yayın duruşu..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan brl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bizim corsa da resmen ön dikiyor. oyle ki tahmin ediyorum ön taraf yerden kesiliyor bile olabilir. önden acayip bir zıplama var. ve ben açıkcası kaza yapmaktan epey korkuyorum. bu soylediğim ortalama hızlarda oluyor 70 ile seyrederken falan. yuksek hızlarda sekme daha anlık gerçekleştiği için pek hissedilmiyor. umarım başımıza iş açmaz. forumda da kimse heralde bu sorunla karşılaşıp çözüm yolları denememiş. yardım eden de yok. bizde bu şekilde idare etmeye çalışıyoruz. Diğer forumlardan NAM AMORTİSOR adlı firmanın amortisor sertleştirme işlemi yaptıgını falan duydum. ya bu yola başvurucam , yada artık alçak görüntüsünden kurtulup orjinal yayları takıcam.


bozuk yolda spor yayli yada amortisorlu farketmez, suspansiyon sistemi sert olan aracin yoldan cikmasi cok kolaydir..bozuk yollarda aracin orjinal haldeyken yolda yaptiginiz hizinizin min 20 km dusugu seyretmek hem aracin on takimi ve suspansiyon sistemi icin hemde sizin guvenliginiz ve konforunuz icin daha iyidir. fakat duzgun yollarda arac hem virajda hem yuksek hizda duzlukte olsun, orjinal halinden cok daha iyi yol tutus sergileyecektir..eger araci kullandiginiz yerde yollar cok bozuk ise spor yay takmanin bir mantigi yok, hem kendinize hemde araca iskence etmekten baska bisey yapmamis oluyorsunuz..
gerci eibach'in urettigi yaylar progressive yay yani ilk darbede yada yukte daha hafif, 2. ve 3. darbede giderek sertlesir. Ama bu farki yalnizca iki ayri tip yayi (linear yay ve progressive yay) uzun sure ayni aracta kullanirsaniz hissedersiniz, o kadar aman aman buyuk bir fark yok. sadece bozuk satihli yolda birazcik daha araca hakim olursunuz. hemde duzgun yolda viraja girdiginizde giderek sertlesen yada pespese gelen farkli virajlarda yol tutusunuz linear yay'li aracin yol tutusuna gore daha iyi olur.
soyledigim gibi eger araci kullandiginiz yerde yollar cok bozuk ise spor yay taktirmaniz (koni,k&w,eibach vs) size bir cozum getirmeyecektir. aracin duzgun yolda yol tutusu cok daha iyi olucak fakat bozuk yolda sergiledigi yol tutus hem daha rahatsizlik verici hemde tehlikeli olucaktir..spor suspansiyonlu bir araci yoldan cikarmak yumusak suspansiyonlu bir araca gore daha kolaydir, fakat yoldan ciktigi anda (understeer yada oversteer) (understeer:onden kayma, oversteer:arkadan kayma) mudahele edip araci kontrol etmeniz cok cok daha kolaydir, fakat bunun nasil yapilacagini biliyorsaniz..
ayrica aracina spor yay taktiran arkadaslarin genellikle atladigi bir konu ise,
spor yay takildiginda aracinizin tum on ve arka takim ayarlari (camber,caster vs) degisir. arac daha alcaldigi icin lastikler yola tam temas etmez, yalnizca ic noktalari basar..eger rot ayarina sokarsaniz, aracin hem yol tutusu cok daha iyi olur, hem on ve arka takimin sagligi acisindan cok daha iyi olur hemde lastikleriniz duzensiz asinmamis olur, omru uzar..
unutmayin ki aracin rot ayari orjinal suspansiyon sistemine gore fabrika cikisi yapilir. her 10 bin km civari kullanimdan dolayi bozulur, tekrar ayarlattirir orjinal olan saglikli ayarlara ve acilara geri donersiniz..
araca ister 3.5'luk ister 5'lik ister 7'lik yay takin, rot ayarini mutlaka yaptirmalisiniz..spor yay taktirdiginizda aracin camber, caster vs ayarlari ve acilari tamamen degisecek, lastikler yola tam olarak gereken acilarda temas etmeyecektir. o yuzden rot ayari yapilmasi gerekir. ister 3.5'luk sokup 5'lik yay takin yada 5'lik sokup 3.5'luk takin, rot ayari her yukseklige gore degisecektir.

ayrica namistain'da amortisor sertlestirmek butceye gore esasinda mantiklidir fakat sertlestirdiginiz orjinal amortisor asla spor amortisor (koni,k&w,eibach vs) kadar iyi yol tutus sergilemeyecek, omru o kadar uzun olmayacaktir..yolda kullanilan orjinal amortisor ile spor yay amortisor arasinda mekanik olarak farkliliklar vardir. bu konuda ki dusuncelerim tecrube ile sabittir.
 
