vectra c otomatik vites

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan madman
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
"duyduklarınıza" pek inanmayın. Bana da selam veriyor gibi usta ağzı saçma sapan şeyler söylediler. Performans için de sport tuşu yetiyor. 1,6lt 115hp ne kadar performans verebilirse o kadar verir. Peki tam otomatik 1,6lt 115hp ne kadar performans veriyor? istediğiniz viteste istediğiniz torlu tam otomatikten alabileceğinizi mi sanıyorsunuz...

oyle bir sey zaten olmaz opelin tam otomatikleri tork konvektorlu oldugundan zaten aractan 20 bg caliyor, dogal olarak 1.6 115 e koyamiyorsun o vitesi.

Araciniz icin iyi bir secenektir easytronik ve kotulendigi gibi bir sistem de degil bence... kullanmadan yorum yapanlar yuzunden internetin kirlettigi bir sistem oldu easytronik, milletimiz bir kez bile kullanma kilavuzu okumaz usenir sonrada sistemi kotuler. Kara balta ustalarimizda sag olsunlar maasallah yeni bir sistem ciksada yolunacak kazlari yolsak diye bekliyorlar sonra bu oluyor iste...
 
"duyduklarınıza" pek inanmayın. Bana da selam veriyor gibi usta ağzı saçma sapan şeyler söylediler. Performans için de sport tuşu yetiyor. 1,6lt 115hp ne kadar performans verebilirse o kadar verir. Peki tam otomatik 1,6lt 115hp ne kadar performans veriyor? istediğiniz viteste istediğiniz torlu tam otomatikten alabileceğinizi mi sanıyorsunuz...

neden "duyduğum kadarıyla" dediğimi açıklayım. easytronic kullanmadım ama Opel, Fiat ve Peugeot'un easytronicle aynı sistem şanzumanlarına sahip araçlarında yolcu olarak bulundum.
bikere zaten arabanın hızlanması, vites atışı, atma esnasında devir düşmesi felan gözlemlediğim kadarıyla manuel ile aynı, hiç otomatiğe benzer bir yanı yok.
"duyduğum" olayda şu idi, vites atarken gazı biraz kesmek gerekiyor yoksa vites geçişi esnasında devir yükseliyor ve bir anda arabayı sarsarak vites atıyor denildi bana.

vites geçişlerini hızlandırmak için Sport tuşu kullanılabilir ama ozaman da 5000-6000 devirde vites değiştirir heralde :) Sport+M modu bir arada kullanılıyorsa bu bi nebze daha iyi olabilir ama ozaman otomatik bunun neresinde?

bizim araba 2.0 olduğu için tam otomatikten yana bir çekiş sıkıntısı yaşamıyorum. zaten dediğim gibi otomatiği sevdiğim için değil, babam otomatik araç istediği için mecburiyetten kullanıyorum :) büyük konuşmak istemiyorum ama easytronici mecburiyetten bile kullanmak istemem.

Yeni Astra J'de 1.6 115hp Active Select şanzuman var, 1400kg'luk arabada neden easytronic kullanmadılar acaba?:)
 
neden "duyduğum kadarıyla" dediğimi açıklayım. easytronic kullanmadım ama Opel, Fiat ve Peugeot'un easytronicle aynı sistem şanzumanlarına sahip araçlarında yolcu olarak bulundum.
bikere zaten arabanın hızlanması, vites atışı, atma esnasında devir düşmesi felan gözlemlediğim kadarıyla manuel ile aynı, hiç otomatiğe benzer bir yanı yok.
"duyduğum" olayda şu idi, vites atarken gazı biraz kesmek gerekiyor yoksa vites geçişi esnasında devir yükseliyor ve bir anda arabayı sarsarak vites atıyor denildi bana.

vites geçişlerini hızlandırmak için Sport tuşu kullanılabilir ama ozaman da 5000-6000 devirde vites değiştirir heralde :) Sport+M modu bir arada kullanılıyorsa bu bi nebze daha iyi olabilir ama ozaman otomatik bunun neresinde?

bizim araba 2.0 olduğu için tam otomatikten yana bir çekiş sıkıntısı yaşamıyorum. zaten dediğim gibi otomatiği sevdiğim için değil, babam otomatik araç istediği için mecburiyetten kullanıyorum :) büyük konuşmak istemiyorum ama easytronici mecburiyetten bile kullanmak istemem.

Yeni Astra J'de 1.6 115hp Active Select şanzuman var, 1400kg'luk arabada neden easytronic kullanmadılar acaba?:)

Kendimi tutayım diyorum ama yazdıklarınıza inanamıyorum. Kulaktan dolma bilgilerle konuşup otomobilleri kötülemeye bayılıyorsunuz. Şahsi algılamayın bir çok forum kullanıcısı böyle davranıyor. Arkadaşlar 4 senedir kullanıyorum benden daha iyi yorumlayabilir misiniz arabanın davranışlarını? Sizin tam otomatiklerinizde eskilerin deyişiyle gazı kökleyip "roketleme" yapmanıza gerek bile olmayan bir sistem bu. Ya da neyse ya daha fazla devam etmeyeceğim. Sizden tek bir ricam var hor kullanılmamış benzinli bir easytronic ile lütfen kısa bir deneyim yaşayın. Sportunu, ekonomiğini, manuelini, otomatiğini hepsini test edin, kendiniz görün. Şu önyargıdan kurtulun. Ayrıca göz kırparak belirtmişsiniz ya "neden vazgeçti opel diye" halen aynı şanzumanla üretilen binlerce diğer markalar da var. Sırf ön yargılar yüzünden ticari bir karar da olabilir bence. Hatta mercedes A140 serisinde otomatikleştirilmiş manuel şanzumanın otomatik olmayan halini (5 ileri manuel vites, fakat debriyaj yoktu) kullandığını (2000 yılında) BİLİYOR MUYDUNUZ ?
Manuel vitesli araçların 5. Vites oranları ile Easytronic'in 5. Vites oranına bir bakar mısın. Araç zaten ekonomi amaçlı tasarlandığını bas bas bağırıyor. Millet 140'la gitmek için 4000 devir çevirirken easytronic 3250 devirle bunu becerebiliyor. Tecrübe ile sabittir. Daha da easytronic ile ilgili sohbete girmem arkadaş. Saygısızlık varsa affola...
 
