Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hocam bulamadım doğrusu.

Şu nedenle sordum; Birkaç hafta önce ailece İzmir'de Çiçekli köy diye bir yere gittik. İzmir'liler bilir. Yaklaşırken bir rampa başlıyor ve araba burada çok zorlandı. Araçta 4 kişiydik. 4 kişinin ağırlığı yaklaşık 350 kg. kadar ediyor. Arabam ise; 1995 Opel Astra F Caravan 1.6 8V modelinde. Ertesi gün servise bıraktık denemeler yapıldı. "Pozisyon şalterinden" dediler. Onu yaptırdık. Fakat tekrar yola çıkıp denemedim. Sadece burada Yamanlar adında bir tepeye çıktım birkaç km. kadar fakat bir problem olmadı. Önceden de oraya çıkarken bir problem olmuyordu. Tekrar ilk problem yaşadığım yere çıkmam lazım fakat gidiş geliş yaklaşık 60 km. olduğundan sadece bunu denemek için gitmek pek mantıklı gelmedi. :)

Şimdi bu kasılma normal mi? Normal değilse benim orada ne yapmam gerekir Elimle viteslere mi geçireyim? "S" Tuşuna mı basayım? Kick Down mı yapayım? Bunları yapmam gerekiyorsa nasıl yapayım? Nelere dikkat edeyim?

Bu arada LPG'yi eledik. Çünkü rampaya yaklaşırken LPG bitmişti ve benzinle gittik.

Ayrıca yaptığım aramalarda pozisyon şalterine bakmak için akü sökülüyor deniliyordu. Bu şart mı? Çünkü aküm sökülmemişti. Tarih, saat, radyo frekansları bozulmamıştı.

Çok soru sordum. Kusura bakmayın. :)

ya pozisyon şalteri nasıl arabayı zorlar anlamadım ama birgün o servisi dövmeye gelicem. hatırladığım kadarıyla bir önceki konudada böyle abuk subuk bir teşhis konmuştu.
araç düşük devirde kalıp vites düşmüyorsa bunun pozisyon şalterinden çok başka yerlerde aramak gerekir.
yeni benzine geçmiş bir zaman ise normal bir durumdur. 10-20 km sonra kendine geliyor motor.
eski bir benzin ise yani atıyorum birkaç ay önce fulldedin deponu ama lpg kullandığından halen aynı benzin içinde ise oktanı azalıyor benzinin. buda çekiş problemi yapabiliyor. çok nadirde olsa millete depo değiştirtmiş bir olaydır. halbuki iş içindeki benzinin verimliliğini yitirmesinde. ama depo değişip benzinde değişince normale dönüyor.
ağırlık fazlaydı ve rakımdan dolayı araç avans kaçırmış olabilir.
belkide normaldi ama gerekenden az gaz verdiğin için araç toparlayamadan önce 1 vites oda yetmedi 1 vites daha düştü, roketleyip toparlayana kadar araç 1.vitese düşmüştü buda sana çekmiyormuş gibi geldi.

farkındaysan titiz olduğun için hiç sıradan şeylerden bahsetmedim. çünki yanlış hayırlamıyorsam motorun çok bakımlı ve ihmal etmiyorsun.

pozisyon şalteri denen zımbırtıyı inceledim. elimde var. şanzımanın vites koluna bağlanan tarafda bir parça. içinde lehimden yollar var, birde o yollarda gezen demir tırnaklar. kontak arkasını açan varsa kontağın dibindeki sisteme benziyor.

sökülmesi aşağıdan daha kolay olabilir, ama senin araba önden çekiş ve ben tam bilmediğim için birşey söylemek zor.

ustaların yaptığı işlemden sonra bir serilik veya vites değiştirmeden farklı bir devir süratlenme vs hissettinmi.

