1.3 CDTI Enjoy'mu 1.6 Enjoymu tercihiniz olurdu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan a.oguz38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben 1.6 kullanıyorum.aracı sıfır aldım ve dizel masraflı diye almadım.benzinlnin tek masrafı yakıt.garanti kapsamında landirenzo lpg taktırdım yakıt sorunuda ortadan kalktı.ayrıca performanstan herhangi birşey kaybetmedi.tavsiyem bakımlı 1.6
 
Görüşünüze saygı duyuyorum ancak turbo faktöründen ne yazık ki bahsetmemişsiniz. Sizin anlatımınıza göre hiç bir otomobil üreticisinin artık benzinli motor üretmemesi gerekir ki bu mümkün değil. Her motor tipinin avantaj ve dezavantajları vardır ve bu tartışmaya açıktır. En basitinde sel hasarı alan bir dizel motorun onarım maliyeti benzinli motorun onarım maliyetinin 2 katıdır. konudan sapmamak gerektiğinden benim şahsi fikrim 1.3 cdti yerine 1.6 olacaktır.

Bu ortam bu konuların konuşulacağı bir yer değil. Ben bu tür cevaplar geleceğini bildiğim için özellikle başta ve sonda bilgilendirme yaptım ama yine de gereksiz bir savunma olmuş. Bunlar kıyaslanabilecek 2 motor türü değil. HRDI ve CDTI kıyaslanabilir ama benzin ve dizel motorların verimliliğinin tüm maliyetlerle birlikte kıyaslanması (iş/maliyet) tartışılacak bir konu değildir.
Ben bilimsel veriler ile konuşabilirim sadece. Dizel çalışma prensibi soruldu ben de bilim dünyasındaki ispat edilmiş verilerle cevap verdim. Dizelin sadece onarım maliyeti değil satın alma maliyetinde motora bakan maliyet anlamında 2 katına yakın bir fark ödersiniz ama tüm maliyetler göze alınsa bile netice maliyetinde dizelle benzinli arasında ciddi bir fark oluşur
O zaman tüm arabalar dizel olurdu, benzinli motor artık üretilmez diye birşey yok ama son 10 yılda Avrupada yeni oto üretiminde dizel motorlular %12 den % 49 a yükselmiştir. Önümüzdeki 5 yıllık planda %70 civarına çıkacaktır. Yani dediğiniz olacak ama bu birden olmaz, malum evlerimizde hala tüplü televizyonlar var ve üretimleri de devam ediyor. LED TV daha az tüketiyor ve daha güzel ama hala tüplü TV üretiliyor ve satılıyor. Ama benzinli motorlar tamamen bitmeden veya çok azalmadan önce hem dizel hem benzinli bitecek zira yine bir bilimsel mutabakat var ki gelecek elektrikli otomobillerin olacaktır.

Not: Hem dizel hem de benzinli birer aracım var. İki aracı da uygun oldukları şekilde kullanıyorum. Seyahate çıkıp uzun süre gezeceksem veya iş seyahatim varsa Dizeli, şehir içi kısa gezmelerde daha hafif 1.2 lt benzinilyi tercih ediyorum. Hava ıslak ve su birikintisi çoksa dizel, hava bahar, klima gerekmiyor ama jikle de uzun süre çalışmayacaksa benzinli. Her ikisinin de yeri var...
 
Son düzenleme:
Bu ortam bu konuların konuşulacağı bir yer değil. Ben bu tür cevaplar geleceğini bildiğim için özellikle başta ve sonda bilgilendirme yaptım ama yine de gereksiz bir savunma olmuş. Bunlar kıyaslanabilecek 2 motor türü değil. HRDI ve CDTI kıyaslanabilir ama benzin ve dizel motorların verimliliğinin tüm maliyetlerle birlikte kıyaslanması (iş/maliyet) tartışılacak bir konu değildir.
Ben bilimsel veriler ile konuşabilirim sadece. Dizel çalışma prensibi soruldu ben de bilim dünyasındaki ispat edilmiş verilerle cevap verdim. Dizelin sadece onarım maliyeti değil satın alma maliyetinde motora bakan maliyet anlamında 2 katına yakın bir fark ödersiniz ama tüm maliyetler göze alınsa bile netice maliyetinde dizelle benzinli arasında ciddi bir fark oluşur
O zaman tüm arabalar dizel olurdu, benzinli motor artık üretilmez diye birşey yok ama son 10 yılda Avrupada yeni oto üretiminde dizel motorlular %12 den % 49 a yükselmiştir. Önümüzdeki 5 yıllık planda %70 civarına çıkacaktır. Yani dediğiniz olacak ama bu birden olmaz, malum evlerimizde hala tüplü televizyonlar var ve üretimleri de devam ediyor. LED TV daha az tüketiyor ve daha güzel ama hala tüplü TV üretiliyor ve satılıyor. Ama benzinli motorlar tamamen bitmeden veya çok azalmadan önce hem dizel hem benzinli bitecek zira yine bir bilimsel mutabakat var ki gelecek elektrikli otomobillerin olacaktır.
sıkıştırma oranı motor ömrü ile ters orantılıdır:) bu ve buna benzer birçok örnek verebilirim. siz en basitinden aynı şartlarda kullanılmış 150 binde bir dizelimi yoksa benzinli bir aracımı tercihe dersiniz??
 
sıkıştırma oranı motor ömrü ile ters orantılıdır:) bu ve buna benzer birçok örnek verebilirim.

