1.3 CDTI Enjoy'mu 1.6 Enjoymu tercihiniz olurdu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan a.oguz38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Mehmet bey vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim ben ce bu açıklama sabitlenmeli çünkü dizel benzin lpg arasında sürekli bir yarış var ve bu açıklama gayet aydınlatıcı bir şekilde herşeyi ortaya çıkarılmıştırr

Teşekkürler.
Sabitleme forum yönetiminin takdirine kalmış bir konu. Aslında 3 sene boyunca LPG sistemleri üreten bir fabrikanın genel müdürlüğünü yaptım. Dünyadaki tüm sistemleri inceledim, yurtdışına sistem ihrac ettim. Uzun ama basit bir konudur.
Bahsettiğiniz yarışı hayret ederek gördüm. Aslında bunlar yarış konusu olacak şeyler değildir. At, deve ve katır gibidir. Uygun parkurda seri hareket edilecekse ve ot bolsa at iyidir. Ama dağlık arazide kıt yiyecek varsa katır gerekir. Çölde gidilecekse deve alternatifsizdir. Şimdi At mı iyidir , deve mi yoksa katır mı dersek, dizel ve benzinli kıyası gibi olur. Şarta göre hepsi iyi olabilir.
Dünyanın en pahalı akaryakıtının satıldığı ve trafik sıkışıklığının devlet tarafından özellikle çözülmediği ülkemizde (daha fazla akaryakıt satmak için zira 1 e 6 kazanır devlet, daha çok yakılırsa daha fazla kar eder) dizel tercih edilmelidir çünkü bu ortamda verimlilik (yiyecek ve su kıtlığı ve dağlık arazi durumu) önemlidir.
Ama,
Türkiyemizde benzin 0,9 TL mazot 0,6 TL olsaydı (ki bu maliyet civarıdır) dizel tercihi yapılmazdı çünkü benzinli bir araba 7-8 krş, dizel bir araç ise 3-4 kuruş yakacaktı. Oran yine aynı olsa da benzinli bile ucuza kullanılabilecekti. Bu durumda daha kıvrak, daha çabuk ivmelenen ve spor sürüşe daha uygun daha sessiz benzinli araçlar keyifle kullanılacaktı.

Fakat biz Türkiyede yaşıyoruz. Benzini 3,80 mazotu 3,05 ten satıyorlar bizlere. Bu durumda benzinlinin avantajlı olan yönlerine girme şansımız kalmıyor zira aile bütçemiz bunu karşılayamıyor. Arabadan aldığımız zevk az tüketmesi ve verimli olması ile belirleniyor. Bu da dizel verimliliği ile elde edilebiliyor.
Örneğin amerikada araban kaç dolar yakıyor diye bir mevhum yoktur. Ne kadar güçlü ve hacimli ise o kadar popüler oluyor. Çünkü benzin halen ucuz.
 
çok geziyorsan 1.3 dizeli tek geçerim yılda en az 25 bin km yolum var
düzgün kullanırsan 120'yle bile giderken 5~6 litreyi geçmiyor.
bakım masrafı benzinliyle aynı denecek kadar az
tek sevmediğm yanı çok yavaş hızlanıyor, yüksek tork ise bu eksikliği kapatıyor...
 
Teşekkürler.
Sabitleme forum yönetiminin takdirine kalmış bir konu. Aslında 3 sene boyunca LPG sistemleri üreten bir fabrikanın genel müdürlüğünü yaptım. Dünyadaki tüm sistemleri inceledim, yurtdışına sistem ihrac ettim. Uzun ama basit bir konudur.
Bahsettiğiniz yarışı hayret ederek gördüm. Aslında bunlar yarış konusu olacak şeyler değildir. At, deve ve katır gibidir. Uygun parkurda seri hareket edilecekse ve ot bolsa at iyidir. Ama dağlık arazide kıt yiyecek varsa katır gerekir. Çölde gidilecekse deve alternatifsizdir. Şimdi At mı iyidir , deve mi yoksa katır mı dersek, dizel ve benzinli kıyası gibi olur. Şarta göre hepsi iyi olabilir.
Dünyanın en pahalı akaryakıtının satıldığı ve trafik sıkışıklığının devlet tarafından özellikle çözülmediği ülkemizde (daha fazla akaryakıt satmak için zira 1 e 6 kazanır devlet, daha çok yakılırsa daha fazla kar eder) dizel tercih edilmelidir çünkü bu ortamda verimlilik (yiyecek ve su kıtlığı ve dağlık arazi durumu) önemlidir.
Ama,
Türkiyemizde benzin 0,9 TL mazot 0,6 TL olsaydı (ki bu maliyet civarıdır) dizel tercihi yapılmazdı çünkü benzinli bir araba 7-8 krş, dizel bir araç ise 3-4 kuruş yakacaktı. Oran yine aynı olsa da benzinli bile ucuza kullanılabilecekti. Bu durumda daha kıvrak, daha çabuk ivmelenen ve spor sürüşe daha uygun daha sessiz benzinli araçlar keyifle kullanılacaktı.

