virajda esp yeterli mi değilse spor yaylar ve kule gergisinin yararı ne ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emrastra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kule gergisi bütün araçlarıma takdım çok çok faydalıdır zararı yokdur tam aksine faydası vardır kule gergisinin özelliği arabayı kütükleştirir ivlemenmesini sağa sola yatmasını ortadan kaldırır araba düz yolda yolu sımsıkı tutar virajda ise sağa sola yatmadan dümdüz girer ve çıkar... buda araba üstünde çok rahat bir hakimiyet sağlar

diyiceksinki belki neden bütün araçlarda yok kule gergisinin binek araçlara takarsan arabanın bütün yol tutuş konforunu alır götürürsün yani normalde araçların ivmelenme yani sağa sola yatma sebebleri sana yoldan oluşan sarsıntıyı minumuma indirerek hissetirmemesidir..

esp ye gelince esp düşünülenin aksine artık avrupada araçlardan kaldırılması bile gündemde nedeni ise esp nin şöförle aynı tepkiyi vermemesive şöföre müdahele etmesi bu yüzden çok rahat kazalarında olabilineceği söyleniyor lamborgini porsche ferrari gibi firmalar artık esp yi araçlarında opsiyonel yapdılar yani şöför isterse devre dışı bırakabiliyor tüm insiyatif şöförde oluyor...


spor yaya gelince o nun amanda man bir şey yok çok basit bir mantığı var fizik kuralına dayalı oda nedir araba ne kadar az altından hava alırsa yolu o kadar iyi tutar ve o kadar iyi süratlenir kısa yayın mantığı budur arabayı normal yaya orantı ile yere daha yaklaştırarak altından geçen hava sürkilasyonunu azaltmak dır unutma ne kadar az hava o kadar çok sürat..

ama bu yurdumda da yanlış yapılıyor memleketimin insanı gidiyor yayı kestiriyor falan filan kısa yay sadece takılmaz kısa yayı takıcaksan bir kere kısa yaya uygun kısa amortisörde takıcaksın yoksa aracın üstündeki orjinal amortisörlerini tutarsan araçın amortisörleri doğru düzgün çalışmaz...
 
hız felakettir hele hele virajda hiç gereği yok ayrıca belirtmek isterim viraja girmeden yavaşlayın öyle girin virajın içindeyken fren kullanmayın ... ayrıca ESp ler artık isteğe bağlı zaten yani benim gördüklerim ESp nin virajda tabi etkisi var ama bu hız yapıp viraja hızlı gireceğin anlamına gelmesin ESp olsa dahi kula yapısı Allah muhafaza o an bi rüzgar vursa yüksek hızdası bide virajdasın savurursun aracı soldaysan kendini sağda görürsün .... esp zaten her hızda aktif değildir siz tuşa bassanız dahi 120 km / h saatten sonra devre dışı kalacaktır....
 
arkadaşlar justin timberlake nin videosunu coğunuz izlemiştir ferrari ile slalom yaparken makinayı fena parçalamıştı :D aman dikkat yayla,frenle olmaz o işler en çok da plotaj ister biz de rallici değiliz bu bakımdan dıkkatlı kullanmalıyız yaptığımız yorumlarda abartı ve kinaye çok bu durum genç arkadaşlara olumsuz feyz ve deneme arzusu verebılır ........
NOT: GENÇLER ARAÇLARINIZI AKILLI VE YAVAŞ KULLANIN LÜTFEN ....


cengız abı katılıyorum sana konun baslıgı bıraz dagıtmıslar yay kule gergısı yol tutusuna gercekten yararlı yalnız kule gergısını pek sevmıyorum forumda bır arkadastan yenı aldım ama takmıyorum cunku kulelerın kasılmadan dolayı catlamalarına sebep oluyor sıkıntısı buyuk bırde arkadaslar sunu unutmasın ne yay ne gergı fızık kuralını yenemez ımkansız bır hızla bır vıraja gırdıgınde o araba mutlaka kontrolunden cıkar eyer cıkmıyorsa daha ımkansız bır hızla gırmemıssındır o hızıda denemeyle ogrenmek eve acı haber yollamak demektır lutfen dıkkat
 
cengız abı katılıyorum sana konun baslıgı bıraz dagıtmıslar yay kule gergısı yol tutusuna gercekten yararlı yalnız kule gergısını pek sevmıyorum forumda bır arkadastan yenı aldım ama takmıyorum cunku kulelerın kasılmadan dolayı catlamalarına sebep oluyor sıkıntısı buyuk bırde arkadaslar sunu unutmasın ne yay ne gergı fızık kuralını yenemez ımkansız bır hızla bır vıraja gırdıgınde o araba mutlaka kontrolunden cıkar eyer cıkmıyorsa daha ımkansız bır hızla gırmemıssındır o hızıda denemeyle ogrenmek eve acı haber yollamak demektır lutfen dıkkat
katılıyorum Abdullah kaldı kı F1 PİLOTU SENNA da virajda hayatını kaybetmişti
biraz adrenalin salgılayacağız diye sevenlerimizi,sevdiklerimizi üzecek varyetelerden kaçmalıyız ama işte insan oğlunun yapısında var ne söylesek boş
ben de süratli kullanmıyorum desem yalan olur,ama tabii ki dengeyi bulmak şahsımızı gözden çıkarsak da trafikde diğer insanların yaşam haklarına saygı duymak ve ona göre davranıp yaşamalarına izin vermek gerekir,kaldı kı bizde de bu tarz bılıncsız arac kullanan arkadaş olduğunu sanmıyorum
 
