yayın duruşu..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan brl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benimkine göre duruşu gayet iyi,apex,in esnemesi nasıl,sertmi biraz.
 
esneme çok fazla var. ve mesela köprü viyaduk baglantılarındaki demir baglantı bolgelerinde ve o tip sert yerlerde pat küt vuruyor. cok fena :(
 
bendekilerde çok esniyo,koni amortisör almayı düşünüyorm,amortisör+yay kullanılırsa esneme,zıplama biraz azalır deniyor ama,ne derece azalır onu tam bilemediğim için karasız kaldım,belkide orjnallerini takarım tekrar,çünkü biraz agresif kullanıyorum böyle zıp zıp rahatsız oldum.
 
bende epey rahatsızım o konuda ama vırajlarda esneme olmuyor guven verıyor. tabıkı vıraj zemını sağlamsa. ben zaten zıp zıp corsa dıye başlık bıle açmıştım yayları ılk taktıgımda. dedıgın gıbı kotu bı durum abi. bakalım. amortisor sertleştirme işlemi de yapılıyormuş yağ basıncıyla oynayarak. o yola da basvurabılırsın. ama bilki aynı dertten muzdaripiz.
 
evet virajlarda iyi,yol tutuşuda iyi,ama şehir içinde problem,bide ankarada yollar okadar bozukki,tat vermiyor.birde ben dikkat ettimde arkalar arkalar okadar fazla düşmemiş benim arabanın.çarşamba günü bi aksilik olmazsa opel garage bi uğruycam,hakanla bi konuşuyumda ona göre bişeyler yaparım artık.
 
evet virajlarda iyi,yol tutuşuda iyi,ama şehir içinde problem,bide ankarada yollar okadar bozukki,tat vermiyor.birde ben dikkat ettimde arkalar arkalar okadar fazla düşmemiş benim arabanın.çarşamba günü bi aksilik olmazsa opel garage bi uğruycam,hakanla bi konuşuyumda ona göre bişeyler yaparım artık.

evet evet biraz az düşmüş sanki!.. çarşamba akşamı bende uğrarım tabi o saate kalırsanız!..:rolleyes:
 
arkadaşlar bugün corsa c aracıma vogtland yay taktırdım,bu yaylar orjinal yaylarına göre daha yumuşak,araba biraz fazla yaylanıyo,esniyo gibi geldi bana.sizce bu normalmi?birde bu esnemeyi biraz aza indirgemek için ne yapabilirim,yardımcı olursanız sevinirim.arka yayın araç üstündeki duruşu bu,baklalar birbirinin üstünde,bu şekil normalmi?

.

ayni problemi bende kendi aracimda (astra h) yasadim..3,5'luk Eibach yay almak istiyordum fakat o zaman aracima gore Turkiye'de hicbi yerde kalmamisti, mecburen Vogtland alip taktirdim. Montaji yapan usta aracin zaten amortisorlerinin yeteri kadar sert oldugunu, koni amortisor takmamin sart olmadigini ama dilersem daha iyi yol tutus icin takabilecegimizi soyledi ama ben taktirmadim..zaten eibach ve vogtland gibi firmalarin tavsiyesi 5.5'luk yaydan sonra spor amortisor kullaniminin zorunlu olmasi yani 3.5'lukta cok gerek yok..ama yineden araca gore degisir sanirim.
herneyse, araca takildiktan sonra tecrubeye ciktigimizda arac her saga sola donerken, direksiyonu cevirirken yada esnediginde katir kutur diye sesler geliyodu..baklalar birbirine surtuyodu, yaylar tekrar sokuldu..hortum takildi, yine montaj yapildi..fakat ses yine devam etti..3-4 ayri ustaya gittim, amortisorler, on takimlar vs yani ne varsa hepsi kontrol edildi..sonuc yaylar..ve 7-8 defa sokuldu takildi bu yaylar, ne akla geliyosa yapildi ama sorun bir turlu cozulemedi..arac virajlara eskisinden biraz daha stabil giriyodu sonucta alcak oldugu icin ama virajda en ufak zorlandigi anda onden kayma yapiyodu..2-3 defa kaza atlattim bu sekilde..daha sonra yine ilk yayi taktirdigim ustaya gittigimde arac lifte kaldirildi ve yaylarin durumuna bakildi. arka yaylar 2 bakla birbirine surtuyodu, on yaylarda ise 3 bakla..ve uzerindeki boyalar tamamen kalkmisti, boyanin kalktigi yerlerde paslanmalar vardi..usta kesinkez bu yaylarin sahte oldugunu, yayin ustundeki bu boyanin ozel oldugunu, bicakla kazimak istesen dahi zor cikacagini, pul pul kendiliginden asla dokulmeyecegini ya Bursa'da yada yurtdisinda Vogtland'in bilgisi disinda bir firmanin sahte yaptirdigini, Vogtland gibi (Koni'nin yan kurulusu) asla boyle bir hata yapmayacagini, her urunun her aracin ustunde test edilip, belli testlerden sonra gereken sertifikayi ve onayi alip, piyasaya oyle suruldugunu, bunun buyuk bir hata oldugunu anlatti, benimde kafama yatti dogrusu. ayrica yayin ustunde adeta bir yere asilipta boyanmis gibi izler vardi..daha sonra yaylari aldigim yere iade edip eibach istedim ve 2 hafta sonra eibach'lar geldi..yaylari kiyasladim ve tamamen farklilardi..eibach'ta baklalar asla birbirine surtmuyordu, arac daha konforlu olmustu ve yol tutusu cok cok daha iyiydi..araci yoldan cikartmak icin duz yolda direksiyonu ne kadar hizli cekersem cekeyim aracin arkasi asla yoldan ayrilmiyor (aracimda ESP yok)..ustelik lastiklerim ve jantlarim orjinal olmasina ragmen, 205/55/16 ebatlari Bridgestone ER300 Turanza lastiklerle..
eibach yaylari takarken hortum bile takmamiza gerek kalmadi ve aracin onu tarafi vogtland yaya gore 1 parmak daha yukardaydi..vogtland yay ile lastiklerin ust kismi biraz camurlugun icine girmisti, goruntude hos degildi..

