Opel Zafira Kulubu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
demekki benim benim tüketimim normal. başka araçlara göre çok yaksada bende arabamdan memnunum 2000 modelde olsa bir karızma duruşu var. genişligi, yüksekligi, güvenirliligi artısı çekişi başkalarının yanında biraz geri kalsada bana sorun degil artık alıştım yarışlara katılmıyacam sonuşda. Yaşlandıkça, kaza yapanları gördükçe hız yapmaktan korkar oldum. Allah kazasız kefiyli şürüşler versin hepimize:)
 
Arkadaşlar merhaba... Dashboard (ön panel) kaplaması (derisi) yağlı kebab kokusuna benzer iğrenç kokuyor. Burnu pek hassas olmayanlar algılamasa da ben algılıyor ve iğreniyorum. Her türden (klima boruları, filtreler v.s v.s) temizliklere rağmen devam ediyor. Gümüş iyonlu spreyler bile denedik. Bu malzemeyi geri dönüşümlü olsun diye organik materyalden ( hayvan artıkları gibi şeyler) imal ettiklerini düşünüyorum. Opel servisi yok bir şey deyip umursamıyor bile... aynı problemi yaşayanlar var mı merak ediyorum doğrusu... selamlarımla.
 
Merhaba Süleyman, bende de benzer sıkıntılar var. Aracım 120binde LPG takılalı yaklaşık 80bin km oldu.

Benim şikayetlerim rolantide düzensiz davrandığı durumlar, yokuşta çekiş problemi, kırmızı ışığa gelirken aynı anda fren ve debriyaja basınca hareket halinde stop etme, fazla yakıt sarfiyatı, titreme, tabi bunları hem benzin hem de lpgde yapması.

Ankara onz opel özel servis 1200 tl fiyat verdi. Detaylar aşağıda.

-16 adet sübap 280tl
-Takım conta 175tl
-motor kapağının yeni sübaplara göre revize edilmesi 200tl
-yağ 75tl
-yağ filtresi 15tl
-antifiriz 25tl
-buji 50tl

-işçilik 400tl

Henüz karar vermedim. Bilgi olarak bulunsun.
öncelikle merhaba anlatmış olduğunuz şikayetleri bende yaşadım aracım 1,8 benzinli forumdan araştırarak bu arızanın boğaz kelebeği temizliği ve egr valfinden kaynaklandığını düşündüm ve tamirci arkadaşıma direk bunları temizleyip kontrol etmesini söyledim sonuç egr valfi değişmek zorunda kaldıboğaz kelebeği temizlendi araç saat gibi oldu düzeldi. sizin araçlarda ekstra ipg kaynaklı sorun çıkarsa ki çıkabilir onları kestiremiyorum fakat aynı arıza bende bu şekilde çözüme kavuştu bilgilerinize arz edeim selamlar
 
Erol Bey benim de bu şekilde yaşadığım sorunlardan ötürü gidip cihaza bağlatınca sorunun subap kaynaklı olduğunu öğrendik,keşke dediğiniz gibi olsa da o kadar masraf açmasaydı bize
 
öncelikle merhaba anlatmış olduğunuz şikayetleri bende yaşadım aracım 1,8 benzinli forumdan araştırarak bu arızanın boğaz kelebeği temizliği ve egr valfinden kaynaklandığını düşündüm ve tamirci arkadaşıma direk bunları temizleyip kontrol etmesini söyledim sonuç egr valfi değişmek zorunda kaldıboğaz kelebeği temizlendi araç saat gibi oldu düzeldi. sizin araçlarda ekstra ipg kaynaklı sorun çıkarsa ki çıkabilir onları kestiremiyorum fakat aynı arıza bende bu şekilde çözüme kavuştu bilgilerinize arz edeim selamlar

Erol Bey benim de bu şekilde yaşadığım sorunlardan ötürü gidip cihaza bağlatınca sorunun subap kaynaklı olduğunu öğrendik,keşke dediğiniz gibi olsa da o kadar masraf açmasaydı bize

Bahsi geçen sorun benim aracımda hem benzinde hem LPG de oluyordu.

İzlediğim adımları yazayım:)
1- Kelebek temizliği ve Şarj dinamosu bakımı(300TL)
(şarj dinamosu bilyaları ve konjektürü değişimi)
Sorunu çözmesini beklemiyordum ama hem deneme oldu hem de şarj dinamosu bakımını yaptırmış oldum.
Sorun devam etti.

