Uzun Yol İzlenimleri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bye_Bye
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
Şimdi iş yerime gelirken baktım; 1393kg yazıyor..

tekrardan çok teşekkürler pazartesi iş çıktı başıma yine ah bu türkiyedeki işler ... battle_Teroriste
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Salıyı çarşambaya bağlayan gece Ankara da ki oğlumu msn de görünce dayanamadım ve 02:30 gibi yola çıktım!  :)

Uzun yol görüşlerim;

+ Uzun yolda yorucu değildi; direksiyonu, vites değişim rahatlığı ve değişim hızı iyiydi. Uykusuz çıktığım yolun büyük kısmını hayli rahat bitirdim.
+ Aydınlatma çok iyiydi; geri yansıma şiddetli değildi ve aydınlatılan alanın genişliğiyle hız/viraj adaptasyonu güvenliği çok arttırıyordu.
+ Tüketim düşük devir/sabit hızda çok iyiydi, 6. vitesteki yüksek hızlarda da tüketim (150-160km/h) çok yükselmedi.
(Full olan depo sakin kullanımda 97.km de 4.8litre benzin aldı, 660.km de deponun %30 u hala doluydu ve ortalama hız 106km/h deydi)
+ Yüksek hızlardaki istekli yapısı oldukca iyiydi; 177Hp 520d ile 3 kapışmamızda da 180km den sonra Astra geçmeye başlıyordu.
+ Ses ve sarsıntı/titreşim düzeyi genel olarak oldukca iyiydi.
+ Motorun sesi güzeldi, sakin kullanımda sessizken gaza yüklenince keyif veren bir homurtusu vardı.
+ Düz gidiş ve viraj tutumu güven verdi.

- Havalandırma sistemi 3. kademeden sonra gürültülü geliyordu.
- Fren pedalının ilk tepkileri iyi değildi; düşük hızlarda yavaşlamak için pedala daha az basmak yeterli olsaydı daha iyi olurdu.
- Düşük hızlarda direksiyon biraz daha keskin olabilirdi; kullanım rahatlığı çok iyi olsa da bu hızlarda yapay bir his verebiliyor.
- Hafif rüzgara karşı gidilen anlarda 140 ve üzeri hızlarda rüzgar sesi artıyor buda aracın genel sessizliğine yakışmıyordu.
- Turbo beslemeli olduğundan uzun süre yüksek hızda kullanınca turbo etkisini az da olsa yitiriyordu, düzeltmek için birkaç dk rölantide beklemek gerekiyordu.
- Belki de gözlerim yorgun olduğundandı; Cyclone un ekranındaki Opel logosu 5-6 saat sonra gözümü almaya başlamıştı.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
+ Yüksek hızlardaki istekli yapısı oldukca iyiydi; 177Hp 520d ile 3 kapışmamızda da 180km den sonra Astra geçmeye başlıyordu.

Bunu öğrendiğimiz iyi oldu  011zaa
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

eketen link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=141.msg43975#msg43975 date=1313797355]
+ Yüksek hızlardaki istekli yapısı oldukca iyiydi; 177Hp 520d ile 3 kapışmamızda da 180km den sonra Astra geçmeye başlıyordu.

Bunu öğrendiğimiz iyi oldu  011zaa
[/quote]

Bunun mümkün olduğunu burdan bir arkadaştan okumuştum kapışma esnasında da aklıma geldi hatta.

Sen artık kapışmaya tenezzül bile etmezsin zaten  011zaa
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Arkadaşlar benim aracım da nihayet milli oldu, ilk uzun yolumu Ankara-Kuşadası arasında yaptım. Yaklaşık 680km. Kısaca izlenimlerim şöyle: Araçta 3 kişi ve bagaj full. Yolculuğun yaklaşık %70'inde klima açık. %30'unda cc 110km'de sabitlendi. Araç kesinlikle hızı hissettirmiyor. 140'la giderken en fazla 90-100 hissediyorsun. Hızlanarak şerit değiştirmelerde ve sollamalarda aracın stabilitesi oldukça iyi. Hızlanması bana göre yeterli. Aydın-İzmir otoyolunda klima açıkken çok rahat bi şekilde güle oynaya 170-180'e çıktım. Yalnız 5 ve 6. viteslere geçiş oldukça sert. Koltuklar oldukça rahat ve konforlu. Direksiyon hassasiyeti iyi. Evet 140'tan sonra rüzgar sesi oldukça belirgin hale geliyor ama motor sesi de çok çekici, rüzgar sesini dert etme diyor :) CC kesinlikle büyük bir nimet, ama inanılmaz sabır gerektiriyor. 1.4T öyle 90-100'le gidilecek bir motor değil. Sürekli bas bas diye insanı tahrik ediyor. CD500'ün navigasyonu yol boyunca düz bir çizgiden ibaret. Bu harita bu araca yakışmıyor. Debriyaj yayı tınlaması da çok sık olmasa da devam ediyor. Sonuç olarak keyifli ve konforlu bir yolculuk oldu diyebilirim. Yollarda bütün gözler aracın üstündeydi. Şehiriçinde bu kadar fark etmiyordum. Ortalama hız 97.4km, ortalama yakıt tüketimi 6.2lt/100km. Daha iyi bi değer elde edilebilirdi, ama çok kasmadan kafama göre kullandım. Yalnız birkaç kez CC yokuş aşağı giderken devreden çıktı. Misal: 110 km sabit hızla giderken yokuş aşağı 130'a çıkıyor, yol düzleşip kendi kendine 110'a düşünce yeniden devreye giriyor. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

hokamola link' Alıntı:
Yalnız birkaç kez CC yokuş aşağı giderken devreden çıktı. Misal: 110 km sabit hızla giderken yokuş aşağı 130'a çıkıyor, yol düzleşip kendi kendine 110'a düşünce yeniden devreye giriyor. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.
forumda daha önce de konusu geçmişti. cc fren yapma özelliğine sahip değil, yani yokuş aşağı durumlarda araç hızlanıyor cc burada fren yapıp örneğin 110km hızda tutmuyor. sadece  gaz verme ve kesme işi yapıyor yani hız 110dan aşağı düşerse gaz veriyor, çok az eğim var yada düz ise gazı azaltıyor yada kesiyor. ama fren yapmıyor.
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Tüketiminiz gayet iyi  045thumbsup

Ben Bursa dan sonra uzunca süre 150-160km sait hızla gitmeseydim ben de daha az yakacaktım ama dediğiniz gibi 90-100km ile gitmek özellikle de bomboş ve karanlık otoyollarda gerçekten sabır işi, ben beceremedim açıkcası!


CC yokuş aşağı inerken aracın artan hızını frenlemiyor, eğim azsa motor freni hızı sabit tutuyor ancak eğim dikse araç haliyle hızlanıyor CC motor frenine ilaveten "ayak freni" yapmıyor.  :)
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Teşekkürler. Bu mevzu daha önce geçmiş, bir süre foruma girmemiştim kaçırmışım demek. CC kesinlikle sabır işi. 90'a bağlayıp saatlerce giden arkadaşları tebrik ediyorum :)
 
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

hokamola link' Alıntı:
Teşekkürler. Bu mevzu daha önce geçmiş, bir süre foruma girmemiştim kaçırmışım demek. CC kesinlikle sabır işi. 90'a bağlayıp saatlerce giden arkadaşları tebrik ediyorum :)
Bayramda Balikesir İzmir yolunda ne kadar sabırlı olduğumu ölçücem  011zaa
 
Geri
Üst