Tork&Beygir

bugra abi valla bulmusken bırakmam seni:D
1750 dv max torku veriyor arac,205 nm tork..
en uygun devir??
 
birde arabanın 6.ncı viteste 4000 devirde en son hıza yani 172 km 'ye ulaştığını belirtiyor sanırım...

Bu konuyu kim açtıysa allah razı olsun. arabam 2008 model opel astra 1.3 dizel 90 hp

ilk arabam olduğu için ve ilk defa kullandığım için benzinli ile dizel arasındaki farklılığı tam anlamıyla bilmiyordum. İnsanlar dizeli de benzinli gibi bağırtıra bağırtıra 3000 - 3500 devirlerde kullanmamı böyle kullanmazsam motorun sağırlaşacağını ve mazot pompası, kurum sorunları ile uğraşacağımı belirtmişti. Tamam doğru ama aracımı dinlediğimde 2500 devirden sonra arabanın yardım istediğini (vitesi artırmam için) anlamıştım. araba konusunda herkes bildiğini sanıyor. Bilmeden konuşuyorlar. Belki bende...yanlışım varsa düzeltin...

2500 devir 20 km 'de 2.nci vites atıyorum,
2500 devir 40 km 3.ncü vites,
2500 devir 60 km 4.ncü vites,
2500 devir 85 km 5.nci vites,
2550 devir 110 km 6.nci vites atıyorum ve 4000 devirde 172 km'i görüyorum.

MOTOR SOĞUKKEN 2000 DEVİRDE DEĞİŞTİRİYORUM. TAM GAZ YAPMIYORUM. FAZLA VİTES DEĞİŞTİRMEMEYE (TRAFİĞE BAKARAK) ÇALIŞIYORUM...
 
150 hp
320 nm..
 
:D burda damı fizik yaa lisedeyken hep çakıyodum o dersten:D paylaşım için teşekkürler onur abi
 
Sondan geliyorum, sıkıştırma oranı, motorun aldığı yakıut-hava karışımını ateşlemeden önce ne kadar sıkıştırdığını gösterir. Yani sizin arabanız 17.6 birimlik havayı 1 birim olana kadar sıkıştırıyor ve sonra patlatıyor. Bu oran dizellerde ve turbolu araçlarda yüksektir, benzinlilerde daha düşüktür.

Sizin aracınız 1750 devirde (tahminen turbonun açtığı devire denk geliyordur) 200Nm tork üretmeye başlar, dizellerin karakteristik tork eğrisi uyarınca da bu düz tork eğrisini 2500 devire kadar korur. Yine dizel araçlarda karakteristik özellik olmasından ötürü düz tork eğrisinin bittiği yerde (yüksek devirlerde) tork kaybetmeye başlar. Dizel araçların devir sınırlarının düşük olması ve yüksek devir yapılmaması da buradan gelir. eğer devir artırmaya devam ederseniz göreceksinizdir ki aracınız hızlanmayı bırakacaktır, yol durumuna gire hızlanıyor olsa bile 1750-2500 devir arasındaki hızlanma ve sizi koltuğa yapıştırma durumu ortadan kalkacaktır. Bunun nedeni de tork un düşüyor olmasıdır.

Sizin için en uygun kullanım, 2500 devir sınırında vites atmaktır. Ki çok büyük ihtimalle bu sınırda vites attığınızda aracınız yeni vitese 1750 devir sınırının üzerinde bir devirle geçecektir ki yine bu devir max tork aralığında olduğu için aynı hızlanma çizgisinde devam edebilmenizi sağlayacaktır.

teşekkür ederim. ewet mesela trafik ışıklarında bazen seri kalkışlarda araç fırlıyo altımdan ama 3500 devir gibi devirlerde kesiyo ve yüksek hızlarda 6. vitesle 4000 devirde araç 195 diyo ama 196 demiyor. sorum anlaşıldı tekrardan teşekkür ederiim.
 
birde arabanın 6.ncı viteste 4000 devirde en son hıza yani 172 km 'ye ulaştığını belirtiyor sanırım...

Bu konuyu kim açtıysa allah razı olsun. arabam 2008 model opel astra 1.3 dizel 90 hp

ilk arabam olduğu için ve ilk defa kullandığım için benzinli ile dizel arasındaki farklılığı tam anlamıyla bilmiyordum. İnsanlar dizeli de benzinli gibi bağırtıra bağırtıra 3000 - 3500 devirlerde kullanmamı böyle kullanmazsam motorun sağırlaşacağını ve mazot pompası, kurum sorunları ile uğraşacağımı belirtmişti. Tamam doğru ama aracımı dinlediğimde 2500 devirden sonra arabanın yardım istediğini (vitesi artırmam için) anlamıştım. araba konusunda herkes bildiğini sanıyor. Bilmeden konuşuyorlar. Belki bende...yanlışım varsa düzeltin...

