bana birkaç zaman müsade et. şu işleri bi serbestleyim sonra birkaç telefon açayım. sana yazarım.
ne demek abi müsade senin biz bekliyoruz zaten
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
bana birkaç zaman müsade et. şu işleri bi serbestleyim sonra birkaç telefon açayım. sana yazarım.
Hocam bulamadım doğrusu.
Şu nedenle sordum; Birkaç hafta önce ailece İzmir'de Çiçekli köy diye bir yere gittik. İzmir'liler bilir. Yaklaşırken bir rampa başlıyor ve araba burada çok zorlandı. Araçta 4 kişiydik. 4 kişinin ağırlığı yaklaşık 350 kg. kadar ediyor. Arabam ise; 1995 Opel Astra F Caravan 1.6 8V modelinde. Ertesi gün servise bıraktık denemeler yapıldı. "Pozisyon şalterinden" dediler. Onu yaptırdık. Fakat tekrar yola çıkıp denemedim. Sadece burada Yamanlar adında bir tepeye çıktım birkaç km. kadar fakat bir problem olmadı. Önceden de oraya çıkarken bir problem olmuyordu. Tekrar ilk problem yaşadığım yere çıkmam lazım fakat gidiş geliş yaklaşık 60 km. olduğundan sadece bunu denemek için gitmek pek mantıklı gelmedi.
Şimdi bu kasılma normal mi? Normal değilse benim orada ne yapmam gerekir Elimle viteslere mi geçireyim? "S" Tuşuna mı basayım? Kick Down mı yapayım? Bunları yapmam gerekiyorsa nasıl yapayım? Nelere dikkat edeyim?
Bu arada LPG'yi eledik. Çünkü rampaya yaklaşırken LPG bitmişti ve benzinle gittik.
Ayrıca yaptığım aramalarda pozisyon şalterine bakmak için akü sökülüyor deniliyordu. Bu şart mı? Çünkü aküm sökülmemişti. Tarih, saat, radyo frekansları bozulmamıştı.
Çok soru sordum. Kusura bakmayın.
Hayatım boyunca hiç otomotik vites araç kullanmadım ama artık otomatik cdxm var hiç te pişman değilim iyiki otomatik vites almışım
ya pozisyon şalteri nasıl arabayı zorlar anlamadım ama birgün o servisi dövmeye gelicem. hatırladığım kadarıyla bir önceki konudada böyle abuk subuk bir teşhis konmuştu.
araç düşük devirde kalıp vites düşmüyorsa bunun pozisyon şalterinden çok başka yerlerde aramak gerekir.
yeni benzine geçmiş bir zaman ise normal bir durumdur. 10-20 km sonra kendine geliyor motor.
eski bir benzin ise yani atıyorum birkaç ay önce fulldedin deponu ama lpg kullandığından halen aynı benzin içinde ise oktanı azalıyor benzinin. buda çekiş problemi yapabiliyor. çok nadirde olsa millete depo değiştirtmiş bir olaydır. halbuki iş içindeki benzinin verimliliğini yitirmesinde. ama depo değişip benzinde değişince normale dönüyor.
ağırlık fazlaydı ve rakımdan dolayı araç avans kaçırmış olabilir.
belkide normaldi ama gerekenden az gaz verdiğin için araç toparlayamadan önce 1 vites oda yetmedi 1 vites daha düştü, roketleyip toparlayana kadar araç 1.vitese düşmüştü buda sana çekmiyormuş gibi geldi.
farkındaysan titiz olduğun için hiç sıradan şeylerden bahsetmedim. çünki yanlış hayırlamıyorsam motorun çok bakımlı ve ihmal etmiyorsun.
pozisyon şalteri denen zımbırtıyı inceledim. elimde var. şanzımanın vites koluna bağlanan tarafda bir parça. içinde lehimden yollar var, birde o yollarda gezen demir tırnaklar. kontak arkasını açan varsa kontağın dibindeki sisteme benziyor.
sökülmesi aşağıdan daha kolay olabilir, ama senin araba önden çekiş ve ben tam bilmediğim için birşey söylemek zor.
ustaların yaptığı işlemden sonra bir serilik veya vites değiştirmeden farklı bir devir süratlenme vs hissettinmi.
S tuşunu kullanman gereken yerler bellidir. rampada devirsizlikden yukardaki duruma düşmemen için basabilirsin veya sollama yaparken daha hızlı bir ara hızlanma için basabilirsin.
fakat bunun yerine roketde yeterli olur (sistem sende çalışır durumdamı bilmiyorum).
şayet roket yoksa rampalarda S kullanmak için çok ağır ve dik rampaları bekle. rampaya gelmeden devrini yüksek tut. ki torkun yüksek olsun.
sozberk üyelik iptali olmuş neden acaba