Tork&Beygir

dizel = yüksek tork

Tork ne kadar yüksekse, motor o kadar hareketli ve canlı olur.
 
Son düzenleme:
abicim peki neden millet benzinli aracı daha cok buyutuyor gözünde??
sanki benzinli daha performanslıyımıs gibi konusuyorlar,oysaki sisizn dediğinize göre dizel aracta daha cok performans elde edilir..
bizim bundan önce 1.6 16v astra classic vardı..
arkadaslar off o ne gider simdi hemde benzinli filan diyorlardı..
şimdi adamlara 1.9 jtd gösteriyoruz dizel deyip geciyorlar yahu:D
nedir bu halkımızdaki benzin sevdası anlamadım ki?
sadece daha sessiz calısıyor o kadar..
performansta dizelden asagıda dediğim ve dediğiniz gibi..

bir örnk vereyim..
bizim burda bir yokus var cok dik ve uzun bir yokus,herkes bilir burada..
ben 1.6 astramızla orayı hızımı almadan 1 le bagıra bagıra cıkıyordum..
ama hızımı almadan duruyodum yokusta tekrar kalkıyordum..
şimdi şimdiki aracımız dizel..
sıkı durun ben bu bayırı 3.viteste arac cok fazla kasılmadan cıkıyorum..
hızımı almadan ya da almız olarak farketmiyor..hemde mukemmel cıkıyor yuksek hızlarda..
şimdi sıkı durun;
ben o bayırı astra ile şöyle guzel bi hızımı aldıktan sonra o bayırı 2.viteste deli gibi cıkıyordum belki şimdikinden bile hızlı...
bu işten bişey anlamadım gitti yaa...

alın o 1.9 dizel lerin üzerinden turboyu nasıl gidiyolar görelim....
boşunamı yazıyorum delikanlı olan atmosferiktir diye:D:D:D
 
arkadaşlar bana göre mazot daha yoğun olduğundan basınç daha fazladır ama benzin daha hızlı alevlendiği için motorun devir sayısı daha fazladır dizel rampada iyi çıkar benzinli düz yolda hızlı gider dizel güçlü ama ağır gider onun için yarış araçları benzinlidir mesala lpg seyrek olduğu için tork azdır
 
arakadaşlar okudum yazılanları. ok bişi takıldı kafama en ii hangi devirde tork yakalanır gibi. şimdi benim aracım 1.3 cdtı ve teknik verilere baktığımda MAX GÜÇ : HP 90 (beygir)
DEVİR/DAKİKA 4000

MAX TORK: NM 200 (tork)
DEVİR DK 1750-2500

diyorum ki benim arac 1750-2500 devir de mi 200 nm tork üretiyor. bu devirler dışında mesela 3000 devirle giderken elde ettiğim tork düşüyor mu? aynı soru beygir gücü içinde geçerli 90 beygir ürettiği devir 4000 devir daha aşağı devirlerde daha aşağı bir beygir gücü mü üretiyor? umarım sorduğum soru anlaşılmıştır ;) birde

SIKIŞTIRMA ORANI : 17.6 diyor bu ne oluyor.
 
:D:D:D güzel yazmışsında bunu bile bile tork yoksa beygir hictir demek yaptığın o kadar bilimsel açıklamanın ardından mahalle ağzı olmuş o yüzden soruyu yazdım sana :D:D:D

çok güzel bir açıklama ardından o laf bana garip geldi:D
Hayır Berat orda anlamadığın şey şu, benim anlatmak istediğim, önemli olan TORK tur BEYGİR değil. Ve o anlatımda bir hata yok, yere yeterli tork u aktaramadığın sürece, istediğin kadar beygir gücüne sahip ol hiç bir işe yaramaz.
 
Tamam işte güzel kardeşim bu hayvan at neyse, 180libre-kuvvetle dakikada 2,4 değilde 240 kez çevirirse nolur? :cry:
güç 100 kat artar, çünkü 1 beygirin tanımına oranla saniyede 100 kat daha hızlı dönüyor olacak o kol
 
arkadaşlar bana göre mazot daha yoğun olduğundan basınç daha fazladır ama benzin daha hızlı alevlendiği için motorun devir sayısı daha fazladır dizel rampada iyi çıkar benzinli düz yolda hızlı gider dizel güçlü ama ağır gider onun için yarış araçları benzinlidir mesala lpg seyrek olduğu için tork azdır
Zaten yakıt hava karışımı ne kadar yüksek basınçta patlama yaparsa o kadar fazla tork üretilir. turbo lu araçların (dizel benzin fark etmez) yüksek tork seviyelerine çıkma nedeni de budur.
 
tork'u biliyordum ama smdi daha net bilgler olustu kafamda,tesekkürler..
insan bilmediği seyleri cidden öğrenmeli..
ben ornk vereyım:D
ben eskiden aırbagları kafamızı aırbag kutusuna vurduktan sonra acılıyor sanıyordum:D
onun için direksiyonun ortasındaki kornaya cok yavas basıyodum aırbag acılacak diye:D:D

tabi cocuktuk o zamanlar:D:D
 
arakadaşlar okudum yazılanları. ok bişi takıldı kafama en ii hangi devirde tork yakalanır gibi. şimdi benim aracım 1.3 cdtı ve teknik verilere baktığımda MAX GÜÇ : HP 90 (beygir)
DEVİR/DAKİKA 4000

MAX TORK: NM 200 (tork)
DEVİR DK 1750-2500

diyorum ki benim arac 1750-2500 devir de mi 200 nm tork üretiyor. bu devirler dışında mesela 3000 devirle giderken elde ettiğim tork düşüyor mu? aynı soru beygir gücü içinde geçerli 90 beygir ürettiği devir 4000 devir daha aşağı devirlerde daha aşağı bir beygir gücü mü üretiyor? umarım sorduğum soru anlaşılmıştır ;) birde

SIKIŞTIRMA ORANI : 17.6 diyor bu ne oluyor.
Sondan geliyorum, sıkıştırma oranı, motorun aldığı yakıut-hava karışımını ateşlemeden önce ne kadar sıkıştırdığını gösterir. Yani sizin arabanız 17.6 birimlik havayı 1 birim olana kadar sıkıştırıyor ve sonra patlatıyor. Bu oran dizellerde ve turbolu araçlarda yüksektir, benzinlilerde daha düşüktür.

Sizin aracınız 1750 devirde (tahminen turbonun açtığı devire denk geliyordur) 200Nm tork üretmeye başlar, dizellerin karakteristik tork eğrisi uyarınca da bu düz tork eğrisini 2500 devire kadar korur. Yine dizel araçlarda karakteristik özellik olmasından ötürü düz tork eğrisinin bittiği yerde (yüksek devirlerde) tork kaybetmeye başlar. Dizel araçların devir sınırlarının düşük olması ve yüksek devir yapılmaması da buradan gelir. eğer devir artırmaya devam ederseniz göreceksinizdir ki aracınız hızlanmayı bırakacaktır, yol durumuna gire hızlanıyor olsa bile 1750-2500 devir arasındaki hızlanma ve sizi koltuğa yapıştırma durumu ortadan kalkacaktır. Bunun nedeni de tork un düşüyor olmasıdır.

Sizin için en uygun kullanım, 2500 devir sınırında vites atmaktır. Ki çok büyük ihtimalle bu sınırda vites attığınızda aracınız yeni vitese 1750 devir sınırının üzerinde bir devirle geçecektir ki yine bu devir max tork aralığında olduğu için aynı hızlanma çizgisinde devam edebilmenizi sağlayacaktır.
 
Geri
Üst