Opel Özel Ve Yetkili Servisleri Değerlendirmek

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Selim elinde yapılan değişimi yapılan parçaların listesi varsa aynı listeyi bir başka yerden fiyatını al. Ve sonra tüketici mahkemesine ver. Hatta esnaf ve sanatkarlar odası il sanayi müdürlüğüne şikayet et. Öyle iş mi olur? Yemin olsun opelden bu yüzden nefret ettim opel sahibi isen her yerde kazık bekliyor. Ankara dışına her çıktım da ödüm patlıyor kaldık mı yandık demek.
 
Bu işlemi genel merkeze iletin bence. Servis turbo değişiminde mecburen yağ ve yağ filtresini de değişecekti ve kendi araç hatasından dolayı yağın ve filtrenin de ücretsiz değişmesi lazımken o yağ ve filtrenin ücretini de size yıkmanın yolunu aramışlar. Turbo mil yatakları yağın basıncıyla yahut
yağlanması motor yağıyla olur. E turbo değişince mecburen yağ kanallarından biri açığa çıktığından metal talaşı veya herhangi bir katı parçacığın motor yağ kanallarına girip motora zarar vermemesi için yağ değişecek beraberinde yağ filtresi de değişcek. 2.si yeni turbonun ilk çalışması temiz yağla olması ve yağdan doğabilecek bir hatadan dolayı turbo zarar görmemesi için yani riskin sıfıra düşmesi için de yağ değişimi gerekli diye düşünüyorum. Eminim servis manuelde de bu yazar.
Bizim ford transit te garantiden yağ pompası değişti ve ücretsiz yağ yağ filtre de değişti.Bu servisin adını ve bulunduğu ili merak ettim ama bu başlık altında isim verilir mi bilmiyorum
Açıkçası hakkınıza girmişler.
Söylediğiniz şeyler çok mantıklı yazınızı şimdi gördüm artık bu saatten sonra genel merkeze şikayetim birşeyleri değiştirir mi bilmiyorum.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aracın 60 bin bakımı için Ankara Opak' a gittim. 60 bin bakımı haricinde ön fren balataları ve disklerinin de değişmesini istedim.

Ben 60 bin bakımına geldim dediğiniz anda 200 lira sabit işçilik ücreti var.

Fren diskleri 350 lira, balatalar 250 lira. bunların ikisinin işçilik ücreti toplam 80 lira.

Yağımı kendim götürdüğüm için 145 lirayı faturadan düşürdüler (Yağ mobil 1 0w40 fiyatı 100 lira her şekilde GM' in yağından daha iyi)

Diğer parçalar 60 bin bakımında ne değişiyorsa onlar (Fren hidroliği, buji, kayış, filtreler vs.)

Totalde 1150 lira gibi bir fatura çıktı fakat %20 indirim hakkım olduğu için 920 lira ödeyerek 60 bin bakımını yaptırdım.

Şimdi ücret size fazla gibi gelecek fakat parçaları internetten alsaydım parça fiyatlarında %20 indirimim olmayacak 750 800 lirayı parçalara ödeyip sadece işçilikte %20 indirimim olacaktı.

Parçaları internetten alıp özel servise gitseydim de onlarla sadece işçilik ücretinde pazarlık yapabilirdim ki sonuçta ben bu arabaya canımı emanet ediyorum o insanlar da bunun için ter döküyor o yüzden onların emeğinin pazarlığını yapmam.

Ankara Opal ve Isparta Mutsan' dan hiç memnun kalmadığımı her ortamda söylüyorum fakat Opak' dan memnun kalmamın ve bir kere gitmiş olmama rağmen favori servisim olmasının başlıca sebepleri; işlem sırasında aracın başında durmama karışmamış hatta ustanın bunu teşvik bile etmiş olması. Tüm bunların yanında eksik olan 2 bijon kapağını ve 4 sibob kapağını ben söylemeden fark edip temin etmeleri ve bunu söylememeleri. Diskleri takıp deneme sürüşüne çıktıktan sonra ustanın arka kampanalardan gıcırtı geliyor diyerek balata spreyi ile kampanaları temizlemesi ile resmen vazgeçilmez yetkili servisim oldu kendileri. Mutsan' da aynı şeyi ben söylemiştim ve normal bu demişlerdi. Ben de normal zannederek Opal' da hiç böyle bir istekte bulunmamıştım. Diğer servislerin bu sinir bozucu gıcırtıya müdahale etmemiş olmadıklarını anlattığımda usta sadece gülümsedi.

