Radyatör suyu neden eksiliyor?

Bir aparatla radyatör yedek su kabına hava veriliyor. Oluşan basınç nedeniyle kaçaklar daha kolay belli oluyor.
 
s.a aynı sorun bendede vardı baya bi kaçırıyordu ama sürekli kaçırmıyordu ve sorun devirdayımdan çıktı devirdayımı değiştirdim sorun düzeldi...
 
Yaklaşık 1 aydır benim arabamda da bu sorun var..Bütün boru tesisatı yenilendi sorun geçmedi..En son basınç testi yaptırdık..Sorun Lpg sogutma sisteminden dendi..Atiker servisi tesisatı yeniledi..Ancak dün 130 kilometrelik bir yol yaptım yolda yine yol bilgisayarı uyarı verdi..Cooler level diye...Baktım yine 1 su bardağı kadar su eksilmesi olmuş...Pazartesi tekrar servise gidicem bakalım ne olucak....
 
Yaklaşık 1 aydır benim arabamda da bu sorun var..Bütün boru tesisatı yenilendi sorun geçmedi..En son basınç testi yaptırdık..Sorun Lpg sogutma sisteminden dendi..Atiker servisi tesisatı yeniledi..Ancak dün 130 kilometrelik bir yol yaptım yolda yine yol bilgisayarı uyarı verdi..Cooler level diye...Baktım yine 1 su bardağı kadar su eksilmesi olmuş...Pazartesi tekrar servise gidicem bakalım ne olucak....
hocam sonucu söylerseniz sevinirim
 
hocam sonucu söylerseniz sevinirim


Henüz işlerden fırsat bulup gidemedim..Bu hafta bir aksilik olmazsa gidicem...Hemen bilgi veririm sizlerede...
 
kapalı bi sistemin su eksiltmesi çok mantıksız arkadaşlar..kesin bi yerden kaçırıyor yoksa nasıl eksilsin!! benim aracım da eksiltiyordu uzun uğraşlar sonucunda elle yapılan bi kontrol sonucu radyatör üst hortumunda çatlak tespit ettik,ama değiştiremedim 70 lira dediler!!
araç conta yakmamışsa,hortumlarda kaçak yoksa,lpg sistemine giden borularda sorun yoksa araç kolay beri su eksiltmez..dikkatlice inceleyin,suda kireç olur biizm yurdumuzda,su damlayan yerde beyaz tortu arayın,metale temas ederse pas yapar,antifiriz varsa onun viskozitesi ayrı oldugundan sudan farklı olarka ayırt edilebilir..elle kontrol genelde başarılı sonuç verir..saygılar.
 
hocam sonucu söylerseniz sevinirim


Evet dün sabah eve geldiğimde tekrar coolant uyarısı aldım.Sabah suyunu tamamlayıp servise gitmeye karar verdim..Suyu yukardan döktüm baktım aşağıdan akıyor.Arabanın hortumu patlamış..Resimleri aşağıda....Neyse servisçi arkadaş geldi hararet yapmayacak şekilde götürdük servise..( Servis yakın ) Değiştirdik hortumu herşey normal şekilde eve döndüm..Durmam ile kapaktan dumanlar fışkırmaya başladı.Aradım servisçi arkadaşı tekrar biraz dinlendirip aracı geri götürdüm..Araç fanları çalışmıyor.Radyatörün önündeki fan hepten çalışmıyor..Radyatör fanına da gelen elektrik tesisatında sıkıntı bulundu..Onu çalıştırdık ama diğerinin motoru yanmış bayramdan sonraya kaldı işim...anlayacagınız işi tam anlamıyla halledemedik...Değiştirmedik boru tesisatı da kalmadı inşallah conta yakmamışımdır diye düşünüyorum...Sürekli gözüm hararette gitmek sinir bozucu bir durum malasef...

photo0017i.jpg
photo0018xe.jpg
 
benim araçra eksiltiyordu geçen serviste gördüler alttan bakınca bir kapak var motorda tıpa gibi bişi. kenarlarından kaçırıyomuş ki sanırım o tıpa patlarsa suyu komple dışarı atıyomuş ve motor nakavt....

evet aynı sıkıntıyı bende yasamıstım 5 tl ye değiştirdim hiç sorun kalmamıştı..
 
motorun conta yaktığı nasıl anlaşılır
 
motorun conta yaktığı nasıl anlaşılır
iyi bir soru...
ya yaga su karistiri ya suyu yakma kabinine(piston yatagina) akitir ordan yakit ile buhar olarak disari atar. yani conta nerden gitti ise;)
yagin rengi camur kakao renginde ise yag kapaginda beyazlik var ise conta suyu motor yagina kaciriyor,ayni zamanda takviye su bidonundan egzos kokusu veya hava kabarci yaparak devirdaimde buda belirtidir üfürür.birde yakita yani pistona atar ordan isinan motrda buhar azalir yok olurken o egzozdan buhar atar yani beyaz duman...su eksilmesi belritisidir eger hortumlardan kacirmiyorsa
 
Geri
Üst