Volvo S40 1.6 D'mi, Opel Astra J 1.3 CDTi'mı ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Burak K.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sizce Hangisi ?


  • Kullanılan toplam oy
    120
volvo marka olarak çok kucakdan kucağa gezdi her volvoyu satın alan volvo ya bir şey katmadı ondan bir şeyler aldı buda teknolojisine yansıdı volvonun kalite çitası düşdü gittikçe.. şimdi gelly çin malı otomobil firması aldı onlarda volvonun teknolojisini ar gesini çalıp kendi araçlarında kendi araç kalitelerini yükseltmek için kullanıcaklar.. sonra onlarda satıcak kim bilir bir gün belki volvoyu bir türk şirketi bile satın alabilir..

eski volvolarda isveç ken volvonun motorundan kapı koluna kadar her şeyi volvoya aitti sonradan motor üretimini kesip piyasa işi hazır renault mitsubishi ar gesi olan motorlar kullanmaya başladılar zaten orda kalitede bir düşüş oldu bir dahada toparlanamadılar..

arkadaşımda 1.6 benzili s40 vardı berbat ibr araçdı klimayı açıyordun araba devirden düşüyordu iç malzeme çok basitti kliması bile manueldi donanım namına bir şey yokdu..

Teşekkürler. :)

Yanlışınız olmasın S40 C segmenti bir araçtır. Hatta Ford Focus ile aynı alt yapıya sahiptir. Rakipleri; Megane, Focus, Astra, Jetta gibi C segmenti araçlardır...

Volvo S60 ile ile Opel Vectra/Insignia aynı sınıfta değiller mi ?

s40 güzel değil bence astra j daha güzel s40 ın tek artısı 1.6 dizel olması...

Teşekkürler. :)


+1.burak şimdiden hayırlı olsun kardeşim

Teşekkürler. :)

opel 1.6 dizel yapsa manyak olur 1,3 te takıldı kaldı

+1. ;) Astra J'lerin 1.7 Dizeli gelmiyor mu acaba ? Yok mu öyle bir motor seçeneği ?

S40'ın motoru Citröen ;) ;) Yedek perça daha ucuz olur citröen parçacısında.Hatta 1.6 dizel Focus motorlarıda Citröen.

Teşekkür ederim. =)

+1

s40 ile focus platform kardeşleridir, ve parçalarının %60dan fazlası ortaktır


düşündüğünüz araçların aslında 2 sedan arasında kıyaslamasını yapmak lazım ama j sedanı biraz daha beklemeniz gerekecek,

araçları çeşitli kategoriler altında değerlendirecek olursak,

tasarım

s40'ın daha eski bir tasarım olmasına rağmen halen sade ve albenisi yüksek bir çizgiye sahip, çıkıntılı burun yapısı ve stoplara kadar uzanan kaslı yan bel çizgileri ile dış tasarımında oldukça çekici.

iç tasarımda ise bir volvo klasiği haline gelen askı konsolun önderi olan s40 çok ferah olmasa da yeterince düzgün hatları ile konforunuzu korumayı başarıyor

astra ise Opel'in yeni ok tasarım anlayışının en başarılılarından, insigniadan sonra ledli gündüz farları ve sportif bel çizgisi ile akıcı ve genç görüntüsünü hiç kaybetmeyecek gibi duruyor. kusursuz olarak nitelendirilen gövdesi ile bütünlük sağlayan iç tasarımı ve çok güzel düşünülmüş detayları "acaba nerede hata" var diye aramaya yönlendiriyor kullanıcısını.

motor ve performans,

almayı düşündüğünüz motorlar arasında astranın 1.3 ü daha cimri olmasının avantıjını elde etmek için hızlanma değerlerinden ödün vermek zorunda kalıyor, yine de güzel bir mühendislik başarısı olduğu aşikar.
s40 ın 1.6 sı ailesinin en başarılı motoru olarak görülenlerden, yüksek tork değeri overboost u ve ekonomik olarak nitelendirilen yakıt değerleri ile kullanıcısını tatmin etmekten ötesini başarıyor