Memnun kalmadığım servisleri her ortamda söylerim, illaki okuyorlardır. Onları kötülemek için yazmıyorum sadece daha dikkatli iş yapmaları konusunda eleştiride bulunuyorum. Ben bir daha gider miyim o servislere, gitmem fakat başka insanları küstürmemeleri ve eksiklerini gidermeleri için eleştiriyorum.

Yetkili servisler orjinal parçadan ve işçilik ücretlerinden dolayı evet pahalı fakat Ankaralı arkadaşların yetkili servislik bir işleri olursa Opak' a gitmelerini tavsiye ederim.
 
Aracın 60 bin bakımı için Ankara Opak' a gittim. 60 bin bakımı haricinde ön fren balataları ve disklerinin de değişmesini istedim.

Ben 60 bin bakımına geldim dediğiniz anda 200 lira sabit işçilik ücreti var.

Fren diskleri 350 lira, balatalar 250 lira. bunların ikisinin işçilik ücreti toplam 80 lira.

Yağımı kendim götürdüğüm için 145 lirayı faturadan düşürdüler (Yağ mobil 1 0w40 fiyatı 100 lira her şekilde GM' in yağından daha iyi)

Diğer parçalar 60 bin bakımında ne değişiyorsa onlar (Fren hidroliği, buji, kayış, filtreler vs.)

Totalde 1150 lira gibi bir fatura çıktı fakat %20 indirim hakkım olduğu için 920 lira ödeyerek 60 bin bakımını yaptırdım.

Şimdi ücret size fazla gibi gelecek fakat parçaları internetten alsaydım parça fiyatlarında %20 indirimim olmayacak 750 800 lirayı parçalara ödeyip sadece işçilikte %20 indirimim olacaktı.

Parçaları internetten alıp özel servise gitseydim de onlarla sadece işçilik ücretinde pazarlık yapabilirdim ki sonuçta ben bu arabaya canımı emanet ediyorum o insanlar da bunun için ter döküyor o yüzden onların emeğinin pazarlığını yapmam.

Ankara Opal ve Isparta Mutsan' dan hiç memnun kalmadığımı her ortamda söylüyorum fakat Opak' dan memnun kalmamın ve bir kere gitmiş olmama rağmen favori servisim olmasının başlıca sebepleri; işlem sırasında aracın başında durmama karışmamış hatta ustanın bunu teşvik bile etmiş olması. Tüm bunların yanında eksik olan 2 bijon kapağını ve 4 sibob kapağını ben söylemeden fark edip temin etmeleri ve bunu söylememeleri. Diskleri takıp deneme sürüşüne çıktıktan sonra ustanın arka kampanalardan gıcırtı geliyor diyerek balata spreyi ile kampanaları temizlemesi ile resmen vazgeçilmez yetkili servisim oldu kendileri. Mutsan' da aynı şeyi ben söylemiştim ve normal bu demişlerdi. Ben de normal zannederek Opal' da hiç böyle bir istekte bulunmamıştım. Diğer servislerin bu sinir bozucu gıcırtıya müdahale etmemiş olmadıklarını anlattığımda usta sadece gülümsedi.

Memnun kalmadığım servisleri her ortamda söylerim, illaki okuyorlardır. Onları kötülemek için yazmıyorum sadece daha dikkatli iş yapmaları konusunda eleştiride bulunuyorum. Ben bir daha gider miyim o servislere, gitmem fakat başka insanları küstürmemeleri ve eksiklerini gidermeleri için eleştiriyorum.

Yetkili servisler orjinal parçadan ve işçilik ücretlerinden dolayı evet pahalı fakat Ankaralı arkadaşların yetkili servislik bir işleri olursa Opak' a gitmelerini tavsiye ederim.

Opak için her bakım zamanı 600 km yol tepen biri olarak . İyi tercih . Yunus a can feda . Dürüst , ahlaklı esnaf ne demek gidenler bilir ...
 
.....

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Aracın 60 bin bakımı için Ankara Opak' a gittim. 60 bin bakımı haricinde ön fren balataları ve disklerinin de değişmesini istedim.

Ben 60 bin bakımına geldim dediğiniz anda 200 lira sabit işçilik ücreti var.

Fren diskleri 350 lira, balatalar 250 lira. bunların ikisinin işçilik ücreti toplam 80 lira.

Yağımı kendim götürdüğüm için 145 lirayı faturadan düşürdüler (Yağ mobil 1 0w40 fiyatı 100 lira her şekilde GM' in yağından daha iyi)

Diğer parçalar 60 bin bakımında ne değişiyorsa onlar (Fren hidroliği, buji, kayış, filtreler vs.)

Totalde 1150 lira gibi bir fatura çıktı fakat %20 indirim hakkım olduğu için 920 lira ödeyerek 60 bin bakımını yaptırdım.