2500 devir 20 km 'de 2.nci vites atıyorum,
2500 devir 40 km 3.ncü vites,
2500 devir 60 km 4.ncü vites,
2500 devir 85 km 5.nci vites,
2550 devir 110 km 6.nci vites atıyorum ve 4000 devirde 172 km'i görüyorum.

MOTOR SOĞUKKEN 2000 DEVİRDE DEĞİŞTİRİYORUM. TAM GAZ YAPMIYORUM. FAZLA VİTES DEĞİŞTİRMEMEYE (TRAFİĞE BAKARAK) ÇALIŞIYORUM...

vites aralıkların bana çok az gibi geldi aynı araca sahibiz mesela ben
2. vitese 20km/h
3. vitese 40-50 km/h
4. vitese 70-80 km/h
5. vitese 100-110 km/h
6. vitese 150-160 km/h den önce atmıyorum

sizce hangisi daha doğru bir vites aralığıdır???
 
bugra abi valla bulmusken bırakmam seni:D
1750 dv max torku veriyor arac,205 nm tork..
en uygun devir??
uzun yol seyir halindeyken en üst viteste, gitmek istediğin hızda gideceksin. En ekonomik devir dersen 1750 devir çükü max torku veriyor sana o devir. Bu devirin üstüne çıkman hızını artırır ama aynı zamanda yakıt tüketimini de artırır. Daha önce uygun devirde vites değiştirme konusunda da yazmıştım, en ekonomik devir motorun aracın o anki süretini korumaya yetecek kadar tork ürettiği devirdir.
 
Hayır Berat orda anlamadığın şey şu, benim anlatmak istediğim, önemli olan TORK tur BEYGİR değil. Ve o anlatımda bir hata yok, yere yeterli tork u aktaramadığın sürece, istediğin kadar beygir gücüne sahip ol hiç bir işe yaramaz.


buğra bu kadar tekniğe takılma ben orda anlamadım yada anlatamadım yazmadım birazda yazıları okurken manevi düşün fazla teknik bozar.

ben orda ne güzel açıklama yapmışsın ama sonundaki cümle biraz yaptığın açıklamayı örtmüş demek istedim.
 
2500 devir 20 km 'de 2.nci vites atıyorum,
2500 devir 40 km 3.ncü vites,
2500 devir 60 km 4.ncü vites,
2500 devir 85 km 5.nci vites,
2550 devir 110 km 6.nci vites atıyorum ve 4000 devirde 172 km'i görüyorum
Ekonomik olan vites değiştirme aralığı bence bu, ama asıl önemli olan 2500 de vites atıyor olmak değil, vitesi attıktan sonra motor devrinin kaça düştüğü önemli. Eğer 2500 devirde vites attıktan sonra 1750 sınırının üstünde kalıyorsa devir, en uygun vites aralığı olur bu aralıklar.

aynı araca sahibiz mesela ben
2. vitese 20km/h
3. vitese 40-50 km/h
4. vitese 70-80 km/h
5. vitese 100-110 km/h
6. vitese 150-160 km/h den önce atmıyorum
Sizin devirler bana yüksek geldi, kaldı ki 150 ye her yolda çıkamazsınız. Demek ki siz 6. vitesi sadece hız yapacağınız durumlarda kullanıyorsunuz. Benim size tavsiyem eğer aracınız 6. viteste iken 1750 devirin üstünde kalıyorsa, 100 den sonra 6 ya atın.

Astra dizel hiç kullanmadım ama arkadaşımın 1.4 HDI Pug206 sı 5. viteste 90 ile giderken 2000 devir civarında oluyor ve çok çok az yakıyor. Gidişinde rampa çıkışında da hiç sorun olmuyor. Rampaya gelmeden az önce deviri yükseltip 2300 yapmak rampanın tepesine kadar sorunsuz çıkmaya yetiyor.

Unutmayın, dizel motorun olayı zaten düşük devirde yüksek tork sağlayarak ekonomik olmaktır. Siz yüksek devir yaptıkça motoru zorlarsınız. Yüksek devir dizellere zarar verir, kaldı ki daha önce de söylediğim gibi, dizel motorda yüksek devir çevirmenin bir anlamı da yoktur.
 
BUğracım hep dizelleri konuştuk birazda bizim benzin-lpg lere el atalım, 1.6 16v astra benzinli motorlarımızın en uygun tork aralığı hangi devirler arasında?

Yani en ekonomik kullanım ve en uygun performansı alacağımız değerleride söylede bilelim. Benimki F kasa 1.6 100 beygir sanırım G kasalarla aynı değerlere yakındır verileri:D
 
Geri
Üst