Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
"S" düğmesinin nerelerde ve nasıl kullanılacağını, püf noktalarını, dikkat etmemiz gereken hususları biraz anlatır mısınız? Daha önceden yazılmışsa link verirseniz de olur.

volkan biliyorum zahmetli olucak ama benim bu başlıkda geçmiş yazılarımda daha kapsamlı şeyler var,
ayrıca
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=44809
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=44118
bu konularda yardımcı olucaktır.

hatta 5.yada 6. sayfada neden otomatiğin sevilmediğini, yaşananların ne olduğuyla başlamıştım sanırsam. oda ufak bir yazıydı
 
arkadaşlara sorum var.benim kadet 3 ileri otomatik 3 de giderken eğer hızım 105 altındaysa gaza bastığımda 2 alıyor güzel çalışıyor kickdown yani .fakat 2 de giderken yaptığımda gaza bassamda sonuna kadar 1 e almayıp toparlamaya çalışıyor.sebebini bilen varsa söylesin lütfen.

1.vites vakum ağzı tıkalı olabilir. bu içerde bir parçadır. veya bilyesi kaçıktır. tahmin ettiğim yer ise işin zor savaş.

ama yinede üstten şöle bi bakılsın, belki göze çarpan basit bir yer çıkabilir.

eğer çıkmassa yaptırmaya değmez. açma kapama 500-700 tutacak.
 
polat abi senatore bulamadık bi ön tampon napıcaz yav :) almanyadan falan parça getiren varmı tanıdık güvenilir birileri:)
 
volkan biliyorum zahmetli olucak ama benim bu başlıkda geçmiş yazılarımda daha kapsamlı şeyler var,
ayrıca
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=44809
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=44118
bu konularda yardımcı olucaktır.

hatta 5.yada 6. sayfada neden otomatiğin sevilmediğini, yaşananların ne olduğuyla başlamıştım sanırsam. oda ufak bir yazıydı

Hocam bulamadım doğrusu.

Şu nedenle sordum; Birkaç hafta önce ailece İzmir'de Çiçekli köy diye bir yere gittik. İzmir'liler bilir. Yaklaşırken bir rampa başlıyor ve araba burada çok zorlandı. Araçta 4 kişiydik. 4 kişinin ağırlığı yaklaşık 350 kg. kadar ediyor. Arabam ise; 1995 Opel Astra F Caravan 1.6 8V modelinde. Ertesi gün servise bıraktık denemeler yapıldı. "Pozisyon şalterinden" dediler. Onu yaptırdık. Fakat tekrar yola çıkıp denemedim. Sadece burada Yamanlar adında bir tepeye çıktım birkaç km. kadar fakat bir problem olmadı. Önceden de oraya çıkarken bir problem olmuyordu. Tekrar ilk problem yaşadığım yere çıkmam lazım fakat gidiş geliş yaklaşık 60 km. olduğundan sadece bunu denemek için gitmek pek mantıklı gelmedi. :)

Şimdi bu kasılma normal mi? Normal değilse benim orada ne yapmam gerekir Elimle viteslere mi geçireyim? "S" Tuşuna mı basayım? Kick Down mı yapayım? Bunları yapmam gerekiyorsa nasıl yapayım? Nelere dikkat edeyim?

Bu arada LPG'yi eledik. Çünkü rampaya yaklaşırken LPG bitmişti ve benzinle gittik.

Ayrıca yaptığım aramalarda pozisyon şalterine bakmak için akü sökülüyor deniliyordu. Bu şart mı? Çünkü aküm sökülmemişti. Tarih, saat, radyo frekansları bozulmamıştı.

Çok soru sordum. Kusura bakmayın. :)
 
bahsettiğiniz rampa çok dik sanırım 350 kiloda az bir ağırlık değil, "S" tuşu için birşey diyemem ama gazdan ayağınızı çekerek vitesi manuel olarak, hızınıza ve devrinize göre 2 veya 1 e atabilirsin yokuşu çıktıktan sonra tekrar D ye atarsınız
 
Hayatım boyunca hiç otomotik vites araç kullanmadım ama artık otomatik cdxm var hiç te pişman değilim iyiki otomatik vites almışım :)
 
''Şu nedenle sordum; Birkaç hafta önce ailece İzmir'de Çiçekli köy diye bir yere gittik. İzmir'liler bilir. Yaklaşırken bir rampa başlıyor ve araba burada çok zorlandı'' oradaki mevcut rampa biraz dik ama benzindeyken dediğiniz kadar kasması bence normal değil. aracınızın okadar güç kaybetmesi zor diye düşünüyorum.
 
''Şu nedenle sordum; Birkaç hafta önce ailece İzmir'de Çiçekli köy diye bir yere gittik. İzmir'liler bilir. Yaklaşırken bir rampa başlıyor ve araba burada çok zorlandı'' oradaki mevcut rampa biraz dik ama benzindeyken dediğiniz kadar kasması bence normal değil. aracınızın okadar güç kaybetmesi zor diye düşünüyorum.

Cevabınız için teşekkür ederim.

Bunu kendi aracınıza kıyasla mı söylediniz? Eğer öyleyse bir hayli fark var da. :)

Gerçi emin de değilim. Belki ben otomatik vites kontrolünü yapamadım. Neler yapmam gerektiğini bu yüzden sordum.
 
Geri
Üst