sıfır arabada hız

Serhat_Nrgl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2011
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracı valeye veriyoruz bekliyormu turboyu hayır, arkadaşımıza emanet versek oda hayır... 3-5 yere uğradığım oluyor beklemek kısmet oluyormu hayır... Acil duruyorsun yol kenarında bişey alıp cıkıcaksın hayda 1 dk arabada bekle... Sabah işe geliyorsun otur araçta bekle...Azda değil 1 dk.. Onuda geçtim 30 sn bile boş boş dururken can sıkıyor.. Akşam gezmeden geldim eve kapının önünde beklenir tamam ama..Arabası elim ayağım mantığında kullanan arkadaşlar napcak bu bekleme olayını? bilmiyorumda bana şahsen külfet geliyor.. Buna dikkat edenlerede saygı duyuyorum..
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
Aracı valeye veriyoruz bekliyormu turboyu hayır, arkadaşımıza emanet versek oda hayır... 3-5 yere uğradığım oluyor beklemek kısmet oluyormu hayır... Acil duruyorsun yol kenarında bişey alıp cıkıcaksın hayda 1 dk arabada bekle... Sabah işe geliyorsun otur araçta bekle...Azda değil 1 dk.. Onuda geçtim 30 sn bile boş boş dururken can sıkıyor.. Akşam gezmeden geldim eve kapının önünde beklenir tamam ama..Arabası elim ayağım mantığında kullanan arkadaşlar napcak bu bekleme olayını? bilmiyorumda bana şahsen külfet geliyor.. Buna dikkat edenlerede saygı duyuyorum..

beklemek istemezseniz turbo timer var.
yada mesela işe gidip orada beklemek istemiyorsanız son 50-100 metrede arabayı çok sakin kullanırsınız, 2000 devir gibi, turbonun basıncı düşeceği için durduktan sonra 5 saniye falan beklemek yeterli gelir.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
beklemek istemezseniz turbo timer var.
yada mesela işe gidip orada beklemek istemiyorsanız son 50-100 metrede arabayı çok sakin kullanırsınız, 2000 devir gibi, turbonun basıncı düşeceği için durduktan sonra 5 saniye falan beklemek yeterli gelir.
zaten park yerine 3000 4000 devirde giremiyeceğimize göre :D birde o timer olayı nasıl açılıyo ??
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
yaşınıza, tecrübenize saygı duyarım ama Astra ilk turbolu arabanız mı?:)

O.B.K hocadan alıntı

"Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

Ama nedir bunun mantığı?

Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner. "

Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. �Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok� düşüncesi yanlıştır.

Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur."

Beni şahsen ve detaylı tanısanız İlk Turbolu aracınız mı sorunuzu geri alır ve hiç sormamış olmayı dilerdiniz..
Neyse ....Sanal ortamda sadece bir mesaj olarak göründüğümüzden, beni araba ile ilgili yorum yazan 40 yaşındaki bir şöför olarak düşünmeniz normal....
Konuya gelince;
Turbo soğutma efsanesine eski model kamyoncu işleri dedim zira Eski modeller için bu uyarı. 2011 yılındayız ve artık bazı şeyler değişti.

Nereden biliyorum... Herkesin anladığı dilden anlatayım gerekirse detay veririm sonraki bir mesajda.

Ben otomotiv endüstrisinde AR-GE yönetmiş bir mühendisim. Bu işi Türkiyenin en iyi okulunda öğrendim. Tubitaktan fizik ve mühendislik dalında 2 ödülüm var.

(ilk turbolu arabam değil hiç turbolu arabam olmasa da bu işten anlayabileceğimi belritmek için çok özür dileyerek bunları yazmak zorunda kaldım)

Herkesin anlayacağı açıdan bakalım konuya :
Mühendisliğin adabında tasarlanan bir ürünün nasıl kullanılacağının açıkça yazılması vardır. Burada akvaryum filtresinden bahsetmiyoruz, koskoca bir otomobilden bahsediyoruz ve bana kimse kullanma klavuzunda yazmayan ama hayati önemi olduğundan dem vuran meselelerden bahsetmesin. Klavuzda torpido gözünün açık bırakılmasının akü deşarjına sebep olacağı gibi basit bir konuda bile uyarı varken, pahalı bir Turbo charger ünitesinin soğutulması gerektiği yazmıyorsa kimse kafasından birşeyler icad etmeye kalkmasın.
Ayrıca durduk yerde mazot yakarak CO ve CO2 salınımı yapmak zorunda kalan bir motor üretmek kyoto protokolüne de ters düşer. Artık gereksiz enerji harcayan cihazların dünyamızda yeri yok. Yani üretici bu tip bir araç üretemez bu çağda.
Sizi eleştirmek için yazmıyorum zira bu konu o kadar yayılmış ki herkes gerçek zannediyor.
 
Son düzenleme:

BeRkay_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kitapçıkta yazsalarmış bare ilk 5000 kaza yapmayın :D bende sıfır aldm ama kafama göre kullandım bi sıkıntı yok :)
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com

zaten park yerine 3000 4000 devirde giremiyeceğimize göre :D birde o timer olayı nasıl açılıyo ??

park yerine girerken demiyorum, mesela varacağınız yere 5 dakikalık mesafe kaldı, bu yolu sakin sakin giderseniz turboya yüklenmemiş olursunuz.

timer'dan süreyi ayarlıyorsun (mesela 30sn) kontaktan anahtarı alıyorsun, araba 30sn daha rölantide çalışmaya devam ediyor. ama şuda var, Insignia'da araç stop etmediği sürece kumandadan kapıları kilitlemiyor, ya beklemek lazım yada anahtarı deliğe sokup kilitlemek lazım. belki başka araçlarda da aynı durum olabilir diye belirtiyim dedim. (Vectra B'de bile araç çalışırken yedek anahtarla kapıyı kilitlemedi)
 

efedkr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
park yerine girerken demiyorum, mesela varacağınız yere 5 dakikalık mesafe kaldı, bu yolu sakin sakin giderseniz turboya yüklenmemiş olursunuz.

çağrı biraz abartı değilmi sence bu :)
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
neden?
eve yaklaşırken 2-3 tane sokaktan döneceksin mesela, ilerde yavaşlayacağını bile bile boştan yere 3000-4000 devir yüklenip sokağın tam köşede yavaşlayıp dönüp tekrar basa basa gitmekten bahsediyorum. zaten biraz sonra stop edeceksin arabayı, yüklenmek yerine son mesafeleri 2000 devir gitmenin nesi abartı ki?:)
 

isobln

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2009
Mesajlar
1,394
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sadece uzun yoldan gelince bekliyorum şu ana kadar hiç bi problem yaşamadım inşallah da yaşamayız
 
Üst