Yağ soğutucu arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ergun U.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kaliteli antifriz ve saf su dışında su kullanmak contaların daha erken yıpranmasına sebep oluyor.

Başka bir sorun da benzinli motorlarda yanlış termostat sebebiyle hararetin yüksek seyretmesi. 1.4 turbolardaki soğutma sistemi, devirdaim arızalarının sebebi de bu. 95'lik termostata geçiş yapmak gerekiyor. İtalya'ya 95'lik termostatla gönderirlerken buraya 105'lik termostatla ithal ediyorlar. Saçmalık.
95 lik termostat tek başına çözüm değil malesef. Bizim araçlarda yazılım güncellemesi ile termostat ve fan açma derecesini 90-95 aralığına düşürüyorlar. Yanı orijinal termostatta kullanılabilir. Şuan 2013 ve 2018 arası modelleri serviste güncelleme yapılıyor. 2019 ve 2020 modellerde zaten güncellenmiş olarak geliyor. 2013 öncesi modellerde ise dışarıda pecochip diye bir yazılımla termostat ve fan açma derecesini düşüren yazılım yapılıyor.
 
95 lik termostat tek başına çözüm değil malesef. Bizim araçlarda yazılım güncellemesi ile termostat ve fan açma derecesini 90-95 aralığına düşürüyorlar. Yanı orijinal termostatta kullanılabilir. Şuan 2013 ve 2018 arası modelleri serviste güncelleme yapılıyor. 2019 ve 2020 modellerde zaten güncellenmiş olarak geliyor. 2013 öncesi modellerde ise dışarıda pecochip diye bir yazılımla termostat ve fan açma derecesini düşüren yazılım yapılıyor.
95 lik termostat takılınca aracın map kontrollü termostatı kapatılır arıza yakmasın ve sorun çıkmasın diye ha ben önerirmiyim önermem çünkü map kontrollü termostat çok ise yarıyor yokuş çıkarken motor çok yük e binince 75 dereceye kadar açık tutabiliyor termostatı ve yokuş yukarı istediğin kadar bas hararet kaldırmıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mtunc
95 lik termostat takılınca aracın map kontrollü termostatı kapatılır arıza yakmasın ve sorun çıkmasın diye ha ben önerirmiyim önermem çünkü map kontrollü termostat çok ise yarıyor yokuş çıkarken motor çok yük e binince 75 dereceye kadar açık tutabiliyor termostatı ve yokuş yukarı istediğin kadar bas hararet kaldırmıyor

Ben 1 aydır takip ediyorum. Hararet uzun yolda 102-106 derecede seyrediyor. Rampa aşağı falan 100 derecenin altına düşüyor. Bende bir ayar cektirecegim yazılımla
 
herkese merhaba

Astra h aracımda kasım-2020 ayında fazla yağ koymam sonucu yağ soğutucu patlattım ve genleşme kabına yavaş yavaş tahin kıvamı vermeye başladığında fark ettim,

ustaya götürdüm daha yeni başlamış böyle devam et bir şey olmaz dedi,

bir süre devam ettim sonrasında artmaya başlayınca mart 2021 de sadece contalarını değiştirdim alman Febi marka ile değiştirdim ustanın da başında durdum gayet başarılı bir şekilde değiştirdiğini düşünüyorum (tabi o zamanlar metal bloklar arasındaki oring lere sıvı conta sürülmemesi gerektiğini bilmiyordum, üstüne az da olsa sıvı conta sürdü, soğutucuyu tinerle yıkadı ama oring lerin denk geldiği metal kısımları az da olsa hafif zımpara yapmadı direk takti montajladı. )

bu şekilde suya yağ karışması kesinlikle kesildi...

ekim-2021 de egzoz manifoldunun üzerine yağ soğutucudan yağ damlatmaya başladı. ? aynı ustaya götürdüm usta aynı şekilde oringler değişti sadece ve yağ damlama olayı kesildi.

eylül-2022 de yine aynı problem ve aynı sıkıntı baş gösterdi koku yapmaya başladı açtım kaputu yağ damlamaya yeni başlamış durumda sizce ne yapmalıyım ?