bende renç koçibey eğitim seminerinden sertifalı bir arkadaşınızım 3 hafta yazılı sözlü usta pilotlardan eğitim (emre yerlici gibi) 1 haftada direksiyon eğitimi aldık

hız felakettir bu doğru

ama insanı öldüren sürat değil eğitimsizliği cehaletidir bunuda unutmamak lazım.. daha yoldaki tabelaların anlamlarını bilmeyen binlerce şöförler yollarda hız eğitime dayalı bir şeyidr trafik eğitimi + araç eğitimi + tatbiki eğitim bunların 3 ü bir arada oldumu şöför emniyetli süratlene bilir trafik limitlerinde tabiki en son faktör ise araç faktörüdür bu dört faktör bir araya geldimide belli ölçülerde limitler zorlanmadıkça hız keyifli bir şeydir...

ama ne yazık ki arabasına jant atan çin işi marşipeyer kanat tampona abartılı karlıklar takanlar akılları sıra çok güzel iş yapıyorlar ama işde bunların nedeni bile cehalet arabaya standart fabrika verilerinin yada fabrikanın ön gördüğü parçaların dışında abartılı parçalar takanlar arabanın aero dinamik yapısını bozuyorlar ki fabrikalar sırf o aero dinamik yapıyı tuturabilmek için bir araç üstünde üretilmeden önce milyon dolarlar harcıyor elin oğulu 10 milyonluk in malı marşıpeyerle yada fiber plastiklerle mahvediyor....

kısaca altınızdaki araç fabrikanın ön gördüğü parçalarla performan edilirse ve tabiki sürate uygun tek hacimli bir arabaysa dört kapılı aarçlar çift hacimli olur o yüzden pek sürate uygun olmazlar tek hacimli arabalar genelde tek kapı araçlardır ama sürat için coupe ler tavsiye edilir salınım ve rüzgarı kullanma açısından..
 
esp çok güzel birşey. ben bir keresinde esp sayesinde aracı kurtadım. ama onunda kullanım bilgileri var. videoları var. nette bakıp bir izleyin bence. adamlar esp li ve esp siz araçların farkını çok net gösteriyıor
 
evet özellikle araba kullanmayı sevenler nefret ediyor esp den çünkü bütün tad tuz adrenalin kaçıyor birde esp bazen gereksiz şöföre ters orantılı müdahele edebiliyor buda panik yapabilir sürücüyü dedimya o yüzden artık pek çok marka esp yi manuel yapdı eskiden otomatikdi...
 
arabada yaya maya inka gerek yoktur ,fren müren olmasada olur ,amortisörsüz hayat gecer debriyajsız asla.

kule gergili bi arac soldan kaza yaparsa sağ tarafta aynı oranda dağılır kasko sadece sol tarafı yaptırcam dedimi kule gergisiyle akraba olmak istenir:D:D:D
 
bende renç koçibey eğitim seminerinden sertifalı bir arkadaşınızım 3 hafta yazılı sözlü usta pilotlardan eğitim (emre yerlici gibi) 1 haftada direksiyon eğitimi aldık

hız felakettir bu doğru

ama insanı öldüren sürat değil eğitimsizliği cehaletidir bunuda unutmamak lazım.. daha yoldaki tabelaların anlamlarını bilmeyen binlerce şöförler yollarda hız eğitime dayalı bir şeyidr trafik eğitimi + araç eğitimi + tatbiki eğitim bunların 3 ü bir arada oldumu şöför emniyetli süratlene bilir trafik limitlerinde tabiki en son faktör ise araç faktörüdür bu dört faktör bir araya geldimide belli ölçülerde limitler zorlanmadıkça hız keyifli bir şeydir...

ama ne yazık ki arabasına jant atan çin işi marşipeyer kanat tampona abartılı karlıklar takanlar akılları sıra çok güzel iş yapıyorlar ama işde bunların nedeni bile cehalet arabaya standart fabrika verilerinin yada fabrikanın ön gördüğü parçaların dışında abartılı parçalar takanlar arabanın aero dinamik yapısını bozuyorlar ki fabrikalar sırf o aero dinamik yapıyı tuturabilmek için bir araç üstünde üretilmeden önce milyon dolarlar harcıyor elin oğulu 10 milyonluk in malı marşıpeyerle yada fiber plastiklerle mahvediyor....

kısaca altınızdaki araç fabrikanın ön gördüğü parçalarla performan edilirse ve tabiki sürate uygun tek hacimli bir arabaysa dört kapılı aarçlar çift hacimli olur o yüzden pek sürate uygun olmazlar tek hacimli arabalar genelde tek kapı araçlardır ama sürat için coupe ler tavsiye edilir salınım ve rüzgarı kullanma açısından..

abi ağzına klavyene parmaklarına sağlık:alkis: :alkis: aracın ön tamponun bile yere indirmek bozuyor aerodinamik yapıyı ve bu olay yakıta yüksek hızda frenaja vs. etkiliyor bazı insanlarda araçlarına ufak tefek modifiye yaptıktan sonra frenlerim kötü yok öyle yok böyle tabi söyleyince gerçeği anlıyorlar seslerini çıkarmıyorlar... araç bu teneke yığını şakası olmaz dikkatli olalım ustlar...ayrıca Berat abi dediğin olay gerçekten ilginçmiş kasko olayı :D:D :D:D saygıLar...
 
yay çok etkili oluyor!..
 
Geri
Üst