servis ağı - 2nci el

bu konuda fazla söze gerek yok, ülkemizde diğer ülkelere göre araç alırken kıyaslamaya almamız gereken olmazsa olmaz faktörlerden biri 2nci el piyasası. bu durumda da s40 malesef koltuğunun oldukça fazla %sini platform kardeşi focus a verdiğinden astra açık ara önde duruyor. volvonun daha yüksek fiyatlı yedek parçaları ve bakım masrafları da buna etken

satış fiyatı

her iki otomobil de ayarında satış rakamlarına sahip,
verilecek rakamlara bir üst model az km de 2nci el otomobiller de, bir alt model full paket otomobiller de alınabiliyor, ancak hiçbir zaman "0" ile "2nci el" aynı kategoride değerlendirilmemeli düşüncesi ile bu yoruma pek mantıklı bakmıyorum

sonuç

ülke şartlarını enflasyon ve ileride doğacak bir üst segmente geçme ihtiyaçları vs gibi kriterleri de göz önünde bulundurarak, geniş iç hacim konfor ve teknoloji başarıları, daha akıcı hatlara sahip gövde ve iç tasarımı, kullanım zevki ve direksiyon hissiyatı ile... astra %60 / %40 oranında üstünlük sağlıyor...

Beklediğim yorum.

Teşekkürler Umut abi. :)

Kıyaslama motor açısından çok dengesiz olmuş bence...Volvo s40 ın 2.0D ile opel astra j nin 2.0 dizelleri kıyaslanmalıydı..Çünkü araçlarda motor farkı herşeyi değiştiriyor..Donanımı teknink detayları teknik sonuçları....

Evet ancak yani öyle meraktan yapılan bir karşılaştırma değildi. İki araç arasında kaldığım için açtım bu konuyu. :) Teşekkür ederim. :)
 
sende söylüyorsun işte, S60-Vectra-Insignia aynı segment,
S40-Astra-Focus-Golf aynı segment :D
alıntı yaptığın mesajda onu söylüyor:D

:D Aynı şeyleri söylüyoruz ama anlaşamıyoruz. :kop:
 
Ben servisde s40 ın üst siyah kapağını sökdüğümde hemen altında ford un imzası vardı, citroen forddan alıyor olmasın ?
 
s40 motoru cıtroen degıl ! ford focus un dizel motorunu kullanıyor ..bilginize

aslında olay şu volvo zaten fordundu haliyle fordun motorunu kullanması doğal ama avrupa fordunda bilinenin aksine kendi motor teknolojisi yok citroen pegeout gurubuyla ortak ürettikleri motorları kullanıyorlar yani fiestadaki motor zaten citroen de de kullanılıyor haliyle o motor volvo dada kullanılıyor..

avrupa fordu amerika ford gibi gözünüzde büyütmeyin öyle ahım şahım bir firma değil avrupa ford.
 
Son düzenleme:
aslında olay şu volvo zaten fordundu haliyle fordun motorunu kullanması doğal ama avrupa fordunda bilinenin aksine kendi motor teknolojisi yok citroen pegeout gurubuyla ortak ürettikleri motorları kullanıyorlar yani fiestadaki motor zaten citroen de de kullanılıyor haliyle o motor volvo dada kullanılıyor..

avrupa fordu amerika ford gibi gözünüzde büyütmeyin öyle ahım şahım bir firma değil avrupa ford.



+1 :good:

Arkadaşımın Forduna parçaları Cirtöen parçacısından daha ucuza aldık orada ki usta diyordu zaten.
 