Şimdi ücret size fazla gibi gelecek fakat parçaları internetten alsaydım parça fiyatlarında %20 indirimim olmayacak 750 800 lirayı parçalara ödeyip sadece işçilikte %20 indirimim olacaktı.

Parçaları internetten alıp özel servise gitseydim de onlarla sadece işçilik ücretinde pazarlık yapabilirdim ki sonuçta ben bu arabaya canımı emanet ediyorum o insanlar da bunun için ter döküyor o yüzden onların emeğinin pazarlığını yapmam.

Ankara Opal ve Isparta Mutsan' dan hiç memnun kalmadığımı her ortamda söylüyorum fakat Opak' dan memnun kalmamın ve bir kere gitmiş olmama rağmen favori servisim olmasının başlıca sebepleri; işlem sırasında aracın başında durmama karışmamış hatta ustanın bunu teşvik bile etmiş olması. Tüm bunların yanında eksik olan 2 bijon kapağını ve 4 sibob kapağını ben söylemeden fark edip temin etmeleri ve bunu söylememeleri. Diskleri takıp deneme sürüşüne çıktıktan sonra ustanın arka kampanalardan gıcırtı geliyor diyerek balata spreyi ile kampanaları temizlemesi ile resmen vazgeçilmez yetkili servisim oldu kendileri. Mutsan' da aynı şeyi ben söylemiştim ve normal bu demişlerdi. Ben de normal zannederek Opal' da hiç böyle bir istekte bulunmamıştım. Diğer servislerin bu sinir bozucu gıcırtıya müdahale etmemiş olmadıklarını anlattığımda usta sadece gülümsedi.

Memnun kalmadığım servisleri her ortamda söylerim, illaki okuyorlardır. Onları kötülemek için yazmıyorum sadece daha dikkatli iş yapmaları konusunda eleştiride bulunuyorum. Ben bir daha gider miyim o servislere, gitmem fakat başka insanları küstürmemeleri ve eksiklerini gidermeleri için eleştiriyorum.

Yetkili servisler orjinal parçadan ve işçilik ücretlerinden dolayı evet pahalı fakat Ankaralı arkadaşların yetkili servislik bir işleri olursa Opak' a gitmelerini tavsiye ederim.
Fren balatalari RIW marka seramik balata 35 TL
Riw 5/30 yağ 45TL
Real hava filtresi 10TL
Real yag filtresi 10TL
Real polen filtresi 10TL
GM buji (champion) 30-40TL
Tum bakimi kendin yapip iscilik odememenin bedeli paha biçilemez :)...
(Riw marka yağ GM den kat kat iyi , Riw marka seramik balata da GM e bin basar , GM ses yaparken RIW hic ses cikarmiyor.)
Diskler 60 bin km icin cok erken değilmidir? Bir sorun vardi sanirim. Yoksa 120 bin km ye kadar kullanmayi dusunuyorum disklerimi.
Hayirlisi olsun Muzaffer kazasiz belasiz guzel gunlerde kullan ;)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Opak için her bakım zamanı 600 km yol tepen biri olarak . İyi tercih . Yunus a can feda . Dürüst , ahlaklı esnaf ne demek gidenler bilir ...

Aynen Şükrü abi benim yazdıklarımı sen birkaç kelime ile özet geçmişsin. İyi bir firma ve gidenler bilir :)
 
Fren balatalari RIW marka seramik balata 35 TL
Riw 5/30 yağ 45TL
Real hava filtresi 10TL
Real yag filtresi 10TL
Real polen filtresi 10TL
GM buji (champion) 30-40TL
Tum bakimi kendin yapip iscilik odememenin bedeli paha biçilemez :)...
(Riw marka yağ GM den kat kat iyi , Riw marka seramik balata da GM e bin basar , GM ses yaparken RIW hic ses cikarmiyor.)
Diskler 60 bin km icin cok erken değilmidir? Bir sorun vardi sanirim. Yoksa 120 bin km ye kadar kullanmayi dusunuyorum disklerimi.
Hayirlisi olsun Muzaffer kazasiz belasiz guzel gunlerde kullan ;)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay yağ olarak artık Mobil 1 0w40 kullanacağım :)
Riw markası hakkında hiç bilgim yok fakat araştıracağım.

Fatura elimde şu an fiyatları olduğu gibi yazıyorum.

