Yağ soğutucu arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ergun U.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aradan 1 yıl geçti dün kontrol ettim soğutma suyu haznesini ve kapağını pislik vs yok hakkını vereyim usta iyi temizlemiş ikinci bir antifiriz işlemine gerek kalmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Panik yok dostlar bu ariza bu araclarda oluyormus.
chevrolet cruze lardada ayni motor oldugu icin bu ariza oluyormus.

Benim aracin su kabinda yag birikmisti.
Usta Kale marka takti.
Kale 1.4 lerde sorun veriyomus ama 1.6 da vermiyomus.birde taktirmadan once isciligi/fiyati konuşun sonra usta supriz yapabilir.
 
Panik yok dostlar bu ariza bu araclarda oluyormus.
chevrolet cruze lardada ayni motor oldugu icin bu ariza oluyormus.

Benim aracin su kabinda yag birikmisti.
Usta Kale marka takti.
Kale 1.4 lerde sorun veriyomus ama 1.6 da vermiyomus.birde taktirmadan once isciligi/fiyati konuşun sonra usta supriz yapabilir.
Olmaz hava yaptırır bende patladı motoru kale de aldım bir kaç tane daha var denedim hepsi sorunlu basınç var motorda gelmiyor gelse bile ya hava kaçırıyor kapak su kaynattırıyor yada hararet yaptırıyor su kanı ve kapağı mutlak gm alınmalı takip edin
 
Olmaz hava yaptırır bende patladı motoru kale de aldım bir kaç tane daha var denedim hepsi sorunlu basınç var motorda gelmiyor gelse bile ya hava kaçırıyor kapak su kaynattırıyor yada hararet yaptırıyor su kanı ve kapağı mutlak gm alınmalı takip edin
Yağ soğutucunu kale takti usta şimdilik sorun yok
 
bu yağ soğutucusu sorunu neden oluyor ? bilen var mı?
yanlış yağ tercihi mi ? motorlu devirli kullanmaktan mı? Yanlış antifreezeden mi ?
bileniniz var mı ?
 
bu yağ soğutucusu sorunu neden oluyor ? bilen var mı?
yanlış yağ tercihi mi ? motorlu devirli kullanmaktan mı? Yanlış antifreezeden mi ?
bileniniz var mı ?
Yanlış antifiriz ve su koyma yüzün den
 
bu yağ soğutucusu sorunu neden oluyor ? bilen var mı?
yanlış yağ tercihi mi ? motorlu devirli kullanmaktan mı? Yanlış antifreezeden mi ?
bileniniz var mı ?

bu arızanın sebebi bence parça mühendisliği hatası.
Soğutucu içindeki yağ kanalları ile su kanallarının giriş çıkışları birbirine çok yakın. aralarında bikaç milimetre var.
araçtaki birbirine karışması hayati tehlike yaratan iki sıvıyı aynı sistem içerisinde dolaştıracaksan buna uygun önlem almalısın.
ayrıca soğutucudaki oringlerin zamanla özelliğini yitirmesi de diğer sebep.
hiç kendinizde sorun aramayın, yok kaliteli antifriz kalitesiz yağ falan diye...
 
bu arızanın sebebi bence parça mühendisliği hatası.
Soğutucu içindeki yağ kanalları ile su kanallarının giriş çıkışları birbirine çok yakın. aralarında bikaç milimetre var.
araçtaki birbirine karışması hayati tehlike yaratan iki sıvıyı aynı sistem içerisinde dolaştıracaksan buna uygun önlem almalısın.
ayrıca soğutucudaki oringlerin zamanla özelliğini yitirmesi de diğer sebep.
hiç kendinizde sorun aramayın, yok kaliteli antifriz kalitesiz yağ falan diye...
Kaliteli antifriz ve saf su dışında su kullanmak contaların daha erken yıpranmasına sebep oluyor.

Başka bir sorun da benzinli motorlarda yanlış termostat sebebiyle hararetin yüksek seyretmesi. 1.4 turbolardaki soğutma sistemi, devirdaim arızalarının sebebi de bu. 95'lik termostata geçiş yapmak gerekiyor. İtalya'ya 95'lik termostatla gönderirlerken buraya 105'lik termostatla ithal ediyorlar. Saçmalık.
 
Geri
Üst