(bundan önce de kendinizden emin şekilde bir yorum yapmıştınız. Ona cevap verdim. Şimdi başka bir konuya geçmişsiniz. O sorunuz da bilimsel gerçekler yok sayılarak sorulmuştu. Şimdi bu soru daha da problemli olmuş. Ben benzinli motor düşmanı değilim. Benzinli arabam da var ve uygun olduğunda onu kullanırım. Bu konuyu bilim dışına kendi fikir ve icat ettiğiniz teorilerle şekillendirmeniz yanlış oluyor bilginize..)

Önermeniz, malzeme mühendisliği, makine mühendisliği, termodinamik ve birçok konuyu atlayarak kendi düşüncenizle birşeyler oluşturmaya çalıştığınızı gösteriyor. Aslında 2 x 2 dört değildir diyorsunuz ama bunun farkında değilsiniz. Türkiyede maalesef bilinen gerçekleri kabul etmeme gibi bir alışkanlığımız var. Bundan kurtulamıyoruz. Bu konuda daha fazla yazmak bana zor geliyor. Sizi sunulan ve bilimsel temeli olan bilgileri kabul etmek ya da etmemek gibi bir seçeneğiniz yoktur. Açıkça ben bilim ve mühendisliğe inanmıyorum derseniz zaten kendi adınıza sorun kalmayacaktır.

Çok özür dilerim ama ortam uygun değil derken bu durumu kastediyorum. Bu konuda umuma açık bir araba forumunda bu tür bir bilgilendirme yapmakla hata ettiğimi düşünmüş ve yazarken de gelebilecek yorumlar için tereddüt etmiştim zaten.
 
(bundan önce de kendinizden emin şekilde bir yorum yapmıştınız. Ona cevap verdim. Şimdi başka bir konuya geçmişsiniz. O sorunuz da bilimsel gerçekler yok sayılarak sorulmuştu. Şimdi bu soru daha da problemli olmuş. Ben benzinli motor düşmanı değilim. Benzinli arabam da var ve uygun olduğunda onu kullanırım. Bu konuyu bilim dışına kendi fikir ve icat ettiğiniz teorilerle şekillendirmeniz yanlış oluyor bilginize..)

Önermeniz, malzeme mühendisliği, makine mühendisliği, termodinamik ve birçok konuyu atlayarak kendi düşüncenizle birşeyler oluşturmaya çalıştığınızı gösteriyor. Aslında 2 x 2 dört değildir diyorsunuz ama bunun farkında değilsiniz. Türkiyede maalesef bilinen gerçekleri kabul etmeme gibi bir alışkanlığımız var. Bundan kurtulamıyoruz. Bu konuda daha fazla yazmak bana zor geliyor. Sizi sunulan ve bilimsel temeli olan bilgileri kabul etmek ya da etmemek gibi bir seçeneğiniz yoktur. Açıkça ben bilim ve mühendisliğe inanmıyorum derseniz zaten kendi adınıza sorun kalmayacaktır.

Çok özür dilerim ama ortam uygun değil derken bu durumu kastediyorum. Bu konuda umuma açık bir araba forumunda bu tür bir bilgilendirme yapmakla hata ettiğimi düşünmüş ve yazarken de gelebilecek yorumlar için tereddüt etmiştim zaten.
:):):)
 
Son düzenleme:
Ya en güzeli depoya nezaman yakıt koyduğunu hatırlamamaktır heralde:D bencede 1.3cdti alın keyfinize bakın. bide M.Gazihandan temiz bir chip;D.
 
Ya en güzeli depoya nezaman yakıt koyduğunu hatırlamamaktır heralde:D bencede 1.3cdti alın keyfinize bakın. bide M.Gazihandan temiz bir chip;D.

:):):)
 
profosyonel bir açıklama

Kısa yanıtlanamayacak bir soru ancak olabilecek en kısa özet olarak aktarayım;
(Öncelikle belirteyim mühendislikte dizel mi benzinli mi diye bir tartışma yoktur. Dizelin verimliliği onlarca yıl öncesindeki eski teknoloji dizeller zamanında bile kabul edilmiştir. Bu tip bir tartışma yapılması bilim dünyasında tebessümle karşılanacaktır)