2- Enjektör temizleyici katkı kullanımı(25TL):
Denemek için 1hafta benzinde kullandım aracı, hatta enjektör temizleyici katkı da kullandım. 1 hafta sonunda aynı sorunlar devam etti.

3- LPG Sistemi kontrolü(ücret alınmadı):
Aracımda Landirenzo marka Lpg var yaklaşık 80bin km oldu takılalı. Sistemden çok memnunum, hatta takıldıktan sonra ilk defa ustaya gittim. 6sene olmuş. Neyse usta gaz ayarına baktı sorun göremedi. LPG Enjektörlerini ayrı bir alet ile tek tek test etti LPG enjektörlerinin değişmesi gerektiğini söyledi,ömrü dolmuş. Sakın LPG de kullanma motora zarar verir dedi. 1 adet enjektör 175tl, 4ü 750TL ,işçilik dahil. Düşüneyim dedim çıktım.(İnternette orj. 4 enjektör 550TL!)

4- Sübap değişimi (çelik)(1200TL):

Benzindeki sorunu çözmeden LPG ye 750 TL verip enjektörleri değiştirmek mantıklı gelmedi. OPEL ONZ opel'den bahsi geçen fiyat teklifini aldım. 16 adet çelik sübap değişimi 1200TL(yağ,filtreler vs dahil).
İnternetteki yorumların da sübapı işaret ettiği görünce çok düşünmeden sübap değişimini yaptırdım.

Sonuç: Araç Benzinde stabil, çekişi gayet düzeldi. Hatta dün 2 vitese kadar düştüğüm yokuşu, 5.vites 110-120km/s çıktım.

5- Sübap değişim sonrası LPG:
Gel gelelim LPG'ye, sorun devam ediyor. Gaza bastığımda vuruntulu çalışıyor ve devir ibresi dalgalanıyor.

LPGdeki sıkıntını net olarak anlaşıldığı nokta da şöyle: Arac benzinde, motoru ısıtıyorum, 2000 devirde ayağımı gazda sabit tutuyorum, bu esnada aracı gaza alıyorum ve araç LPG ye geçince 2000 den 1700devirlere düşüyor ve 1700lerde devir dalgalanmaya başlıyor. Motor sesi bariz değişiyor ve egzozdan çiğ yakıt atıyor.

Şu anda aracı benzinde kullanıyorum(Benzinde de az yakıyormuş bizim araçlar, bunu hatırladım:) ). Alternatif LPG servislerinden fikir alacağım.
Allah kaza bela vermesin, bunlar çözülür bir şekilde.
Bakalım nolacak..
Selam ve saygılarımla..
 
Son düzenleme:
Zafira 1.6 cosmo var ben de cidden benim gibi senede max 7000-8000 yapıyorsanız lpg ye hiç girmeyin zaten şehir içi 9,1-9,7 aralığında yakıyor bu da şuanki benzin fiyatları ile 0,40 krş civarına denk geliyor ,lpg de forumdan okuduğum kadarıyla 28-30 krş yakıyor muş bence değmez tabi bu benim fikrim ,keza önceki aracıma (vectra b) brc taktırmıştım 3-4 sene sonra tüm enjektörler bozulmuştu ıvırı zıvırı değmemişti.

Bu aracıma hiç taktırmadım iyiki de taktırmamışım brc bayi nde usta bi arkadaşım çalışıyo uyumsuz demişti 50.000 km de siboplar için motor açılması lazım vs.demişti depo zaten öyle içeri koysanız +2 koltuk iptal stepneye yapsanız o ayrı bi dert vel hasılıkelam bizim araçlar gerçekten az yakıyo lpg ye gerek yok kullanım standartlarınız benimki gibi ise ve sadece kendi fikrim ..

saygılar...
 
Yukarıda yazdıklarım ile ilgili olarak birşeyler yazmak istedim. Belki yararlı olabilir sonradan aynı sorunla karşılaşacak olan arkadaşlara.

Aracı aldığımdan beri ateşleme problemleri ile boğuşuyordum. Araç ufak bir yokuşta bile çekiş problemi yaşıyordu. Arıza ışığı yanıp ateşleme problemi gösteriyordu.

