Vectra B'ciler Yakıt Oranlarınız Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toGah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benzın olarak degılde lpg de sehır dısı durmadan 330 km yol yaptım hızım 150 den asagı hıc dusmedı.bazen otobanda kapısacam dıye 220 230 bıle gordugum oldu:) km de 22 kuruş yaktı.sehır ıcınde 33 34 krş cıvarı yakıyo.
 
Ewt bencede havalardan kaynaklanan 300 kadar normaldir sehir içi .
 
x20xev düz vites yarı-şehiriçi diyelim (ana yol ağırlıklı, az dur kalk) yol bilgisayarı 8.7 litre / 100 km gösteriyor. 2 haftadır incek rampalarına tırmanıp iniyorum yalnız, ondan önce 8.6 idi :D
 
Kışın tüketimim arttı.Hatta bir ara performanslı şehir içi kullanımlarda 15.5 lt gördüm.Normalde şöyle:

Şehiriçi ort: 9-10lt
Şehirlerarası ort: 5.9-6.8lt

Kış olmasına rağmen aracımın yakıtından oldukça memnunum...
 
aracım 98 model vectra b 2.0 GLS
Atiker marka sıralı lpg kullanıyorum.full depo lpg ile 230 km yol yaptıktan sonra tekrar depoyu fulledim ve 41 lira lık gaz aldı.Gazın litresini 2,19 liradan aldım.Yol güzergahı yozgat-ankara arasıdır.Yer yer şehir içi 2. viteste sürdüm 7-8 km kadar
Ortalama hız 120 km
yol güzergahında yozgat ve elmadağ rampa çıkışı yakıt tüketimini arttırır fakat km de
41/230=18 kuruş yaktı.Böyle bir yolda 1.6 veya 1.4 litre motorlu araçların daha fazla yakacağını tahmin ediyorum.
Sabit hızınızı korursanız ve gaza aşırı yüklenmezseniz iktisatlı bir motoru var.
Turbo motorlarda zaten yakıt tüketimi fazla oluyor.
2.0 araç şehirler arası ideal.
Sonuç olarak yüksek motorgücü gerektiren 100 km ve üzeri hızlarda 2.0 motor küçük motorlara göre az yakar
Düşük motor gücü gerektiren şehir içi sürüşlerde küçük motorlu araçlar daha az yakar.
Torbo sistemi ise performansı arttıran fakat yakıt tüketimini de arttıran bir teknolojidir.
Çünkü piston hacminin emilen havadan daha küçük olması sebebi ile pistona doldurulan fazla miktardaki hava ve yakıtın ürettiği gücün tamamı kullanılamadan atılır.
1.4 turbo motorlu yüksek beygir gücüne sahip araçların yüksek devirlerde torboyu açmasıyla yakıtı oldukça arttıracağı söylenebilir.2.0 motordan daha fazla yakar.Fakat şehir içinde turbosuz olarak daha iktisatlı olacaktır.Zaten amaç ta budur.
 
Vecra b sini güçlendirmek isteyenler

Hava filtresinin ön tarafında yaklaşık 30cm çapında siyah bir boru var.Bu boru ile ön ızgaranın altından motora soğuk ve basınçlı hava girişi sağlanıyor.Yüksek hızlarda turbo etkisi yapar.Hızınız arttıkça aracı daha güçlü hissedersiniz.Fakat bazı araçlarda birkaç kez sökülüp takıldıktan sonra bu boru kenarlarında hava kaçağı meydana gelir ve basınçlı hava etkisi azalır.Yapmanız gereken kenarlarını silikonlamak.ben farkını gördüm.120 sabit hızda uzun süre yokuş tırmana biliyor.
Bu tamamen kendi incelemelerim doğrultusunda ortaya attığım bir fikirdir.Etkisini yüksek hızda yokuş tırmanmada göreceksiniz.
Camdan elinizi çıkarırsanız yüksek hızda hava basıncını görebilirsiniz.Bu basıncı motora yönlendirmek bu sistemde hava kaçağı olmaması ile mümkündür.Turbo motorlarda ek basınç ve fazla hava elde etmek için fan ve hava soğutucular kullanılır.Nitrolu motorlarda ise azot gazı doldurulmuş bir tüpten pistonlara basınçlı hava verilir
 
peki bu fikri öne sürerken "hava debimetresi"nin ne işe yaradığını düşündünüz mü? siz debimetre önünden istediğiniz kadar hava üfleyin, debimetre devreye girer ve blok içerisine çekilen havayı azaltır. kısacası basınçlı hava mevzu doğru değil. ancak soğuk hava kısmında haklısınız ancak o da o boru ile ilişkili değil.
 
üzülme togah yalnız değilsin benim durumumda farklı değil .17-18 lt felan
 
b2 kasa vardı bizde.otomatik vites.10.4 tü şehir içi,bir keresinde 8 km gazlayıp 4 litre yakmışlığım vardı 2000 motor olunca içiyo :)yanlış duymadınız sekiz kilometreye dört litre :)
 
Geri
Üst