otomatik şanzıman?manuel şanzıman?

otomatik şanzıman?manuel şanzıman?


  • Kullanılan toplam oy
    281
direkisyon hakimiyeti daha fazla. iki elinizde sürekli direksiyonda. vites dikkatinizi dağıtmıyo... bu da olası kazaları engelliyo...

bu dediklerim tabiki normal kullanıcı kitlesi için geçerli. perofesyonel sürücüler için değil. yeni araç kullanmaya başlayan kişiler içinde bütün dikkatini yola verebilmesi ve vites ile haşir meşir olmaması kazaya sebebiyeti azaltacaktır...

bildiğiniz gibi otomatikte vites küçültmek mümkün. o yüzden manuel vites ile yapabileceğiniz bi çok şeyi yapabiliyosunuz. ekstra olarak tiptronik şanzımanlar bu tür olanakları çok daha fazlasıyla sağlamakta...

Vites değişimi yüzünden direksiyona hakim olamama bana göre sürücünün yetersizliğidir, bunu vitese yüklemeyelim, kaldı ki vites değiştirmediğiniz zamanlarda pek ala iki eliniz de direksiyonda durabilir.Şoförlüğün ilk senesinde eyvallah derim, ama sonraki senelerde vites değiştirmek dikkati ne şekilde dağtır ki, zaten bir refleks haline geliyor artık.Olay sadece viteste de bitmiyor, debriyaj da kullanmasını bilen için büyük nimet.Selespeed, tiptronic, easytronic gibi sitemlerde vitesi şoför yine manuel olarak değiştirmiyor mu?Nerede kaldı o zaman otomatik vitesin sağladığı extra güven?Bir de yakıt ve otomatik vitesteki aktarmada yaşanan kayıp konusuna değinmek lazım aslında...
 
arabanın kontrolu bende olmalı v.s cümleler okudum bana biraz ilginç geldi. otomatik şanzımanda kompresyon, vites büyütme, küçültme v.s bu tip şeyler manuel viteste olduğu gibi yapılabiliyor. Tek fark birinde pedala basıyorsun, birinde basmıyorsun. Sonuçta kontrol istediğin zaman yine sende oluyor. Bana göre otomatik ve manuel arasındaki tek fark kişinin sürüş tarzı ve zevkiyle alakalı.

Büyük oranda katılıyorum, ancak araç bunları otomatik olarak yapmıyor, yine sürücü tarafından yapılıyor.

Aslında bir konuyu da açıklığa kavuşturmak lazım, otomatik vitesten kastımız tam olarak nedir?Klasik tip otomatik viteslerde tork konvertöründen dolayı hem aktarmada %10 kayıp söz konusudur, hem de araç daha vazla yakar.Yeni nesil otomatik vitesler 6 hatta 7 vites artık, vites aralıkları kısa olduğu için hızlanma konusundaki açığı ziyadesi ile kapatmaya başladılar.
 
ya sürücü nerede rahat ediyorsa kendini nasıl güvende hissediyorsa bence ondan iyisi yoktur onun için..şehir içinde otomatik kolay oluyor ama ben oldum olası hiç ısınamadım otomatik olayına bana güven vermiyor bu belkide benim katı yaklaşımımdan kaynaklanıyor :) bugun arabamı deiştirsem yine manuel alırım :)
 
Şunuda eklemek gerekir.Yıllarca manuel vitesli araç kullanmış bir sürücü için bence otomatik vitese birdenbire adapte olmak zor olabilir.Şahsen denedim kendimi otomatik viteste acemi gibi hissettim.Alışmak baya bi zaman alabilir.Tam tersi ise daha da zor.Yani yıllarca otomatik kullanarak hiç manuel kullanmamış birisi için durum daha da kötü.
 
Vites değişimi yüzünden direksiyona hakim olamama bana göre sürücünün yetersizliğidir, bunu vitese yüklemeyelim, kaldı ki vites değiştirmediğiniz zamanlarda pek ala iki eliniz de direksiyonda durabilir.Şoförlüğün ilk senesinde eyvallah derim, ama sonraki senelerde vites değiştirmek dikkati ne şekilde dağtır ki, zaten bir refleks haline geliyor artık.Olay sadece viteste de bitmiyor, debriyaj da kullanmasını bilen için büyük nimet.Selespeed, tiptronic, easytronic gibi sitemlerde vitesi şoför yine manuel olarak değiştirmiyor mu?Nerede kaldı o zaman otomatik vitesin sağladığı extra güven?Bir de yakıt ve otomatik vitesteki aktarmada yaşanan kayıp konusuna değinmek lazım aslında...

daha öncede söyledim. sportif kullanımlar için manuel tabiki tercih sebebidir. ama konfor arayanlar için otomatik vazgeçilmezdir. tiptronik her ikisini aynı anda yaşamak isteyenler için. isterseniz D'ye alır, isterseniz kendiniz değiştirirsiniz. bu anlamda tiptronik daha mantıklı dedim. otomatik vitesteki kayıpları kabul ediyorum. zaten otomatik vites kullananlar araçlarından çok bi performans beklemeyen kimseler. daha önce de dediğim gibi. eğer 2.5cc ve/veya 200hp üzeri araçlarda manuel tercih etmek tabiki performans açısından daha mantıklı olacaktır. ama 1.6 bi aracın vereceği performans zaten kısıtlı, yüksek performans alamadığına göre o zaman konforuna bakacaksın. konfor için tek tercihte otomatik vitestir..

yeni nesil şanzımanlarda sarfiyat artık eşit... güç kaybıda yok denecek kadar.. eski otomatik şanzımanlarda yakıt ve güç kaybı biraz fazla.
 