Fakat biz Türkiyede yaşıyoruz. Benzini 3,80 mazotu 3,05 ten satıyorlar bizlere. Bu durumda benzinlinin avantajlı olan yönlerine girme şansımız kalmıyor zira aile bütçemiz bunu karşılayamıyor. Arabadan aldığımız zevk az tüketmesi ve verimli olması ile belirleniyor. Bu da dizel verimliliği ile elde edilebiliyor.
Örneğin amerikada araban kaç dolar yakıyor diye bir mevhum yoktur. Ne kadar güçlü ve hacimli ise o kadar popüler oluyor. Çünkü benzin halen ucuz.


bilgilendirdiğiniz için teşekkürler..çok yönlü olarak incelemişsiniz konuyu..yazılarınızı tekrar tekrar okudum..sanırım arkadaşlarıma da okutmam gerekiyor..saygılar..
 
Mehmet bey bu işte profosyonel olduğunuz konuya hakimiyetinizden belli oluyor

size 100 puanlık uzman soruları
1. siz olsanız aracınıza ne marka lpg taktırırsınız?
2. yılda 15.000 km yol yapan ve uzun süre ararcını kullanan bir kişi sizce opel corsa modellerinden 1.4 benzinli mi 1.3 dizel mi yoksa 1.4 lpg limi kullanmalı bunuda matematiksel tüketimler üzerinden bize aktarırsanız sevinirim

benim tercihim kullanmakta olduğum araçtan beli oluyor galibaa

bu arada daha önceden vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı benden 100 aldınızz
 
Mehmet bey güzel yazmis türkiyede benzin ucuz olsa idi....sebep yalnizca bumu??
avrupada araba üretiminde 80 li yillarda 100 aractan 20 si dizel iken..2000 yilinda 100 aractan 30, 2010 yilinda ise her 100 aractan 57 si dizel olmustur...avrupada ki benzin pahali degil..neden acep??? cünkü her daim dizel arac üretimde pahali ama tasaruflu aractir arti ikinci el bile az deger kaybeder.2010 yilinda bu %57 cikmasinda ilk öne gecen ise dizelin benzinli gibi hatta daha performansli otolar haline gelmesi arti sessizlesmesi ve ekonomik olmasinda yatiyor... ;D
 
Teşekkür ederim..

1.Soru uzman sorusu ve uzmanı cevaplamalı ama ben sorunuza özellikle de uzman olduğum halde cevap veremiyorum
1 yıldır tamamen farklı bir sektörde çalışsam da, bu işin içinden geldiğim için, açıkça şu marka iyidir gibi bir bilgi vermeyi etik bulmuyorum..

Ancak genel bazı bilgiler verebilirim.
Başka bir konu altında şunları yazmıştım aynen kopyalıyorum :

""Bazı sistemler, gaza yüklendiğinizde size LPG yakıyormuş gibi gösterdiği halde LPG enjektörlerini kapayıp benzin kullanır.. Özellikle birçok doğu avrupa menşeili ve yaygın olarak kullanılan yerli bir markada bu kronik bir hastalıktır. Aracın motor özelliklerine göre 4000-5000 üzeri belirlenen bir devirde benzin kullanır araç ama bunu göstergede göremezsiniz.. Bunu yapmalarının sebebi LPG ecu sisteminin enjektörleri açıp kapama zamanını yüksek devirlerde sağlayamamasıdır. Ayrıca yüksek devirde full açık olan enjektörler bazı ECU'lerde peak and hold sistemi ile çalıştırılamadığından aşırı ısınma olmaması için benzin kullanımına geçilmek zorunda kalır. Maalesef bu konuyu bilmeyen birçok kullanıcı var ve hem araçlarına LPG montaj masrafı yapıyor hem de benzin + LPG düşünüldüğünde doğru dürüst tasarruf edemiyor.. Bu konuda benzin harcamadan (ilk çalışma ve ısınma süresi dışında) çalışan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sistem var...