K bakma o zaman burak ben rastgele yapılan bir kıyaslama zannetmiştim...:oÖzür dilerim...Eğer bu iki araç arasında kaldıysan bence kimsenin etkisinde kalmadan kararını kendi ihtiyaçlarına ve zevkine göre seçmelisin..Benim oyum ne astra ne de s40.Çünkü ayrı dünyaların araçları bunlar benim için :D
Geçenlerde komşumuz aldı s40 2.el 32 bin kmde 1.6d dynamic ben de 1-2 tur attım bence gerçekten çok iddalı bir araç.Volvoyu geçtiğimiz aylarda suzuki firması satın aldı...ama bu bence kalitesini olumsuz yönde etkilemeyecektir..Son dönemin trendi katlı çizgiler ve kaslı görünüm ve aynı zamanda erkeksi tasarım tüm Volvo modelleri gibi S40’da da açık bir şekilde görülüyor. Açıkçası bundan 10 yıl öncesinin yuvarlak hatları ile Volvo’nun sert çizgilerini bir araya getirmek neredeyse imkânsız gibiydi.
V şeklindeki belirgin motor kaputu beni hasta etti, kaslı omuz çizgileri ve hem profilde hem de arka tarafta bagaj üstü spoyleri ile belirgin bir şekilde görülen sportif çizgi Volvo S40’ın ne derece Avrupai bir otomobil olduğunu açık bir şekilde gösteriyor.Ama iç tasarıma ve teknik kaliteye gelirsek beni bu araç gerçekten hayal kırıklığına uğratıyor. Orta konsolun arkası boş, havada asılı gibi duran tasarımı bazılarının nefretini çekse de bazıları bu tasarıma bayılıyor. Vücudu saran koltuklar, ses kalitesiyle insanı mest eden müzik sistemi, kullanımı kolay kumanda düğmeleri hepsi S40’ın içerisindeki yaşam kalitesini bir basamak daha arttırıyor. Aslında sürüş keyfini artırmak için sadece süspansiyonları ayarlamak, güçlü motorlar üretmek yetmiyor, yolda ilerlerken keyif alacağınız her şeyin elinizin altında olması ve aracın içerisinin eviniz kadar rahat olması da en az onlar kadar önemli.Bunu da başarıyor..1.4 tonu bulan aracın yakıt tüketimi de (6.8/100 litre) oldukça makul.Dışarıdan traktör sesini andıran dizel motru içerden hiç hissedilmiyor desem yeridir...
 
K bakma o zaman burak ben rastgele yapılan bir kıyaslama zannetmiştim...:oÖzür dilerim...Eğer bu iki araç arasında kaldıysan bence kimsenin etkisinde kalmadan kararını kendi ihtiyaçlarına ve zevkine göre seçmelisin..Benim oyum ne astra ne de s40.Çünkü ayrı dünyaların araçları bunlar benim için :D
Geçenlerde komşumuz aldı s40 2.el 32 bin kmde 1.6d dynamic ben de 1-2 tur attım bence gerçekten çok iddalı bir araç.Volvoyu geçtiğimiz aylarda suzuki firması satın aldı...ama bu bence kalitesini olumsuz yönde etkilemeyecektir..Son dönemin trendi katlı çizgiler ve kaslı görünüm ve aynı zamanda erkeksi tasarım tüm Volvo modelleri gibi S40’da da açık bir şekilde görülüyor. Açıkçası bundan 10 yıl öncesinin yuvarlak hatları ile Volvo’nun sert çizgilerini bir araya getirmek neredeyse imkânsız gibiydi.
V şeklindeki belirgin motor kaputu beni hasta etti, kaslı omuz çizgileri ve hem profilde hem de arka tarafta bagaj üstü spoyleri ile belirgin bir şekilde görülen sportif çizgi Volvo S40’ın ne derece Avrupai bir otomobil olduğunu açık bir şekilde gösteriyor.Ama iç tasarıma ve teknik kaliteye gelirsek beni bu araç gerçekten hayal kırıklığına uğratıyor. Orta konsolun arkası boş, havada asılı gibi duran tasarımı bazılarının nefretini çekse de bazıları bu tasarıma bayılıyor. Vücudu saran koltuklar, ses kalitesiyle insanı mest eden müzik sistemi, kullanımı kolay kumanda düğmeleri hepsi S40’ın içerisindeki yaşam kalitesini bir basamak daha arttırıyor. Aslında sürüş keyfini artırmak için sadece süspansiyonları ayarlamak, güçlü motorlar üretmek yetmiyor, yolda ilerlerken keyif alacağınız her şeyin elinizin altında olması ve aracın içerisinin eviniz kadar rahat olması da en az onlar kadar önemli.Bunu da başarıyor..1.4 tonu bulan aracın yakıt tüketimi de (6.8/100 litre) oldukça makul.Dışarıdan traktör sesini andıran dizel motru içerden hiç hissedilmiyor desem yeridir...

:)

S40 güzel bir araç ancak Yedek Parçası,Servis,2.el sorunu vs. var.. :/
 
Geri
Üst