Şunuda eklemek gerekir.Yıllarca manuel vitesli araç kullanmış bir sürücü için bence otomatik vitese birdenbire adapte olmak zor olabilir.Şahsen denedim kendimi otomatik viteste acemi gibi hissettim.Alışmak baya bi zaman alabilir.Tam tersi ise daha da zor.Yani yıllarca otomatik kullanarak hiç manuel kullanmamış birisi için durum daha da kötü.
tabiki ikisi arasında geçişte ilk etapta bi acemilik olması gayet normaldir...
 
Peki o zaman ben size aynı soruyu iddianın orijinal haline uygun şekilde sorayım, manuel vites kaza oranını ne şekilde artırabilir?Ya da otomatik vites sürüş güvenliği ile ilgili nasıl bir katkı sağlayabilir?ESP, ABS gibi bir sistem değil ki bu.Hiç değilse manuel viteste, vites küçültüp kompresyonla aracı yavaşlatabilme, vitesin zamansız atmasına engel olabilme gibi bir imkan var.Eğer şoför iyi ise manuel vites her zaman daha güvenlidir.

eğer şoför iyi ise??
hiç lada samara kullandınız mı? ne kadar iyi olursanız olun geri vitesiyle 1. vitesini asla karıştırmadım diyen yalan söyler.

otomatik vitesin amacı zaten insan hatasını azaltmaktır.
vw deki dsg şanzımandan hızlı vites değiştirebiliyorsanız ona diyeceğim yok.

manuel vites şöyle kaza yaptırır: 4. viteste köklemişsin gazı 5 e atacan 1 saniye sonra. elin kaydı malum hava sıcak eller terliyor, birden 3 e atmışsın 5 yerine arkadaki arkadaş bizim arabayı birden hatchback yapıverdi.
ama bizim araba sedandı. otomatik vitesin böyle bir hata yapma ihtimali sizce yüzde kaçtır? bence bir insanın bu hatayı yapma ihtimali çok çok yüksektir.
 
eğer şoför iyi ise??
hiç lada samara kullandınız mı? ne kadar iyi olursanız olun geri vitesiyle 1. vitesini asla karıştırmadım diyen yalan söyler.

otomatik vitesin amacı zaten insan hatasını azaltmaktır.
vw deki dsg şanzımandan hızlı vites değiştirebiliyorsanız ona diyeceğim yok.

manuel vites şöyle kaza yaptırır: 4. viteste köklemişsin gazı 5 e atacan 1 saniye sonra. elin kaydı malum hava sıcak eller terliyor, birden 3 e atmışsın 5 yerine arkadaki arkadaş bizim arabayı birden hatchback yapıverdi.
ama bizim araba sedandı. otomatik vitesin böyle bir hata yapma ihtimali sizce yüzde kaçtır? bence bir insanın bu hatayı yapma ihtimali çok çok yüksektir.

Eğer örnekleri tek araba ile sınırlandıracaksak ben de otomatik Renault Broadway'i örnek gösterebilirim.Araç hiç sebep yokken kafasına göre spin atabilme yetisine sahipti.2 kez babamın 1 kez de benim başıma geldi ve maalesef benimkisi orta çaplı bir kaza ile son buldu.

Peki manuel vitesin kilitlenip tam yolun ortasında bırakma olasılığı nedir?Her ay sevise otomatik vites beyni yüzünden vitesi kilitlenip vitese geçmeyen hiç yoksa 2-3 araç geliyor.Manuel vites yıllardır aynı mantıkla çalışır, çalışma prensibi de oldukça basit ve mükemmeldir.Bu yüzden kritik arızalarla pek karşılaşmazsınız.Eğer bir problem çıkacaksa sinyalini önceden verir zaten.Otomatik vites ise sebepsiz yere aniden yolda bırakabilir.İşte bu nedenle otomatik vites, manuel vitesin performansına ulaşmak için sürekli evrim geçirmektedir.
 
Şunuda eklemek gerekir.Yıllarca manuel vitesli araç kullanmış bir sürücü için bence otomatik vitese birdenbire adapte olmak zor olabilir.Şahsen denedim kendimi otomatik viteste acemi gibi hissettim.Alışmak baya bi zaman alabilir.Tam tersi ise daha da zor.Yani yıllarca otomatik kullanarak hiç manuel kullanmamış birisi için durum daha da kötü.
haklısınız.ama ben 7 sene manuel vites laguna ve ardından 6,5 ay manuel megane kullandıktan sonra otomatik vectraya geçince oh be dedim;)şahsen hiçte acemilik yaşamadım.iyiki geçmişim dedim
 
spor kullanım için manuel uygundur düşüncesi ilginç.eğer aragazı vermekten bahsediyorsak evet manuel olsun:)
ama şöyle bi düşününce hem wrc de hem f1 de ve daha birçok motor sporunda otomatik türevi şanzmanlar kullanılıyor.
birçok lüks model araç da vw dsg gibi inanılmaz hızlı otomatik şanzmanlar kullanıyor.
 
Geri
Üst