken,hafif eğimli bir yolda...

Yakıt tüketimi şehir içi 35 kuruş,şehir dışı 25-30 kuruş arası değişiyordu.Basmayınca uzun yolda gayet ekonomikti,şehir içinde ise çok yakan bir motor gerçekten.

Aracın üzerinde 215/55/16 lastikler ve 16'' jantlar vardı.ASR,ABS cart curt herşey vardı,sadece ESP mevcut değildi.Birkaç kez ESP lik durumlar oldu fakat babam tecrübesinden dolayı kaza yapmadan kurtardı.

Passat;

1.4 TSI(Turbo) 122 Hp 200 Nm Torka sahip bir motoru var.
Motordan çok memnunuz.Çekişi vs mükemmel.Ara hızlanmalarda olsun,şehir içinde olsun çok güzel.Sessiz sayılmaz ancak yalıtım sayesinde içeriye sesi gelmiyor.
Şuan 7.000 km civarlarında.Şimdiye kadar bir problem olmadı,olacağınıda sanmıyorum.

Yakıt tüketimi olarakta iyi.Şehir içinde 30 kuruş,şehir dışında 20-25 kuruşa rası geziyor.1 depo benzinle(70 litre) 1000-1300 km arası yol yapıyor.Biz bu değerlere Vectrada pek alışkın değildik açıkçası.Yol bilgisayarında Range-1300 km yazınca çok şaşırmıştık hatta...
Buda son hız olarak Redlinea girmeden önce 6.vites 235 km/h gördü,ancak hızlanma konusunda vs Ecotecten çok daha başarılı.Bizi üzmedi güç konusunda,çok memnunuz.

Üzerinde 215/55/16 lastikler var,Vectrayla aynı yani.Araçta her türlü güvenlik donanımı var,Vectraya ek olarak ESP mevcut.Ayrıca yokuşta kaydırmama sistemi vsde var.


Yol tutuşu müthiş bir araç Vectra,Passattan iyi hatta.Biz Passatta yol tutuşta sıkıntı yaşıyoruz,hayal kırıklığı yarattı.Hatta bugün Silivriye gidip geldik.Araç resmen geziyor yolda.Babam direksiyonla oynamaktan yoruldum dedi hatta.Vectranın verdiği yol tutuş güveni Passatta yok malesef.

Ancak araç Vectradan çok daha tok bir araç.Yani setten geçerken,herhangi bir çukura girince güven veriyor.Vectradan daha başarılı darbe emiyor.İçeriye gelen darbe sesleri daha az...

Amortisör ve darbe emiş konusunda ise şöyle bir farklılık var aralarında.Passat yolda sekerek giden bir araç,yani özellikle arkada oturanlar için bozuk yolda tam bir işkence.Kafa sallamaktan başınız ağrıyor,o kadar başarısız küçük darbelerde.Bunun nedeni sanırım Passatın arka yay uzunluğu.Vectrada amortisör,yayın ortasındayken,Passatta yay ve amortisör ayrı.Yay kısa,bu yüzden zıplıyor.Bu konudada Vectradaki zevki alamıyoruz.

Yalıtım konusuna gelince Passat motor yalıtımı konusudna Vectradan açık ara önde.Hatta Passat rölantideyken çalıştığını anlamak imkansız,abartmıyorum imkansız.3000 devirden sonra sızıntı oluyor içeriye,oda çok tatlı geliyor açıkçası. Yol sesi yalıtımında Passat tam bir facia.Vectra çok daha iyi,sessiz bir araçtı.İçeriye soğuk asfalt dışında pek yol sesi sızmıyordu. Aynı başarısızlık kapılardada geçerli.Ön taraftan 140 ı geçince rüzgar sesi gelmeye başlıyor,teyp kapalıysa rahatsız ediyor hatta. Arka kapılardan içeriye çok fazla çevre sesi geliyor.Bunların hepsi birleşince 2 saat yolun ardından kulaklarınız şişmiş ve başınız ağrımış şekilde araçtan iniyorsunuz.
Vectrada ise bunların hiçbiri yoktu,gayet sessiz sedasız bir araçtı.

Donanım olarak birbirlerinden çok üstün değiller.Passat daha dolu bir araç tabiki ama yinede aralarında uçurum yok.Passatta ek olarak far sensörü,elektrikli ön koltuk,ESP,AutoHold,2 adet fazladan hava yastığı var.Unuttuklarım var illaki,şimdilik aklıma gelenler bunlar.

İç mekana gelirsek;

Passat bu konuda Vectradan önde.Zevk mevk anlamam,önde işte.Passatın koltuğuna oturunca herşey el altında,daha güvenli bir ortam gibi hissettiriyor.Çok daha hoş ve kaliteli duran bir iç mekan var.Işıklandırması vs gayet başarılı.Tavandaki aydınlatmaların düğmelerinde bile aydınlatma var.Hiçbirşey karanlık kalmamış.

Ses sistemi konusunda Passat sesi daha tok ve net veriyor ancak bass konusunda Vectra daha iyi.Ben daha çok seviyordum yani.Daha yüksek ses alabiliyordum orjinal hoparlörlerle.Hoparlör sayıları aynı,çapları vsde aynıdır muhtemelen.Ama buda gayet iyi,yetiyor yani ek birşeye gerek kalmadan.

Benim Passatta en gıcık olduğum konu koltuk döşemeleri.Berbat yapmış adamlar,hiç hoşuma gitmiyor.Vectradakiler bariz daha kaliteliydi.