Son düzenleme:
yok evımın oldugu yerde ve kullandıgım guzergahta yollar bozuk değil. ama yoldaki kot farklarında aşırı esneme oluyor, esnemenin devamındada burun zıplaması oluyor. ve korkuyorum açıkcası motosiklet gıbı ön dikecek diye.. bunun yanında plastik hız setlerinden geçerken burnu çok sallanıyor. ama ben bunların hiçbirini diğer arabalarda gormedim. yani daha once jant + yaylı bir çok arabaya bindim. ki bunların bir çoğu alman arabası idi. boyle bir olay yoktu hıcbırınde. bizim corsalarda boyle problem olması enteresan.. yay+ jant test etme imkanım olan arabalar a3, a4, E90 , golfV, leon.... ve daha niceleri. ama hiçbiri boyle zıplamıyordu??
 
yok evımın oldugu yerde ve kullandıgım guzergahta yollar bozuk değil. ama yoldaki kot farklarında aşırı esneme oluyor, esnemenin devamındada burun zıplaması oluyor. ve korkuyorum açıkcası motosiklet gıbı ön dikecek diye.. bunun yanında plastik hız setlerinden geçerken burnu çok sallanıyor. ama ben bunların hiçbirini diğer arabalarda gormedim. yani daha once jant + yaylı bir çok arabaya bindim. ki bunların bir çoğu alman arabası idi. boyle bir olay yoktu hıcbırınde. bizim corsalarda boyle problem olması enteresan.. yay+ jant test etme imkanım olan arabalar a3, a4, E90 , golfV, leon.... ve daha niceleri. ama hiçbiri boyle zıplamıyordu??

kullandiginiz arac, daha once test ettiginiz araclardan daha ufak oldugu icin ziplama daha fazla olacaktir..
birde aracin ustundeki amortisorler orjinalmi yoksa yan sanayimi acaba?
 
orjinal olmalı heralde. biz bir mudahale de bulunmadık. ama aracı 50 bın km de 3 yasında aldık.
 
orjinal olmalı heralde. biz bir mudahale de bulunmadık. ama aracı 50 bın km de 3 yasında aldık.

aracin amortislerinde kullanimdan dolayi asinma, yipranma ve bosluk olabilir..iyi durumdada olabilir, gormeden bisey diyemem..fakat orjinal amortisorleri demek ki cok yumusak ve esnek aracin..yani spor amortisor (sertlik ayarli) uygulamasi bence sart.
daha once aracin ziplamasi ile ilgili konu acmissiniz zaten, bi okudum..bi cok arkadasta benim verdigim tavsiyeyi daha once vermisler.
3,5 cm spor yayli, 205-45/17 lastikli ve koni sertlik ayarli spor amortisorlu corsa c 1.8 gsi'a binmistim, aracin yol tutusunda en ufak bi problem bile yoktu, yola adeta yapisiyordu ve esneme yok denecek kadar azdi.
 
yaylarda var problem ne takma nede amortisörde ya hatalı üretim yada bi i... lik var bu işte yaylarda sertleştirme yapılmamış gibi yani inşaat demiri burulmuş araca takılmış gibi aldığın yere gidip değiştirmelisin...
 
vogtland yaylarda marka model vs gibi birçok yazı olurdu bundada göremedim?
 
yaylarda var problem ne takma nede amortisörde ya hatalı üretim yada bi i... lik var bu işte yaylarda sertleştirme yapılmamış gibi yani inşaat demiri burulmuş araca takılmış gibi aldığın yere gidip değiştirmelisin...
berat daha önce vogtland yay kullandınmı,bende kullanmamıştım ama geçen hafta arabamı opel garage hakanın yanına götürdüm,benim yaylara baktık,biraz turladık hakan yayların gayet iyi olduğunu ve voglantlad yayların yumuşak olması nedeniyle baklaların üstüste bindiğini belirtti.aynı yaylardan kendi arabasındada vardı onun yaylarıda üstüsteydi.
 
vogtland yaylarda marka model vs gibi birçok yazı olurdu bundada göremedim?
yaylar takılırken ben bu yazılara hiç dikkat etmedim,takıldıkdan birkaç gün sonra arabanın altından eğilip baktım yazıları göremedim,iki tarafında yazıları gözükmüyodu.servise gittim arabayı lifte kaldırttım her iki tarafdaki yaylarında yazıları iç tarafda kalmış,içim rahatladı.
 
Geri
Üst