sana tavsiyem yaylari aldigin yere iade etmen ve vogtland haricinde baska marka yay alman..eibach, fk, koni yada apex olabilir.
Araca spor yay takildiginda yaylarin durusu Mel-a-ku'nun kendi aracinda gosterdigi yaylar gibi olmalidir. baklalar birbirine surtmemeli, diri ve pozisyonunda, kovanlara iyi oturmalidir. aracin fazla sekme sorunu ise corsa'nin orjinal amortisorunden kaynaklaniyo olabilir, sonucta arac biraz daha ufak oldugu icin sekme daha cok olacaktir.spor amortisorle bu sorunu cozebilirsin fakat suspansiyon sistemin orjinalinden daha sertlesicektir ve bu seni rahatsiz edebilir..
genelde suspansiyon, konfor ve yol tutusunun nasil oldugu kisiden kisiye gore degisir . kimi icin arac cok sekiyo gibi gelir, kimi icin katlanilabilir..kimi icin cok yumusak aractir, kimi icin fazla bile sert..o yuzden bence ilk once yaylardaki problemini halledip, aracin yoldaki tekiplerini gorup ona gore spor amortisor gerekliligi ustune karar verebilirsin..
umarim yardimci olabilmisimdir
:D
 
Son düzenleme:
çok sağol burak,sen nerden almıştın iade ettiğin yayları.ben yayları takmadan önce şöyle bi kontrol etmiştim,arkalar elimle bestırdığımda esniyodu,yumuşaktı yani,o yüzden baklalar böyle üstüste biniyo galiba.
 
aldigim yerin ismini vermek istemiyorum cunku onlarinda herhangi bi hatasi yok.hem kotu reklam yapmak istemem. ama bursa'dan Vogtland'in distr.'den siparis ettiklerini soyleyebilirim. kargo ile benim aldigim yere gelmisti.
X-Treme Tuning www.x-tremetuning.com
Bursa'da yeri..
konuyu uzaticaktim esasinda, Vogtland Almanya'ya email aticaktim ama vazgectim sonra ugrasmak istemedim. daha oncede problem yasamistim, uretim hatasiyla ilgili..motosikletime BMC'nin acik hava filtresini almistim, problem yasamistim..Burdaki ithalatci firmasi sikayetimi anlamamisti, Italya'ya email atmistim direk BMC'ye..3 gun sonra Turkiye'deki ithalatci firma beni arayip filtreyi geri almak istediklerini soylediler. Filtreyi iade ettim ve para iadesi aldim.
Ewt yaylar baya bi yumusak ve oyle olmamasi lazim..aracin standart yaylarindan yumusaksa hicbi anlami yok..spor yayin ozelligi hem daha kisa hemde daha sert olmasidir.
sonuc olarak o yaylarda cok buyuk bir uretim hatasi var, ister sahte olsun ister orjinal. ama aracina sahte yay yada hatali yay takman demek, senin canini tehlikeye atman demek. o yaylarla viraja girdiginde aracin ne halde olucagini dusunmek bile istemiyorum, bence hemen cikarttir ve iade et. yaylar sokuldugunde eline alip bi bak, boya izini mutlaka goruceksin :)
hatta denemek icin ucundan boyasini kazi bi duz tornavida yada falcata ile..eger boya pul pul dokulurse yada kolay cikarsa, ince bi katman halindeyse kesinkez sahtedir.
 
Son düzenleme:
bizim corsa da resmen ön dikiyor. oyle ki tahmin ediyorum ön taraf yerden kesiliyor bile olabilir. önden acayip bir zıplama var. ve ben açıkcası kaza yapmaktan epey korkuyorum. bu soylediğim ortalama hızlarda oluyor 70 ile seyrederken falan. yuksek hızlarda sekme daha anlık gerçekleştiği için pek hissedilmiyor. umarım başımıza iş açmaz. forumda da kimse heralde bu sorunla karşılaşıp çözüm yolları denememiş. yardım eden de yok. bizde bu şekilde idare etmeye çalışıyoruz. Diğer forumlardan NAM AMORTİSOR adlı firmanın amortisor sertleştirme işlemi yaptıgını falan duydum. ya bu yola başvurucam , yada artık alçak görüntüsünden kurtulup orjinal yayları takıcam.
 
Geri
Üst