A- aynı ustayla yağ soğutucuyu komple Orjinal GM olarak değiştir.
B- aynı ustayla yağ soğutucuyu komple kale olarak olarak değiştir.
C- aynı ustayla sadece soğutucu kısmı ve Oringleri değiştir.
D- farklı ustayla sadece oringleri değiştir.
E- farklı bir yorum ?


cevap verdiğiniz için şimdiden çok teşekkür ederim
 
herkese merhaba

Astra h aracımda kasım-2020 ayında fazla yağ koymam sonucu yağ soğutucu patlattım ve genleşme kabına yavaş yavaş tahin kıvamı vermeye başladığında fark ettim,

ustaya götürdüm daha yeni başlamış böyle devam et bir şey olmaz dedi,

bir süre devam ettim sonrasında artmaya başlayınca mart 2021 de sadece contalarını değiştirdim alman Febi marka ile değiştirdim ustanın da başında durdum gayet başarılı bir şekilde değiştirdiğini düşünüyorum (tabi o zamanlar metal bloklar arasındaki oring lere sıvı conta sürülmemesi gerektiğini bilmiyordum, üstüne az da olsa sıvı conta sürdü, soğutucuyu tinerle yıkadı ama oring lerin denk geldiği metal kısımları az da olsa hafif zımpara yapmadı direk takti montajladı. )

bu şekilde suya yağ karışması kesinlikle kesildi...

ekim-2021 de egzoz manifoldunun üzerine yağ soğutucudan yağ damlatmaya başladı. ? aynı ustaya götürdüm usta aynı şekilde oringler değişti sadece ve yağ damlama olayı kesildi.

eylül-2022 de yine aynı problem ve aynı sıkıntı baş gösterdi koku yapmaya başladı açtım kaputu yağ damlamaya yeni başlamış durumda sizce ne yapmalıyım ?

A- aynı ustayla yağ soğutucuyu komple Orjinal GM olarak değiştir.
B- aynı ustayla yağ soğutucuyu komple kale olarak olarak değiştir.
C- aynı ustayla sadece soğutucu kısmı ve Oringleri değiştir.
D- farklı ustayla sadece oringleri değiştir.
E- farklı bir yorum ?


cevap verdiğiniz için şimdiden çok teşekkür ederim

Aynı usta ile mümkün olan en düşük maliyetle çözüm bulmaya çalışırdım.
 
Yag sogutucuyu komple degis. Baska yolu yok. Daha once 1.4 t de yag damlatma sorunu 2 kez yasadim araba asiri isindigi icin yag damladikca yanik yag kokusu geliyor surekli motordan araba yaniyor saniyorsun
 
ustaların söylediği ve tecrübe ettiği yağ soğutucu ünitesini komple değiştirmek. oring değişimi veya soğutucu kütüğü değişimi tek başına randımanlı olmuyor diyorlar. benim aracımda da bu sorun oldu, oringler çatlamıştı, sadece oring değişimiyle durumu o an için kurtarabilirdik ama usta tavsiyesi üzerine orjinal GM ürün ile komple değiştirdim ve 3 senedir herhangi bir sorun yaşamadım. benim ustam kale markayı kesinlikle tavsiye etmemişti. evet komple orjinal ürün biraz tuzlu ama sürekli sanayiye gidip gelmek can sıkıcı oluyor.
ha maddi durumunuz el vermiyorsa tabi alternatif uygun maliyetli çözümlere yönelmeniz gerekiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: garbis
herkese merhaba

