kule gergisi bütün araçlarıma takdım çok çok faydalıdır zararı yokdur tam aksine faydası vardır kule gergisinin özelliği arabayı kütükleştirir ivlemenmesini sağa sola yatmasını ortadan kaldırır araba düz yolda yolu sımsıkı tutar virajda ise sağa sola yatmadan dümdüz girer ve çıkar... buda araba üstünde çok rahat bir hakimiyet sağlar
diyiceksinki belki neden bütün araçlarda yok kule gergisinin binek araçlara takarsan arabanın bütün yol tutuş konforunu alır götürürsün yani normalde araçların ivmelenme yani sağa sola yatma sebebleri sana yoldan oluşan sarsıntıyı minumuma indirerek hissetirmemesidir..
esp ye gelince esp düşünülenin aksine artık avrupada araçlardan kaldırılması bile gündemde nedeni ise esp nin şöförle aynı tepkiyi vermemesive şöföre müdahele etmesi bu yüzden çok rahat kazalarında olabilineceği söyleniyor lamborgini porsche ferrari gibi firmalar artık esp yi araçlarında opsiyonel yapdılar yani şöför isterse devre dışı bırakabiliyor tüm insiyatif şöförde oluyor...
spor yaya gelince o nun amanda man bir şey yok çok basit bir mantığı var fizik kuralına dayalı oda nedir araba ne kadar az altından hava alırsa yolu o kadar iyi tutar ve o kadar iyi süratlenir kısa yayın mantığı budur arabayı normal yaya orantı ile yere daha yaklaştırarak altından geçen hava sürkilasyonunu azaltmak dır unutma ne kadar az hava o kadar çok sürat..
ama bu yurdumda da yanlış yapılıyor memleketimin insanı gidiyor yayı kestiriyor falan filan kısa yay sadece takılmaz kısa yayı takıcaksan bir kere kısa yaya uygun kısa amortisörde takıcaksın yoksa aracın üstündeki orjinal amortisörlerini tutarsan araçın amortisörleri doğru düzgün çalışmaz...
diyiceksinki belki neden bütün araçlarda yok kule gergisinin binek araçlara takarsan arabanın bütün yol tutuş konforunu alır götürürsün yani normalde araçların ivmelenme yani sağa sola yatma sebebleri sana yoldan oluşan sarsıntıyı minumuma indirerek hissetirmemesidir..
esp ye gelince esp düşünülenin aksine artık avrupada araçlardan kaldırılması bile gündemde nedeni ise esp nin şöförle aynı tepkiyi vermemesive şöföre müdahele etmesi bu yüzden çok rahat kazalarında olabilineceği söyleniyor lamborgini porsche ferrari gibi firmalar artık esp yi araçlarında opsiyonel yapdılar yani şöför isterse devre dışı bırakabiliyor tüm insiyatif şöförde oluyor...
spor yaya gelince o nun amanda man bir şey yok çok basit bir mantığı var fizik kuralına dayalı oda nedir araba ne kadar az altından hava alırsa yolu o kadar iyi tutar ve o kadar iyi süratlenir kısa yayın mantığı budur arabayı normal yaya orantı ile yere daha yaklaştırarak altından geçen hava sürkilasyonunu azaltmak dır unutma ne kadar az hava o kadar çok sürat..
ama bu yurdumda da yanlış yapılıyor memleketimin insanı gidiyor yayı kestiriyor falan filan kısa yay sadece takılmaz kısa yayı takıcaksan bir kere kısa yaya uygun kısa amortisörde takıcaksın yoksa aracın üstündeki orjinal amortisörlerini tutarsan araçın amortisörleri doğru düzgün çalışmaz...