Size tavsiyem LPG servisinize gidip üst devirlerde benzinle gitme opsiyonunu kapattırmanızdır. (bazı markalar bunu gizlerler ve alelade LPG ciler bunu bilmez çünkü programlarda şifreli gizli bölümlerde olabilir. öyle birşey yok derlerse inanmayın) Bu size tasarruf sağlar. Ama bu durumda kullandığınız LPG sisteminin gerçek performansı (ya da performanssızlığı) ortaya çıkacaktır ve aracınızın üst devirlerde ve yüksek hızlarda yığıldığını göreceksiniz. Ya LPG sisteminizi daha gelişmiş bir marka ile değiştirmeyi ya da ekonomi ile performans kaybı arasında seçimi göze almak durumundasınız.""

Bunu aracının LPG li olduğu halde çok benzin yaktığını söyleyen bir arkadaşa hitaben yazmıştım;

Demek ki sistemi çok iyi süzmek lazım. Bence herkes şu testi yapmalı;
Aracının motoru ısındıktan ve LPG ye geçtikten sonra, bir istasyona gidip BENZİNİ fullemeli. Sonra uzunca bir yolda LPG de biraz devirli araç kullanıp (belki 70-80 km) sonra bir istasyona girip tekrar benzin almaya çalışmalı. Bu durumda eğer deposu benzin alırsa bu gerçeği net olarak görecektir.

2. Yılda 15000 km yapan bir kişi;

eğer aracı uzun süre kullanacaksa (yani 5-6 sene satmayacaksa) dizel;
2-3 sen civarı kullanacaksa LPG, durmadan araba değiştiren biri ise benzinli almalı.
Tabii corsa gibi bir araç ise (bende de CDTI astra haricinde bir de corsanın 2008 1.2 benzinlisi var) LPG takınca simit depo olursa stepneye yer kalmaz, kalırsa bagaj kalmaz. Silindir şansınız zaten yok gibi. Bir de Corsada simit depo bagaj ın yapısı gereği neredeyse aracın arkasına yapışıyor ki arkadan alınacak bir darbede bence tehlikeli durumlar oluşturabilir. Ben olsam corsaya LPG taktırmam. Ekonomik bir corsa lazımsa dizel tercihim olur. Burada teknik zorunluluklar tüketim değerlerinin ötesinde sorun yaratıyor.
Tüketimi corsa için değil ama genel olarak yazalım:
LPG benzinden düşük, benzin de motorinden düşük enerjili bir yakıttır.

Bir araç aynı kullanım koşullarında benzinde tükettiği hacmin (litre değerinin) %11 fazlasını LPG de tüketmek zorundadır. Yani genellenince şu kabul vardır. Şehiriçi kullanımda benzinliler 10 lt/100 km harcarsa LPG takılınca 11 lt/100 km harcamak zorundadır. Bu durumda istanbul fiyatları ile
Benzinli araç km de 38 kuruş, LPG li ise 23 kuruş harcar. Start stopta kullanılan benzin ile tüketim 25 kuruş civarını bulur. (sonradan ekliyorum unutmuşum,eşdeğer araçta motorinde yakış 6 lt ve kmde 18 krş eder) Bunun dışındaki oranlar ve veriler bilimsel değerlendirme dışıdır. (lütfen LPG de daha az yaktığını iddia edenler benzindeki harcama ile oranladığımı görsünler, benzini daha az harcayan araçta otomatikman LPG de daha az harcanır)
Ancak şu oluyor. Araç LPG li olunca nasıl olsa benzinden ucuz gidiyoruz diye biraz daha sportif kullanıyoruz. Bu da bizim daha fazla yakmamıza sebep oluyor.
Ben Türkiyemiz şartlarında dizel diyorum. LPG li 2001 model Astramla çok gezdim ve çok keyfini çıkardım. Üstelik mükemmel bir LPG kitim vardı ve özel olarak monte etmiştim. Hiçbir sorun çıkarmadı bana.
Ama Şimdi onu satıp 2011 CDTI aldım. Sektörden gelen bir kişi olsam da yeni aracımda tercihimi dizelden yana yaptım. Yıllık kullanımım 25000 km. Allah kaza bela vermez ise 4 yıl sonra aracımın 2.El değeri + yaptığım 12-15.000 TL civarındaki tasarruf ile 0 km yeni bir CDTI alabileceğimi hesapladım.


