Olcay yağ olarak artık Mobil 1 0w40 kullanacağım
Riw markası hakkında hiç bilgim yok fakat araştıracağım.
Fatura elimde şu an fiyatları olduğu gibi yazıyorum.
60bin bakımı işçilik ücreti 199.50
Hava filtresi 44.93
Polen filtresi 51.62
Karter tapa oringi 2.39
Yağ filtresi 29.82
V kayışı 51.30
Buji 16.24x4 (Champion/GM)
Hidrolik yağı 18.56
Ön fren balatası 249.34 (işçilik içinde)
Ön fren diski 412.31 (işçilik içinde)
Toplam: 1124.73 TL
%20 indirim ile birlikte 899.78 lira yağ hariç + 97 liraya yağ aldım ve = 997.28 TL tutmuş
İnternet fiyatları ise şu şekilde:
Hava filtresi 41.53
Polen filtresi 46.97
Karter tapa oringi 4
Yağ filtresi 57.78
V kayışı 70.26
Buji 10.64x4= 42.56
Ön fren balatası 235.38
Ön fren diski 385.20
Hidrolik yağı 18.73
Yağ gene mobil 1 0w40 97.50
Toplam= 998.92
İnternetten alırsam bu ücret sadece parça ücreti.
60 bin bakımı ve disk-balata işçiliği (199.50+80)' in %20 indirimli hali olacak ve işçilik ücreti bu durumda 223.6 tl çıkıyor ve toplam masrafım 1222.52 olurdu.
Bazı parçaların liste fiyatının internette daha ucuz olmasına rağmen bana toplamda 200 lira kar ettiren olay %20 indirim hakkı oldu
GM' in 2 çeşit balatası var, bir tanesi 1. kalite GM balata yani fabrikadan takılı gelen balata ve onlar da ses yapmıyordu. Ötekisi 2. kalite GM balata ve durma noktasına çok yakın bir hıza inince tek bir kere gacırt sesi çıkartıyordu o kadar, ancak 1. kaliteye göre daha sert olduğu için diskleri de olması gerekenden fazla aşındırdı.
İlk balatalarımı araca alışmaya çalışırken 15 bin bakımında değiştirmek zorunda kaldım. Bakımında balataları da değiştirin dediğimde 2. kalite balata takmışlar, eski faturaları karşılaştırırken zaten fiyatından anlaşılıyor (Üzerinde GM yazıyor fakat bilmiyordum 1. yada 2. kalite olayını) Bu 2. kalite olan balataları da 60 binde değiştirdim çünkü kendisi zorlasam bir 10bin km daha götürür durumda olmasına rağmen diskleri perte çıkartmış.
Opak' da bakımı yapan ustadan öğrendim, bazı servislerin orjinal olmasına rağmen ucuz diye direk bu balatayı taktıklarını fakat daha sert olduğu için diski erittiğini söyledi. Ben sana durumu açıklamakla yükümlüyüm fakat kararını sen verirsin dedi. Gerçekten de öyleydi, 15 bin bakımında disklerde neredeyse aşınma yokken bu balatalar idare eder durumda olmasına rağmen diskler bitikti. Belki bu balatalar da çabuk bitecek fakat en azından diskler sağlam olacak. O bahsettiğin problem, karda kyk yokuşundan inerken kayıp kaldırıma vurunca dağılan porya rulmanıydı disklerde bir sıkıntı yoktu.
İşçilik konusunda ise söküp değiştirmekte problem yok ancak şanssız olduğum için olmayacak şey mutlaka ben elimi atarsam olur o yüzden ustasına bıraktım