S tuşunu kullanman gereken yerler bellidir. rampada devirsizlikden yukardaki duruma düşmemen için basabilirsin veya sollama yaparken daha hızlı bir ara hızlanma için basabilirsin.
fakat bunun yerine roketde yeterli olur (sistem sende çalışır durumdamı bilmiyorum).
şayet roket yoksa rampalarda S kullanmak için çok ağır ve dik rampaları bekle. rampaya gelmeden devrini yüksek tut. ki torkun yüksek olsun.
 
arkadaşlar üstdeki yazımdaki hususları sizde aklınızda bulundurun, belki ilerde karşınıza çıkabilir.
 
Hayatım boyunca hiç otomotik vites araç kullanmadım ama artık otomatik cdxm var hiç te pişman değilim iyiki otomatik vites almışım :)

angaralı gardaşım aramıza ve otomatik dünyasına hoşgeldin. lpg yoksa hemen yaptır ve bolca gez.
bu arada arkadaki axormu 8x2 gibi duruyo sanki.
 
selam millet bu arada, asil üyeler bakıyorum pek yok ortada. ama yeni arkadaşlarla sevdamızı götürüyoruz biz yinede.
dün ve bugün bir arkadaşın astra g ye uğraştık, farın içine aşağı bakacak şekilde led yaptık, göze gözükmüyor ama bütün farın parlak yerlerini aydınlatıyor. çok değişik ve güzel oldu. ayak altı led aydınlatma ve tüm aksamı led yaptık.
sapsarı ve toz alan farlarını söktük temizledik parlattık cilayla yeniden silikonlayıp kapattık. çok güzel oldu.

arada parça sormaya arayan ve ustaların hışmına uğrayan arkadaşlarla tanıştım. arabalarını nerdeyse satma durumuna gelmişler. birgün izmite gelicekler ve eksiklerini burda tamamlıcaz. kendimiz halledecez hayırlısıynan. arkadaşın söylediğine göre beni tanıdıkdan sonra vazgeçmiş satmakdan. yakında birde omega klup kurdukmu tamamdır.
 
ya pozisyon şalteri nasıl arabayı zorlar anlamadım ama birgün o servisi dövmeye gelicem. hatırladığım kadarıyla bir önceki konudada böyle abuk subuk bir teşhis konmuştu.
araç düşük devirde kalıp vites düşmüyorsa bunun pozisyon şalterinden çok başka yerlerde aramak gerekir.
yeni benzine geçmiş bir zaman ise normal bir durumdur. 10-20 km sonra kendine geliyor motor.
eski bir benzin ise yani atıyorum birkaç ay önce fulldedin deponu ama lpg kullandığından halen aynı benzin içinde ise oktanı azalıyor benzinin. buda çekiş problemi yapabiliyor. çok nadirde olsa millete depo değiştirtmiş bir olaydır. halbuki iş içindeki benzinin verimliliğini yitirmesinde. ama depo değişip benzinde değişince normale dönüyor.
ağırlık fazlaydı ve rakımdan dolayı araç avans kaçırmış olabilir.
belkide normaldi ama gerekenden az gaz verdiğin için araç toparlayamadan önce 1 vites oda yetmedi 1 vites daha düştü, roketleyip toparlayana kadar araç 1.vitese düşmüştü buda sana çekmiyormuş gibi geldi.

farkındaysan titiz olduğun için hiç sıradan şeylerden bahsetmedim. çünki yanlış hayırlamıyorsam motorun çok bakımlı ve ihmal etmiyorsun.

pozisyon şalteri denen zımbırtıyı inceledim. elimde var. şanzımanın vites koluna bağlanan tarafda bir parça. içinde lehimden yollar var, birde o yollarda gezen demir tırnaklar. kontak arkasını açan varsa kontağın dibindeki sisteme benziyor.

sökülmesi aşağıdan daha kolay olabilir, ama senin araba önden çekiş ve ben tam bilmediğim için birşey söylemek zor.

ustaların yaptığı işlemden sonra bir serilik veya vites değiştirmeden farklı bir devir süratlenme vs hissettinmi.