Uzun oldu ama yine de %10unu bile yazamadım...
 
Son düzenleme:
Mehmet bey teşekkür ederim ben corsayı kendim kulandığım için örnek vermiştim
bu arada aklıma takılan bir soru var corsa gibi araçlarda takılan simit tipi deponun tehlikeli olabileceğinden bahsetmişsiniz
bir başka konuda da bugünkü kazada lpg li araçta 4 kişinin hayatını kaybettiğ konuda simitlerin çok sağlam yapıldığından ve bir çok güvenlik ekipmanından bahsetmişsiniz ve patlama ihtimalinin olmayacağını yazmışsınız yanlış hatırlamıyorsam bu bir çelişki değil midir???

hb tipli ufak araçlarda simit tip tankalrı kullanmayı tavsiye etmiyorsunuzz
 
Mehmet bey teşekkür ederim ben corsayı kendim kulandığım için örnek vermiştim
bu arada aklıma takılan bir soru var corsa gibi araçlarda takılan simit tipi deponun tehlikeli olabileceğinden bahsetmişsiniz
bir başka konuda da bugünkü kazada lpg li araçta 4 kişinin hayatını kaybettiğ konuda simitlerin çok sağlam yapıldığından ve bir çok güvenlik ekipmanından bahsetmişsiniz ve patlama ihtimalinin olmayacağını yazmışsınız yanlış hatırlamıyorsam bu bir çelişki değil midir???

hb tipli ufak araçlarda simit tip tankalrı kullanmayı tavsiye etmiyorsunuzz

(simit silindir ayrımı yapmadan LPG tanklarının en önemli elemanı olan multivalften bahsetmiştim simit tank diye bir tanım kullandığımı hatıtlamıyorum ama ) :

Haklısınız... Aslında bunun çelişki olarak algılanabileceği aklıma gelmedi değil. ancak burada durum farklı.. Ufak araçlarda yer tasarrufu için her boşluk değerlendirilmiş. Açıkçası Stepnenin bir ucunun tampona dayanması sorun değildir ama onu oradan çıkarıp LPG simit depo koyarsanız riski artırırsınız. Yani riskli olan LPG deposu veya LPG li araç değil ama bu tip bir araçta kullanılması riski artırır. Yani oraya LPG değil Benzin ya da mazot deposu koymak da tehlikeli.. (Umarım çelişki olmadığı şimdi anlaşılmıştır)

Simit depo için 1-2 kısa bilgi daha vereyim...
Normalde simit tipte depolar yurtdışında pek popüler değil ve bazılarında da yasak zira hem yapısal dayanımları hem de bir kenarının aracın arkasına yanaşması bir de yere geniş alana yayılıp bazı araçlarda eksozdan etkilenme olasılığı (örn bazı golf modelleri) yüzünden istenmeyebiliyor. Yasak olan yerler var dünyada ama bizde ise tam tersi yasak delmek için kullanılıyor. AVM güvenlikleri sadece bagajı açıp LPG kontrolü yaptıklarından simit depolular kolayca otoparkara girebiliyorlar. Hatta bir ara Bandırma - Yenikapı feribotuna dahi biniyorlardı. Sonradan dolum ağzını aynayla aramaya başladılar da önlediler. (bu arada kapalı yerdeki LPG yasağı konusu bizde çok abartılıyor)
 
Son düzenleme:
simit depo olayının tehlikeli olduğun ilk defa sizden duydum hatta yurt dışında yasakladığı ülkeler olması da bu işin ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor bizim ülkemizde hb araçlarda en çok simit kullanılıyor
 
simit depo olayının tehlikeli olduğun ilk defa sizden duydum hatta yurt dışında yasakladığı ülkeler olması da bu işin ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor bizim ülkemizde hb araçlarda en çok simit kullanılıyor

Simit depo tehlikeli anlamında değil ama arkadan alınacak ağır bir darbede silindire göre daha risklidir. Risksadece LPG değil, başka bir yakıt için de geçerli. O simit depoyu benzin deposu olarak kullanırsanız da arkadan gelecek bir darbede riskli olur..
 
Geri
Üst