Ustam bu araçların sıkıntısıdır, özellikle Lpg li araçlarda yüksek sıcaklıktan dolayı sübaplar tahrip olur ve kaçırmaya başlar. Bundan dolayı muhtemelen dedi. Ben de zaten Triger ve normal bakımını yaptıracak olduğumdan dolayı açtırmışken triger bakımı ve normal bakımla birlikte sübapları da değiştirme kararı verdim ve geçtiğimiz hafta bütün hepsini hallettirdim.

Cumartesi günü aracı teslim aldım. Triger değişimi, Sübap değişimi, yağ, antifiriz, filtreler, takım contalar derken araba baya bir elden geçti. Araçtaki çekiş problemi çözüldü.

Aynı sorunu bende de yaşamıştım ve bu konuda foruma yararlı olması için yazmıştım. Çekiş problemleri, sebepsiz yere stop etmeler, sabahları sıkıntılar v.b. aynı problemler. Ustam bana da bu konuda bilgi verdiğinde ön yargılı davrandım ve çok inanmak istemedim. Bu aracı alalı çok fazla olmamıştı ve opeller çok da fazla geçmişim yoktu. Bundan dolayı da biraz araştırma yaptım. neticede yaptırmak zorunda kalmıştım.
Şu anda durumu gayet iyi, çekişinde problem yok. Ayrıca stop etme de kesildi. Bir ara rolanti sıkıntısı yaşadım ama bunun da eskiden de mevcut olan EGR den dolayı olduğunu düşünerek EGR valfini iptal ettirdim. Şu anda rolanti problemim de yok çok şükür. Hatta söyleninlere göre EGR iptali ile 10 beygir da artış olduğunu söyleyenler var, ne kadar doğru bilmiyorum.
Birde LPG de, ayağımı gazdan çektiğimde ve araç yavaşlamaya başlayıp 1500 devir civarına düştüğümde araba aşırı biçimde sallanmaya başlıyor. 1000 devire kadar sallıyor sonrasında kesiyor. Eğer bu arada boşa almazsam yada debriyaja basmazsam çok rahatsız ediyor. LPG ustasına götürdüm, bu arabalarda LPG bu tip kronik sıkıntılar veriyor, bunun bir çözümü yok dedi. Bende de landrenzo sistemi var.Kenan Bey özellikle LPG den hiç problem yaşamadığınızı söylüyorsunuz, bu tip kronik problemler gerçekten LPG li zafiralarda var mı? sizin de aracınızda bu sorun mevcut mu? Yok ise Ankaraya geldiğinizde sizin ustanıza aracı göstermek isterim.
 
Zafira 1.6 cosmo var ben de cidden benim gibi senede max 7000-8000 yapıyorsanız lpg ye hiç girmeyin zaten şehir içi 9,1-9,7 aralığında yakıyor bu da şuanki benzin fiyatları ile 0,40 krş civarına denk geliyor ,lpg de forumdan okuduğum kadarıyla 28-30 krş yakıyor muş bence değmez tabi bu benim fikrim ,keza önceki aracıma (vectra b) brc taktırmıştım 3-4 sene sonra tüm enjektörler bozulmuştu ıvırı zıvırı değmemişti.

Bu aracıma hiç taktırmadım iyiki de taktırmamışım brc bayi nde usta bi arkadaşım çalışıyo uyumsuz demişti 50.000 km de siboplar için motor açılması lazım vs.demişti depo zaten öyle içeri koysanız +2 koltuk iptal stepneye yapsanız o ayrı bi dert vel hasılıkelam bizim araçlar gerçekten az yakıyo lpg ye gerek yok kullanım standartlarınız benimki gibi ise ve sadece kendi fikrim ..

saygılar...

Muammer bey söylediğiniz gibi yılda 7000-8000km yapıyorsanız gerek yok.
Tabi maddi imkanlarla da alakalı bir durum.

Benim kullandığım Zafira B (sizin aracınızın motoruyla tamamen aynı) km de yaklaşık 20krş yakıyor.(kullanıma göre değişir)

Siboplar konusunda haklısınız, geçen ay internette epeyce araştırdım sibop konusu hemen hemen herkesin başına geliyor. 50-60 bin km sonra arıza verdiği söyleniyor.Benim 80.000 km de başıma geldi.