Dizel motorlar hepimizin orta son ve lisede 2 ayrı derste öğrendiği ve kapalı bir kapta basınç artırıldıkça sıcaklığın artması prensibinden faydalanarak çalışır. Gerekli hava karışımı (oksijen-yakıt oranı) sağlansa dahi basit bir kıvılcımla yakılamayacak olan, ağır, ama bir o denli yüksek kimyasal bağ enerjisi taşıyan yakıtların yakılmasını sağlayan bir teknoloji sunarlar. Bu sayede yüksek enerji barındıran dizel yakıtı ve benzeri yağlı yakıtlar yanma odasında oksijenle tepkimeye sokulabilir ve içlerindeki kimyasal bağ enerjisini kinetik enerjiye dönüştürebilirler.
Dizeller çok yüksek sıkıştırma oranına sahiptir. Günümüz otomobil tipi dizel motorlarda 1:18 civarında sıkıştırma uygulanarak bu sıkıştırma ile silindirdeki havanın sıcaklığı yükseltilir ve içeriye püskürtülen dizel yakıtı bu sıcak ortamda oksijenle ani tepkimeye girerek patlama şeklinde yanar.
Bu yüksek sıkıştırma oranı sayesinde yakıt tepkimeye gireceği oksijenle daha konsantre bir ortamda bulunduğundan daha verimli yanar. Ayrıca benzinden yüksek bağ enerjili olan dizel yakıtı sayesinde ile benzinli motorlara göre çok daha verimli bir motor elde edilmiş olur.
Burası Opel ile ilgili bir ortam ise Opel 1.6 benzinli motor ile 1.3 Cdti nin sıkıştırma oranları sırası ile 1:11 ve 1:18 civarındadır.

1 litre motorindeki enerji 38684 BTU iken 1 litre benzin 32894 BTU da kalır. Buna yüksek sıkıştırma oranı sayesinde elde edilen verimlilik ve fiyat farkı da eklenince %50 leri geçen bir tasarruf elde edilir.
Birim molekül Motorin (C14H30) benzine göre (C9H20) kimyasal formüllerinde de görülebileceği gibi bu extra enerjiyi kimyasal bağlarının daha fazla olması sayesinde taşır.
Yukarıda da belirttiğim gibi dizel motorlarda motorin sıkışan havanın kendiliğinden ısınması ile yandığından dizel motorların buji ve ateşleme ünitesi bulunmaz. Çünkü buna gerek yoktur. Yüksek voltajlı ateşleme bobinleri, ve parazit oluşturan buji gibi cihazlar olmadığı için elektronilk sistemleri olumsuz etkileyecek ortamdan uzaklaşılmış olur. Günümüzdeki tüm motorlarda elektronik düzeneklerin önemi artarak devam ettiğinden bu da önemli bir avantaj olarak karşımıza çıkar.

Benzinli motorlar ise içten yanmalı motorların ilk tipleridir. Silidirlerde 1:10 civarında sıkıştırılan yakıt hava karışımı bir kıvılcım ile patlatılarak ısı enerjisi kinetik enerjiye çevrilir. Düşük sıkıştırma oranı yüzünden verim de düşüktür. Ancak bu sıkştırma oranının düşüklüğü daha hafif ve devri daha kolay artırılan bir motor elde edilmesini sağlar. Bu sebeple verim ve güç değil ama hız gereken noktalarda bu motorlar kullanılır. (dizel araba hızlı gitmez anlamında değildir bu)

Dizel motorların ömrü benzinlilerin 2 katıdır. Bunun sebebi ise kullanılan metallerin sıkıştırmanın getireceği yüke karşı daha kaliteli seçilmesi, dizel yakıtının yağlayıcı özelliği ve yanma ısısının benzine göre düşüklüğüdür. Yani dizel makine içinde üretilen ısı benzinliden daha düşüktür. Dolayısı ile eksoz sıcaklığı ve yıpranması daha azdır.

Bakım masraflarına gelince;

Günümüz dizel teknolojileri sayesinde bakım masrafları eskisine göre oldukça düşüktür. Yapılacak yakıt ekonomisinin miktarı yanında bu bakım masrafları küçük bir kesir olarak kalmaktadır. İlk 100.000 km de dizel bir motor, eşdeğer benzinli motora göre Türkiye şartlarında 15 ile 20 bin TL arasında tasarruf sağlar. Bu da Opel için konuşursak bu km'lerdeki arabanın 2. el fiyatına eşittir.Yani o tarihte hepsi masraf olsa bile önemi kalmaz, fakat zaten motor ömrü benzinlinin 2 katıdır ve 100.000 km deki dizel araç yanlış kullanılmadığı takdirde büyük arızalar çıkarıp bozulmaz çünkü daha ömrünün çeyreğinde bile değildir. Ama ikinci 100.000 km ye geldiğinde sıfır bir yeni dizel aracın parasını cebinizde bırakmış olur.

Son olarak şunu özellikle belirtmek isterim:
Dizel motor pazarlayan bir kişi değilim. Bu konudaki mühendislikk bilgilerini paylaştım.

Mehmet bey vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim ben ce bu açıklama sabitlenmeli çünkü dizel benzin lpg arasında sürekli bir yarış var ve bu açıklama gayet aydınlatıcı bir şekilde herşeyi ortaya çıkarılmıştırr
 
Benzinli araca lpg taktirmayi düşünüyorsan ve fazla km yapiyorsan dizel araç almani tavsiye ederim. Hem aracin orjinal olarak kalir hemde daha ekonomik olur senin için ayrica lpg li araçlar ile her yere giremiyorsun...
 
Geri
Üst