Astra h aracımda kasım-2020 ayında fazla yağ koymam sonucu yağ soğutucu patlattım ve genleşme kabına yavaş yavaş tahin kıvamı vermeye başladığında fark ettim,

ustaya götürdüm daha yeni başlamış böyle devam et bir şey olmaz dedi,

bir süre devam ettim sonrasında artmaya başlayınca mart 2021 de sadece contalarını değiştirdim alman Febi marka ile değiştirdim ustanın da başında durdum gayet başarılı bir şekilde değiştirdiğini düşünüyorum (tabi o zamanlar metal bloklar arasındaki oring lere sıvı conta sürülmemesi gerektiğini bilmiyordum, üstüne az da olsa sıvı conta sürdü, soğutucuyu tinerle yıkadı ama oring lerin denk geldiği metal kısımları az da olsa hafif zımpara yapmadı direk takti montajladı. )

bu şekilde suya yağ karışması kesinlikle kesildi...

ekim-2021 de egzoz manifoldunun üzerine yağ soğutucudan yağ damlatmaya başladı. ? aynı ustaya götürdüm usta aynı şekilde oringler değişti sadece ve yağ damlama olayı kesildi.

eylül-2022 de yine aynı problem ve aynı sıkıntı baş gösterdi koku yapmaya başladı açtım kaputu yağ damlamaya yeni başlamış durumda sizce ne yapmalıyım ?

A- aynı ustayla yağ soğutucuyu komple Orjinal GM olarak değiştir.
B- aynı ustayla yağ soğutucuyu komple kale olarak olarak değiştir.
C- aynı ustayla sadece soğutucu kısmı ve Oringleri değiştir.
D- farklı ustayla sadece oringleri değiştir.
E- farklı bir yorum ?


cevap verdiğiniz için şimdiden çok teşekkür ederim
BU bahsettiğinğiz olay bana aşırı torkla sıkılmış cvıatalar gibi geliyor bir taraf fazla eiliyor diğer taraftaki baskı azalıyor ve kaçırmaya başlıyor. Motor kodunu yazarsanız servis kitabından doğru torka bakıp yazarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: garbis
Yag sogutucuyu komple degis. Baska yolu yok. Daha once 1.4 t de yag damlatma sorunu 2 kez yasadim araba asiri isindigi icin yag damladikca yanik yag kokusu geliyor surekli motordan araba yaniyor saniyorsun
Aynı usta ile mümkün olan en düşük maliyetle çözüm bulmaya çalışırdım.
merhaba öncelikle cevap veren herkese teşekkür ederim, bu gün kale marka yağ soğutucuyu komple değiştirdim
kale markayı 1100 tl te orjinal ise 2700 tl idi


kale markasına güvenmek ve denemek istedim montaj da sorun yok aracın altını tinerle güzelce temizledik, işlem yapılırken başında durdum sıfır hatayla sisteme montajı yapıldı bir iki gün sonra normal antifiriz de koyacağım,

kaleye mail attım güvenebilirsiniz eğer sıkıntı olursa buradayız dedi

onlineyedekparça satısını da sordum güvenebilirsin dedi


eğer bir aksilik olursa size buradan adım adım bildireceğim.
 
ustaların söylediği ve tecrübe ettiği yağ soğutucu ünitesini komple değiştirmek. oring değişimi veya soğutucu kütüğü değişimi tek başına randımanlı olmuyor diyorlar. benim aracımda da bu sorun oldu, oringler çatlamıştı, sadece oring değişimiyle durumu o an için kurtarabilirdik ama usta tavsiyesi üzerine orjinal GM ürün ile komple değiştirdim ve 3 senedir herhangi bir sorun yaşamadım. benim ustam kale markayı kesinlikle tavsiye etmemişti. evet komple orjinal ürün biraz tuzlu ama sürekli sanayiye gidip gelmek can sıkıcı oluyor.
ha maddi durumunuz el vermiyorsa tabi alternatif uygun maliyetli çözümlere yönelmeniz gerekiyor
yerli ürüne güvenmek istedim hem kale hem de dağıtıcı güvenmemi söyledi bir aksilik olursa başka insanlarda faydalanması açısından buradan bilgilendiremeye devam edeceğim
 
Geri
Üst