S tuşunu kullanman gereken yerler bellidir. rampada devirsizlikden yukardaki duruma düşmemen için basabilirsin veya sollama yaparken daha hızlı bir ara hızlanma için basabilirsin.
fakat bunun yerine roketde yeterli olur (sistem sende çalışır durumdamı bilmiyorum).
şayet roket yoksa rampalarda S kullanmak için çok ağır ve dik rampaları bekle. rampaya gelmeden devrini yüksek tut. ki torkun yüksek olsun.

Polat Hocam ayrıntılı cevabın için teşekkürler.

Hemen şu 4 noktaya açıklık getireyim:
1: Servis aynı servis değil. 2006 yazında oradan ayrılan Usta'nın açtığı OPEL Özel Servis'i. Bu kasılma problemi nedeniyle ilk kez gittim. Bu arada aklıma gelmişken onu da söyleyeyim. Motor soğukken D'ye aldığımda göstergedeki vites lambası yakma meselesini de söyledim. "Sabah dükkanı açar açmaz bakarım" demişti. Bakmış fakat lamba yakmamış. Servisten geldikten sonra da deneme sürüşü için o rampaya gitmem gerekirdi. Fakat gidiş geliş yaklaşık 60 km. olduğundan sadece bunu denemek için gitmek pek mantıklı gelmedi. Bunun dışında zaten aracın çekişiyle ilgili bir problemim yoktu. Şehir içi standart kullanımımda da rampa yok. Bir tek içme suyu aldığımız Yamanlar adında bir tepe var. Oraya çıkıyorum fakat fazla kasmıyordu zaten. Yalnız servise ilk götürdüğümde Usta'yla birlikte bindik arabaya. Rampalı yerlerde dolaşalım dedik. Usta arabayı manuel olarak 1'den 2'ye atarken sarsıntı yapıyordu. Ertesi gün arabayı teslim aldığımda içme suyu almak için o tepeye çıktık yine. Ben de aklıma gelince manuel olarak vitesi 1'den 2'ye attım. Araba önceki günkü gibi sarsılmadı.

2: Araba kasıldığı sırada devir düşük değildi. Bir ara göstergeye baktığımda 3500-4000 devirlerdeydi. Fakat araba boğuldu. Bir türlü rahat bir vitese geçmedi.

3: Benzini 8 Nisan'da almıştım. Bu rampada kasılma hadisesi ise 9 Mayıs'ta oldu. Hala aynı benzini kullanıyorum ve çeyrek ile yarım arasında duruyor şu an.

Roketten kastettiğin gaz pedalının altındaki kick down düğmesiyse sanırım çalışıyor. Yakıt çok gider diye o kasılma esnasında dip gaz yapmadım. :)

Bir de "rampaya gelmeden devrini yüksek tut" demişsin. Kaç devire kadar çıkayım mesela?

Ayrıca rampada dip gaz, kick down, roket dediğimiz şeyi yapsam olur mu? Bunu yapınca araba kaç devirde vites küçültür? Yakıta etkisi nedir? Bu paragraftaki sorularım "S" düğmesi içinde geçerli. :)

Tekrar teşekkür ederim.
 
2. sorunuz için polat abininde dediği gibi rakım yüksek olduğu için araç avans kaçırmış olabilir benzin hava karışımını iyi yapamadığından devriniz yüksek olsada çekişte problem yaşayabilirsiniz

rampaya yaklaştığınızda yokuşun dikliğine göre devrinizi siz ayarlıcaksınız aracın bayılmaması için sonuçta araç bayılır ise kick down da yapsanız motorun ritmi bozulduğu için yine çekiş problemi yaşayabilirsiniz

kick down yaptığınızda şanzıman beyni kaç vites düşüceğine karar vericektir genellikle aracınızı en yüksek torku verdiği devire kadar vites küçültelebilir mesela bizim araç 4000 devirde en yüksek torkunu veriyo atıyorum 4. vites 2000 devirde 85-90la giderken kickdown yapınca 2. vitese kadar düşer, kickdown yada "S" tuşunu kullandığınız zaman araç seri bir şekilde ilerleyeceği için yakıtta aynı oranda artar
 
Son düzenleme:
Geri
Üst