Vectra Yakıt Sorusu (Fotoğraflı)

saygıdeger abimiz aracı mahal olarak ş.içinde sürüyor ama trafik ve kullanım itibarı ile s.dışı standartlarına uygun...o yüzden sevinçli ancak dediği degerlerle bir istanbul trafiğinde merter aksaray yapsın o zaman anlarız s.içi yakıt tüketimini...1,6 vectra ya s.içinde 8-9 lt/100 km den aşağı tüketim yaptıranın aracını hemen alırım ne kadar fiyata verirse versin... mümkün değil o değerler...

Aynen öyle kardeş.Kullandığım güzergah (iş-ev) nerdeyse otoban gibi 3 şeritli hepsi ve ışıklar az.Ama yoğun olan trafiğede takılmıyor değilim.İstanbul'a arabamla 1 kere geldim onun da ortalama değeri (asya-avrupa geçiş) 7,8l idi.Aracı alırken çok yakar demişlerdi.Aslında doğru ama sürüş farkı da var bu değerler arasında.Oğlan da kullanıyor benim onun da yakışı 8,3l/100km.Ama çok basıyor ve yüksek devirlerde (min 4bin) vites atıyor.
 
imkansız diyen arkadaşlar neden bu kadar ısrarcı anlamıyorum. Bu işin eğitimini veren uzman şöförler (sertifikalı) yazılarında ropörtajlarında hep diyorlar yakıt tüketimini düzgün ve uslüne uygun kullanımla azaltabilirsiniz diye. Mesela tüm vites geçişlerini 4000-5000 devir arası yapan, ani frenleme yapan, debriyaj kavramasını düzgün aayarlamadan gaza yüklenen vsvsv sürücülerin tabiki yakıt tüketimleri fazla olacak. İstanbul gibi dur kalk çok yoğun olan trafiklerde ister istemez bu saydığım davranışları göstermek zorunda kalıyor insan bir yerden sonra. O yüzden bu değerlere imkansız demeyin. Kullanım var kullanım var, trafik var trafik var :)
 
valla değerler mütiş benim ortalama hız 23km gösteriyor ortalama yakıt tüketimim 11.4lt hiç bunun aşağısını görmedim. valla benim ayakta problem var. hemde basmıyorumda . sıkışık trafikte klima hep açık seyhat ediyorum. problem nerde çözemedim.
 
Ben normal yollarıda hız sabitleyicisini kullanıyorum.Belki de onun etkisi vardır.İmkansız değil bu değerler.
 
valla süper hız sabitliyiciyi kullanacak kadar akıcı bir trafik yok malesef
 
İnsanlar neden her zaman aracının çok az yaktığına inanmak isterki. Neden bilmezlerki aynı marka aynı model aracın ikisininde mutlaka birbirinden farklı yaktığını. Bunun sebebi km olarak aynı yolu yapıyorlar ama farklı yolda yapıyorlar. Biri vardır örn. 50 km yolda 2 ışığa takılır biri vardır 20 ışığa birden takılır. Aracı kullanan kişi faktörünüde unutmamak gerekir. Son lpg zamlarından sonra benim araç ş.i 190-210 ytl arası yakarken 240-250 ytl ye çıktı. İnanıyorumki biraz yüklensem dahada fazla yakacak. 2.0 motor arkadaşlar ben yinede şahinden doğandan daha az yakıyor diye teselli buluyorum. Helede benzinle düşünemiyorum bile. Sonuç olarak ş-i kullanımda km'ye 210 ytl yakan opel olduğuna kesinlikle inanmıyorum...
 
Ben normal yollarıda hız sabitleyicisini kullanıyorum.Belki de onun etkisi vardır.İmkansız değil bu değerler.
sabitleyiciyi kullandıgım deger 40 km/st ten başladığı için sabitleyici kullanımının ekonomisini gayet iyi bilirim...o yüzden sabitleyici kullanımının elverdiği minimum şartları da iyi değerlendiren birisi olarak istanbul da sabitleyici kullanmının köprüden bazı saatler ve ş.içi gece bazı saatler dışında imkansız olduğunu bilerek bu tüketim değerlerinin istanbul trafiğinde nerdeyse imkansız olduğunu şiddetle savunuyorum ( aracım astra dizel 1.3 ancak babamın aracı 2004 vectra c 1,6)
 
İnsanlar neden her zaman aracının çok az yaktığına inanmak isterki. Neden bilmezlerki aynı marka aynı model aracın ikisininde mutlaka birbirinden farklı yaktığını. Bunun sebebi km olarak aynı yolu yapıyorlar ama farklı yolda yapıyorlar. Biri vardır örn. 50 km yolda 2 ışığa takılır biri vardır 20 ışığa birden takılır. Aracı kullanan kişi faktörünüde unutmamak gerekir. Son lpg zamlarından sonra benim araç ş.i 190-210 ytl arası yakarken 240-250 ytl ye çıktı. İnanıyorumki biraz yüklensem dahada fazla yakacak. 2.0 motor arkadaşlar ben yinede şahinden doğandan daha az yakıyor diye teselli buluyorum. Helede benzinle düşünemiyorum bile. Sonuç olarak ş-i kullanımda km'ye 210 ytl yakan opel olduğuna kesinlikle inanmıyorum...
Kimseyi inandırmak zorunda hissetmiyorum kendimi.Ben değerleri aldım ve isteyen inanır isteyen inanmaz.İmkansız değil diyen arkadaşlar çoğunlukta.
Saygılarımla.
 
sabitleyiciyi kullandıgım deger 40 km/st ten başladığı için sabitleyici kullanımının ekonomisini gayet iyi bilirim...o yüzden sabitleyici kullanımının elverdiği minimum şartları da iyi değerlendiren birisi olarak istanbul da sabitleyici kullanmının köprüden bazı saatler ve ş.içi gece bazı saatler dışında imkansız olduğunu bilerek bu tüketim değerlerinin istanbul trafiğinde nerdeyse imkansız olduğunu şiddetle savunuyorum ( aracım astra dizel 1.3 ancak babamın aracı 2004 vectra c 1,6)
Gerçekten de istanbul trafiği çok kötü.İzmir ona nazaran daha rahat.Benim güzergahıma 2 tane alt geçit yapıldı,yakışım gayet normal.
 
Geri
Üst