Turbo hakkında kuruntu ?

aracı yüksek devirlerde kullanmazsanız stop etmeden biraz beklerseniz uzunca bir süre kullanırsınız sorun çıkarmaz.
 
Herkese merhabalar , iyi forumlar
Arkadaşlar 4 gün önce kendime 2008 Accent Era 1.5 CRDi VGT aldım ve beni tedirgin eden bir durum var.
Daha önce dizel araç kullanmıştım ama çok fazla tecrübem yok. Daha fazla uzatmadan konuya gireyim en iyisi
Aklıma takılan durum araç hareket halindeyken devir saati 1500 d/dk bulunca ıslık sesi gibi gibi . bir ses çıkartıyor bu ses rölantideyken olmuyor yada dizelde rölantide gaza basmak sakıncalı olduğu için ben duymak istemiyorum (: Şimdi bu ses çok asırı değil dikkatli dinlemedikten sonra pek duyulacak ses değil.(Klimayı 1. kademede açınca duymuyorsun) Ayrıca çekişinde bir sıkıntı yok. Egzozdan kara,beyaz,mavi vs vs. dumanda atmıyor. Daha demin ustamın yanına gittim ustam genelde turbo dizel araçlar 60.000 km'den sonra turboları ötmeye başlar. Pervaneden kaynaklanabilir sana bir sıkıntı yaratmaz için rahat olsun falan dedi ama benim için rahat değil. Bu sorun neyden kaynaklanıyordur ? İleride sorun yaratırmı ? Ne gibi masraflarla sorundan kurtulabilirim ? Turboyu değiştirsem kökten çözüm olurmu ? Sevgili opelim.net sakinleri, Çelik motor kullanıcıları ve turbo dizelde bu sorunu yaşamış arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim ...
doğukan o devir turbonun tam basmaya başladığı devir aralığı,yalıtımda eksik olduğundan basınç sesini biraz duyarsın,arızalık veya balanslık bir durum olduğunu hiç sanmıyorum...sen binmene bak ;) hyundai inin ne motoruna ne turbosuna kolay kolay enjektörüne bile birşey olmaz...:)
 
doğukan o devir turbonun tam basmaya başladığı devir aralığı,yalıtımda eksik olduğundan basınç sesini biraz duyarsın,arızalık veya balanslık bir durum olduğunu hiç sanmıyorum...sen binmene bak ;) hyundai inin ne motoruna ne turbosuna kolay kolay enjektörüne bile birşey olmaz...:)
Sende olmasan ameliyata başlatacaklar sağlam turboyu :)
ses normal:bir:
 
kardeşim arabanı kimseye kurcalatma. zaten turbonun arızası varsa ilerleyen dönemde belli eder kendini.

hyundai forumundan daha önce aldığım bilgiye göre, eraların turbolarını yenisiyle değiştirirsen yine arıza alma ihtimalin varmış, bunun yerine uzman birisi tamir ederse çok çok daha uzun ömürlü oluyormuş.
 
Arkadaşlar herkese merhabalar , iyi forumlar
Bugün soğutma suyunun antifirizini değiştirmek için sanayiye gittim ve ustamla turbo işini detaylı bir şekilde konuştum. Bu araçlarda turboların kronik sorun olduğunu ve benim aracımdaki turbo sesinin çok normal olduğunu hiçbir sıkıntı yaratamyacağını söyledi. Zaten aracımda çekişte , yakıtta , performansta bir sıkıntı yoktu. Ayrıca turboların tamiri olmayacağını olsada işe yaramayacağını söyledi. Tamiri olur diyen ustalara güvenme hiçbir faydası olmaz boşu boşuna 500 lira paranı alır geçer dedi. Turbo'nun zaten şuanda normal çalıştığını ileride sorun çıkarırsa bile sıfır bir turbo ile bu sorunun çözüleceğini söyledi. Bende turbonun bize maliyeti ne olur diye sordum. Turbo 1000 lira , Yağ 90 lira , İşçilikte 100 lira toplamda düz hesap 1.200 liraya geleceğini söyledi. Ayrıca turbo'yu dışarıdan alma , Bu marka Garrett marka turbo kullanır turbo ileride sorun bile çıkartırsa Garrett distiribitörlerinden al sana daha uygun fiyata gelir dedi. Benimde içim rahat etti artık sorun çıkarırsa ileride kökten çözüm turboyu değiştiririz :) Yorumlarıyla destek veren herkese çok çok teşekkürler :)
 
Selam arkadaşlar Accent Blue 2015 1.6CRDI 2. el aracımda 2000 devir üstünde blow off sesi gibi gaz bırakınca ses alıyorum, kaputu açıp 4000 rpm gaz verip dinledim ama öyle arıza denebilecek bir ıslık sesi vs yok, performansta fena değil ancak usta şöyle dışardan bi baktı sonradan takılma bir parça göremedi.. ayrıca orjinalde de blow off olmadığını biliyoruz, bu bir arıza mıdır, değil midir bilemedik?
 
Eğer gaza basınca emiş sesi gibi yapıp bırakıyorsa turbonun emiş kısmında hava kaçağı gevşek kelepçe varmı bak turbonda ötme varsa elinden gelirse turbonun iki taraftan pallerine göz at parmağınla paline dokun boşluk yapmışsa km ye göre dizel 60 bin de filan bakım yapılmalı duruma göre
 
Eğer gaza basınca emiş sesi gibi yapıp bırakıyorsa turbonun emiş kısmında hava kaçağı gevşek kelepçe varmı bak turbonda ötme varsa elinden gelirse turbonun iki taraftan pallerine göz at parmağınla paline dokun boşluk yapmışsa km ye göre dizel 60 bin de filan bakım yapılmalı duruma göre
Cvp için teşekkürler kardeş, 2. vites için 2000devir civarında az bi hüüüüpp diye bir emiş sesi var ona kaçak diyelim makul bir sebep ancak bu gazı bırakınca çüüuu diye hava salma meselesi nereden kaynaklanabilir, gaz kelebeği yok dizelde... söylediklerinide elbette kontrol edeceğim..
 
Cvp için teşekkürler kardeş, 2. vites için 2000devir civarında az bi hüüüüpp diye bir emiş sesi var ona kaçak diyelim makul bir sebep ancak bu gazı bırakınca çüüuu diye hava salma meselesi nereden kaynaklanabilir, gaz kelebeği yok dizelde... söylediklerinide elbette kontrol edeceğim..
Iste egerki hava aldığı yer varsa bırakınca ötebilir
 
Geri
Üst