60bin bakımı işçilik ücreti 199.50
Hava filtresi 44.93
Polen filtresi 51.62
Karter tapa oringi 2.39
Yağ filtresi 29.82
V kayışı 51.30
Buji 16.24x4 (Champion/GM)
Hidrolik yağı 18.56
Ön fren balatası 249.34 (işçilik içinde)
Ön fren diski 412.31 (işçilik içinde)
Toplam: 1124.73 TL

%20 indirim ile birlikte 899.78 lira yağ hariç + 97 liraya yağ aldım ve = 997.28 TL tutmuş

İnternet fiyatları ise şu şekilde:

Hava filtresi 41.53
Polen filtresi 46.97
Karter tapa oringi 4
Yağ filtresi 57.78
V kayışı 70.26
Buji 10.64x4= 42.56
Ön fren balatası 235.38
Ön fren diski 385.20
Hidrolik yağı 18.73
Yağ gene mobil 1 0w40 97.50
Toplam= 998.92

İnternetten alırsam bu ücret sadece parça ücreti.

60 bin bakımı ve disk-balata işçiliği (199.50+80)' in %20 indirimli hali olacak ve işçilik ücreti bu durumda 223.6 tl çıkıyor ve toplam masrafım 1222.52 olurdu.

Bazı parçaların liste fiyatının internette daha ucuz olmasına rağmen bana toplamda 200 lira kar ettiren olay %20 indirim hakkı oldu :)

GM' in 2 çeşit balatası var, bir tanesi 1. kalite GM balata yani fabrikadan takılı gelen balata ve onlar da ses yapmıyordu. Ötekisi 2. kalite GM balata ve durma noktasına çok yakın bir hıza inince tek bir kere gacırt sesi çıkartıyordu o kadar, ancak 1. kaliteye göre daha sert olduğu için diskleri de olması gerekenden fazla aşındırdı.

İlk balatalarımı araca alışmaya çalışırken 15 bin bakımında değiştirmek zorunda kaldım. Bakımında balataları da değiştirin dediğimde 2. kalite balata takmışlar, eski faturaları karşılaştırırken zaten fiyatından anlaşılıyor (Üzerinde GM yazıyor fakat bilmiyordum 1. yada 2. kalite olayını) Bu 2. kalite olan balataları da 60 binde değiştirdim çünkü kendisi zorlasam bir 10bin km daha götürür durumda olmasına rağmen diskleri perte çıkartmış.

Opak' da bakımı yapan ustadan öğrendim, bazı servislerin orjinal olmasına rağmen ucuz diye direk bu balatayı taktıklarını fakat daha sert olduğu için diski erittiğini söyledi. Ben sana durumu açıklamakla yükümlüyüm fakat kararını sen verirsin dedi. Gerçekten de öyleydi, 15 bin bakımında disklerde neredeyse aşınma yokken bu balatalar idare eder durumda olmasına rağmen diskler bitikti. Belki bu balatalar da çabuk bitecek fakat en azından diskler sağlam olacak. O bahsettiğin problem, karda kyk yokuşundan inerken kayıp kaldırıma vurunca dağılan porya rulmanıydı disklerde bir sıkıntı yoktu.

İşçilik konusunda ise söküp değiştirmekte problem yok ancak şanssız olduğum için olmayacak şey mutlaka ben elimi atarsam olur o yüzden ustasına bıraktım :)
 
Olcay yağ olarak artık Mobil 1 0w40 kullanacağım :)
Riw markası hakkında hiç bilgim yok fakat araştıracağım.

Fatura elimde şu an fiyatları olduğu gibi yazıyorum.

60bin bakımı işçilik ücreti 199.50
Hava filtresi 44.93
Polen filtresi 51.62
Karter tapa oringi 2.39
Yağ filtresi 29.82
V kayışı 51.30
Buji 16.24x4 (Champion/GM)
Hidrolik yağı 18.56
Ön fren balatası 249.34 (işçilik içinde)
Ön fren diski 412.31 (işçilik içinde)
Toplam: 1124.73 TL

%20 indirim ile birlikte 899.78 lira yağ hariç + 97 liraya yağ aldım ve = 997.28 TL tutmuş

İnternet fiyatları ise şu şekilde:

Hava filtresi 41.53
Polen filtresi 46.97
Karter tapa oringi 4
Yağ filtresi 57.78
V kayışı 70.26
Buji 10.64x4= 42.56
Ön fren balatası 235.38
Ön fren diski 385.20
Hidrolik yağı 18.73
Yağ gene mobil 1 0w40 97.50
Toplam= 998.92

İnternetten alırsam bu ücret sadece parça ücreti.

60 bin bakımı ve disk-balata işçiliği (199.50+80)' in %20 indirimli hali olacak ve işçilik ücreti bu durumda 223.6 tl çıkıyor ve toplam masrafım 1222.52 olurdu.