Kendimi tutayım diyorum ama yazdıklarınıza inanamıyorum. Kulaktan dolma bilgilerle konuşup otomobilleri kötülemeye bayılıyorsunuz. Şahsi algılamayın bir çok forum kullanıcısı böyle davranıyor. Arkadaşlar 4 senedir kullanıyorum benden daha iyi yorumlayabilir misiniz arabanın davranışlarını? Sizin tam otomatiklerinizde eskilerin deyişiyle gazı kökleyip "roketleme" yapmanıza gerek bile olmayan bir sistem bu. Ya da neyse ya daha fazla devam etmeyeceğim. Sizden tek bir ricam var hor kullanılmamış benzinli bir easytronic ile lütfen kısa bir deneyim yaşayın. Sportunu, ekonomiğini, manuelini, otomatiğini hepsini test edin, kendiniz görün. Şu önyargıdan kurtulun. Ayrıca göz kırparak belirtmişsiniz ya "neden vazgeçti opel diye" halen aynı şanzumanla üretilen binlerce diğer markalar da var. Sırf ön yargılar yüzünden ticari bir karar da olabilir bence. Hatta mercedes A140 serisinde otomatikleştirilmiş manuel şanzumanın otomatik olmayan halini (5 ileri manuel vites, fakat debriyaj yoktu) kullandığını (2000 yılında) BİLİYOR MUYDUNUZ ?
Manuel vitesli araçların 5. Vites oranları ile Easytronic'in 5. Vites oranına bir bakar mısın. Araç zaten ekonomi amaçlı tasarlandığını bas bas bağırıyor. Millet 140'la gitmek için 4000 devir çevirirken easytronic 3250 devirle bunu becerebiliyor. Tecrübe ile sabittir. Daha da easytronic ile ilgili sohbete girmem arkadaş. Saygısızlık varsa affola...

arabayı niye kötüleyim, bende Opel kullanıcısıyım :) ben şanzumanı kötülüyorum, bence başarısız ve kötü bir teknoloji.
hadi benim "kulaktan dolma" bilgim yanlış, vites atarken gazı kesmek gerekmiyor. sonuçta yine kullanım olarak zevksiz bir olay bence. birsürü video izledim, vites geçişleri rezalet. millet çift kavrama konuşuyor biz burada easytronic derdindeyiz :)

roketleme (kickdown) meselesi nereden çıktı anlamadım.
tam otomatiğin vites seçimleri gayet düzgün işliyor. şehirdışı yokuşlarda hız kaybetmeden vites düşürebiliyor, şehiriçi arabayı sarsmadan takır takır vitesleri atıyor. ara hızlanmalarda kickdown ile kararsız kalmadan anında vites düşürüp uzayabiliyor.
otomatik vites budur :D
ayrıca kickdown sürekli kullanılan birşey değildir. araba yokuş seviyesi, gaza basma oranımız ve arabanın tepkisini değerlendirerek ona göre uygun vitesi seçer. normal şekilde ilerlerken gaza biraz fazla basınca 1 vites küçültüp hızlanmaya başlar, bu yeterli bir olaydır ama yetmezse kickdown yapılıp 2 vites küçültür ve basa basa gider, 6500 devire kadar vites değiştirmez.
yokuşlarda da tiptronic gibi kararsız kalmaz, araba devir kaybetmeye başlayınca gaza basma oranımızı ve yokuşun seviyesini değerlendirip vites düşürür, yokuş bitip araba rahatlayana kadar vites yükseltmez.

ben easytronic'in ekonomisine girmedim. az yakar çok yakar beni alakadar etmiyor. tam otomatik Vectra'mız manuelden daha çok yakıyor ama beni ilgilendirmiyor.

diğer markaların niye hala bu şanzumandan kullandığı da beni ilgilendirmiyor. demekki onların müşterileri beğenmiş. ama ben ne opelin easytroniğine, ne toyotanın multimode'una, nede adını bilmediğim diğerlerine para vermem.

göz kırpma budur: ;)
ben gülümseme anlamında ": )" yazdım ama forumda bu kodlama için 3 gülümseme içeren bir smiley kullanılıyor: :)
benim yaptığımın aslı budur:
smiley.gif


şu videolar benim easytronic almamam için yeterli sebep

http://www.youtube.com/watch?v=OOm_XyfnLEE

http://www.youtube.com/watch?v=9SbXklNd2yA
 
Son düzenleme:
videolarda neyi gözden kaçırıyorum? almamak için gördüğünüz sebep nedir? Ayrıca alın diye bir baskı yok ki size. Bakın size neden almadınız demiyorum. Neden kötülüyorsunuz diyorum. Alıp da binmediğiniz bir otomobil için yorum yapmayın lütfen. Easytronic şanzumanı benden daha iyi bildiğinizi kabul ediyorum ve gereksiz yere bu konuyu uzattığım için özür diliyorum.
 
Geri
Üst