Plastik kalitesi olarak yumuşak plastiklerde Passat daha iyi ancak sertlerde Vectra daha iyiydi.6 yıllık aracın hiçbiryerinden gram ses gelmiyordu.Passat ise 7 aylık ancak sağdan soldan ufak tefek çıtırtılar başladı bile.

Ancak görüş konusunda Vectra daha iyi bir araçtı.Camekan gibiydi mübarek,herşey gözüküyordu.Arka cam bariz daha açıktı,arka kısım rahatça görülüyordu.Passatta ise durumu sensörler kurtarıyor.

İç mekan genişliği olarak Passat yine daha iyi.Daha rahat bir araç.Uzun yolda sesi dışında yormuyor.Vectrada 2-3 saatten sonra sıkılıyorduk.Bagaj olarak Passatın daha geniş ve düz bir bagajı var.İndirip bindirmek daha kolay,daha işlevsel...

Özet olarak;
Passat Vectradan çok çok üstün bir araç değildir.Ben Vcetrayı her anlamda özlüyorum,onun tadını Passatta alamadım açıkça ifade edeyim.Babamda aynı şekilde düşünüyor.Passatın tek artısı elektronikteki başarısı ve prestiji,başka hiçbir numarası yok...

Okuduğunuz için teşekkürler


Ayrıca eklememi istediğiniz unuttuğum bir nokta varsa söyleyin ekleyeyim...
 
Son düzenleme:
şimdi vw ciler forumlarında gülerler bizi ( bunu yazalımda anlamıdk sanmasınlar :) )
ben bu forumda bu anketin saçma olduğunu düşünüyorum %90 opel çıkar çünkü burası opel forumu zaten opeli tercih etmesek burda olmazdık
ben astra kullanıyorum arabamı modelinde golf ile bora ile kesinlikle kıyaslamam bu tartışmaya girmem bile
 
hepsini okuyamadım tartışma derin yine herhalde...
voswos son yıllarda atağa kaktı adamlar iyi bilyor pazarlamayı bi kasa tipi tutturdumu makyajlayıp makyajlayıp milletin önüne getiryor.. opel hep sil baştan yapıyor kasayı oturtmadan değiştiriyor..
 
neresi saçma burda karşılaştırma yapıyoruz.

Ya forumda yenisiniz ama ben çok gördüm bu tarz anketleri.. Burası Opel forumu olduğu için üyelerin büyük kısmı Opel diyecek ve VW'yi eleştirecekler..

Ancak siz bu anketi VW forumunda açarsanız, yorumlar nasıl terse dönecek.. Opel'i kötüleyip VW'yi savunanlar gibi..

Çoğu üyemiz araç almadan önce kararsızlık yaşayıp, Opel - Ford - VW anketi açıyorlar.. O yüzden forumda birçok başlık var bu tarz anketle ilgili..

Son olarak, araçlarını kıyaslayanlara söylüyorum..

İmzamda görülen Volkswagen Beetle 73 model.. Garajda duruyor ve bazen 2-3 ay çalıştırmadığım oluyor.. Tek marşla sorunsuz çalışıyor ve hala birçok ülkede piyasası bulunur.. Koleksiyon arabasıdır.. Bugüne kadar ne sorun çıkarttı, ne yolda bıraktı.. Oysaki sahip olduğum diğer araç Astra H 07 model aracımda, CIM modülü arızasından, sağ ön lastikten servisin bile anlamadığı ıslık sesine, süspansiyonların sertliğinden, bilmem nesine...

Ayrıca, 2010 model Polo aracımız da var.. Corsa D ile karşılaştırdığım zaman, pardon.. Karşılaştırmıyorum bile..!

Nasıl BMW fanları veya Mercedes fanları var.. Opel ve VW fanları da mevcut bunu unutmayalım..

Siz gidip Opel forumunda 'hangisi Opel - VW' diye bir anket açarsanız, sadece kendinizi tatmin etmiş olursunuz..
 
opel ecotec ten kurtulmadığı sürece hep vwnin birazcık gerisinde kalıcak :)
 
vw 2010 yılında 16v fsı motorların üretimini durdurup tüm modellerinde 1,6 seçeneği için 8v 105 hp lik motor kullandı. net sebebini bilmiyorum ama belliki 115 hp lik 16v fsı motor vw nin elinde patladı.

Genede herşeye rağmen gönlüm vw den yana.
 
bence son yıllarda atağa kalkan tamamen Opeldir. vw yi severim günün birinde onuda denemeyi kesinlikle isterim ama şuan için konuşursak yenilik konusunda opel daha öndedir kanımca. astra j ve insignia ile iç mekan kalitesi olarak vw den aşağı kalır bir yanı kalmamıştır BENCE(bunu vurguluyorum çünkü benim düşüncem:))yeni astra ve insignia ile vw yi yakalamıştır opel diyorum:)

ayrıca şunada değinmek istiyorum, ben eski passatları göremiyorum pek yani 1998 99 00 01 model civarları.. keza golflerde.. yollarda tek tük görüyorum. ama bir vectra.. 96 97 modelleri bile yollarda çok sık rastlayabilirsiniz özellikle B kasalar. çok tutuldu, tutulmasından çok sorunsuz olduğu için bugünlerde bile hala insanlar yönelebiliyor bu vectralara. bunlar benim düşüncelerim arkadaşlar ama yukarda arkadaşlarında dediği gibi tamamen beklenti istek ve bütçe meselesi olay:)
 
Geri
Üst