Bazı parçaların liste fiyatının internette daha ucuz olmasına rağmen bana toplamda 200 lira kar ettiren olay %20 indirim hakkı oldu :)

GM' in 2 çeşit balatası var, bir tanesi 1. kalite GM balata yani fabrikadan takılı gelen balata ve onlar da ses yapmıyordu. Ötekisi 2. kalite GM balata ve durma noktasına çok yakın bir hıza inince tek bir kere gacırt sesi çıkartıyordu o kadar, ancak 1. kaliteye göre daha sert olduğu için diskleri de olması gerekenden fazla aşındırdı.

İlk balatalarımı araca alışmaya çalışırken 15 bin bakımında değiştirmek zorunda kaldım. Bakımında balataları da değiştirin dediğimde 2. kalite balata takmışlar, eski faturaları karşılaştırırken zaten fiyatından anlaşılıyor (Üzerinde GM yazıyor fakat bilmiyordum 1. yada 2. kalite olayını) Bu 2. kalite olan balataları da 60 binde değiştirdim çünkü kendisi zorlasam bir 10bin km daha götürür durumda olmasına rağmen diskleri perte çıkartmış.

Opak' da bakımı yapan ustadan öğrendim, bazı servislerin orjinal olmasına rağmen ucuz diye direk bu balatayı taktıklarını fakat daha sert olduğu için diski erittiğini söyledi. Ben sana durumu açıklamakla yükümlüyüm fakat kararını sen verirsin dedi. Gerçekten de öyleydi, 15 bin bakımında disklerde neredeyse aşınma yokken bu balatalar idare eder durumda olmasına rağmen diskler bitikti. Belki bu balatalar da çabuk bitecek fakat en azından diskler sağlam olacak. O bahsettiğin problem, karda kyk yokuşundan inerken kayıp kaldırıma vurunca dağılan porya rulmanıydı disklerde bir sıkıntı yoktu.

İşçilik konusunda ise söküp değiştirmekte problem yok ancak şanssız olduğum için olmayacak şey mutlaka ben elimi atarsam olur o yüzden ustasına bıraktım :)
Ya o 0/40 yag varken motorun anormal sesine nasil dayanabiliyosun , inan bana forumdan bilirsin belki bi seyi sonuna kadar kullanmadan degistirmem, fakat mobil 1 new life 0-40 yagi 8 bin km de dayanamayip degistirdim hemde GM 5-30 ile o bile mobilden daha cok guven vermisti bana.
GM Fren balatalarinda 1. 2. Kalite olayini bilmiyordum , ogrendim , tesekkur ederim. Ama fabrika cikisi GM ler bende cok ses yaptilar , sinir bozucuydu bende RIWin seramik balatasini cok hesapli bulunca iscilikte odemiyecegim diye aldim taktim denemek icin ama inan bana bundan sonraki balatam yine bu olacak :) .
Dedigim gibi tekrardan cok hayirli olsun , gule gule sorunsuz bin ;) fiyat olarakda oldukca iyi olmus.


LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ya o 0/40 yag varken motorun anormal sesine nasil dayanabiliyosun , inan bana forumdan bilirsin belki bi seyi sonuna kadar kullanmadan degistirmem, fakat mobil 1 new life 0-40 yagi 8 bin km de dayanamayip degistirdim hemde GM 5-30 ile o bile mobilden daha cok guven vermisti bana.
GM Fren balatalarinda 1. 2. Kalite olayini bilmiyordum , ogrendim , tesekkur ederim. Ama fabrika cikisi GM ler bende cok ses yaptilar , sinir bozucuydu bende RIWin seramik balatasini cok hesapli bulunca iscilikte odemiyecegim diye aldim taktim denemek icin ama inan bana bundan sonraki balatam yine bu olacak :) .
Dedigim gibi tekrardan cok hayirli olsun , gule gule sorunsuz bin ;) fiyat olarakda oldukca iyi olmus.


LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkürler Olcay hocam new life değil de esp olanını aldım gözlemlediğim tek bir güzel yanı oldu sabahları subablar yağ ince olduğundan daha çabuk yağlandığı için subab iticilerinin sesi birkaç saniyede kesiliyor eski yağ 10w40 dı yağ iyice ısınmadan subab sesi kesilmiyordu bir de GM in tam sentetik olmadığını bir yerde okumuştum esp tam sentetik olduğu için daha muntazam bir yağ filmi oluşturuyor :)

Ebay de kovalasak bu parçaları gerçekten ucuza alırız fakat tam bir teslim tarihi belirtilmediği için sıkıntıya düşerim endişesi var :)
 
Geri
Üst