bizim corsa da resmen ön dikiyor. oyle ki tahmin ediyorum ön taraf yerden kesiliyor bile olabilir. önden acayip bir zıplama var. ve ben açıkcası kaza yapmaktan epey korkuyorum. bu soylediğim ortalama hızlarda oluyor 70 ile seyrederken falan. yuksek hızlarda sekme daha anlık gerçekleştiği için pek hissedilmiyor. umarım başımıza iş açmaz. forumda da kimse heralde bu sorunla karşılaşıp çözüm yolları denememiş. yardım eden de yok. bizde bu şekilde idare etmeye çalışıyoruz. Diğer forumlardan NAM AMORTİSOR adlı firmanın amortisor sertleştirme işlemi yaptıgını falan duydum. ya bu yola başvurucam , yada artık alçak görüntüsünden kurtulup orjinal yayları takıcam.
bozuk yolda spor yayli yada amortisorlu farketmez, suspansiyon sistemi sert olan aracin yoldan cikmasi cok kolaydir..bozuk yollarda aracin orjinal haldeyken yolda yaptiginiz hizinizin min 20 km dusugu seyretmek hem aracin on takimi ve suspansiyon sistemi icin hemde sizin guvenliginiz ve konforunuz icin daha iyidir. fakat duzgun yollarda arac hem virajda hem yuksek hizda duzlukte olsun, orjinal halinden cok daha iyi yol tutus sergileyecektir..eger araci kullandiginiz yerde yollar cok bozuk ise spor yay takmanin bir mantigi yok, hem kendinize hemde araca iskence etmekten baska bisey yapmamis oluyorsunuz..
gerci eibach'in urettigi yaylar progressive yay yani ilk darbede yada yukte daha hafif, 2. ve 3. darbede giderek sertlesir. Ama bu farki yalnizca iki ayri tip yayi (linear yay ve progressive yay) uzun sure ayni aracta kullanirsaniz hissedersiniz, o kadar aman aman buyuk bir fark yok. sadece bozuk satihli yolda birazcik daha araca hakim olursunuz. hemde duzgun yolda viraja girdiginizde giderek sertlesen yada pespese gelen farkli virajlarda yol tutusunuz linear yay'li aracin yol tutusuna gore daha iyi olur.
soyledigim gibi eger araci kullandiginiz yerde yollar cok bozuk ise spor yay taktirmaniz (koni,k&w,eibach vs) size bir cozum getirmeyecektir. aracin duzgun yolda yol tutusu cok daha iyi olucak fakat bozuk yolda sergiledigi yol tutus hem daha rahatsizlik verici hemde tehlikeli olucaktir..spor suspansiyonlu bir araci yoldan cikarmak yumusak suspansiyonlu bir araca gore daha kolaydir, fakat yoldan ciktigi anda (understeer yada oversteer) (understeernden kayma, oversteer:arkadan kayma) mudahele edip araci kontrol etmeniz cok cok daha kolaydir, fakat bunun nasil yapilacagini biliyorsaniz..
ayrica aracina spor yay taktiran arkadaslarin genellikle atladigi bir konu ise,
spor yay takildiginda aracinizin tum on ve arka takim ayarlari (camber,caster vs) degisir. arac daha alcaldigi icin lastikler yola tam temas etmez, yalnizca ic noktalari basar..eger rot ayarina sokarsaniz, aracin hem yol tutusu cok daha iyi olur, hem on ve arka takimin sagligi acisindan cok daha iyi olur hemde lastikleriniz duzensiz asinmamis olur, omru uzar..
unutmayin ki aracin rot ayari orjinal suspansiyon sistemine gore fabrika cikisi yapilir. her 10 bin km civari kullanimdan dolayi bozulur, tekrar ayarlattirir orjinal olan saglikli ayarlara ve acilara geri donersiniz..
araca ister 3.5'luk ister 5'lik ister 7'lik yay takin, rot ayarini mutlaka yaptirmalisiniz..spor yay taktirdiginizda aracin camber, caster vs ayarlari ve acilari tamamen degisecek, lastikler yola tam olarak gereken acilarda temas etmeyecektir. o yuzden rot ayari yapilmasi gerekir. ister 3.5'luk sokup 5'lik yay takin yada 5'lik sokup 3.5'luk takin, rot ayari her yukseklige gore degisecektir.
ayrica namistain'da amortisor sertlestirmek butceye gore esasinda mantiklidir fakat sertlestirdiginiz orjinal amortisor asla spor amortisor (koni,k&w,eibach vs) kadar iyi yol tutus sergilemeyecek, omru o kadar uzun olmayacaktir..yolda kullanilan orjinal amortisor ile spor yay amortisor arasinda mekanik olarak farkliliklar vardir. bu konuda ki dusuncelerim tecrube ile sabittir.
Son düzenleme: