- Konuyu Başlatan
- #31
dizel = yüksek tork
Tork ne kadar yüksekse, motor o kadar hareketli ve canlı olur.
Tork ne kadar yüksekse, motor o kadar hareketli ve canlı olur.
Son düzenleme:
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
abicim peki neden millet benzinli aracı daha cok buyutuyor gözünde??
sanki benzinli daha performanslıyımıs gibi konusuyorlar,oysaki sisizn dediğinize göre dizel aracta daha cok performans elde edilir..
bizim bundan önce 1.6 16v astra classic vardı..
arkadaslar off o ne gider simdi hemde benzinli filan diyorlardı..
şimdi adamlara 1.9 jtd gösteriyoruz dizel deyip geciyorlar yahu
nedir bu halkımızdaki benzin sevdası anlamadım ki?
sadece daha sessiz calısıyor o kadar..
performansta dizelden asagıda dediğim ve dediğiniz gibi..
bir örnk vereyim..
bizim burda bir yokus var cok dik ve uzun bir yokus,herkes bilir burada..
ben 1.6 astramızla orayı hızımı almadan 1 le bagıra bagıra cıkıyordum..
ama hızımı almadan duruyodum yokusta tekrar kalkıyordum..
şimdi şimdiki aracımız dizel..
sıkı durun ben bu bayırı 3.viteste arac cok fazla kasılmadan cıkıyorum..
hızımı almadan ya da almız olarak farketmiyor..hemde mukemmel cıkıyor yuksek hızlarda..
şimdi sıkı durun;
ben o bayırı astra ile şöyle guzel bi hızımı aldıktan sonra o bayırı 2.viteste deli gibi cıkıyordum belki şimdikinden bile hızlı...
bu işten bişey anlamadım gitti yaa...
Hayır Berat orda anlamadığın şey şu, benim anlatmak istediğim, önemli olan TORK tur BEYGİR değil. Ve o anlatımda bir hata yok, yere yeterli tork u aktaramadığın sürece, istediğin kadar beygir gücüne sahip ol hiç bir işe yaramaz.güzel yazmışsında bunu bile bile tork yoksa beygir hictir demek yaptığın o kadar bilimsel açıklamanın ardından mahalle ağzı olmuş o yüzden soruyu yazdım sana
çok güzel bir açıklama ardından o laf bana garip geldi
güç 100 kat artar, çünkü 1 beygirin tanımına oranla saniyede 100 kat daha hızlı dönüyor olacak o kolTamam işte güzel kardeşim bu hayvan at neyse, 180libre-kuvvetle dakikada 2,4 değilde 240 kez çevirirse nolur?
Zaten yakıt hava karışımı ne kadar yüksek basınçta patlama yaparsa o kadar fazla tork üretilir. turbo lu araçların (dizel benzin fark etmez) yüksek tork seviyelerine çıkma nedeni de budur.arkadaşlar bana göre mazot daha yoğun olduğundan basınç daha fazladır ama benzin daha hızlı alevlendiği için motorun devir sayısı daha fazladır dizel rampada iyi çıkar benzinli düz yolda hızlı gider dizel güçlü ama ağır gider onun için yarış araçları benzinlidir mesala lpg seyrek olduğu için tork azdır
Sondan geliyorum, sıkıştırma oranı, motorun aldığı yakıut-hava karışımını ateşlemeden önce ne kadar sıkıştırdığını gösterir. Yani sizin arabanız 17.6 birimlik havayı 1 birim olana kadar sıkıştırıyor ve sonra patlatıyor. Bu oran dizellerde ve turbolu araçlarda yüksektir, benzinlilerde daha düşüktür.arakadaşlar okudum yazılanları. ok bişi takıldı kafama en ii hangi devirde tork yakalanır gibi. şimdi benim aracım 1.3 cdtı ve teknik verilere baktığımda MAX GÜÇ : HP 90 (beygir)
DEVİR/DAKİKA 4000
MAX TORK: NM 200 (tork)
DEVİR DK 1750-2500
diyorum ki benim arac 1750-2500 devir de mi 200 nm tork üretiyor. bu devirler dışında mesela 3000 devirle giderken elde ettiğim tork düşüyor mu? aynı soru beygir gücü içinde geçerli 90 beygir ürettiği devir 4000 devir daha aşağı devirlerde daha aşağı bir beygir gücü mü üretiyor? umarım sorduğum soru anlaşılmıştır birde
SIKIŞTIRMA ORANI : 17.6 diyor bu ne oluyor.