Dediğiniz gibi LPG tankını bagaja koymak bizim araçların ruhuna aykırı, haliyle LPG tankını stepnenin yerine taktırmıştım. Bu nedenle bagajda stepne taşıyoruz(bagajda hoş bi görüntü olmuyor). Burada da şöyle bir güzellik var: 7 koltuğu da açtığınızda, stepne arkada kalan küçük bagaja sığıyor. Yani stepne olsa da 7 koltuğu kullanabiliyoruz.
Saygılar
 
benim lpg de bi sıkıntım yok yılda 13000 km binmişim ortalama 20 25 kuruş yakıyor eger km de 10 kuruş kârım olsa yılda 1300 tl:bir: yapar stepneyi bağajda taşıyorum arka koltukları pek kullammıyorum benden önceki sahibi deri koltuk yaptırmış stepneyede yaptırmış deri kılıf gayet güzel olmuş sıkıntı yok yola devam:)
 
Bahsi geçen sorun benim aracımda hem benzinde hem LPG de oluyordu.

İzlediğim adımları yazayım:)
1- Kelebek temizliği ve Şarj dinamosu bakımı(300TL)
(şarj dinamosu bilyaları ve konjektürü değişimi)
Sorunu çözmesini beklemiyordum ama hem deneme oldu hem de şarj dinamosu bakımını yaptırmış oldum.
Sorun devam etti.

2- Enjektör temizleyici katkı kullanımı(25TL):
Denemek için 1hafta benzinde kullandım aracı, hatta enjektör temizleyici katkı da kullandım. 1 hafta sonunda aynı sorunlar devam etti.

3- LPG Sistemi kontrolü(ücret alınmadı):
Aracımda Landirenzo marka Lpg var yaklaşık 80bin km oldu takılalı. Sistemden çok memnunum, hatta takıldıktan sonra ilk defa ustaya gittim. 6sene olmuş. Neyse usta gaz ayarına baktı sorun göremedi. LPG Enjektörlerini ayrı bir alet ile tek tek test etti LPG enjektörlerinin değişmesi gerektiğini söyledi,ömrü dolmuş. Sakın LPG de kullanma motora zarar verir dedi. 1 adet enjektör 175tl, 4ü 750TL ,işçilik dahil. Düşüneyim dedim çıktım.(İnternette orj. 4 enjektör 550TL!)

4- Sübap değişimi (çelik)(1200TL):

Benzindeki sorunu çözmeden LPG ye 750 TL verip enjektörleri değiştirmek mantıklı gelmedi. OPEL ONZ opel'den bahsi geçen fiyat teklifini aldım. 16 adet çelik sübap değişimi 1200TL(yağ,filtreler vs dahil).
İnternetteki yorumların da sübapı işaret ettiği görünce çok düşünmeden sübap değişimini yaptırdım.

Sonuç: Araç Benzinde stabil, çekişi gayet düzeldi. Hatta dün 2 vitese kadar düştüğüm yokuşu, 5.vites 110-120km/s çıktım.

5- Sübap değişim sonrası LPG:
Gel gelelim LPG'ye, sorun devam ediyor. Gaza bastığımda vuruntulu çalışıyor ve devir ibresi dalgalanıyor.

LPGdeki sıkıntını net olarak anlaşıldığı nokta da şöyle: Arac benzinde, motoru ısıtıyorum, 2000 devirde ayağımı gazda sabit tutuyorum, bu esnada aracı gaza alıyorum ve araç LPG ye geçince 2000 den 1700devirlere düşüyor ve 1700lerde devir dalgalanmaya başlıyor. Motor sesi bariz değişiyor ve egzozdan çiğ yakıt atıyor.

Şu anda aracı benzinde kullanıyorum(Benzinde de az yakıyormuş bizim araçlar, bunu hatırladım:) ). Alternatif LPG servislerinden fikir alacağım.
Allah kaza bela vermesin, bunlar çözülür bir şekilde.
Bakalım nolacak..
Selam ve saygılarımla..


Kenan dostum takipteyim,aracınla ilgili değişimleri gözlemlerini buraya yazmanı bekliyoruz,subap değişimi olayında ciddi bir servis araştırmasına daha giremedim,yalnız değişimden sonra ekstra bir ayar bakım vs durumlarına ihtiyaç varmıymış şöyle 10bin km sonra gel bi ayar bakalım vs gibi
 
Geri
Üst